بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴
مدیر سرمایه گذاری های "پترول" ارزیابی کرد:

اثرات کاهش قیمت نفت بر سود پتروشیمی ها

شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان در گزارش اولین پیش بینی حسابرسی شده درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 31 شهریور ماه سال 94، سود هر سهم را 253 ریال برآورد کرده که نسبت به سال مالی 93 با کاهش سود 12 درصدی مواجه شده است.
کد خبر : ۱۴۰۶۷۲
نویسنده :
محمدآموخته
شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان در گزارش اولین پیش بینی حسابرسی شده درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 31 شهریور ماه سال 94، سود هر سهم را 253 ریال برآورد کرده که نسبت به سال مالی 93 با کاهش سود 12 درصدی مواجه شده است.

مدیر سرمایه گذاری های شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز با اشاره به عملکرد قابل قبول شرکت های غیر بورسی موجود در پرتفوی "پترول" اظهار داشت: با توجه به اینکه "پترول" مسئول اجرای طرح شرکت های پتروشیمی می باشد برهمین اساس عمده پرتفوی شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان شامل شرکت های غیر بورسی می باشد که در حال حاضر براساس برنامه ریزی های انجام شده در حال اجرا می باشند.

احمدعلی محصصی در ادامه افزود: تنها مشکل شرکت های غیر بورسی موجود در پرتفوی "پترول" مربوط به گشایش اعتبار LC شرکت های فوق می باشد که چون جزء اختیارات مدیریت آنها محسوب نمی گردد برهمین اساس بایستی حمایت هایی از سوی شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان و دولت در راستای گشایش اعتبارات LC شرکت های غیر بورسی انجام گیرد.

وی افتتاح پتروشیمی ایلام را از الویت های طرح های در دست اجرای "پترول" دانست و گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده، فاز الفین پتروشیمی ایلام اوایل سال 95 به طور کامل به بهره برداری خواهد رسید که به لحاظ ظرفیت بالای تولید محصول از اهمیت بسیار بالایی برای شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان محسوب می گردد.

محصصی ادامه داد: در حال حاضر واحد الفین سنگین پتروشیمی ایلام با ظرفیت حدود 60 درصد در مدار تولید قرار گرفته است که پس از بهره برداری کامل، مجوز عرضه سهام شرکت مذکور در بازار سهام نیز اخذ خواهد شد.

این مقام مسئول، میزان سرمایه گذاری "پترول" در پتروشیمی ایلام را حدود 600 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: دارایی های شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان در طرح های پتروشیمی لردگان، گچساران و همچنین سلف عسلویه در حدود یک هزار و 300 میلیارد تومان برآورد شده است که این امر منجر به عدم توانایی "پترول" در محاسبه ارزش روز دارایی های خود می باشد.

محصصی سال 94 را همراه با چالش های بسیاری پیش روی صنعت پتروشیمی کشور عنوان کرد و گفت: کاهش قیمت جهانی نفت در صنایع پتروشیمی به طور یکسان تأثیرگذار نخواهد بود که در این میان مجتمع های تولید کود اوره کمترین تأثیر و پلی اتیلن ها بیشترین تأثیر را از کاهش قیمت نفت متحمل خواهند شد.

وی به سیاست های دولت در تعیین نرخ خوراک مجتمع های پتروشیمی اشاره کرد و یادآور شد: بایستی منتظر ماند و دید که آیا دولت کاهش قیمت نفت را بهانه ای برای بالا بردن قیمت خوراک گاز و همچنین محاسبه خوراک مجتمع های پتروشیمی با نرخ دلار در دستورکار قرار خواهد داد و یا اینکه به همان نرخ 13 سنتی پایبند می باشد.

مدیر سرمایه گذاری های شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان در خصوص مبحث بودجه دولت در سال 94 گفت: از زمانیکه دولت بودجه سال 94 را به مجلس شورای اسلامی ارایه کرده است در این مدت قیمت نفت بیش از 10 دلار کاهش پیدا کرده که منجر به عدم تحقق 15 درصدی ارقام درآمدی دولت تاکنون شده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۵
پتروشیمی ها یکی پس از دیگری ورشکست می شوند چون جنگ نفتی تازه شروع شده است