بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۰
کد خبر : ۱۳۹۵۱۱
در کشتی موسوم به "کوانتوم دریاها" خدماتی ازجمله اینترنت پرسرعت، سفارش نوشیدنی روبوتیک و مشاهده دریا از ارتفاع ۱۰۰ متری ارائه می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، این کشتی که «کوانتوم دریاها» نام دارد، درنگاه اول از بیرون، تفاوت چندانی با دیگر کشتی های مسافری عادی ندارد اما دو ربات هوشمند از مشتریان، سفارش انواع نوشیدنی ها را گرفته و سپس آنها را تهیه می کنند؛ همچنین مسافران داخل کشتی برای ورود به اتاق هایشان و همچنین خرید، از دستبند هوشمندی به نام «واو» استفاده می کنند.

یکی دیگر از امکانات کشتی، کپسولی شیشه ای به نام «نورث استار» است که با استفاده از بازوی پیشرفته مکانیک، مسافران را تا ارتفاع صد متری بالای آب می برد. در این ارتفاع، می توان دریا را مانند پاناروما از همه جهات مشاهده کرد.

«کوانتوم دریاها» همچنین از فناوری های پیشرفته دیگری استفاده می کند که فرآیند سوار شدن بر کشتی را تسهیل می کنند.

بیل مارتین، مدیر فناوری اطلاعاتِ شرکت «رویال کاربین» می گوید: « به جای اینکه هنگام رسیدن به اسکله از شما (برای احراز هویت) عکسبرداری شود، می توان این کار را زودتر و حتی پیش از رسیدن به اسکله انجام داد بنابراین مسافران مستقیماً وارد کشتی می شوند و سپس فردی با استفاده از تلفن همراه به آنها مراجعه و اطلاعات آنها را بررسی می کند تا ببیند آیا همه چیز روبراه است یا خیر، آنوقت چراغ سبز لازم برای ورود به کابین ها داده خواهد شد».

همچنین یک شرکت فعال در حوزه فناوری ماهواره های خود را به زمین، نزدیک تر کرده است تا امواج را به شکل متمرکز به کشتی هوشمند بفرستند، بدین ترتیب، مسافران به اینترنت پرسرعت دسترسی خواهند داشت.از دیگر تجهیزات این کشتی هوشمند می توان از Observation Pod بر روی عرشه نام برد که تا 300 پا ارتفاع می گیرد و نمای 360 درجه از اطراف را در اختیاربیننده قرار می دهد. 

این کشتی کروز اولین سفر خود را در باهاماس و دریای کارائیب انجام خواهد داد و مقصد نهایی آن سفر به شانگهای در سال 2015 میلادی خواهد بود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر