بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳
یک کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد:

سه راهکار پیش رو جهت خروج از وضعیت فعلی بورس

فعالان بازار سرمایه در حالی با نگاهی کوتاه مدت در بازار سهام سرمایه گذاری می کنند که به نظر می رسد سهامداران به دلیل طولانی شدن زمان مذاکرات هسته ای کشور بر بهبود وضعیت بازار سرمایه معتقد نیستند و برهمین اساس جو ناامیدی بر بورس حاکم شده است.
کد خبر : ۱۴۰۶۵۴
نویسنده :
جمشیدی
فعالان بازار سرمایه در حالی با نگاهی کوتاه مدت در بازار سهام سرمایه گذاری می کنند که به نظر می رسد سهامداران به دلیل طولانی شدن زمان مذاکرات هسته ای کشور بر بهبود وضعیت بازار سرمایه معتقد نیستند و برهمین اساس جو ناامیدی بر بورس حاکم شده است.

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: عدم رخداد اتفاق مثبت در حوزه سیاسی در کنار تداوم کاهش بهای نفت و نگرانی سهامداران از کسری بودجه دولت و نیز کاهش بودجه اختصاصی به اجرای پروژه های عمرانی موجب شکل گیری روند منفی بر کلیت بازار سرمایه شده است.

مهرابی زیارانی تغییر رییس سازمان بورس را به عنوان عاملی اثرگذار بر تشدید روند منفی بورس برشمرد و ابراز داشت: ابهامات موجود در چگونگی برنامه های آتی مدیریت جدید سازمان نیز عاملی است که در روند کلی بورس مؤثر واقع شده است. حال آنکه با توجه به سوابق مناسب مدیریت جدید سازمان و عملکرد مناسب ایشان در نحوه اداره نهادها و سازمان ها امیدواریم شاهد بهبود وضعیت آتی بورس باشیم.

وی افزود: همواره در بازه زمانی بررسی بودجه کل کشور و ابهامات موجود در برنامه های آتی دولت در حوزه های مختلف شاهد روند نوسانی بورس و سردرگمی سهامداران هستیم.

این کارشناس بازار سرمایه به راهکارهای پیش روی جهت خروج از وضعیت فعلی اشاره کرد و گفت: کنترل نرخ سود سپرده های بانکی که به نظر می رسد دولت برنامه هایی جهت کاهش آن در نظر دارد، در کنار انتشار اخبار مثبت پیرامون مذاکرات هسته ای کشور و در نهایت شروع فعالیت مدیریت جدید سازمان از جمله عواملی هستند که تحقق هر یک از آنها می تواند آثار مثبتی بر روند بازار سرمایه در پی داشته باشد.

مهرابی زیارانی پیرامون چشم انداز برخی از صنایع بورسی تصریح کرد: صنعت خودرو و ساخت قطعات از جمله گروه هایی است که با توجه به انعقاد قراردادهایی با شرکت های هم گروه خارجی می توانند در مسیر رشد سودآوری حرکت کنند.

علاوه بر این، صنایع بانک و پتروشیمی از پتانسیل رشد برخوردارند و همچنین در صورت رفع موانع پیش روی مجموعه های سیمانی جهت صادرات محصولات تولیدی به کشور عراق و در پی آن افزایش درآمدهای حاصل از فروش خارجی تولیدات، می توان چشم انداز مناسبی را برای این گروه متصور بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ژاندارک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸
بله سه راهکار هست .
ببینید ما الان دقیقا داخل کشتی تایتانیک قرار داریم و
کشتی از کمر شکسته و ما سه تا راه داریم
1. از این ورش بیفتیم
2. از اون ورش بیفتیم
3. با شاخص دکل از وسط کشتی به اعماق برویم.
من ادم پر تحملی هستم ولی این اقایان دیگه شور را از مزه برده اند...این قدر از این چشم انداز ها که پیش رفتیم و ندیدیم صحبت کرده اند که کم کم دارم به چشم انداز بهشت خدا هم شک میکنم.
باز هم میگویم ای حکومتیان شما با شریفترین مردم جهان سر و کار دارین وگرنه هر ملت دیگری بود ...بیخیال حوصلش نیست.
ناشناس
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴
ظاهرا" ژاندارك قصه ما خيلي جلو خودشو گرفته كه جاي شريفترين مردم جهان از عبارات ديگه‌اي كه مي‌شد استفاده كنه، استفاده نكرد.
حسام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۶
آره شما اگه 5 ميليون راهكارم بياري ديگه اين بورس درست شدني نيست دادا
بورس جاي
رانت

گاو بندي
ضرر روزانه
پولدار شدن روز ب روز حقوقي ها
است
خارج شويد هر چ سريعتر بنده با 15 م ضرر فرار كردم