بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۲
تهران- ایرنا- رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که کم آبی به موضوع مهمی برای همه استان ها تبدیل شده است، گفت: مشکل کم آبی را پیگیری می کنیم.
کد خبر : ۱۳۹۴۶۵

به گزارش ایرنا از خانه ملت؛ علی لاریجانی در دومین روز سفر به استان یزد در حاشیه حضور در منزل مرحوم یحیی زاده در جمع خبرنگاران، افزود: کم آبی به موضوعی مهم برای اغلب استان ها تبدیل شده و تنها مسئله یزد نیست بلکه استان هایی مانند خراسان، سمنان و قم نیز با همین وضعیت مواجه هستند.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای رفع این مشکل طراحی هایی صورت می گیرد که یکی از این راه کارها انتقال آب از سایر کشورها بوده که اقداماتی نیز در این زمینه صورت گرفته است.

لاریجانی اضافه کرد: راهکار دیگر، کنترل و مهار آب است که برای آن در بودجه منابع مناسبی در نظر گرفته شده البته مهار آب ها علاج درد استان های مرکزی مانند یزد نیست.

وی اظهار داشت: برای برخی استان ها هم بحث انتقال آب از دریا مطرح است که البته باید شیوه شیرین کردن و انتقال آن را ابتدا مشخص کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که مشکل کم آبی تنها محدود به ایران نیست، گفت: کشورهای دیگر منطقه هم به دلیل تغییرات آب و هوایی دچار خشکسالی شده اند لذا مشکل کم آبی را پیگیری می کنیم.



** تمدید مذاکرات؛ کاهش اختلافات

وی همچنین درباره دلایل تمدید مذاکرات هسته ای گفت: دلیل تمدید مذاکرات پخته شدن بحث ها و کاهش اختلافات بود که این اقدام را می توان صحیح دانست.

عضو شورای عالی امنیت ملی خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی که در برخی از مواضع مذاکرات احتیاج به بررسی بیشتر وجود دارد و موارد اختلاف در میان است عجله کردن در تصمیم گیری معقول نیست.

«سیدجلال یحیی زاده فیروزآبادی» در سال ۱۳۳۹ در شهرستان میبد استان یزد متولد شد، وی نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و عضو هیات رییسه فراکسیون ورزش از حوزه انتخابیه تفت و میبد بود.

مرحوم یحیی زاده در مجلس هشتم نیز عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در اسفند ۱۳۹۱ دچار عارضه سکته مغزی شد و پس از یک ماه بیهوشی و حالت کمای ناشی از سکته و خونریزی مغزی در بیمارستان فیروزگر، بامداد ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ در گذشت.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر