بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۵
ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه اعلام کرد: تصمیم اوپک برای حفظ سهمیه های تولید نفت مورد قبول روسیه است و برای این کشور خطرناک نیست و اطمینان دارم بهای نفت در بازارهای جهانی اوایل سال آینده تثبیت خواهد شد.
کد خبر : ۱۳۹۵۳۰
به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از ایتارتاس، پوتین در دیدار با پاتریک پویانه مدیر عامل شرکت توتال فرانسه افزود: این تصمیم اوپک قابل پیش بینی بود و تهدیدی برای روسیه محسوب نمی شود.


وی در مورد کاهش بهای نفت در بازار جهانی گفت: می دانستیم که پس از اعلام تصمیم اوپک برای حفظ سهمیه تولید نفت اعضا، بهای نفت در بازارهای بین المللی کاهش می یابد. 

پوتین ادامه داد : در این وضعیت مشکل خاصی نمی بینیم و در مجموع، تصمیم اوپک مورد قبول روسیه است.

وی افزود: اطمینان دارم در سال آینده بهای نفت دوباره در بازار جهانی تثبیت خواهد شد و با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و زمستان، در بازارهای بین المللی موازنه برقرار می شود.

آلکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه هم که در این دیدار حضور داشت با تایید اظهارات رییس جمهوری روسیه گفت: تصمیم اوپک برای حفظ سهمیه تولید اعضا قابل پیش بینی بود.

وی افزود: انتظار نداشتیم که اوپک تصمیم به کاهش تولید نفت بگیرد.

روسیه دومین تولید کننده نفت در جهان است و روزانه حدود 10 میلیون بشکه نفت تولید و بیش از نیمی از آن را صادر می کند. 

کاهش بهای نفت در ماه های اخیر موجب کاهش درآمدهای نفت روسیه شده است که 60 درصد درآمدهای ارزی این کشور را شامل می شود. 

آنتون سیلوانف وزیر دارایی روسیه به تازگی اعلام کرد: روسیه بر اثر کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی، سالانه تا سقف 100 میلیارد دلار از دست می دهد. 

سیلوانف در یک همایش اقتصادی و مالی در مسکو خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 2014 بهای نفت در بازارهای جهانی 30 درصد کاهش یافته و به همین اندازه ارزش برابری روبل روسیه سقوط کرده است. 

روسیه برای جلوگیری از کاهش بهای نفت همکاری های گسترده ای را با برخی کشورهای عضو اوپک آغاز کرده است. 

روز سه شنبه وزیر انرژی روسیه با مقامهای ارشد مکزیک ، ونزوئلا و عربستان سعودی سه کشور عمده تولید کننده نفت دیدار کرده و چهار کشور موافقت کردندکه بازارهای بین المللی نفت را تحت نظارت مداوم قرار داده و در ماه فوریه دوباره تشکیل جلسه دهند


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷
رییس جمهور سابق ما هم قسم می خورد نفت زیر 150 دلار نخواهد امد.
یاحق
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹
بسمه تعالی
ما توان نفت ۱۵۰ دلاری رو نداشتیم اگر داشتیم وضعمان بهتر از این بود...