بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶
فعلاً بازی نفت و نرخ های جدیدی که هر روز به نمایش می گذارد نه تنها بازار سرمایه ایران بلکه بازارهای اغلب کشورهای دنیا را تحت تأثیر قرار داده است بطوریکه طی هفته گذشته بورس آتن با افت 10 درصدی بیشترین ریزش را در بین دیگر بورس های دنیا از خود بر جای گذاشت.
کد خبر : ۱۴۰۵۳۹
نویسنده :
آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه 93.09.23 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 691 واحد افت به رقم 51622 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 570 واحد کاهش عدد 139297 واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با 751 واحد افت به رقم 70291 واحد رسيد.

همچنین در این روز "بترانس" با 8 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "وغدیر" با 97 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 11 واحد افت به رقم 797 واحد رسید.

در این شرایط امروز "وزمین" با 0.45 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل "پترول" با 2 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1597 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 715 میلیارد ریال رسید.

افت 751 واحدی شاخص کل بورس در معاملات روز جاری سبب شد تا نماگر بورس کف قبلی خود را بشکند همان کف معروفی که منجر به اعمال قانون محدودیت فروش از سوی مدیران بورس شد تا نشان دهد که اگر شرایط مهیا نباشد علی رغم تمامی اخبار مثبت و اقدامات این نماگر راهی را خواهد رفت که به واقعیات نزدیک تر بوده و در این راه هیج ترسی از ساختن کف های جدید در نقاطی پایین تر ندارد و الان شاخص در سطحی معادل 427 روز گذشته است و بازدهی منفی 12 درصدی عاید سرمایه گذاران در سال 1393 شده است !!!

بنابر گزارش بورس نیوز، فعلاً بازی نفت و نرخ های جدیدی که هر روز به نمایش می گذارد نه تنها بازار سرمایه ایران بلکه بازارهای اغلب کشورهای دنیا را تحت تأثیر قرار داده است بطوریکه طی هفته گذشته بورس آتن با افت 10 درصدی بیشترین ریزش را در بین دیگر بورس های دنیا از خود بر جای گذاشت، بورس دبی نیز روندی در پیش گرفت که برای فعالانش غیر قابل انتظار و غیر قابل باور بود. لذا روند نزولی شکل گرفته در بورس کشورمان نیز با توجه به تأثیر 70 درصدی نفت بر اقتصاد ما امری منطقی و قابل توجیه است اما آنچه که اندکی برای فعالان اقتصادی غیر قابل باور است سخنان مسئولین دولتی در خصوص عدم کسری بودجه دولت با نرخ نفتی است که همین حالا بیش از 12 دلار پایین تر از رقمی است که دولت در بودجه خود پیش بینی نموده، حال دولت چگونه و از چه راهی اقدام به جبران این رقم خواهد کرد علامت سوال امروز شکل گرفته در ذهن کارشناسان و فعالان اقتصادی می باشد.

از سویی دیگر کارشناسان اقتصادی در دیگر بندهای درآمدی دولت در بودجه نیز با تردید مواجه هستند چراکه رشد 30 درصدی درآمدهای مالیاتی دولت در حالی در بودجه پیش بینی شده که با توجه به وضعیت فعلی صنایع و کمبود نقدینگی در آنها به جهت اجرای برنامه های توسعه ای و حتی رسیدن به آنچه که در بودجه های خود پیش بینی کرده اند، رشد سودآوری کمی دور از دسترس و بسیار دشوار خواهد بود که می تواند سبب ایجاد چالشی جدید برای صنایع شود.

از سویی دیگر آنچه که در بودجه دولت در ارتباط با کسب درآمد دولت از طریق بازار سرمایه پیش بینی شده با آنچه که این روزها در این بازار شاهد آن هستیم تفاوت های بسیار زیادی دارد چراکه کسب درآمد بیش از 17 هزار میلیارد تومانی از طریق واگذاری دارایی های دولت در سهام شرکت ها مطمئناً از طریق این بازار سرمایه به دست نخواهد آمد چون درآمد 17 هزار میلیاردی از بازاری که در بهترین حالت روزی 200 تا 250 میلیارد تومان سهام در آن معامله می شود که اغلب نیز به صورت بلوک های دو طرفه بوده و اکثریت فعالان آن در حال نقد کردن سهام خود و خروج از این بازار می باشند امری غیر ممکن است. قطعاً تیم اقتصادی دولت به خوبی واقف است که کسب درآمد در بازار سرمایه به دو فاکتور مهم اعتماد و نقدینگی نیاز دارد، دو فاکتوری که امروز جای خالی آنها در این بازار بخوبی حس می شود.

از سویی دیگر فارغ از بحث تأثیرات کاهش بهای نفت بر بازار سرمایه، سرپیچی بانک ها از دستورات بانک مرکزی و دولت تبدیل به عامل با اهمیت دیگری بر افت شاخص های بورس شده است، در جاییکه بانک ها با نافرمانی از دستورات دولتی اقدام به افزایش سود سپرده های یک ماهه خود تا سقف 22 درصد می کنند و در خصوص نقدینگی های قابل توجه در بلندمدت تعیین نرخ سود سپرده ها را به توافق دو طرف تا سقف 30 درصد معطوف می کنند، خروج پول از بازار سرمایه و چرخه تولید به جهت کسب سودی بی ریسک و بدون دردسر کاملاً منطقی و واضح است، حال نقش دولت، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی به جهت جلوگیری از این اتفاق چیست؟ این هم علامت سوال بزرگ ذهن فعالان اقتصادی است.

از این موارد که بگذریم به بحث شیرین مذاکرات هسته ای می رسیم، موضوعی که به نظر می رسد تنها نقطه امید دولتمردان به جهت جلوگیری از کسری بودجه به تبع رسیدن به یک توافق نهایی با غرب و آمریکا است. مجدداً از امروز دوباره موضوع ادامه مذاکرات هسته ای تبدیل به بحث داغ فعالان اقتصادی شد چراکه قرار است 24 و 25 آذر ماه جاری دیداری دو جانبه میان هیأت های ایران و آمریکا دو روز قبل از مذاکرات یک روزه ژنو در سوییس برگزار شود، قرار است 26 آذر ماه دور تازه مذاکرات هسته ای ایران و شش کشور موسوم به گروه 1+5 در ژنو به مدت یک روز برگزار گردد. دیدارهایی که این روزها تبدیل به مذاکره برای ادامه مذاکره شده که تنها تأثیرش بر بازار سرمایه افت شاخص های بورس تا رسیدن به دور جدید مذاکره می باشد.

باید قبول کرد که این موضوع نیز دیگر برای بورس در حال تبدیل شدن به حنایی بی رنگ است، بورس در حال واکسینه شدن به این اخبار و مذاکرات است، نمی گوییم رسیدن به توافق تأثیری بر بازار سرمایه نخواهد داشت اما تأثیرش هم دیگر همانند انتظار اهالی بازار از رسیدن به یک توافق نهایی در دوره های گذشته نخواهد بود، چون در دوره های گذشته در بازار سرمایه اعتماد بود اما نقدینگی نبود که اهالی تالار اعتقاد داشتند با حصول توافق نقدینگی هم به این بازار بازخواهد گشت اما با تداوم تمدید مذاکرات و رسیدن اخبار خوشایند بی تأثیر، نه تنها امروز شاهد وجود نقدینگی در بورس نیستیم بلکه آن اعتماد و اطمینان گذشته نیز از این بازار رفته است و آنقدر افت قیمت سهام شرکت ها طی این مدت زیاد بوده که رسیدن به یک توافق نهایی شاید بتواند در کوتاه تنها بخشی از زیان و ضرر سرمایه گذاران بکاهد از همین رو برای بازگشت اعتماد و اطمینان از دست رفته باید صبر کرد و منتظر ماند به همین جهت رسیدن سهام شرکت ها به قیمت های گذشته خود قبل از آنکه ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری کند. بیشتر ترغیب به فروش سهام از زیان خارج شده برای اهالی تالار می نماید.

همچنین در بحث تغییر تحولات مدیریتی در سازمان بورس همچنان اخبار و اطلاعات به دست آمده در حد گمانه زنی و شایعه است و هنوز این اخبار نه تأیید رسمی شده و نه تکذیب رسمی هرچند که شرایط فعلی بورس کار را هم برای رییس قبلی به جهت واگذرای مسند سخت می کند و هم برای رییس جدید به جهت در اختیار گرفتن سکان چنین بازاری دشوار خواهد کرد، به هر حال بعید است تفکر جدید هم درد چندانی از این بازار دوا کند مگر اینکه سکاندار جدید بتواند از نفوذ خود به جهت مجاب نمودن وزارت اقتصاد برای احیاء این بازار و در اختیار گرفتن ابزارهای جدیدتر و بیشتر استفاده نماید.

در مجموع باید گفت که فعلاً نوش داروهای دولت در بحث اقتصادی به جهت جلوگیری از اتفاقات نامطلوب در بخش کلان و نیز بازار سرمایه پس از مرگ سهراب در حال رسیدن است.

چند نکته صرفاً جهت اطلاع

"سمگا": هر دم از این باغ بری می رسد، "گاف" جدید ناظر بورس که در نوع خودش هم بسیار جالب بود را امروز در این نماد دیدیم، ناظر محترم به جای باز کردن نماد "سمگاح" که حق تقدم های استفاده نشده این شرکت بود اقدام به بازگشایی خود نماد شرکت با دامنه نوسان 8 درصدی کرد. حق بدید آقا این بازار برای کی اعصاب گذاشته که برای ناظر بازار بزاره شما هم بودید اشتباه می کردید، از یک طرف در رفتن فرمان شاخص و افت دسته جمعی قیمت سهام شرکت ها، از یک طرف باز و بسته کردن نماد شرکت ها و استرس تأثیرات احتمالی روی شاخص، از طرف دیگه هم شایعات یک سری سهامدار نما در خصوص تغییر و تحولات احتمالی مدیریتی در بورس، واقعاً شما باشید اشتباه نمی کنید.

"قاسم": لوتی کوچیکه حافظ هم از پا درآمد، البته چیز جدیدی نیست، اونایی که ادعا داشتند از پا افتادن این که دیگه عددی نبود در مقابل اونها اما انصافاً خوب ظاهر شد، حالا چرا میگم خوب بماند تا بعد.

کلاً توجه اهالی تالار را به همه بازار جلب می کنیم چون فعلاً کل بازار سرمایه را باید صرفاً جهت اطلاع به مسئولین امر معرفی کنیم. آقای مسئول صرفاً جهت اطلاع باید عرض کنیم یه نیم نگاهی به بورس هم بکنید بد نیست شاید در گفتن لحن اخبار مثبت اقتصادی شما بتواند تغییراتی ایجاد کند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سهامدار بدبخت و بیچاره
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۰
سلام
دیگه خسته شدم اینقدر گفتم و کسی حرفمو نشنید دیگه خسته شدم از وعده های پوچ و خالی دیگه خسته شدم از فردا هایی که وعده میدهید من جوانی 26 ساله لیسانس اقتصاد دارم اندک پولی داشتم فقط برای اینکه از بیکاری سرخورده نشم رفتم دوره های اموزشی بورس ر گذروندم که خرج خودمو در بیارم ولی اینجا هم به بن بست خوردم با ور کنید من هیجانی هم رفتار نکردم و حتی اصول سرمایه گذاری هم رعایت میکنم ولی دریغ از بازاری که تعادل داشته باشه خود همین مسولان با حرفاشون بیشترین ضربه رو بر پیگر بورس زدند من جوان چیکار کنم چرا حق داشتن درامدی حلال از من گرفته میشه
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۰
این بورس رمق زندگی کردن را ازم گرفت !!!
محمد
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰
منم تمام سرمایه ام که میخاستم تشکیل خانوداه بدم نابود شد افسوس واقعا کی جواب گو هستش برای خودام همه ای سهامداران متاسفام
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴
دوستان قاسم افزایش سرمایه داره و مجوزش به زودی صادر میشه و در ماه بعد صندوق زمین 350 میلیاردی عملیاتی میشه این خبر کاملا موثق یه مقدار راجبش تحقیق کنید متوجه میشید الان هم بورس نیوز تو اخر خبرش یه اشاره کوچیک کرد ولی لو نداد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۱
ی روز بحث نفت ی روز بحث مذاکرات آخه کی این مملکت می خواد از خودش حرفی برا گفتن داشته باشد بخدا ما نسل جوون از این اقتصاد پوکیده خسته شدیم بعنی اومدیم خبرمون چندر غاز کاسبی کنیم از راه درست نمی خواستیم الاف باشیم گفتیم میریم تحلیل وروش معامله تو بورس یاد میگیریم وسرمایه کممون را به ی کاری میزنیم اما انگار این شاخص کمر بسته بود تا سرمایه کم ما را نیست کنه من که دارم دیوونه میشم برا همینس جوونا میرن معتاد میشن نه کاری نه اومیدی نه ازدواجی ...
در پایان خدا لعنت عامل ارزونی نفتا.استکبار جهانی را میگم.با اون غلام حلقه به گوشش سعودی.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۵
آقای روحانی هنوز هم امیدواریم... اگر در خصوص بورس در خوابید خواهش میکنیم بیدار شوید. زود باشید که زود هم خیلی دیر است!
از طرف نزدیک به 5 میلیون نفر از حدود هفت میلیون نفر فعال در بورس...
لطفا این مهم را کسی به گوش رئیس جمهور برساند. ممنون
چرچیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۸
قایل توجه سهامدارای قاسم مفت نفروشید یه خبرای تو راه بورس نیوز یه امار کوچیک بهتون داد جدی بگیرید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۵
آقایون مسئول دستشون به برگردوندن اختلاسا 12هزار میلیارد و3هزار میلیارد بنده وقت سخن گفتن با لحن مثبتا ندارن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۷
بورس نیوز چی میخواستی راجبه قاسم بگی ؟؟؟
ناشناس
GERMANY
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۹
خواهشا قیمت نفت رو بهانه نکنید بازار یک ساله که در کما رفته
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۸
دلم می خواست ی ماشین زمان داشتم وبه چند ماه قبل برمیگشتم اون موقعی که کارشناسا میگفتن قیمت سهام به کف رسیده ودیگه ریزش نداره اون موقعی که می گفتن بادیده بلند مدت سرما یه گذاری کنید دوتا پا داشتم به اندازه تمام حرفه ای بورس پا قرض میکردم واز بورس فرار میکردم تا امروز نتیجه سرمایه گذاری بلند مدت چیزی نبوده جز ضرر ضرر ضرر ...
ناشناس
UNITED STATES
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۸
چرا هر وقت یک جناح خاص رای میاره نفت مفت میشه ؟؟!! . بچه ها ولی من خوشحالم نفت میاد پایین الان دولت حال مارو در دی ماه سال قبل داره که همش سهام هامون منفی میخورد . الانم نفت داره هی منفی میخوره . جووون :))
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۴
بالاخره روحانی هم به سکه فروشی افتاد به همه شما قول می دهم چنانچه مذاکرات به نتیجه نرسد شمع دست بگیرید ودنبال احمدی نژاد بگردید مشت نمونه خروار است از حال روز بورس می توان فهمید که روحانی وتیمش بجر تمدید مذاکرات نه هیچ می دانند ونه کاری می توانند انجام دهند
ناشناس
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۴
احسنت به این قلم ، در 50 سال آینده اسم دکتر احمدی نژاد در کتاب های تاریخی خواهد آمد که چه خدمتی به ایران کرد اما قدرش را ندانستند
احسان
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۳:۲۵
بشینید و لطفا اینقدر مزخرف نگید
شما حتما با فضاحتهای اون زمان پولدار شدی که دلت تنگ شده
دلار 1000 تومانی داشتی 4000 فروختی که دلت هواشو کرده
ناشناس
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۵
مانند دکتر مصدق که قدرش را آن زمان ندانستند اما الان .........
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۱
همینکه دوروز بورس مثبت میشه نظر پشت نظر سنگ اندازی پشت سنگ اندازی یک روز بحث قیمتگذاری خودرو مطرح میشه یک روز بحث خوراک پتروشیمی روز دیگه بحث عوارض معادن یک روز بحث کیفی سازی پالایشگاه یک روز افزایش حاملهای انرژی از ماست که برماست
وحید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۳
من ایمان دارم که این دولت برای سرمایه مردم ارزشی که قائل نیست برای ثبت اعداد فریبکارانه تورم تمام تلاش خود را برای نابودی سرمایه ما بکار گرفته است
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷
چی میخوای راجبه قاسم بگی خوب همین الان بگو بورس نیوز چرا تا بعد
صبور
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۷
فقط گفت حواستون باشه یه خبرای تو راه مفت نفروشید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۶
عاقبت دوستی با شیطان بزرگ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۴
همه چنان توی کما رفتند که حتی بعد سه ساعت از انتشار این خبر هیچ کامنتی نذاشتن... انگار همه رفتند توی شوکی که قادر به فکر کردن هم نیستند...!!
علی اکبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰
خدا بده برکت
موندم این همه سود رو چطوری خرج کنم.
تازه خدا با بعضیا یار بوده که کم ضرر کردن اونایی که مثل من خودرویی دارن سودشون داره به 30 درصد میرسه
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۵
سلام بورس نیوز عزیز انصافا باید گفت حقوقیهای اغلب سهام به علاوه حقیقی های عجول در سود که اگر نشد درضررصف نشین بدجوری بازار رو دارن نابودمیکنند . وقتی نگاه میکنی حقوقی مثلا سمگا که سهم رو تقریبا مفت به چنگ آورده در روز بازگشایی به سهم رحم نمیکنه و درکمال پررویی در منفی بالای دومیلیون فروشنده میشه چه انتظاری از یه حقیقی بخت برگشته داری که تو گرونی سهم رو خریده وحالا توفکر فراره
omid
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۶
از اسفالتم گذشتیم
جاده شوسه شدیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۰
جدی می گم در حال اماده سازی برای ان دنیا هستم بخاطر سهام.
ایران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۸
ما که پولمون نصف شده . خیالی نیست همه چیز درست میشه من که فرشنده نیستم
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۱
دوستان به هوش باشید که شاخص به رقم تعیین کننده ای رسیده و اگر فردا حمایتی ازش نشه باید منتظر شاخص 60000 بود
احمدرضا
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۰
این شاخص جعلی اگه زیر 69 اومد همه ی سهمهای من مال شما.
بسه اینقدر خودتونو غرق این چرندیات تکنیکال نکنید
شاخص واقعی الان 45000 هم کمتره
با این مهندسی شما چی نشستی محاسبه میکنی؟
آرین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۳
برس نیوز این خبر مستطیلت رو بخاطر اون صرفا جهت اطلاعت که حرف ته دل ما رو با گوشه و کنایه میزنی دوست داریم وگرنه این اراجیف فاندامنتالی رو که همه میدونیم خودتم میدونی که اگه از روز اول جلوی ریزش رو میگرفتن الان اینجوری نبود حالو رزمون اگه میشه این صرفا جهت اطلاع خبرتو بیشتر کن مخصوصا الان که زندگیمون از دست رفته و دستمون به جایی بند نیست لااقل تو دلخوشیمون باش.
دوستان اگه با پیشنهاد من موافقین با لایک کردن لطفا نظرتون رو اعلام کنین تا بورس نیوز زودتر ترتیب اثر بده.
خدایا خودت نجاتمون بده
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۵
من نمیدونم چرا تو این مملکت چرا همه اجناس و خدمات گرون میشه اما سهم شرکتها که میخواد رشد کنه میگن حباب داره!!!!؟؟؟؟ چرا مسئولین به فکر حباب بقیه اجناس نیستن؟؟؟ چیپس ۱۵۰ تومنی شده ۱۵۰۰ تومن اما سهم ۴۰۰ تومنی شده ۱۵۰ تومن !!! این انصافه؟ این عدالته؟؟؟؟؟؟
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۷
اگرقیمت نفت 200دلار هم بشود بازار همینه واگر 10دلار بشود همین است مدریت در کشور ضعیف وفساد در کشور بیداد میکند
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۴
كارهاي احمدي نژاد
1. ايجاد نظام ماليات ارزش افزوده
2. آزاد سازي اقتصاد با ايجاد يارانه ها
3. مسكن مهر كه ظرفيت شهري 100 سال آينده رو ساخت
تمام اين كارها اول جرات و شهامت ميخاست كه دولتهاي قبل نداشتند.
نفت اگه 500 دلار هم بشه وضع ما مردم همينه. شك نكنين
سیاوش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۶
متاسفانه هیچ کف مشخصی برای این بازار نمیشه قائل شد. تمام کفهای متصور برای سهمها داره درو میشه و هیچ حمایتی از طرف دولت نیست که نیست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۰
خداوند متعال فرموده من به کسانی که به به همسایگان ودوستان خود ظلم میکنند من انتقام شدید تری از ان ها می گیرم این مطلب کلی بود (نوسان گیر های@@ بی انصاف@@ هم توجه نمایند)
روحانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۴
خنده دار ترین جوک سال:تورم کنترل شد از رکود خارج شدیم.چقدر هم با افتخار تیتر زدید.انگار فحش خورتون ملس شده.به گوش این دولتی ها برسونید تمام این حق الناس را حتی اعصاب و روانمون را اون دنیا ازتون طلب میکنیم.
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۴
من هم مدتی که تو بورس سرمایه گذری کردم و متاسفانه حدود 50درصد از سرمایه ام کاهش یافته که با تورم حدود 20درصد سالیانه در اصل ارزش پولم 100درصد کاهش پیدا کرده و کاش همین بود این مدت از نظر روحی و روانی و فکری بسیار تحت فشار بودم و جلو خانواده شرمنده و هر روز به امید فردا، خدا کنه بزودی اوضاع درست شود
حمید رضا سلیمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵
آلبرت انیشتین : دو چیز انتها ندارد : 1- جهان هستی . 2- حماقت بشر .... مثل من که اومدم تو بورس ایران