بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴
امروز شاخص بورس و قیمت سهام شرکت ها تلاش زیادی کردند که بتوانند از مدار نزول خارج شوند اما به علت حجم بالای عرضه ها از سوی حقیقی ها و حضور کم رنگ حقوقی ها برای خرید سهام، شاخص و سهام شرکت ها نتوانستند روند اطمینان بخشی را به نمایش گذارند.
کد خبر : ۱۴۰۶۹۸
نویسنده :
آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه 93.09.25 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 63 واحد رشد به رقم 51004 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 32 واحد افزایش عدد 138706 واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با 66 واحد رشد به رقم 69608 واحد رسيد.

همچنین در این روز "وبملت" با 33 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "فملی" با 73 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 5 واحد افزایش به رقم 793 واحد رسید.

در این شرایط امروز "پترول" با 1 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل "مارون" با 0.57 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1458 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 801 میلیارد ریال رسید.

ابتدا از مهمترین خبر و اتفاق امروز بورس شروع می کنیم، ساعاتی پیش طی حکم وزیر اقتصاد صالح آبادی پس از 9 سال، سکانداری بورس را واگذار کرد و دکتر فطانت فرد به جای وی سکان بازار سرمایه را به دست گرفت. قبل از هر چیز باید به جرأت و جسارت فطانت فرد آفرین گفت که چنین آشفته بازاری را به جهت مدیریت و هدایت قبول کرد و قطعاً چنین فردی با اعتماد به برنامه هایی که در ذهن خود دارد چنین مسئولیت خطیری را پذیرفته است. به نظر می رسد از این پس چشم اهالی تالار در انتظار اعلام برنامه های سکاندار جدید است.

براساس گزارش بورس نیوز امروز شاخص بورس و قیمت سهام شرکت ها تلاش زیادی کردند که بتوانند از مدار نزول خارج شوند اما به علت حجم بالای عرضه ها از سوی حقیقی ها و حضور کم رنگ حقوقی ها برای خرید سهام، شاخص و سهام شرکت ها نتوانستند روند اطمینان بخشی را به نمایش گذارند.

از سویی دیگر عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان پس از رایزنی با آمریکایی ها در ژنو همان صحبت هایی را کرد که یکسال است ادامه دارد، عراقچی گفته "فضای مذاکرات بسیار خوب است اما تا به راه حل برسیم هنوز فاصله وجود دارد." در نتیجه هنوز مذاکرات هسته ای به نتیجه ای که بتوان در خصوص آن تصمیم گیری کرد نرسیده است و تا اطلاع ثانوی اهالی تالار با تردید باید به انتظار بنشینند.

در بازار ارز نیز صحبت های دیروز رییس جمهور در اجلاس سالانه مجمع عمومی بانک مرکزی توانست به عنوان محرکی یک روزه ظاهر شود و نرخ دلار را به پایین تر از 3400 تومان برساند اما امروز مجدداً شاهد بازگشت نرخ دلار به مدار بیش از 3400 تومانی بودیم بطوریکه تا این لحظه این ارز در قیمت هایی حدود 3460 تومان در حال معامله است.

قیمت نفت هم که همچنان در نرخ های پایین تر از 60 دلار سرگردان است و روز به روز بر شدت تردید اهالی تالار می افزاید به هر حال با این روند اگر پیش برویم احتمال کسری در بودجه دولت بسیار افزایش می یابد که این موضوع به علت تبعاتی که دارد چندان برای فعالان اقتصادی خوشایند نیست.

چند نکته صرفاً جهت اطلاع

"ثنوسا": در خصوص خطرات احتمالی خرید این سهام با پی بر ای فعلی و احتمال حضور سفته بازان در این نماد پیشتر سخن گفته بودیم، لطفاً مدیران این شرکت که بسیار دیر هنگام اقدام به ارسال گزارش شفافیت کردند پاسخگو باشند. فعلاً صف فروش بیش از 7.5 میلیونی این شرکت نیاز به نقدینگی 7 میلیارد تومانی دارد که جمع آوری صف فروش دست سهامدار عمده را می بوسد.

"کرازی": اجازه بدید ثنوسای دوم را به شما معرفی کنم، با نگاهی ساده به ترکیب سهامداری این شرکت به خوبی علت رشد قیمت را متوجه می شوید، ظاهراً مدیران "کرازی" هم بدشان نمی آید چون نه خبری از گزارش شفافیت هست و نه صحبتی در رسانه ها، در سکوت خبری کامل اهداف برخی افراد در حال تحقق است. آقای مدیر بسیار واضح و روشن خدمتتان عرض می کنیم با توجه به رشد قیمت فعلی سهم شما که حدوداً دو هفته است به صورت مداوم در حال رخ دادن است، اگر اتفاقی در شرکت به یکباره به وقوع بپیوندد، نشان از رانت برخی از ما بهتران دارد و اگر هم اتفاق مهم و خاصی در راه نباشد نشان از سفته بازی عده ای فرصت طلب دارد که شما با سکوت خود به آن دامن زده اید، در هر دو صورت باید پاسخگو باشید در غیر این صورت تا رسیدن به نتیجه نهایی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

"سمگا": انتظارات سهامداران از این شرکت بیش از حد معقول بالاتر رفت و همین موضوع عامل روند شکل گرفته در این سهام بود اما احتمال حرکت مجدد با شیبی ملایم تر و بدور از هیجان وجود دارد.

گروه سیمانی: دیگه بیش از حد در حاشیه بورس قرار گرفته اند که البته منطقی هم هست چون اتفاقی که منجر به افزایش خوشبینی به آینده این صنعت باشد فعلاً وجود ندارد در ثانی احتمالاً دولت در صورتیکه کسری بودجه بیاورد مجبور می شود به سراغ بودجه عمرانی رفته و هزینه های مترتب این بخش را کاهش دهد، پس فعلاً گروه عزیز آسوده بخوابید که شهر در امن و امان است.

گروه پتروشیمی: خودمونی این گروه میشه "لوطی هایی که خوار شدند" یه زمانی برای خودشان کسی بودند کلاً بورس روی انگشتان این گروه می چرخد، با نگاه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت همیشه بودند گزینه هایی که حرفی برای گفتن داشتند اما متأسفانه با بلایی که معلوم نشد که کی سر این گروه آورد بد جوری افسرده شدند. فعلاً هم نرخ نفت شده قوز بالاقوز برای این گروه.

کنتورسازی ایران: همچنان با افتخار تمام سهامدار عمده نه یک سهم می خرد و نه یک سهم می فروشد، قیمت امروز سهام هم 882 تومان بود، ظاهراً عقربه "آکنتور" به نرخ نفت گیر کرده و گرنه این سهم کلی خبر خوب داره که اگه اتفاق بیافته قابلیت رشد یک درصدی را برای سهام ایجاد می کنه، یک درصد واسه کنتور خیلیه.

ایران ترانسفو: تقاضای پیگیری مدیران بورسی از اتفاقات این سهام را داریم، آقا دعوای مدیریتی از یک حد که بگذرد می شود سفته بازی، لطفاً اجازه ندید مشت و لگد این دعوا تو صورت سهامدار فرود بیاید. باورد ندارید نگاهی به سهام "شنفت" بکنید، سهامی که در قیمت 1490 تومان صف خرید بود الان در قیمت 1337 تومان نگاهش هم نمی کنند، چرا؟ چون کسی که باید وارد هیأت مدیره می شد به هدفش رسید و از این پس سهام به امان خدا رها است.

در پایان اهالی تالار منتظر حضور رییس جدید سازمان بورس هستند تا ببینند بورس با سکاندار جدید چه رنگی خواهد داشت.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۵
رفيق روزهاي خوشي رفت
ما رفيق روزهاي سخت ميخايم نه مثه صالح آبادي كه وقت خوشي بود وقت ريزشا هيچ كمكي نكرد
ژاندارک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۴
من دعا میکنم این سهامدارانی که امروز فروشنده بودند برای همیشه تشریفشان را ببرند.انشالله خداوند روزیشان را جایی دیگر حواله بفرماید.این اهالی مانند امت شمس میمانند که با کیشی می ایند و با فیشی میروند.
رضا
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۷
فردا جوگیر نشین مفت بفروشید اگه اجازه بدید فردا بازار صعود میکنه چوب لای چرخش نکنید
داریوش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۱
با سلام خدمت برادران بورس نیوز گزارش جالبیست هیچ سهمی طبق ارزش آن معامله نميشود اون وقت انتظار دارین پدیده بیاد تو بورس .
احمد
-
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۵
لطف کنید کرازی را تا به نتیجه رسیدن دنبال کنید تا ما هم از این اوضاعش باخبر بشیم
صابر
UNITED STATES
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۶
اگه اجازه بدین و مثل امروز هیجانی عمل نکنید بازار فردا میره بالا مگه سهمتونو از اب گرفتین که با ضرر سنگین میخواید از دستش راحت بشید بورس که ماکروفر نسیت زود نتیجه بده یخورده صبور باشید اگه اجازه بدید بازار رشد میکنه
روزبه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۲
کاش در مورد ونفت هم مطلبی می زدید . امیدوارم در گزارش های آینده این کار رو بکنید ممنون
فرشاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۶
بترانس:
هیچ مدل دوستی و رفاقتی، قیمت سهمو تا این حد بالا نمیبرد که این دعوای مدیریتی!!! تونسته بالا ببره.
یعقوب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۲
به نظرم جلوی ریزش بورس حالا حالاها گرفته نمیشه. سعی کنید عاقلانه رفتار کنید یه وقت دچار ضرر بیشتر نشید. دلایل هم مشخصه. اول این که شاخص کل بورس ایران از همون اول هم به صورت بی بندوبار و بدون دلیل موجه بالا رفت. دوم این که قیمت نفت به شدت افت کرده و همه میدونن که اقتصاد ایران به شدت به نفت وابسته هستش. سوم و مهمتر از همه اینه که کشور هنوز تحریم هست و پایان تحریمها هم دور نمای خوبی نداره و دلایل متعدد دیگه. پس ساده لوح نباشید و فکر نکنید با رفتن یه مسئول و اومدن مسئول دیگه اتفاق خاصی میوفته.
احسان
ROMANIA
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۱
خواهش میکنم تشخیص بدید و فکر کنید وقتی تو کف میخرند قیمت را از ترس پایین نذارید این یک خیانت بزرگ است چون بعد از شما صف فروش تشکیل میشود بعد همان سهمی که فروختید چند روز بعد یا بعد از چند ساعت انها ان را با درصدهای بالاتر به من وشمامیفروشند لطفا گول نخورید خیانت نکنید
محمد
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۵
به خدا این خیانت با حرف احسان کاملا موافقم خواهش میکنم مفت نفروشید نترسید عجول نباشید وقتی بی رلیل عرضه نکنید حمایت کنید از سهمتون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۸
با سلام خدمت بورس نیوز ،بنده یکی از کارکنان کنتورسازی هستم اوضاع خیلی بدتر از اونی هست که بازار خیر داره ، شرکت کلی بدهی بالا آورده ،آخرین خبر اینه که وزارت دارایی بدلیل بدهی سنگینی که کنتور داره به همه مراکز توزیع برق نامه محرمانه زده و همه اونا رو تهدید به مسدود کردن حسابهای بانکیشون کرده که طلبشون به کنتور رو به حساب دارایی جهت مالیات بریزند . شرکت نیز تمایلی به تولید نداره چون میدونه کنتوری که میفروشه براش پول نمیشه.در ضمت توانیر نیز جهت گندی که کنتورهای چینی زده اجازه شرکت در مناقصه ای رو به کنتور نداده. یعنی فنا، یعنی بدبختی، یعنی بیکاری حدود 700 نفر پرسنل مستقیم شرکت.از طرفی شرکت حدود 4 ماهه که حقوق پرسنلش رو نداده.خواهشن این مورد رو اطلاع رسانی کنید .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۵
بهای نفت برنت در بازار‌های جهانی روز گذشته برای اولین‌ بار از ژوئیه 2009 تاکنون به زیر 60 دلار در هر بشکه سقوط کرد.
سهامدار جز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹
یه نگاهی به نماد سمگا بیندازید. کمترین حد مجاز قیمت با پنج درصد منفی نزدیک هزار تومان است. دو تا سفارش با قیمت های ششصد و ده تومان و هفتصد و ده تومان رو تابلو است!. هم آب شدن سرمایه و هم شوخی و تمسخر با روح و روان سهامدار.
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱
سلام تا شبکه ای که عامدانه در روز ای حساس اقدام به قطع کردن آنلاین های سهامداران می کنند وخودشان امکان خرید وفروش دارند شناسایی ونقد وبررسی نشود هرگز بورس محیط سالمی نخواهد شد. دو هفته است هر جهارشنبه آنلاین ها بسته می شود تا آن شبکه بتواند هر کاری که دلش خواست انجام دهد. سکوت بورس نیوز وعدم ورود جدی به این موضوع مهم چیست؟ کامنت های قبلی بنده موجود ست .گفتم عامدانه وهوشمندانه ست وناظر ومسولین بورس ناگهان نایاب ویا از دست رس خارج می شوند.درود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹
سردار جزایری در جمع خبرنگاران:
نباید امید زیادی به سرانجام مطلوب مذاکرات هسته‌ای داشته باشیم
امیدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۴
خیلی ممنون از بیان واقعیتها وروشن درصرفاجهت اطلاع
دستون دردنکنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۱
بورس های حهان همچنان صعودی و بورس ما چه میکند؟
S&P 500
2,068.02
+6.79 (0.33%)
Chart for ^GSPC Dow
17,814.11
+35.96 (0.20%)
Nasdaq
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹
اقاجان بنده قیلا هم گفتم اوضاع بسیار خراب است
نفت در حال سقوط
مذاکرات هسته ای در هاله ای از ابهام

این مملکت و دولت دیگر اینده ای ندارد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲
همه چیز به مذاکرات هسته ای گره خورده است
نگاهی به چهره خسته و ناامید عراقچی بیندازید همه چیز را متوجه خواهید شد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴
سماعیل غلامی افزود: در هیچ کشوری با تغییر دولت، برنامه ها و سیاست های کلی اقتصاد کشور تغییر نمی کند، این در حالی است که در کشور ما شاهد تصمیمات خلق الساعه و دفعتی دولتمردان هستیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵
معاون سابق سازمان خصوصی سازی با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: نرخ خوراک واحدهای پتروشیمی، کیفی سازی محصولات پالایشی ها و قیمت خوراک مصرفی آنها و نیز نرخ فروش فرآورده های نفتی از جمله مواردی است که در بودجه سال آینده همچنان در ابهام قرار دارد و علاوه بر آن بهره مالکانه و نرخ سود سپرده های بانکی به طور قطع تعیین تکلیف نشده اند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
هر چند دولت مدعي است كه ٩٠ درصد درآمدهاي نفتي تامين شده و كاهش قيمت روي اين بخش تاثيري نداشته است، اما من معتقدم اين مساله صحيح نيست و تا پايان سال جاري با ٣٥ هزار ميليارد تومان عدم تحقق منابع رو به رو خواهيم شد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷
این روزنامه اصلاح‌طلب درباره حمایت‌های دولت از بورس نوشته است: محمد فطانت دو روز بعد از اعلام حکم رسمی ریاست بر سازمان بورس اولین موضع‌گیری خود را در حضور مدیران این سازمان اعلام کرد. رفع ابهام‌های کلان صنایع، اقدامات کوتاه و بلندمدت ساختاری در حوزه بازار سرمایه و سهام و تعمیق ارتباط با فعالان بازار سرمایه از بزرگ‌ترین وعده‌های رییس جدید بورس است. این نوع نگاه در ابتدای راه فطانت برای رونق‌بخشی به بازار سرمایه و به خصوص معاملات سهام در تالار شیشه‌ای، اگر ضمانت‌های اجرایی داشته باشد می‌تواند برای بورس و اهالی این بازار آینده روشنی را به وجود آورد. اما از آنجایی که سابقه‌های حمایت دولت در ماه‌ها و سال‌های گذشته از بازار سرمایه موجود است خیلی نمی‌توان به بسترسازی‌های حمایتی از طریق دخالت دولت در رفع ابهام‌های موجود بازار سرمایه خوشبین بود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱
روشن است که اگر حمایت‌ها در حد حرف و شعار باقی بماند در کوتاه‌ترین زمان ممکن با واکنش معاملاتی در بازار سهام مواجه خواهد شد و ابعاد ریزش‌های آینده شاید بیشتر از حال حاضر بورس را در حالت رکود فرو برد.