بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳
کد خبر : ۱۳۹۴۱۸

خبرنامه دانشجویان ایران:تمدید توافقات هسته ای، دعوت به یک نذری ساده و واکنش ها به فاجعه خشونت بار فرگوسن در شبکه های اجتماعی با مطالبی از سوی کاربران همراه بوده است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»،با توجه به تمدید توافقنامه ژنو و معلق ماندن مذاکرات تا 10 تیر بیشتر کاربران شبکه اجتماعی به این مسئله پرداختند. واکنشهایی به سخنرانی تاثیر گذار استاد رحیم پور ازغدی درباره شیعه انگلیسی و سربازی فوتبالیست ها در نود و اعتراضات فرگوسن نیز با مطالبی از کاربران شبکه های اجتماعی همراه بوده است که بخشی از آنها را در زیر می بینیم؛

+ وحید یامین پوردر دو نوشته کوتاه درباره مذاکرات نوشته است:

انصاف داشته باشید. تیم مذاکره کننده به درسی که از کربلا آموخته اند عمل کردند و آن درس چیزی جز"مذاکره"نیست.
پ ن: درباره سو تیتر:
من یکی فکر نمی کنم امریکایی ها احمق باشند

+یامین پور:

اونا: موفقیت مذاکره کنندگان کارکشته و متخصص هسته ای در تمدید مذاکرات را خدمت شما و عموم ملت شریف ایران تبریک عرض میکنم.
ما: موفقیت در وصول به"آنچه مرقوم داشته اید"را به همکاران شما در دولت "تمدید و امید" تبریک می گوییم.
تا تیر 94 هم تحریمیم هم تعطیلیم! 
هم تلفنی تابو شکنی کردیم هم صد و چندتا تحریم جدید بهمون اضافه شد هم رکود هفت ماه دیگه تمدید شد هم توپ افتاد تو زمین رهبری هم برگ های استراتژیک مون رو سوزوندیم هم عزت مون پامال حضرات شد هم سانتریفیوژ ها نمی چرخه هم چرخ زندگی قفل شده هم روی امریکا بیشتر شده هم توهین ها شون بدتر شده هم دل جبهه مقاومت خون شده ... البته همه این موارد با تدبیر دولت حل میشه ان شاء الله

+محمد زعیم زادهنیز در این باره نوشته است:

-1تمدید تحریم ها "و "هیچ"خوشحالی ندارد.
-2
تمدید امید" هم اصولا عوام فریبی و خالی بندی است.
-3
بهتر است از این فرصت یعنی کوتاه نیامدن تیم مذاکره کننده و شامورتی بازی جان کری و رفقاش برای تعمیق و گسترش روحیه ی ضد آمریکایی استفاده کرد.
از کران تا ب کران لشکر ظلم است ولی
از أزل تا به أبد فرصت درویشان است...

+امیر امید نژادالبته کمی صریح تر در مورد مذاکرات گفته و در صفحه اجتماعی خودش آورده است:

چند روزنامه زنجیره ای همه خوشحال از این نوع سازش خفت بار هستند
در طول مدت توافق ژنو بارها و بارها دوباره تحریم شده ایم و آقایان نمی خواهند بفهمند که راه پیروزی از وین و مسقط و .... نمی گذرد....
کدام احمقی می پندارد که مشکل آمریکا با ما مشکل هسته ای است؟
ما شرمنده آزادی خواهان جهان هستیم

+علیرضا جلولیدر مطلبی نسبتا بلند به تحلیل کاریکلماتوری مذاکرات پرداخته است:

بسم الله الرحمن الرحیم

-1مریکا بی‌منطق‌ترین بازی به هم زن و مانع اصلی به نتیجه نرسیدن مذاکرات ایران و 1+5 بود که زیاده‌خواهی‌های بی حد و حصر او باعث عدم رسیدن به توافق جامع شد.

- 2
صمیمانه از تیم مذاکره کننده خودمان؛ از دکتر ظریف، از دکتر عراقچی و از دکتر تخت روانچی تشکر می‌کنم که خیلی در این مدت زحمت کشیدند و استرس فراوانی را به خاطر به دوش کشیدن آبرو و شرف و اعتبار بین‌المللی یک ملت متحمل شدند.

- 3
آمریکا دقیقا همان سیاست چماق و هویج سنتی خودش را در مقابل دولت یازدهم هم اجرا می‌کند. چماق تحریم و هویج توافق. آمریکا می‌خواهد به افکار عمومی اینگونه القا کند که نرمش نشان ندادن تیم ایرانی باعث به نتیجه نرسیدن مذاکرات شد نه باج خواهی من.

-4
آنچه دولت به خاطر آن حاضر به مذاکره با آمریکا شده است، این است که با تعامل و گفتگو با آنها و نرمشی قهرمانانه که چرخ سانترفیوژها را از کار نیندازد، تمام تحریم‌ها را از بین ببرد تا چرخ زندگی مردم هم بچرخد.

- 5
فردای توافق ژنو وقتی متن زبان اصلی «برنامه اقدام مشترک» را بررسی می‌کردیم، مهمترین باگ متن آن را«قابل تمدید» بودن توافق ژنو یافتیم که امروز آن باگ ثابت شد. در واقع آنچه با تمدید اتفاق می‌اُفتد این است که صنعت هسته‌ای ایران به عقب رانده شده و ذخیره سوخت 20 درصدش را اُکسید کرده اما از رفع تحریم‌ها فعلا خبری نیست و این همان چیزی است که آمریکا می‌خواهد. تحریم پابرجا باشد و توافق جامع کنیم. یعنی یک توافق خوب برای آمریکا و یک توافق بد برای ایران.

- 6
دولت یازدهم یک فرضیه داشت. او مشکلات اقتصادی را ناشی از نبود روابط خارجی فعال و عدم تعامل با دنیا فرض کرد و به مردم قول داد که با اعتماد سازی و تعامل با دنیا می‌تواند تحریم‌ها را بردارد و در این راه مجدانه توسط تیم مذاکره کننده هسته‌ای زحمت کشید. اکنون که آمریکا برهم زننده میز مذاکره است و دارد اینچنین القا می‌کند که عدم نرمش ایران باعث به نتیجه نرسیدن مذاکرات شده است، به نظرم بهترین کار آن است که مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 از حالت محرمانه خارج گردد و افکار عمومی دنیا و رسانه‌های جهان در جریان مذاکرات قرار گیرند تا دروغ دولت آمریکا در مورد عدم همکاری تیم ایران و عزم جدی ایران برای مذاکره و توافق «برد-برد» بر همگان آشکار گردد.

-7
ملت ایران هم با اطلاع یافتن از محتوای مذاکرات و ایستادگی ارزشمند تیم ایران در مقابل زیاده خواهی‌های غیرمنطقی و رفتارهای غیرقابل اعتماد دولت آمریکا، دولت و تیم مذاکره کننده را بیش از پیش یاری و پشتیبانی کرده و در واقع پاسخ این اعتماد دولت به ملت، با حمایت و جلب اعتماد عمومی داخلی که همان دلیل اصلی برتری دولت‌ها و سرمایه اصلی آنهاست، خواهد بود. هر کجا و هر زمان این اعتماد دوطرفه وجود داشته است، کشور بالاترین سطح ثبات و امنیت مواجه بوده و بالعکس.

مرگا به من که با پر طاووس عالمی*یک موی گربه وطنم را عوض کنم

+سید حسین رضوی پورنیزترسیم وضعیتی که قرار است در پایان مذاکرات نهایی به آن برسیم، را از زبان جان کری آورده است:
یک توافق ماندگار باید اول و پیش از هر چیز تمام مسیرهای ایران را برای دستیابی به مواد شکافت پذیر برای ساخت بمب اتمی مسدود کند. یک توافق ماندگار باید شامل درجه جدیدی از شفافیت و راستی آزمایی فراتر از دسترسی وسیعتری باشد که ما تحت برنامه اقدام مشترک داشته ایم. تحت یک توافق جامع ضمن این که به این شرایط عمل می شود، تسهیل در زمینه تحریمهای مربوط به برنامه اتمی ایران را نیز، که باعث آمدن ایران به میز مذاکره شد، شامل می شود.
همین بس نیست؟
همه‌ی مسیرها برای دسترسی به مواد شکافت پذیر (نه بمب اتم) مسدود شود
شفافیت و راستی‌آزمایی فراتر از حدود برنامه اقدام مشترک
تسهیل در تحریم‌ها و نه رفع تحریم‌ها...
به چی دلمون رو خوش کردیم واقعا؟!

+محمدرضا اصنافیدر مطلب دیگری که شاید بی ربط به مذاکرات هسته ای نباشد و البته به علی اکبر ولایتی مربوط می شود، نوشته است:

هفته آخر شهریور بود که صدا و سیما به صورت محدود در چند برنامه برگهای از تاریخ مدیریت دفاع مقدس را ورق زد. همین چند برنامه نشان از عمق اختلافاتی داشت که سرنوشت جمهوری اسلامی، تاریخ ایران و جان میلیون ها ایرانی به آنها گره خورده بود. حتی با گذشت بیش از بیست سال از پایان جنگ هم شاید کم نباشند کسانی که معتقند این اختلافات نباید عمومی شود. حالا شما فرض کنید این اختلافات قرار بود وسط جنگ بین مسئولین در رسانه ها مطرح شود. چه دلسردی و سرخوردگی بین ملت در حال جنگ اتفاق می افتاد؟!
بیش از یازده سال از شروع جنگ سیاسی که هسته ای نامش نهادند گذشته است در این میان در دوره اصلاحات و دوره کنونی هر چه اختلاف بوده است بر سر این بوده که ما باید در مقابل زیاده خواهی غربی ها استحکام و مقاومت بیشتری نشان دهیم نه این که بخشی از حق را به طرف مقابل بدهیم.
در طول این یازده سال در زمان هر کدام از مذاکره کنندگان هیچ یک از مسولین نظام در هیچ رده ای انتقادی را در رسانه ها و محافل عمومی به مذاکره کنندگان و مبارزه کنندگان خط مقدم هسته ای وارد نکرده بودند. به خاطرم هست حتی زمانی که دکتر جلیلی در دوره ریاست آقای هاشمی بر خبرگان و مجمع تشخیص از مذاکرات گزارش ارائه می کرد با حمایت و تایید آقای هاشمی همراه می شد. حتی خود آقای روحانی هم در هیچ جای از تبلیغات انتخاباتی حتی مناظره سوم هم مذاکره کنندگان کشور خودش را مورد حمله قرار نداد و حتی نقد هم نکرد و تنها به بیان شیوه خودش برای پیش برد مذاکرات اشاره می کرد.

به یقین تاریخ به قضاوت عملکرد دکتر ولایتی در مناظره سوم انتخابات 92 خواهد نشست که چگونه یک سیاست مدار به اصطلاح حرفه ای از پشت به خط مقدم خودی (فارغ از عملکرد مذاکره کنندگان) آتش گشود.وقتی ناشیانه یا وقیحانه بخشی از ظلم یازده ساله علیه کشور را نیروی خودی نسبت می دهیم فارغ از صحت یا عدم صحت،موج وسیعی از تردید در حق یازده ساله کشور در مبارزات هسته ای تولید خواهد کردو این مانند این است که بمبی را در میان خط مقاومت یازده ساله مردمی ایجاد کرده باشیم که یازده سال است به تصور حقی مسلم و غیر قابل خدشه و ظلمی واضح و قلدرانه، مردانه از خط مقدم هسته ای اش دفاع می کرده.
نابودی نیرو و قدرت چانه زنی که اتحاد و همبستگی عمومی ناشی از احقاق قهرمانانه حق در مذاکرات ایجاد می کرد ضربه ای تاریخی است که آیندگان در مورد آن بیشتر خواهند اندیشید*. تبدیل جامعه ای که به جای انتظار از مذاکره کننده برای مبارزه با زیاد خواهی طرف مقابل، انتظار انعطاف بیشتر و معامله سر فروش لیوان! هسته ای دارد شاهکار تاریخی دکتر ولایتی است که کاش می شد/نمی شد اسمش را خیانت برای یک مشت رای تلقی نکرد/ کرد.

کاریکاتوری که + javad farahani نیز جالب است:

+بسیاری از کاربران شبکه اجتماعی با انتشار عکسهایی نسبت به حمله خشونت آمیز پلیس آمریکا در ایالت میسوری و فرگوسن واکنش نشان داده اند.

Haj mahdi+در این باره نوشته است:

اینجا فرگوسن در ایالت میسوری آمریکاست.
اگر این اتفاقات در تهران یا اصفهان یا شیراز افتاده بود رسانه های غربی چه می کردند؟
حقوق بشر کجا بود؟
VOAوBBCکمپین حمایت از مردم فرگوسن راه می انداختند؟ یا اینکه سانسور می کردند؟
جواب مشخص است و سابقه تاریخی دارد!
در اندیشه لیبرال دموکراسی حقوق بشر خوب و حقوق بشر بد وجود دارد!
آزادی بیان و عقیده خوب و آزادی بیان و عقیده بد وجود دارد!
تروریسم خوب و تروریسم بد وجود دارد!
و
و این تضادها نتیجه ای جز سقوط ندارد.
به قول ما ایرانی ها: دیر و زود دارد ولی سوخت و سوز نه.

+علی قلهکیدرباره توهین هایی که یکی از سخنرانان معلوم الحال نسبت به استاد رحیم پور کرده، نوشته است:

خدا رو شکر، شیخ مهدی دانشمند یاوه و لیچار بار استاد رحیم پور ازغدی نکرده بودند، که به حمد الله آن هم میسر شد
-1خود دانشمند هم فیلم کامل جلسه رحیم پور را ندیده است و با تهمت "تکدذیب شهدات حضرت محسن توسط رحیم پور" جلو می آید و بی انصافی را تمام و کمال پیاده می کند.
-2
خود دانشمند ابتدا اذعان می کند که رحیم پور با سواد و فاضل بوده، ولی در ادامه ماجرای فردی بی سوادی که از فرط بی سوادی شبهه به دین!!وارد می کنند، سعی در شلوغ بازی دارد.
-3
یعنی شیخ مهدی دانشمند نمی داند که آیت الله شبیری زنجانی نیز در فاطمیه سال قبل همین نکته را فرمودند که نباید دهه دهه به فاطمیه افزود؟!
که میگوید هیچ عالمی از این جنس از حرف به زبان نمی آورد.
-4
نفرین های خاله زنکی که در این فیلم، شیخ مهدی دانشمند نثار استاد رحیم پور می کند، قطعا توشه آخرت رحیم پور عزیز را فراهم می کند.
-5
یک بزرگی چندی قبل به من گفت انگلیس خیلی آدم در این کشور داره - منظورم دانشمند نیست - که به موقع لازم فراخوان میده برای دفاع از موضع انگلیس و یا هجمه ضد یک فرد انقلابی. بهترین نمونه آن همین صحبت های اخیر رحیم پور و حمله های ناجوان مردانه به ایشان است.
پ ن : پیش بینی جمعی از دوستانم و البته خودم این است که رحیم پور توسط یک هیئتی لباس مشکی پوش و البته عوام و لندنی، ترور می شود.

+شبکه اجتماعی مربوط به برنامه ثریا از برنامه های خوبی که قرار بود در این هفته و هفته بعد به طور زنده روی آنتن بود خبرداده بود که اعلام شد این برنامه امشب پخش زنده نخواهد داشت؛ گفته شد، برنامه زنده چهارشنبه شب های ثریا ساعت 23:15 بنابر دلایل و مصالحی به روی آنتن نمی رود و ان شاا... در هفته های آتی پخش خواهد شد.

قبلا برنامه ها اینطور اعلام شده بود؛
.1ثریا فردا شب (چهارشنبه 5 آذر) ساعت 19:40 از شبکه یک بدلیل#درخواستهای_مکرر_مردمیبازپخشمستند 7 دقیقه تا تل آویورا با اصلاحات نسخه جدید به روی انتن خواهد برد.

.2
برنامه زنده فردا شب ثریا (چهارشنبه 5 آذر) هم بهموضوع داغ بررسی تحریم های اعمال شده علیه کشورمانو نقش دولت ها در نقاط آسیب پذیر اقتصاد کشور خواهد پرداخت. این برنامه حرف های زیادی در گزارش ها و مستندهای جذاب از کلیت ساختار تحریم ها و بخصوص وعده های لغو تحریم برای مردم خواهد داشت.

.3
هفته بعد (چهارشنبه 12 آذر) ثریا ساعت 19:40 قسمت دوم مستند پرمخاطب#رو_در_رو_با_شیطانرا از شبکه یک بازپخش خواهد کرد.

.4
موضوع برنامه هفته بعد ثریا(چهارشنبه 12 آذر) نیز با حضورسردار نقدیبه حرفهای کمتر گفته شده از#بسیجو بررسی نقش این نهاد انقلابی در دهه چهارم انقلاب اختصاص خواهد داشت.
http://www.sorayatv.ir/content/tv/891/

+شبکه اجتماعیتاریخ ایران مسئله سربازی، نود و فوتبالیست ها را مورد نقد جدی قرار داده است:

جرم مردم و جوانان در صورتی که به سربازی نروند = زندان و...
جرم بازیکن‌های فوتبالی که میلیاردها تومان پول بیت‌المال به آن‌ها داده شده = بازی در تیم‌های لیگ برتری نظامی!!

آقای فردوسی‌پور هم در برنامه‌ی خودش با وجود همه‌ی ادعاهای دروغش می‌گه: اگر می‌شه کاری بکنید! بازیکن‌ها زنگ زدن و نیاز به کمک دارند!

کارشناس داوری این برنامه هم فرمودند این بازیکن‌ها نخبه هستند! وای به حال کشوری که این بازیکن‌ها نخبه ی اون کشور باشند

آفرین به این مدعیان دادگری (عدالت) و تبعیض قائل نشدن میان مردم جامعه و ...

مطرح نشدن این‌که اکثریت مردم ایران علاقه‌ای به فوتبال بی‌کیفیت لیگ برتر ندارند دلیل دارد. ترس اشخاصی مانند فردوسی‌پور این هست که جایگاه و منافع مالی خود را از دست خواهند داد.

اکثریت مردم ایران آن 2 میلیون شرکت کننده مسابقه پیامکی برنامه 90 و 10 میلیون بیننده (اگر واقعا این اندازه باشند) نیستند. اکثریت اون 60 میلیون تنی هستند که هیچ علاقه ای به این فوتبال ندارند و از خرج شدن پولشان در این زمینه ناخرسند هستند.

+مجید رفیعینیز همه را به یک نذری ساده دعوت کرده است:

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
اکبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۲
من مانده ام این حضرات چگونه به فیس بوک و غیره دسترسی دارند ؟ نکند نعوذا بالله از فیلتر شکن استفاده می کنند .