بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۰
مدیر عامل کارگزاری بانک آینده عنوان کرد:

تأثیر دو گانه کاهش بهای نفت بر عملکرد شرکت ها

انتظار می رود با توجه به رسیدن شاخص کل بورس به مرز حمایتی قوی و همچنین رسیدن قیمت اکثر سهام به سطوح ارزندگی آنها، شاهد آغاز روند صعودی قیمت سهام در بورس باشیم.
کد خبر : ۱۴۰۲۷۶
انتظار می رود با توجه به رسیدن شاخص کل بورس به مرز حمایتی قوی و همچنین رسیدن قیمت اکثر سهام به سطوح ارزندگی آنها، شاهد آغاز روند صعودی قیمت سهام در بورس باشیم افزون بر این، نشانه ها حاکی از افق روشن پیش روی فضای اقتصادی و سیاسی در کشور است لذا می توان به کسب بازدهی مطلوب در بورس با دیدگاه میان مدت امیدوار شد.

در همین راستا، آقابزرگی، مدیر عامل کارگزاری بانک آینده در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: متأسفانه فضای بازار سرمایه به گونه ای است که جو روانی در تعیین روند قیمت سهام تأثیر بسزایی می گذارد. این در حالی است که تصمیمات اتخاذی در حوزه مسایل اقتصادی بر وضعیت بنیادی شرکت ها تأثیرگذار خواهد بود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه 40 درصد از درآمد کشور ناشی از درآمد نفتی می باشد لذا روند قیمت نفت در سطح جهانی بر وضعیت عملکرد شرکت های بورسی در کوتاه مدت و بلندمدت تأثیرگذار است. بطوریکه شرکت هایی که محصولات نفتی را صادر می کنند، چنانچه شاهد تداوم روند نزولی بهای نفت در سطح جهانی باشیم، با کاهش نرخ فروش محصولات و در نتیجه کاهش در حاشیه سود خود مواجه می گردند.

مدیر عامل کارگزاری بانک آینده عنوان کرد: همچنین شرکت هایی که مواد اولیه آنها از محصولات نفتی تأمین می گردد، به دلیل کاهش نرخ نفت در سطح جهانی، با کاهش قیمت مواد اولیه همراه می شوند. این در حالی است که نرخ فروش محصولات این دسته از شرکت ها با یک فاصله زمانی کاهش می یابد در نتیجه حاشیه سود شرکت های مذکور با افزایش همراه می شود.

آقابزرگی در خصوص تمدید مذاکرات هسته ای و تأثیر آن بر فضای بورس بیان کرد: با توجه به تمدید مذاکرات هسته ای، فعالین بازار به دلیل رفتار هیجانی، انتظار روند کاهشی را برای قیمت سهام در بورس متصور شدند در حالیکه تمدید مذاکرات بر وضعیت اقتصادی کشور تأثیر منفی نگذاشته است همچنین می توان اظهار کرد که قیمت سهام در مقطع فعلی در سطوح جذابی قرار دارد بطوریکه قیمت سهام به لحاظ ارزندگی انگیزه خاصی را جهت جذب سرمایه گذاری ایجاد می کند.

مدیر عامل کارگزاری بانک آینده اظهار کرد: به اعتقاد بنده با توجه به اینکه تغییر مدیریت سازمان بورس از لحاظ بنیادی هیچگونه تغییر خاصی ایجاد نمی کند، لذا این موضوع تنها می تواند به لحاظ هیجانی و گذرا در کوتاه مدت بر وضعیت بورس کشور تأثیر بگذارد. اگرچه انتظار می رود با روی کار آمدن تیم جدید در ریاست سازمان بورس، به لحاظ استفاده از تجربیات گذشته، روند مثبتی ایجاد گردد.

وی در خاتمه افزود: پیش بینی می شود که روند قیمت سهام تا پایان سال صعودی توأم با شیب ملایمی باشد. بطوریکه برآورد می شود، حداقل حدود 15 الی 20 درصد بازدهی مثبت در بورس تا پایان سال داشته باشیم. افزون بر این، بازار سرمایه در یک بازه زمانی 5 الی 10 ساله، بهترین بازار از نظر بازدهی در بین سایر بازارهای موازی است. همچنین می توان اظهار کرد که تصمیمات اقتصادی دولت و بودجه سال 94، بیشترین تأثیر را بر عملکرد شرکت های بورسی و در نتیجه بر بورس کشور می گذارد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷
این دولت کی میخواد حمایت کنه فقط حرف
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
قيمت سهام تا سطوح ارزنده فاصله زيادي دارد
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۵
این همه قیمت نفت میاد پایین چرا قیمت حامل های انرزی نمیاد پایین ؟؟؟؟
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸
خدا نیامرزد باعث و بانی این اوضاع فلاکت بار را که هستی و نیستیمان رابر باد دادند و بیش از یکسال است که سرمایه امان که سالها باخون دل و ریال ریال بدست اوردیم را اینچنین بر باد دادند.دولت ومقامات مرتبط با بورس همیشه ادعا میکنند که ضررهایتان جبران میشود

خیلی از افراد هم آتش بیار معرکه هستند چون بی جهت وارد صف فروش سهمهایی میشوند که بسیار پایین تراز ارزش ذاتیشا ن است .
لازم بذکر است حقوقیهای بازار با صف فروش کنترل شده جو را طوری مدیریت میکنند که افراد حقیقی فورا سهام خود را در صف فروش میگذارند آنگاه حقوقیها سهام
در صف فروش خود را حذف میکنندواینچنین با سرمایه یک عده کم بضاعت وقشر ضعیف جامعه را میبلعند . آنانی که سهام دارید بهوش باشید و نگذارید کلاه سرتان برود.
علیر ضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸
فکر کنم نویسنده توهم زده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
گوشمون پره از این حرفها
مهدی
GERMANY
جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳
کـــــــــمـتــریـــــن PE و بــــــالاتریــــــن EPS در نماد "وبشهر" مــــــوفــــق باشد...........


نمادی با این شرایط برای خرید سراغ دارید معرفی.ممنون
حبیب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۷
خیلی از کارشناسان شهریور 93را خروج مسکن ار رکود اعلام کردند شما هم اشتباه تحلیل می کنید
رامین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۵
" حدود 15 الی 20 درصد بازدهی مثبت در بورس تا پایان سال داشته باشیم " ببخشید آقای کارشناس این بازدهی مثبت را از قیمت های امروز پیشبینی کردی یا فردا یا پسفردا . . . . . فعلا که هر روز برابر است با 4 درصد بازدهی منفی !!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۳
با توج به افزایش قیمت دلار شرکتهای صادر کننده کالا بارشد وتعدیل سود همراه میشن ودارای ارزندگی بالا در این شرایط شرکتهایی مثل کاما وفاسمن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۹
قیمت نفت با 7 درصد کاهش دیگر به 57 دلار رسید و ظبق پیش بینی ها به 40 دلار نیز خواخد رسید