بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵
در بررسی بازدهی صنعت ماشین آلات و تجهیزات به دست آمد:

پربازده ترین صنعت بورسی در فصل خزان

صنعت ماشین آلات و تجهیزات از جمله صنایعی است که از ابتدای مهر ماه امسال تا روز گذشته بازدهی مثبت را به سهامداران خود اعطا کرده، به گونه ای که این گروه با تحقق بازدهی مثبت 39.54 درصدی به عنوان پربازده ترین صنعت شناخته شده است.
کد خبر : ۱۴۰۷۳۱
نویسنده :
جمشیدی
صنعت ماشین آلات و تجهیزات از جمله صنایعی است که از ابتدای مهر ماه امسال تا روز گذشته بازدهی مثبت را به سهامداران خود اعطا کرده، به گونه ای که این گروه با تحقق بازدهی مثبت 39.54 درصدی به عنوان پربازده ترین صنعت شناخته شده است.

براساس گزارش بورس نیوز، گروه ماشین آلات و تجهیزات دارای شش طبقه همچون انواع بالابر، ماشین آلات کشاورزی، انواع پمپ، تهویه و لوازم برقی خانگی است و 15 مجموعه در این گروه فعال هستند.

براساس اطلاعات موجود، بورس در حالی طی مدت مذکور بازدهی مثبت 13.39 درصدی را به دست آورده که بازدهی مثبت 39.54 درصدی یعنی حدود سه برابر بازدهی بورس رهاورد گروه ماشین آلات و تجهیزات برای سهامدارانش بوده است.

به گونه ای که از میان 15 شرکت فعال در این صنعت تنها سه نماد بازدهی منفی محقق کرده اند و سهام مابقی مجموعه ها با رشد قیمتی همراه بوده است.

برهمین اساس، شرکت اشتاد ایران در نماد "تشتاد" از ابتدای پاییز تا سه شنبه هفته جاری بازدهی مثبت حدود 200 درصدی را به سهامداران خود اعطا کرده است که البته سهام این مجموعه در بازار پایه توافقی معامله می شود.

براساس این گزارش، در حالی طی دوره مذکور حجم معاملاتی 75 هزار و 174 سهم در نماد "تشتاد" رقم خورده که رتبه نقدشوندگی این نماد 415 مرتبه محاسبه می شود.

علاوه بر این، شرکت کمباین سازی ایران با کسب بازدهی مثبت 153.48 درصدی و رتبه نقدشوندگی 360 مرتبه رتبه دوم را به خود اختصاص می دهد و بعد از آن شرکت خدمات کشاورزی با تحقق بازدهی مثبت حدود 53 درصدی در ردیف سوم پربازده ترین سهم در گروه ماشین آلات و تجهیزات قرار می گیرد.

همچنین "تایرا" با تحقق بازدهی مثبت حدود 42 درصدی و "لبوتان" با کسب بازدهی مثبت بیش از 41 درصدی در ردیف های بعدی قرار می گیرند. برهمین اساس دو نماد "تشتاد" و "تکمبا" بازدهی مثبت بیش از 100 درصدی را طی دوره مذکور محقق می سازند و دو نماد "تکشا" و "تایرا" بازدهی مثبت 40 تا 60 درصدی را به دست آورده اند.

همچنین بازدهی مثبت 10 تا 20 درصدی دستاورد نمادهایی همچون "تکنو"، "آزمایش" "لخزر" و "لخانه" بوده است.

این در حالی است که مجموعه های ماشین سازی نیرومحرکه، پمپ ایران و نیز آبسال از کسب بازدهی مثبت بی نصیب مانده اند و با افت قیمتی سهام مواجه شدند.

به گونه ای که "تپمپی" بازدهی منفی بیش از 12 درصدی محقق کرد و "لابسا" و "تمحرکه" بازدهی منفی کمتر از دو درصدی را به دست آوردند.

علاوه بر این، شرکت سرمایه گذاری پارس توشه با رتبه نقدشوندگی 26 بالاترین رتبه نقدشوندگی را به خود اختصاص داده و در مقابل آن شرکت لوازم خانگی پارس در انتهای جدول جای می گیرد.

در پایان این گزارش می افزاید، تعداد 34 هزار و 507 کد معامله با جابه جایی بیش از یک میلیارد و 600 میلیون سهم طی 150 هزار و 369 دفعه معامله ارزشی به مبلغ چهار هزار و 842 میلیارد ریال را رقم زده است. همچنین شرکت تراکتورسازی ایران با حجم معاملاتی بیش از 498 میلیون و 981 هزار سهم به عنوان پرگردش ترین سهم این گروه شناخته شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶
بابا آخه چرا صف فروش خب عین آدم 2% منفی باشید