بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۸
معاون اقتصادی و برنامه ریزی شرکت گروه بهمن عنوان کرد:

افزایش سودآوری با ورود سرمایه گذار خارجی / "خبهمن" هلدینگ خواهد شد

می توان اظهار کرد که "خبهمن" تا زمان برگزاری مجمع شرکت های زیرمجموعه این گروه تنها با هزینه مواجه است و عملکرد اصلی "خبهمن" پس از برگزاری مجامع در تاریخ های مذکور مشخص خواهد شد.
کد خبر : ۱۳۹۴۳۳
نویسنده :
اعتماد
براساس آخرین اطلاعات موجود در سایت کدال درآمد هر سهم شرکت گروه بهمن برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 93 به میزان 300 ریال برآورد شده این در حالی است که "خبهمن" براساس عملکرد واقعی 6 ماهه منتهی به 31 شهریور ماه سال جاری با زیانی به میزان 59 ریال مواجه بوده است.

در همین راستا، موحدی، معاون اقتصادی و برنامه ریزی شرکت گروه بهمن در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: گروه بهمن در حال حاضر به هلدینگ چند رشته ای تبدیل شده بطوریکه در شرکت اصلی به جز بنگاهداری کار خاصی انجام نمی گیرد. بنابراین سود اصلی شرکت گروه بهمن بسته به عملکرد شرکت های زیرمجموعه دارد. در نتیجه وضعیت "خبهمن" تا زمان برگزاری مجمع شرکت های زیرمجموعه و تقسیم سود شرکت های مذکور مشخص خواهد شد.

وی عنوان کرد: با توجه به سال مالی شرکت های زیرمجموعه "خبهمن" که اکثراً 30 آذر ماه می باشد و همچنین سال مالی شرکت های خودرویی زیرمجموعه "خبهمن" که 29 اسفند ماه می باشد، لذا قاعدتاً مجمع شرکت های زیرمجموعه شرکت گروه بهمن طی بهمن و اسفند ماه سال جاری و اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد. در نتیجه می توان اظهار کرد که "خبهمن" تا زمان برگزاری مجمع شرکت های زیرمجموعه این گروه تنها با هزینه مواجه است و عملکرد اصلی "خبهمن" پس از برگزاری مجامع در تاریخ های مذکور مشخص خواهد شد.

موحدی بیان کرد: همچنین "خبهمن" به دلیل ساختار غیر خودرویی و هلدینگی این شرکت، به دنبال دریافت مجوز جهت نوع طبقه بندی از سازمان بورس است بطوریکه ساختار گزارش دهی "خبهمن" در صورت دریافت مجوز مربوطه از سازمان بورس، متناسب با شرکت های هلدینگی خواهد شد.

معاون اقتصادی و برنامه ریزی شرکت گروه بهمن اظهار کرد: بطور کلی، 60 درصد از دارایی های شرکت گروه بهمن در بخش خودرو، 35 درصد از دارایی این شرکت به صورت پرتفوی در بازار سرمایه و 5 درصد از دارایی های "خبهمن" در حوزه نفت، گاز و انرژی می باشد اگرچه شرکت گروه بهمن در نظر دارد که دارایی مربوط به حوزه نفت، گاز و انرژی خود را افزایش دهد.

وی در خاتمه افزود: همچنین با توجه به اینکه 60 درصد از دارایی "خبهمن" در صنعت خودرو می باشد، لذا در صورت ورود سرمایه گذاران خارجی در صنعت خودرو کشور و همچنین به دلیل به تعلیق درآمدن تحریم های مربوط به حوزه خودرو، می توان چشم انداز مثبتی را برای صنعت خودروی کشور متصور شد. در نتیجه این قضیه تأثیر مثبتی بر روند سودآوری "خبهمن" نیز خواهد گذاشت.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲
تا یکساعت دیگه صف خبهمن رو میدند هر کی میخواد بشینه
دانیال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۶
تابستون سال پیش دقیقا همین حرفها رو زدند تازه گفتند در آینده کف سهم 250 تومان خواهد بود . گول این وعده های رو نخورید عزیزان حالا حالا از هلدینگ خبری نیست
روح الله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۸
سلام بشین تا هلدینگ بشه