بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۳
رم - ایرنا - رییس مجلس نمایندگان ایتالیا در دیدار با معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در رم گفت: ایران نقشی مهم و کلیدی در ثبات منطقه و مبارزه علیه گروههای افراطی نظیر داعش دارد.
کد خبر : ۱۳۹۴۶۷

به گزارش ایرنا، خانم 'لئورا بولدرینی' در این دیدار که در محل پارلمان ایتالیا با حضور هیات ایرانی برگزار شد، با ابراز نگرانی از حضور و فعالیت گروههای تکفیری نظیر داعش در منطقه خاورمیانه تاکید کرد که اسلام دین محبت و مدارا است و تفکرات متحجرانه چنین گروههایی ارتباطی به اسلام واقعی ندارد.

رییس مجلس نمایندگان همچنین تاکید کرد که جامعه بین الملل باید با دیدی مثبت به تحولات جدید و تعامل سازنده ایران بنگرد.

وی در همین راستا آمادگی کشورش را برای توسعه روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران در زمینه های پارلمانی، اقتصادی، فرهنگی و علمی اعلام کرد.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با ارایه خلاصه ای از نتایج مثبت سفر دو روزه اش به رم ، دیدگاههای خود را در باره چالشهای زیست محیطی جهان و راههای مبارزه با آن بیان کرد.

خانم ابتکار همچنین گزارشی از وضعیت زنان در جامعه ایران و روند فزاینده پیشرفتهای آنها بیان کرد.

وی با تاکید بر اهمیت همکاری های پارلمانی برای گفت وگو میان دو کشور، از رییس مجلس ایتالیا برای سفر به ایران دعوت کرد.

بر اساس این گزارش، خانم 'دبورا برگامینی' رییس گروه دوستی پارلمانی ایتالیا با ایران نیز که در این دیدار حضور داشت، اهمیت توسعه روابط میان دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

گروه دوستی پارلمانی ایتالیا با ایران قرار است اسفندماه آینده به تهران سفر کند.

خانم ابتکار از روز سه شنبه گذشته در راس هیاتی به دعوت وزیر محیط زیست ایتالیا جهت دیدار با مقام های بلندپایه این کشور اروپایی، توسعه همکاری های دوجانبه و امضای یادداشت تفاهم همکاری های زیست محیطی به رم سفر کرده است.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در این سفر تاکنون با 'پائولو جنتیلونی' وزیر خارجه و 'جانلوکا گالتی' وزیر محیط زیست ایتالیا نیز دیدار و در باره مسایل دو جانبه و منطقه ای گفت و گو کرده است.

وی همچنین در مراسمی در شهرداری رم ، جایزه 'مینروا' ایتالیا را بخاطر دستاوردهای علمی و به عنوان زنی موفق در عرصه سیاسی دریافت کرد.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۸
ایران اگه میتونست به وضع مملکت خودمون میرسید این چرندیات چیه مینویسید