بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱
کد خبر : ۱۳۹۵۳۱

سخنگوی کمیسیون حمایت از تولید ملی و سیاستهای اصل ۴۴ از مهلت یک ماهه نمایندگان مجلس به دولت برای ارائه لایحه آزادسازی سهام عدالت خبر داد.

جعفر قادری در گفت و گو باتسنیمگفت: در جلسه ای که برای بررسی وضعیت آزادسازی سهام عدالت در مجلس با حضور مدیران وزارت اقتصاد، سازمان خصوصی سازی و نمایندگان برگزار شد جنبه های گوناگون این موضوع مطرح و مورد بحث و برسی قرار گرفت و به این جمع بندی رسیدیم که به دولت مهلت یک ماهه ای داده شود تا در مورد آزادسازی سهام عدالت به جمع بندی برسد.
وی در مورد این که چرا این مهلت یک ماهه به دولت برای ارائه لایحه خرید و فروش سهام عدالت داده شد تصریح کرد: بر اساس بررسی های صورت گرفته به این جمع بندی رسیدیم تا برای آزادسازی سهام عدالت عجله نکنیم تا دولت زمان کافی را برای بررسی جنبه های مختلف آزادسازی سهام عدالت داشته باشد.
سخنگوی کمیسیون حمایت از تولید ملی و سیاستهای اصل 44 افزود: بعلاوه این که اجازه دهیم تا دولت در چارچوبی کارشناسی شده، این لایحه را به مجلس ارائه کند تا در نهایت در خصوص آزادسازی سهام عدالت با توجه به نقطه نظرات مجلس اقدام کنیم؛ چرا که این طرح بار مالی زیادی دارد و ممکن از تعجیل در ارائه آن موجب بروز اشکالات کارشناسی شده و مورد اشکال شورای نگهبان قرار گیرد.
قادری در ادامه در پاسخ به این پرسش که در صورت عدم ارائه لایحه آزادسازی سهام عدالت توسط دولت در مدت تعیین شده واکنش مجلس چه خواهد بود گفت: همزمان با لایحه دولت، طرح آزادسازی سهام عدالت در مجلس کارشناسی و تهیه شده است و در صورت عدم ارائه این لایحه توسط دولت، طرح مجلس در دستور کار نمایندگان قرار خواهد گرفت و ملاک عمل طرح مجلس خواهد بود.
این نماینده مجلس در خصوص چگونگی آزادسازی سهام عدالت نیز اذعان داشت: یکی از بحث ها، شکل گیری صندوق‌های توسعه سرمایه گذاری استانی است و باید ساختار شرکت های سرمایه گذاری استانی و شرکت های تعاونی عدالت شهرستانی تغییر کند تا ساختار سهام عدالت قابل کنترل باشد.
وی افزود: مجلس با تمرکز سهام عدالت در یک یا چند صندوق مخالف است و باید ساختار به گونه‌ای باشد که سرمایه‌گذاریها به سمت استانها سوق داده شود و پس از آن به صوت ثانویه امکان خریدار و فروش سهام عدالت فراهم شود.
قادری با تاکید بر انحلال تعاونی های سهام عدالت گفت: در شرایط فعلی لزومی به فعالیت این تعاونی ها احساس نمی شود چرا که ضرورتی ندارد این شرکتها بدون بازدهی کم و با هزینه هایی که روی دست دولت گذاشته اند به حیات خود ادامه دهند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در خصوص زمان آزادسازی سهام عدالت هم اذعان داشت: شاید لازم باشد تا اقساط باقی مانده از سهام عدالت کسر شود و پس از آن آزادسازی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه عرضه سهام عدالت باید تدریجی صورت گیرد گفت: باید به گونه ای عمل شود که این سهام یکباره در بورس عرضه نشود تا معاملات بازار سهام را تحت تاثیر قرار ندهد. بعلاوه این که باید بگونه ای عمل شود تا سهامداران از سهام خود بیشترین سود را کسب کنند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
ROMANIA
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶
شرکتهایی که سهامشان در تملک سهام عدالت میباشد مورد توجه قرار می گیرند.