بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۶
جو روانی منفی ناشی از عدم برآورده شدن انتظارات سرمایه گذاران از مذاکرات سیاسی کشور در شرایطی بر کلیت بازار سرمایه حاکم شده که گمانه زنی ها مبنی بر تغییر مدیریتی در سازمان بورس بیش از پیش تقویت یافته است.
کد خبر : ۱۴۰۲۷۷
نویسنده :
جمشیدی
جو روانی منفی ناشی از عدم برآورده شدن انتظارات سرمایه گذاران از مذاکرات سیاسی کشور در شرایطی بر کلیت بازار سرمایه حاکم شده که گمانه زنی ها مبنی بر تغییر مدیریتی در سازمان بورس بیش از پیش تقویت یافته است.

تحلیلگر رسمی بین المللی امور سرمایه گذاری با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: اگرچه نام مدیریت جدید سازمان ناآشنا نیست و عقاید و افکار ایشان در حوزه بازار سرمایه تا حدودی مشخص است، اما با توجه به اینکه برنامه های آتی مدیریت جدید تاکنون اطلاع رسانی نشده، نمی توان به طور قطع در خصوص پیامدهای مثبت یا منفی ناشی از اعمال تغییرات در ساختار مدیریتی سازمان اظهار نظر کرد.

سعید اسلامی بیدگلی افزود: ایجاد شفافیت اطلاعاتی، تسهیل در فرآیند ورود شرکت ها به بورس، طراحی ابزارهای جدید مالی و نیز مدیریت ریسک سرمایه گذاری در بازار سهام از جمله مهمترین وظایف مدیریت سازمان بورس به شمار می رود.

علاوه بر این، اگرچه ریاست سازمان بورس مسئول عملکرد نامناسب شرکت های بورسی نیست، اما انتظار می رود تا شرکت هایی که از وضعیت مناسب عملکردی و سودآوری برخوردارند در بازار سرمایه وارد شوند.

عضو هیأت مدیره شرکت مشاوره سرمایه گذاری آرمان آتی در ادامه به وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: وضعیت نامناسب اقتصادی در حالی تا حد مطلوبی توسط وزیر اقتصاد کنترل شده که به نظر می رسد توسعه بازار سرمایه در اولویت های برنامه کابینه اقتصادی دولت نیست.

این در حالی است که وضعیت کلی بورس نیز متأثر از وضعیت اقتصادی کشور است و از سوی دیگر همچنان روند آتی آن به نتایج مذاکرات هسته ای ژنو وابسته است، به گونه ای که انتشار اخبار مثبت یا منفی در حوزه سیاسی می تواند بر بازار سرمایه نیز اثرگذار باشد.

اسلامی بیدگلی افزود: همانطور که دولت در خصوص کنترل نرخ تورم و سود سپرده های بانکی برنامه های مشخصی را اجرا کرده، انتظار می رود تا اطلاعات رسمی از سوی دولت در خصوص عملکرد بازار سرمایه به سهامداران ارایه شود و با اجرای برنامه هایی در حوزه بازار سرمایه حمایت خود را به سهامداران نشان دهد تا این افراد نیز با اطمینان از حمایت و توجه ویژه دولت به این بخش از اقتصاد کشور نسبت به سرمایه گذاری در بورس اقدام کنند. چراکه وظیفه دولت افزایش شاخص کل نیست و ایجاد شفافیت اطلاعاتی و رفع رانت اطلاعاتی مهمترین وظیفه آن به شمار می رود.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه در شرایط کنونی حاکم بر بازار سرمایه نیز شرکت هایی با پتانسیل بالا برای رشد سودآوری وجود دارند، در این خصوص اظهار داشت: برخی از شرکت های فعال بورسی که از اعمال تحریم های بین المللی ضرر و زیان زیادی را متحمل شده اند همچون مجموعه های صادرات محور از پتانسیل رشد سودآوری و صعود قیمت سهام برخوردارند که البته این شرکت ها بخش عمده ای از ارزش روز معاملات بورس را تشکیل می دهند و حرکت آنها در مسیر رشد سودآوری منجر به ایجاد رونق در کلیت بازار سرمایه می شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سیر احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۸
باسلام، پیشنهاد میشود به منظور شفافیت اطلاعاتی و رفع بخشی از رانت اطلاعاتی، یک تب دیگر به تبهای کدال اضافه شود یعنی اطلاعات دریافتی از شرکتها بدون تاخیر زمانی در آن منتشر شود مثلا نام این تب میتواند "اطلاعات دریافتی بررسی نشده" باشد.
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۶
تو بعضی گروه ها مثل لاستیکی ها هیچ معامله ای تا الان ساعت 9:14 انجام نشده که نشون میده بازار نیاز به نقدینگی داره
پرانک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵
بورس نیوز عزیز مطالبی که به عرض میرسانم فقط برای آگاهی افرادی که با توجه به تازه وارد بودن و عدم درک صحیح از بازار دارند میباشد . چون اینجانب ممکن است در کلماتم چه از نظر معنی و مفهوم یا بخاطر کمی سوادم از نظر املا و انشا اشکالاتی باشد . در صورت صلاحدید بعد از رفع اشکالات از آن جهت جلو گیری از زیان هموطنان عزیز در هر قسمت که مایل بودید استفاده کنید .
تقسیم سود نقدی بین سهامداران و تداوم رشد سود آوری در بلند مدت از مهمترین معیارهای سهام خوب است . گاهی اینگونه سهامها مورد توجه بازار نیستند . که به نوشته وارن بافت و با مرور گذشته بازار به این حرف میرسیم که بازار اشتباه خود را اصلاح میکند . پس سهامهای دارای پتانسیل(تداوم رشد سود آوری) را شناسایی کنید و با توجه به قدرت رقابت محصولات و خدمات شرکت و دیگر مولفه های مورد نظر سهام خوب را انتخاب کرده و تا رسیدن به هدف قیمتی و زمانی آن را حفظ کنید . آنگاه از سود آن لذت ببرید . جمله ای زیبایی را در یکی از سایتها خواندم و برای من الگو شد و این است آنجمله:
رنگین کمان پاداش آنانی است که تا انتها زیر باران می مانند
ناشناس
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
عزیز جان اینجا ایران این حرفا معنی نداره اینجا مدیر شرکت میگه هیچ اتفاق مثبتی رخ نداده سهمادارا درست تصمیم بگیرن رشد سهم ما بی مورد بوده ولی ما میریم صف خرید درست میکنیم بعد که میخریم با ضرر سنگین میریم تو صف فروش مثل کرمان . حالا یه شرکت دیگه میاد گزارش تعدیل مثبت میده خبر از افزایش سرمایه میده ما با بی توجهی کامل و بدون هیچ دلیلی سهمو میزاریم تو صف فروش و باز صف درست میکنیم مثل قاسم . اینجا هیچی حساب کتاب نداره اصول نداره
amir
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷
برای اینکه حجم معاملات در ای - بازار کم باشه و منفی شاخص کمتر. اکثر دسترسی آن لاین هارو قطع کردن. من نمیدونم اینا چی میخوان از جون ما. سرمایمون گرفتن شاید جونمونم میخوان؟!
ناشناس
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
کاملا درست امروز انلاین من هم قط بود و با تماسی که با سازمان داشتم متوجه شدم این قطعی تنها برای من نیست خیلیها صبح قطع بودن
بهروز
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
معاملات بر خط من هم قطع بود امروز
amir
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵
برای اینکه حجم معاملات در ای - بازار کم باشه و منفی شاخص کمتر. اکثر دسترسی آن لاین هارو قطع کردن. من نمیدونم اینا چی میخوان از جون ما. سرمایمون گرفتن شاید جونمونم میخوان؟!
فرهاد
-
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶
خودمون خیلی وقته فهمیدیم که توسعه بازار سرمایه نتنها در اولویت بلکه کلا در لیست دستور کار دولت نیست! اولویت تنها همون زمانی بود که دولت با تبلیغات دروغ مردم را تشویق به سرمایه گذاری در بازاری کرد که خودش از قبل نقشه خالی کردنش را کشیده بود تا بخشی از کمبود بودجه خودشا تامین کنه.
امين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱
خسته نباشيد ميگم به كسايي كه پالايشي ها رو بستن و الان موندن نفت بياد بالا دوباره باز كنن پالايشگاها رو
واقعا خسته نباشيد
تا وقتي 4 تا آدم كه سهم ندارن واسه بورس تصميم مي گيرن وضعيت همينه
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸
اقا حمایت چیه امروز چند هزار نفر از سهامدارای انلاین مثل خود من نتونستیم معامله کنیم همگی قطع بودیم اینا به ما ضربه نزنن نمیخواد حمایت کنن بورس نیوز تورو خدا بیگیری کن
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲
محمود کجايي؟؟؟؟؟؟؟ ما اشتباه کرديم برگرد . دست و پات هم مي بوسيم .
زینال بندری 2
پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶
این ناملایمات همه اش بخاطر ندانم کاری محمود بود
تا حالا اختلاس چندین هزار میلیاردی شنیده بودی

محمود باید دادگاهی شود و جواب این همه فساد دولت پاک دستش رو بده
رضا
پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۶
ترا خدا محمود و صدا نزن هر چی ضرر وزیان داری پرداخت میکنم
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷
دولت به طرز بی رحمانه افرادی که بدلیل نداشتن شغل به بورس پناه اورده بودند را قربانی می کند بی انکه بداند همین عده را به ریس جمهور رای دادند تا شغلی بدست اوردند غافل از اینکه همین رونق بورس را هم به کابوسی وحشتناک تبدیل کردند
منتقد تند دولت و وزیر اقتصاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶
اقا به این دولت دل نبندید هیچ کاری از پیش نمیبره تنها کاری که کرد تورم رو اورد پایین به قیمت راکد کردن تمامی بازار ها دولتی که نرخ ارز رو نتونه کنترل کنه دولتی که نتونه در مقابل سیاست ای عربستان چیزی برای گفتن نداشته باشه و در نشست اوپک فقط تماشاگر باشه دولتی که نتونه یارانه ثرت مندان رو که روز به روز پولدار تر میشن و ....درست کنه انتظار اینکه بورس رو اصلاح کنه واقعه بیخوده بازم میگم این دولت هم دوسال دیگه به همین شکل میره جلو و بعدش تموم میشه و اونوقت ما میدونیم و صندوق رای که دیگه به این دولت که سرمایه ما رو دود کرد مدیونی اگه نظرمو تایید نکن بورس نیوز دیگه بدبخت شدیم کامل دادمون هم به کسی نمیرسه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵
دست و جیغ و هوراااا !
به افتخار گرون شدن مرغ و گوشت و نان و مسکن مهر و و و و .....
اونم بعد از کلی لبخند به کدخدا !
بدبخت شدم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱
این ها همش کار کلید حاج حسنه!!!!!!!!! پس بگو کلید نبود اره برقی بود !!!!!!!!!!!!!
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸
تازه به دوران رسیده ها
علی اکبر
جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲
مفهوم تازه به دروان رسده از نظر رییس جمهور محترم یعنی کسی که از دولت انتقاد میکنه؟
یه معنی جدید هم به این لغات تو فرهنگ لغت فارسی اضافه شد
بهروز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷
متاسفانه امروز معاملات بر خط قطع بود. لطفا در خصوص این موضوع پیگیری کنید.
حسین
-
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳
اگر این دگانگی بین سران مملکت مااز بین برود ومزاکرات انجام بیگرد ایران بهترین گزینه برای سرمایه گزاریست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۷
هی ناله و نفرین نکنید الکی. تقصیر خودمونه فقط. وقتی زرتی میشینید تو صف فروش و بزدل هستید همین میشه دیگه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۹
انصافا از وفتی حاج محمود رفته دروغ تو بورس از نظر بنیادی زیاد شده .دیگه به تکنیکال هم نمی شه اعتماد کرد .قندیها واچرایی مثبت دادند اما هر روز منفی میدهند؟درود برشرفت احمدی نژاد.این ارایه اندیکاتورها هم مدیون ایشان هستیم وگرنه تا هزار سال دیگه هم این به اصطلاح اطلاح طلب بازار را یک طرفه برای خودشون واعوانشان می خواهند ومی خواستند درود برشرفت احمدی نژاد
کریم
شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰
دوست عزیز ایا تو میدانی زمان ان اقا نقدینگی چند برابر شد ایا تورم انی که می کفتند که هفتاد درصد یارانه را ده درصد جامعه مصرف می کنند ان زمان بیشتر بود یا حالایارانه را همه مردم مصرف می کنند تمام تورم وگرانی ارثه ان جناب بوده وحتی در مسئله هسته ای تحریم هم کناه ایشان بوده چون با بی برنامه گی باعث شد تا پرونده مابه سازمان ملل برود وحالا در زمان تحریم هم به جای انکه چند صد ملییارد دلار از در امد نفت بجای مقابله با تحریم به وارد ات اختصاص داد بجای انکه تولید را شکوفا کنند بر عکس ازبین برد فقط افتتاح توخالی بود که ایشان می کردند وشعار می دادند ولی نمی دانستند که فردا روزی خواهد رسید که کفته شود تحریم باعث شد تا مذاکره صورت پذیرد چرا چون حدود هشتصد میلیا رد دلاررا به باد داد واما در مورد بورس هیچ کس جز خود ما مقصر نیست بور س بازی با سرجمع صفر است باید کسی که ریسک پذیر نیست وتوان از دست دادن سرمایه خود را را نداردباید بیرون رود وپول خود ر ا دربانک بگذارد وناله نکنندو بدانید که اگر می خواهید بورس درست شود باید اول خود را درست کنید در بورس کار کردن ساده است ولی اسان نیست باید روازنه حداقل ده ساعت مطالعه کرد ویک استراتژی برای خود درست کرد وحد سود وحد ضرر خود را تعیین کرد ونه به صف نگاه کرد فقط بایدبه خود نگاه کرد
کوروش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۷
رصا جان 14.22همه این بدبختی ها از دست این محمود تو است
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۰
جناب بیدگلی ایکاش متوجه بودی که چی میفرمایی
فقط یه نمو از حرفاتون
فرمودیدن که دولت در مهار نرخ بهره سپرده های بانکی اقدام کرده
ظاهرا خبر ندارید علاوه بر نرخ بهره های روزشمار 22 درصد بانکهای خصوصی اخیرا 27 درصد خصوصی و 22و23و24و25 درصد روزشمار بانکهای دولتی نیز اضافه شده.
چی رو میفرمایید کنترل نرخ سود بانکی
مهرداد مصطفوی
UNITED STATES
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۷
با سلام
بی مقدمه اندک تجربه بورسی خودم از شروع به کار دولت روحانی عرض کنم
با تمتم فراز ونشیب های این ۲ سال اخیر آنچه که برای خیلی از فعالان بازار سرمایه مسجل شده این است که
در راس تمامی زیان های سال گذشته وچه بسا امسال دولت مقصر بوده وهست
ونیازی نیست که برای توجیه سفته بازی ها بی تجربه گی حقیقی های تازه وارد دلیل اصلی بدونیم.
سال گذشته دولت ودر راس آن خود شخص روحانی در رسانه ملی با دعوت مردم برای سرمایه گذاری در بورس برنامه گذاشتن وبدین صورت نقدینگی رو به بازار سرمایه کشوندن واندکی بعد با برنامه قبلی ونقشه شوم خودشون سود سپرده های بانکی رو بالا بردن وبعد اون هم نرخ خوراک پتروشیمی ها که یک باره به ۱۳ سنت رسید
همه این موارد یک طرف
در طرف دیگر قضیه در اقدامی کثیف سرمایه های سهامداران پالایشگاهی رو به مدت ۹ ماهه به بهانه قیمت محصولات فرآورده های نفتی بلوکه کردن
در راس لین امور شخص جناب زنگنه دست دارن وبسیار حساب شده عمل کردن
اگر همه تحلیل گران جمع بشن هیچی دلیلی بر عدم سودآوری شرکت های پالایشگاهی نمیتونن بدن
صنعت بسیار استراتژیک که نه تنها دولت بلکه شخص وزیر نفت نمیتونن از سودهای کلان این شرکت ها چشم پوشی کنن.
جهت اثبات ادعا حداقل دو دلیل
۱..مگه این شرکت ها مثلا خصوصی نشدن ؟؟؟ پس چرا بایددولت برا فراورده ها قیمت تعیین کنه
۲.قبول اگه بهانه قیمت گذاری دولت تخفیف نرخ فوب خلیج فارس هست
هیچی منتی نیست
کافیه هم بورس نفت را بیفته وپالایشگاها از بورس کالا نفت خودشون خریداری کنن
ودر عوض فرآورده هاشون هم در بورس قیمت گذاری بشه
اونوقت همه پشت پرده ها معلوم میشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۹
ولا به خدا دولت احمدی نژاد تمام سهام ها با فکر و منطق جلو میرفتند و تا یک هفته هر گروهی به نوبه خودش مثبت بود بعد از یک هفته دو الی سه روز منفی بعد دوباره به روال عادی خودش بازمیگشت،بدترین دوران بورس ما تو همین دولت روحانی است که شاهدش هستیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۲
ان مرد داس دارد این مرد کمباین دارد!!!!
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
از سال گذشته تا کنون ارزش بازار بورس ۶۸ هزار میلیارد کاهش داشته یعنی به نصف رسیده و سهام اکثریت شرکتهای بورسی بین ۴۰ تا ۶۰ درصد افت قیمتی داشته اند لطفا در خصوص زیان شدیدی که به سهامداران شرکتهای بورسی وارد شده توضیح دهید و کمی از منطق و عقلانیت هم کمک بگیرید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۴
فعلا تا چند ماه بازار خرابه و باید فرار کرد
سوسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۴
کل بازار منقی کل بیمه مثبت
رایان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۱
با سلام
بورس قربانگاه همه ماشده خدا به داد ما برسه الویت دولت ؟؟ زیاد دلخوش بودیم
نفت 50 دلاری فاجعه است تمام بازارها در حال فلج شدنه اگر سری به بازارها بزنید متوجه میشید

طلا بخرید
حمید رضا سلیمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۹
به نظرم مسئولین دولت فعلی مسبب زیان میلیونها سهامدار خرد می باشند که قطعا در آن دنیا بایستی جوابگو باشند.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵
تسلیت عرض میکنم اربعین حسینی رو به مسلمانان بویژه شیعیان جهان واماعزیزان درداکه این معماشرح وبیان نداردپولی که 30 سال براش جون کندم به خاطراینکه کمک خرجی بشه بزندگی باتبلیغات صداوسیما روزنامه هاواین سایت هادرست 9 /92واردبورس شدم 3روزی+بودوامابعدهرروزمنفی وجلوچشم داشت سرمایم اب میرفت بطوریکه45%سرمایه رواتیش زدم ومدتیه میخوام بیام بیرون این پالایشی هابسته هستن 40%توشبندربلوکه کردن شب وروزم شده اه کشیدن ودعاواثتغاثه هم کارسازنشده خدایابی پناهترازهمیشه بتو پناه میبرم توروبه اینشب عزیزقسمت میدهم که فرجی کن دیگه خسته شدم ازبس چشم به مانیتوره وخانه نشینی خدااااااااااکمکم کن
رامین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۱
بدبخت مردم بدبخت مردم بدبخت مردم
سليمي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۱
اونايي كه رانت داشتند از دو ماه پيش اقدام به خريد سمگا كردند ما كه از همه جا بي خبر بوديم نشستيم و تماشا كرديم آنها سود كردند تازه هفته پيش سمگا اطلاعيه داد ه وسود خود را اعلام كرد از دولت مي خواهيم جلو رانت اطلاعاتي را بگيرد
ارشام
UNITED STATES
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲
علت پایین نگهداشتن قیمت سهم ثنوسا چیه جمع کردن سهم در این بازار آشفته توسط برخی ها که اکثریت سهم در اختیار دارند براساس بررسیهای انجامشده توسط ...!!!! ترین کارگزاری nav سهم بیش از 2000 تومن است