بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۵
کد خبر : ۱۳۹۴۷۱
حکم ۲ جوان زورگير که به جرم تجاوز به عنف و اعمال خلاف عفت در مشهد محکوم به اعدام شده اند، ساعت ۹ صبح امروز در منطقه قاسم آباد در ملاء عام به اجرا درمي آيد.

به گزارش خراسان، دادستان عمومي و انقلاب مشهد روز گذشته در گفت وگوي اختصاصيچ به بيان جزئياتي از پرونده ۲ محکوم به اعدام پرداخت و گفت: ساعت 5:30 بامداد سيزدهم مرداد سال ۱۳۸۸ نوجواني که براي خريد نان از خانه خارج شده بود در چنگ ۲ زورگير موتورسوار گرفتار شد و آن ها او را به زور و تهديد سوار بر موتور سيکلت کردند و به داخل يک ساختمان نيمه ساز در منطقه قاسم آباد کشاندند.

«قاضي غلامعلي صادقي» افزود: ۲ جوان موتورسوار که حدود ۲۱ و ۲۲ سال دارند پس از آزار و اذيت نوجوان مذکور گوشي تلفن همراه و سيم کارت او را نيز با تهديد به مرگ زورگيري مي کنند و از محل متواري مي شوند. وي تصريح کرد: در حالي که با اعلام شکايت پدر نوجوان مذکور، تحقيقات پليس براي رديابي و شناسايي موتورسواران ادامه داشت، در تاريخ بيست و يکم مهر همان سال نيز پرونده مشابهي به پليس گزارش شد.

محتويات پرونده حاکي از آن بود که ۲ جوان موتورسوار در ساعت ۲۲ شب نوجوان ديگري را با توسل به تهديد با چاقو سوار موتور سيکلت کرده و در اطراف بزرگراه ميثاق مورد آزار و اذيت قرار داده اند و سپس با ايراد ضرب و جرح و فحاشي، گوشي تلفنش را نيز زورگيري کرده اند.

مقام ارشد قضايي مشهد خاطرنشان کرد: با توجه به اهميت موضوع، تحقيقات وسيعي از سوي کارآگاهان براي شناسايي متهمان در دستور کار قرار گرفت و رديابي آنان با انجام چهره نگاري وارد مرحله جديدي شد. اين در حالي بود که ۲ متهم فراري در جريان يک نزاع، نيز مرتکب اعمال شيطاني شده بودند.

«قاضي صادقي» با اشاره به اين که يکي از متهمان با توجه به چهره نگاري هاي فرضي توسط مأموران انتظامي دستگير شد، ادامه داد: وقتي يک دستگاه گوشي مسروقه از متهم مذکور کشف شد، وي ادعا کرد که گوشي را از فرد ديگري گرفته است بنابراين با تلاش مأموران و دستورات ويژه قضايي، متهمان و افراد مرتبط ديگر با اين پرونده دستگير شدند که در جريان بازجويي ها و با توجه به چهره نگاري فرضي، ۲ محکوم مذکور توسط مالباختگان و افرادي که مورد آزار قرارگرفته بودند شناسايي شدند و بدين ترتيب پرونده زورگيري وارد مرحله جديدي شد.

دادستان مشهد تصريح کرد: پرونده متجاوزان به عنف در شعبه پنجم دادگاه کيفري استان خراسان رضوي و توسط قضات باتجربه مورد رسيدگي قرار گرفت که پس از چندين جلسه محاکمه که با حضور وکلاي مدافع متهمان برگزار شد، قضات دادگاه با توجه به اقارير متهمان، محتويات پرونده، نظريه پزشکي قانوني، گزارش مأموران انتظامي و ديگر مستندات و مدارک انکارناپذير، ۲ متهم مذکور را که «ع.م» و «ع.ق» نام دارند به خاطر اعمال شيطاني و خلاف عفت به اعدام محکوم کردند. وي اضافه کرد: اما متهمان و وکلاي مدافع آنان به رأي صادره اعتراض کردند که به همين دليل اين پرونده براي رسيدگي دقيق تر به شعبه ۲۸ ديوانعالي کشور ارجاع شد.

قاضي غلامعلي صادقي در ادامه خاطرنشان کرد: قضات ديوان عالي نيز پس از رسيدگي هاي دقيق و بررسي اسناد و مدارک موجود، رأي دادگاه را تأييد کردند و اين پرونده پس از استيذان از رئيس قوه قضاييه و براي اجراي حکم در ملاءعام به اجراي احکام دادسراي مشهد سپرده شد.

وي درباره سوابق ۲ محکوم به اعدام که امروز در تقاطع بولوار حجاب و شاهد منطقه قاسم آباد به دار مجازات آويخته مي شوند نيز گفت: يکي از اين افراد به خاطر شرکت در قتل به قصاص و در پرونده هاي متعدد سرقت هاي مقرون به آزار و آدم ربايي نيز به بيش از ۱۸۰ سال زندان و بيش از ۱۰۰ ضربه شلاق محکوم شده است که در اين پرونده ها حداقل ۸۶ نفر از وي شکايت کرده بودند.

مقام ارشد قضايي مشهد تصريح کرد:با نظر رئيس کل دادگستري خراسان رضوي و درخواست هاي مردمي براي اجراي احکام الهي در ملاء عام، مقرر شد حکم صادره در منطقه اي که اين افراد آن محل را جولانگاه اقدامات مجرمانه خود قرار داده بودند به مرحله اجرا درآيد.

دادستان عمومي و انقلاب مشهد همچنين با اشاره به وعده هاي خود درباره برخورد قاطع با مجرمان خشن به خراسان گفت: همان طور که بارها عنوان کرده ايم دستگاه قضايي در برابر جان و مال و ناموس مردم وظيفه سنگيني بر عهده دارد و هيچ گاه به افراد معدودي که با اقدامات مجرمانه خود احساس امنيت را به خطر اندازند اجازه عرض اندام نخواهد داد.

قاضي غلامعلي صادقي يادآور شد: برخورد قاطع دستگاه قضايي با زورگيران، مجرمان خشن و متجاوزان به نواميس مردم همچنان ادامه دارد و اجراي احکام الهي در ملاء عام نيز نمونه اي از برخوردهاي جدي با افرادي است که به جان و مال و ناموس مردم دست درازي مي کنند.

وي خاطرنشان کرد: مابه خواست مردم شريف مشهد براي اجراي اين احکام در ملاء عام احترام مي گذاريم تا اين گونه احکام درس عبرتي براي افرادي باشد که خدا نکرده قصد ارتکاب جرم را در سر مي پرورانند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر