بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳
عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران و ایران عنوان کرد:

رشد اقتصادی ایران در گرو تعامل سازنده با جهان

مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای گروه 1+5، تا 10 تیر ماه سال 94 تمدید شد با توجه به صحبت های ظریف و روحانی، احتمال دستیابی به یک توافقات جامع هسته ای را می توان متصور شد.
کد خبر : ۱۳۹۳۹۶
نویسنده :
اعتماد
مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای گروه 1+5، تا 10 تیر ماه سال 94 تمدید شد با توجه به صحبت های ظریف و روحانی، احتمال دستیابی به یک توافقات جامع هسته ای را می توان متصور شد. به منظور تأثیر تمدید مذاکرات و تعلیق تحریم ها در برخی از صنایع بر اقتصاد کشور، به گفتگو با عضو انجمن اقتصاددانان ایران پرداختیم.

در همین راستا، حسابی، نایب رییس اول کمیسیون امور اجتماعی و تشکل های اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: به اعتقاد بنده مشکل اصلی و کنونی ایران، مربوط به مسایل منطقه و مسایل مربوط به حوزه داخلی کشور است بطوریکه در خصوص مسایل داخلی کشور، می توان عنوان کرد که مشکل اصلی نوع دیدگاه به مسایل اقتصادی و سیاسی می باشد.

حسابی تصریح کرد: پرواضح است که مسئله تحریم ها برای اقتصاد کشور مخرب می باشد. لذا ایران به منظور رسیدن به رونق اقتصادی، نیازمند تعامل صحیح در چارچوب قوانین بین المللی با دنیا می باشد بطوریکه ایران باید از قوانین بین المللی تمکین نماید.

عضو کمسیون واردکنندگان اتاق ایران عنوان کرد: همچنین در خصوص مسایل داخلی پیشنهاد می گردد که ساختار شرکت های شبه دولتی کوچک شود و در مقابل، بخش خصوصی تقویت گردد. علاوه بر این، به منظور حمایت از تولیدکنندگان و با توجه به رکود اقتصادی توصیه می شود که بخش خصوصی برای مدتی از مالیات معاف گردد تا تولید بتواند رونق بگیرد.

عضو انجمن اقتصاددانان بیان کرد: همچنین در خصوص مشکلات مربوط به مسایل اقتصادی و نیاز به تغییر در دیدگاه اقتصادی می توان به قانونی اشاره کرد که به پیشنهاد اتاق بازرگانی در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است مطابق این قانون مقرر شده که یک در هزار از فروش تجار، بازرگان و فعالان اقتصادی سالانه، توسط سازمان امور مالیاتی اخذ گردد.این در حالی است که این پول، در اتاق بازرگانی متورم شده بطوریکه این نقدینگی صرف هزینه جاری و غیر ضرروی می شود انتظار می رود با توجه به نیاز شدید فعالان اقتصادی و تجار به نقدینگی، این پول به بازرگانان و صاحبان این پرداخت بازگردد.

وی در خاتمه افزود: همچنین به نظر بنده، تمدید مذاکرات تا 10 تیر منجر شد سرمایه گذاران جهت تصمیم گیری های خود به مدت 7 ماه دیگر سردرگم بمانند این در حالی است که چنانچه توافقات در مقطع فعلی حاصل می شد، به دلیل ورود سرمایه گذار خارجی به کشور و تأثیر مثبت رفع تحریم ها در حوزه مسائل اقتصادی، شاهد بهبود اشتغال، تولید و رونق در فضای کلان اقتصادی بودیم اما تمدید 7 ماهه مذاکرات تا 10 تیر ماه سال 94، باعث تأخیر در رسیدن به موارد مذکور شده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸
افرین افرین کاملا به نقاط فابل توجهی اشاره شد که مملکت را به این روز انداخته
ناشناس
جمعه ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳
واقعا این جنگ و دعواها با دنیا به جای سازندگی پدر این مملکت را دارورده تمامش کنید دیگر والا ملت فکر دیگری خواهد کرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۹
پیرو این کامنت ما ایرانیان از فردا به دنیا اعلام می داریم که ما ملتی صلح طلب هستیم همه کشورها باید پابرجا و روابط دوستانه باایران داشته باشند و مسالمت امیز بایکدیگر در صلح و صها زندگش کنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۰
نگاه کوته بینانه به منافع زود گذر اقتصادی و ترجیح دادن جیب خود به منافع نسلهای اینده ایران باعث چنین نظرات سخیفانه ای میشود

اولاایران بدنبال اقاق حداقلی حقوق خود بر اساس npt میباشد
دوما ایران جهت تعامل وهمکاری با غرب حاضر به نادیده گرفتن بسیاری از حقوق طبیعی خود در کوتاه مدت شده
ثالثامهمترین علت عدم توافق عدم اطمینان به ایران نیست بلکه خواست اسراییل مبنی برتضعیف وتحقیرکشورهای خاور میانه و نزدیک به اسراییل است
این سیاست از زمان شاه پیگیری میشده که منجر به توقف فعالیتهای هسته ای در زمان شاه ونیز تضعیف وتخریب ایران به عنوان قدرتمند ترین کشور خاور میانه شده بود

امریکا تا زمانی که تحت سلطه صهیونیستها اداره میشود هرگز حاضر به قبول یک ایران قدرتمند نخواهد شد و تمام تلاشش را جهت عدم رشد و تقویت بنیه ای کشور در هر رشته ای را انجام میدهد
ناشناس
جمعه ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱
خوب حالا که فهمیدی همه چیز دست اسراییل است پس فکر چاره دگر کن
ناشناس
جمعه ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳
واقعا چیست این ارمان و تخیلات که مملکت ما را عقب مانده نگاه داشته
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
انسان واقعا افسوس می خورد وقتی می بیند که بورسهای دنیا اینطور بالا می روند علیرغم بحرانی که داشتند انوقت مملکت ما با این ظرفیت که باید از همه جلوتر باشد پس رفت می کند
پرانک
UNITED STATES
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۷
بورس نیوز عزیز لطفا این مطالب را اصلاح کنید و بعد از تکمیل و رفع نواقص در یک مقاله تمیز برای کاربران خود چاپ کنید که شاید بعضی از دوستان برایشان سودمند بیافتد.
بورس محلی برای کسب منفعت از فرصتهای بکر و کم نظیر است . این مهم برایندی از نوسانات و اختلاف قیمت با ارزشهای واقعی شرکتها میباشد . اگر اینها که ما از آن شاکی هستیم را از بورس بگیرند بورس دیگر جذابیتی نخواهد داشت ما بجای مقصر کردن همه عوامل خارج از کنترل خود در هنگام زیان باید به عملکرد خود نگاه منتقدانه داشته باشیم در این مدتی که در بورس فعال هستیم کی به این اعتراضها پاسخی داده شده و یا اصولا مگر قرار بر این است که شخص دیگری جوابگوی اشتباهات ما باشد . بهتر است در هر موقعیتی قرار داریم توقف کرده و به عملکرد خود بیندیشیم اگر باز هم دیگران را مقصر دیدیم بهتر است از بورس خارج شویم چون تمام این مسایل اصل جدا نشدنی از بازارهای پولی میباشد وقتی که ما زیان میکنیم کسانی هم هستند که سود میبرند گاهی هم همه سود یا زیان میکنیم که البته نادر است . دوستان عزیزیز سرمایه های خود را در همان جایی بکار بگیرید که آن را کسب کردید . خرید و فروش سهام روحیه و توان خاصی را میطلبد به اندازه ای در این بازار سرمایه گذاری کنید که با زیانش خسارت جانی و مالی نخورید . قبل از وارد شدن به بورس از طریق منابع قابل اعتماد به کسب دانش و روش این سرمایه گذاری اشنا شویدبپردازید . کتابهای خوبی در این زمینه موجود است . کلاسهای خوبی هم دایر است . اما این را هم بدانید این شغل هم مانند دیگر کسب و کارها احتیاج به زحمت و تلاش فراوان دارد . و در پایان اگر این بسترهای لازم را ندارید تا دیر نشده از این کار خارج شوید و به حرفه مورد علاقه خود بپردازید . کار بسیار پرتنشی میتواند باشد اگر روحیه باختن را نداشته باشید . یک شرط مهم سودهای نقدی شرکتها در گذر زمان است نه سودهای نوسانی و اگر بتوانیم سرمایه خود را حفظ کنیم در بازار باقی میمانیم و تجربه کسب میکنیم و در زمان مناسب به سود میرسیم . گاهی میبینیم سهامهایی در عرض زمان کوتاهی چندین برابر میشوند و شاید هم زمانی ما آن سهم را در سبد خود داشتیم و بعد از فروختن آن سهم دیگر دستمان به آن سهم نمیرسد و این موضوع یکی از ناراحت کننده ترینها در اتفاقات است و دوباره آن سهم را میخریم و ارزان میشود و این کارها باعث از بین رفتن سرمایه و خدایی ناکرده سلامتیمان میشود . حرفه ای ها چگونه رفتار میکنند؟ چگونه حرفه ای میشویم ؟ با ریسک کم و زمان زیاد و با ماندن در بورس و با ایجاد سبدهای متنوع با راهنمایی کارگذاران در بورس باقی بمانید تا حرفه ای شوید . برای ازدست دادنها و بدست نیاوردند ها غصه نخورید . از این دنیای بزرگ مالی تجربه کسب کنید و لذت ببرید . اصل مهم مهم مهم حفظ سرمایه است نه چندین برابر سود بردن .