بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴
در گفتگو با مدیر امور بازار گردانی تأمین سرمایه آرمان عنوان شد:

شرایط مورد نیاز برای رسیدن به بورس ایده آل

بازار سهام به عنوان دماسنج اقتصاد کشور است که نمایانگر رویکردهای فضای اقتصادی و سیاسی کشور می باشد که در شرایط کنونی منجر به ایجاد فضایی پرتنش و ابهام برانگیز برای سرمایه گذاران شده است.
کد خبر : ۱۴۰۷۴۴
نویسنده :
محمدآموخته
بازار سهام به عنوان دماسنج اقتصاد کشور است که نمایانگر رویکردهای فضای اقتصادی و سیاسی کشور می باشد که در شرایط کنونی منجر به ایجاد فضایی پرتنش و ابهام برانگیز برای سرمایه گذاران شده است.

عظیم ثابت مدیر امور بازار گردانی شرکت تأمین سرمایه آرمان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز با بیان مطالب فوق و با اشاره به جذب نقدینگی موجود در کشور به سپرده های بانکی گفت: با توجه به سلب اطمینان سرمایه گذاران از بازار سهام و همچنین ایجاد نرخ های رقابتی در سپرده های بانکی این امر منجر به ورود سرمایه ها به بانک ها شده که در نهایت آسیب های جدی را به تولیدکنندگان محصول وارد می نماید.

وی در ادامه خواستار نظارت هرچه بیشتر نهادهای دولتی در راستای میزان نرخ سود سپرده های بانکی شد و افزود: در حال حاضر با توجه به دستورالعمل شورای ارز و اعتبار، مبنی بر نرخ 22 درصدی سود سپرده های بانکی اما این در حالی است که هم اکنون اعطای سود 28 به برخی سپرده ها نیز گزارش شده است که این امر دستور مجدد رییس جمهور در راستای کاهش نرخ سودهای بانکی را در پی داشته است.

مدیر امور بازار گردانی و تأمین سرمایه آرمان با اشاره به دلایل بنیادی، تکنیکالی و همچنین سیاسی کاهش جهانی قیمت نفت خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی بیش از یک سوم بودجه دولت از فروش نفت تأمین می گردد که با توجه به کاهش شدید قیمت نفت نیازمند توجه بیشتر به منظور جلوگیری از وارد شدن لطمه به اقتصاد کشور می باشد.

ثابت، قیمت سهام شرکت های بورسی را از لحاظ بنیادی ارزنده توصیف کرد و گفت: بازگشت روند صعودی به شاخص بورس از عوامل متعددی تأثیر می پذیر که از جمله آن، توقف کاهش قیمت جهانی نفت، نتایج مثبت از مذاکرات هسته ای و همچنین کاهش نرخ سود بانکی می باشد.

وی روند کاهشی قیمت سهام شرکت های بورسی را از عوامل خارج از بازار سهام دانست و افزود: تغییر مدیریت سازمان بورس منجر به ایجاد فضایی جدید در بازار سهام می گردد اما این جابه جایی مدیریت می بایست قبل از سلب اطمینان سهامداران از آینده بازار سهام انجام می گرفت.

این مقام مسئول در ادامه یادآور شد: علی صالح آبادی در 10 سال اخیر کارنامه خوبی را کسب کرده است و همچنین موقعیت های مناسبی را در بازار ایجاد کرده بود که این جابه جایی مدیریتی تنها در راستای تغییر فضای بورس در نظر گرفته شده است.

ثابت در توصیه ای به سهامداران بازار سهام گفت: سهامداران بایستی با روش تحلیل بنیادی، سهام شرکت های پرپتانسیل را با دیدگاه میان مدت انتخاب و اقدام به سرمایه گذاری نمایند و در بازه زمانی کوتاه مدت نگران نوسانات نرخ سهم خود نباشند.

وی در پایان متذکر شد: در شرایط کنونی بازار سهام از پتانسیل های بالایی برای سرمایه گذاری برخوردار می باشد و ورود به سرمایه گذاری در بازار ارز و سکه هیچ توجیه اقتصادی نداشته و زیان مالی را برای سرمایه گذار در پی خواهد داشت.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
تحلیلگر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
تا شاخص کل به 55 هزار واحد نرسه . وضعیت همینه ! یک روز صف خرید سه روز صف فروش .

و مهمتر اینکه بزودی حمایت مهم اکثر نماد ها شکسته میشود و این اغاز یک نزول بزرگ است .

به نظرم حداقل 4 ماه باید از بورس خارج شد . گزارش های 9 ماهه زیاد قدرت ندارند که بخواهند جلوی چنین ریزشی رو بگیرند .

تا گزارش های 12 ماهه باید خارج شد .
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
شماها چرا فكر ميكنيد يك عده احمق تيتراتونو ميخونن؟؟؟
بورس ايران ب هيچ وجه جاي خوبي براي سرمايه گذاري نيست به 3 دليل
1 - رانت
2- بورس دست يك عده آدم خاصه
3- ركود اقتصادي
ژاندارک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶
خب این هم از 4شنبه بورس و روز پایانی هفته و اخر ماه و تسویه اعتباری ها که هم دو سر کمیسیون تپل به کارگزار دادن و هم کلی ضرر کردن و هم گند زدن به بورس .


ببخشید ما خودمون نمی تونیم مثل فوتبالی ها یه مدیر از اون ور اب بیاریم؟ باور کنید حقوقش یک هزارم ضررمون هم نمیشه.
دوستان نظر بدن ببینیم چیکار باس بکنیم. شاید بگین خواب دیدی خیر باشه. نه عزیزان ببینید بحث بر سر تولی گری بر سر دار و ندار ماست و ما باید در انتخاب سهیم باشیم.
ببینید در بازار طلا هر روز اقای کشتی ارا میاد و در چند نوبت گزارش میدهد. سال گذشته مقاومت تمام در برابر مالیات و ارزش افزوده کرد و پیروز شد . صنف طلا هم هر سال انتخابش میکنند. اینقد دوسش دارن. حالا بورس ما هم صاحاب داره!!!!

بورس نیوز مرسی
seyed
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷
من با بیست میلیون دو ماه پیش اومدم دوباره به بورس-و در حال حاضر کل داراییم شده دوازده و چهارصد-سهام های خودرویی هم دارم-جالب اینجاست این سری سهام های که دارم بسیار ارزندن و خبر های خوبی هم از شرکت میاد ولی دلیل افتش مشخص نیست !!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
اصلا" این دولت تمدیدو بی تدبیرو امید آمده تا اموال مردمی که در بورس سرمایه گذاری کرده بودن نابود کنه حالا ما می گیم بحث مذاکرات کنار بحث قیمت نفت کنار آیا نرخ سود بانکی هم دست کشورهای خارجی هست والله در کشور های خارجی نرخ سود بانکی 3% یک میلیاردم که وام بگیری همان 3% می باشد چی عرض کنم این آقا می خواد ارزش سهام ها رو بیاره پایین تا به این طریق نرخ تورم را پایین نگه داره. غیر از این چیز دیگر نیست.
عليان
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶
آفرينننننننننننننننننننننننننننننننننن
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶
سرمایه گذاری در بازار ارز وسکه هیچ توجیه اقتصادی نداشته وزیان مالی رابرای سرمایه گذاری در پی خواهد داشت من خندیدم شماهم خنده کنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴
اینا همش حرفه.من واقعا سهامداری کردم و میکنم.بمپنا رو از زمان عرضه اولیه تا حوالی آبان نگر داشته یعنی تقرینا 10ماه.این سهام داری است یا نه؟چی نسیبم شد؟هیچی.تقریبا با همان پول که خریده بودم فروختم.به نظر من باید کسانی که برای سود جویی یا به خاطر تبلیغات زیاد رسانه ای در سال 92 وارد بورس شدند و به صورت هیجانی و با شنیده ها و نشنیده ها و نه تحلیل صف خرید یا فروش درست می کنند از بئرس خارج شوند.
امیر اهری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶
قیمت سهام تمامی شرکتها در بازار سرمایه (بورس اوراق یهادار ) بایستی بر اساس دلار قیمت گذاری شود که حداقل با بالا و پایین رفتن آن باعث نشه که نقدینگی مردم از بازار بورس به سمت بازار ارز و بازار سکه و طلا حرکت نماید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۵
نفت 20دلاری 30/6/94
ناشناس
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶
اینجا امین اباده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷
نتیجه دوستی باامریکا وتوکل به خدا نداشتن ومتکی برخود نبودن قیمت نفتی که دارین می بینید
ناشناس
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴
کجا دوستی با امریکا صورت گرفته به ما هم نشان دهید که ببینیم
ناشناس
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶
حزب الله همچنان در لبنان می تازد شعارهای برضد کشورهای غربی همچنان ادامه دارد
ناشناس
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵
مه اقاجان نتیجه 30 و اندی سال سیاست غلط فحش به دنیاست که امروز نتیجه اش را ملت ایران می بیند با زاپن بدترین ها کردند ولی به جای شعار کار کرد و الان تو دهن امریکا میزند با اقتصاد قوی که دارد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹
دولت در اثر کسری بودجه مجددا در پی جمع اوری نقدی است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸
تنها راه حل بالا بردن ظرفیت شخصی است
اگر همه توانستند همدیگر را ثروت همدیگر را تحمل کنند همه چیز بالا میرود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳
رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد
اولین توصیه به سهام‌داران/ برنامه‌ریزی مفصل برای حل مشکلات بازار سرمایه
دبیر شورای عالی بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه کاهش قیمت نفت در صنایع مختلف اثرات متفاوتی دارد،‌ گفت: برای توسعه بازار سرمایه و حل مشکلات سرمایه‌گذاران به طور مفصل برنامه‌ریزی کرده‌ایم.
ناشناس
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۷
اگر وافعا راست میگویید اول خسارت سهامداران را بپردازید که این دولت بانی و باعث ان است بهد میروم سراغ بقیه موضوعات
ناشناس
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۲
بورس های حهان همچنان صعودی و بورس ما چه میکند؟
S&P 500
2,068.02
+6.79 (0.33%)
Chart for ^GSPC Dow
17,814.11
+35.96 (0.20%)
Nasdaq
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، نسبت به دستیابی به یک توافق جامع هسته‌ای با ایران ابراز امیدواری کرده است. پوتین گفته است شش قدرت جهان به اینکه با ایران به توافق برسند "خیلی نزدیک" هستند.
علی اکبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۸
خدا برسه به داد ما بدبختا
تا این اقای فظانت بیاد و بفهمه چی به چیه
بعد نقاط ضعف و قوت بازار بورس ایرانو پیدا کنه یا یه عده مثل من از بی پولی میرن سراغ کارگری یا عده هم کلا سکته میزنن
غلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۱
سهامداران عزیز غصه نخورید عروسی به کوچه ما هم می آید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹
گزارش سایت کنگره آمریکا علیه مذاکرات هسته ای/ تاکید بر تحریم بیشتر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
هیل" پایگاه اطلاع رسانی کنگره آمریکا در پی دور جدید مذاکرات هسته ای که مسئول تیم مذاکره کننده ایران، آن را مفید خوانده، با انتشار خبری، ایران را خطری برای جهان دانسته است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱
ه گزارش خبرگزاری مهر، در این خبر آمده است: مذاکراتی که هدف آن پایان دادن به بن بست هسته ای ایران است، به نظر می رسد به سمت این نتیجه می رود که به تهران اجازه دهد به تولید اورانیوم غنی شده با درجه تسلیحاتی ادامه دهد. این نتیجه ای است که جهان را در معرض تهدید یک ایران هسته ای قرار می دهد و به احتمال زیاد باعث خواهد شد کشورهای سنی خاورمیانه به دنبال دستیابی به سلاح های هسته ای برای خودشان بروند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۴
به گفته این استاد آمریکایی، اگر تحریم‌های سازمان ملل و سایر کشورها لغو شود، شرکت‌های انرژی می‌توانند آزادانه در ایران فعالیت کنند، تولید نفت و گاز این کشور شکوفا می‌شود، عرضه کلی افزایش می‌یابد و قیمت جهانی کاهش می‌یابد. این ثروت جدید نه تنها ایران را به قدرتی نیرومند در منطقه خلیج فارس تبدیل می‌کند بلکه قیمت پایین نفت و گاز، دفع درخواست‌های برای انجام اصلاحات سیاسی را برای عربستان سعودی و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس دشوارتر می‌سازد. البته عربستان می‌تواند در تلاش برای بالا نگه داشتن قیمت نفت، تولید خود را کاهش دهد اما این کار نیز هنوز به معنای درآمد کمتر و کسری بودجه است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۹
دنیای اقتصاد: شاخص کل بورس تهران روز دوشنبه و در شرایط بین‌التعطیلین بازار در شرایطی با رشد 556 واحدی روبه‌رو شد که بررسی‌های «دنیای اقتصاد» نشان می‌دهد حجم معاملات و ارزش آن در این روز با 15 و 17 درصد ریزش در مقایسه با روز شنبه مواجه شده بود. کارشناسان بازار معتقدند در این بین 7 ریسک سیستماتیک در ماه‌های پیش‌رو تعیین‌کننده روند بازار سهام کشور خواهند بود: ریسک‌های بودجه 94، روند قیمت نفت، قیمت ارز در بازار، نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها، مسائل ژئوپلیتیک منطقه‌ای، مذاکرات هسته‌ای و نرخ سود بانکی.
سامان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶
مطمئن باشید تحریم های بیشتر به دلیل اثر برگران شدن دلار اثر مثبت روی بورس میگذاره دقیقا همانند سال 91