بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴
وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور از جمله عواملی است که همواره بر روند معاملات بورس اثر می گذارد و به عنوان ریسک های سیاسی و اقتصادی در بازار سرمایه تلقی می شوند.
کد خبر : ۱۴۰۷۴۵
نویسنده :
جمشیدی
وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور از جمله عواملی است که همواره بر روند معاملات بورس اثر می گذارد و به عنوان ریسک های سیاسی و اقتصادی در بازار سرمایه تلقی می شوند. این در حالی است که به نظر می رسد علاوه بر ریسک های متعدد در حوزه های مختلف که همواره سایه آنها بر روند معاملات روزانه بورس و سهامداران وجود دارد، ریسک اخلال در نرم افزار رایان هم افزا و قطعی معاملات آنلاین نیز به جرگه ریسک های متعدد بورس افزوده شده است. به گونه ای که در شرایطی که اوضاع بورس چندان مناسب نیست و با انتشار خبرهای مختلف و در پی آن عکس العمل شدید سهامداران با نوسانات مثبت و منفی همراه می شود، قطعی ارتباط با سامانه معاملات بورس نیز به عنوان تهدیدی برای سهامداران به شمار می رود.

براساس گزارش بورس نیوز، اختلال در سامانه معاملات آنلاین در حالی طی روزهای اخیر به دفعات اتفاق افتاده که با وجود پیگیری های بورس نیوز پیرامون دلایل رخداد این امر و انجام مصاحبه با مدیر عامل مرکز داده رایان هم افزا و اظهارات ایشان مبنی بر رفع مشکلات مذکور، اما همچنان سهامداران شاهد ایجاد اخلال در سامانه معاملات آنلاین شرکت های کارگزاری هستند و به عبارت دیگر ترس از قطعی ارتباط با سامانه معاملات روزانه همراه سهامداران شده است.

این موضوع به طور قطع موجب ضرر و زیان شرکت های کارگزاری و مشتریان آنهاست که از نرم افزار مذکور استفاده می کنند و البته تعداد آنها نیز اندک نیست.  چراکه در پی تکرار این امر و متضرر شدن معامله گران از آن به تدریج تعداد مشتریان شرکت های کارگزاری نیز کاهش می یابد که این امر به ضرر و زیان شرکت های کارگزاری است.

برهمین اساس، در شرایط کنونی که فعالان بازار سرمایه قادر به کنترل یا حذف ریسک های حاکم بر بازار سرمایه همچون ریسک های سیاسی و اقتصادی نیستند، به نظر می رسد بتوان حداقل ریسک قطعی معاملات را با همت و نظارت دقیق متولیان امر رفع کرد. به گونه ای که شاید بهتر باشد تا با حذف نرم افزار رایان هم افزا از سیستم معاملات و جایگزین کردن سایر نرم افزارها اقدام اساسی در جهت ایجاد آرامش بر کلیت بازار سرمایه برداشت.

قطعی سیستم معاملات آنلاین در حالی طی روز چهارشنبه هفته گذشته به اوج خود رسیده بود که سامانه معاملات برخط 51 شرکت کارگزاری طرف قرارداد با مرکز داده رایان هم افزا از ساعت 8:30 الی 10:30 قطع شده است. به گونه ای که پس از ارسال دستورهای خرید و فروش توسط سهامداران در مرحله پیش گشایش بازار، در سامانه معاملات اختلال ایجاد می شود و در پی آن نه تنها امکان دسترسی سهامداران و معامله گران به سیستم معاملات وجود نداشت، بلکه این امکان برای مدیران معاملات شرکت های کارگزاری نیز فراهم نبوده است.

این در حالی است که در پی تماس کارگزاران با مرکز داده، مدیر پشتیبانی مجموعه مذکور علت را قطعی ارتباط با هسته معاملات عنوان می کنند، در حالی که به گفته برخی از کارگزاران سایر شرکت های نرم افزاری همچون تدبیر و صحرا به هسته معاملات متصل بوده است و برهمین اساس دلایل عنوان شده از سوی مدیران مرکز داده رایان هم افزا نتوانسته کارگزاران و سهامداران را قانع کند.

چراکه به دلیل اینکه سامانه معاملات تنها یک هسته معاملات دارد امکان ارتباط یک شرکت نرم افزاری با آن و همزمان با آن قطع ارتباط شرکت نرم افزاری دیگر فراهم نیست و در صورت ایجاد اختلال، این مشکل برای همه مرکز داده ها اتفاق می افتد. از این رو این شائبه به وجود می آید که مجموعه مذکور به دلیل عدم مدیریت صحیح باعث بروز مشکل در سامانه معاملات شده و حس بدبینی را نسبت به کارگزاران برانگیخته است ، به خصوص در چهارشنبه هفته گذشته که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و کارگزاران یکی از روزهای حساس بازار سرمایه به شمار می رفت.

علاوه بر همه مطالب عنوان شده با نگاهی به ساختار مدیریتی این شرکت نرم افزاری در می یابیم که اعضای هیأت مدیره مجموعه افرادی از کارشناسان ارشد حوزه بازار سرمایه هستند و به نوعی می توان گفت سیستم مدیریتی این مجموعه از افراد آشنا به بورس و از بطن بازار سرمایه تعیین شده اند.

طرح زوج و فرد رایان هم افزا برای معاملات آنلاین / گلایه نامه کانون کارگزاران به مدیریت فناوری

این در حالی است که علیرغم حضور این افراد در ساختار مدیریتی مرکز داده رایان هم افزا شاهد عملکرد نامناسب آن و نارضایتی سهامداران هستیم که این امر نیز خود جای سوال دارد؟ اینکه چرا حضور افراد آگاه و با سابقه در حوزه بازار سرمایه در این شرکت نتوانسته موجبات رضایتمندی کاربران را فراهم کند و علیرغم آگاهی این افراد از ساز و کار معاملات بورس شاهد اخلالات متعدد در نحوه ارایه خدمات به سهامداران از سوی این مجموعه هستیم.

اما این امر نیز از نگاه کانون کارگزاران و شرکت های کارگزاری پنهان نمانده و در پی اعتراض 51 شرکت کارگزاری طرف قرارداد با رایان هم افزا، روح اله میرصانعی دبیر کانون کارگزاران با ارسال نامه ای خواستار پیگیری جدی دلایل رخداد این امر شده که در ادامه تصویر این نامه را مشاهده می کند.

طرح زوج و فرد رایان هم افزا برای معاملات آنلاین

در پایان این گزارش می افزاید، با توجه به تعداد زیاد کاربرانی که از سیستم نرم افزار رایان هم افزا استفاده می کنند، رفع مشکل مذکور و نیز از میان برداشتن ریسک قطعی معاملات به طور جدی احساس می شود. به گونه ای که به نظر می رسد متولیان بازار سرمایه باید برخورد جدی صورت دهند و  راه را برای ورود سایر شرکت های نرم افزاری برای ارایه خدمات در حوزه بازار سرمایه بازکنند تا حداقل نسبت به کاهش نگرانی ها و التهابات سهامداران در شرایط نابسامان فعلی گامی مثبت برداشته باشند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حمیدرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷
امروز هم تا ساعت 9:30 سیستمشون قطع بود تو این مملکت کسی نیست یعنی این ها رو بازخواست کنه
ناشناس
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۳
یا مکن با پیلبانان دوستی ، یا بنا کن خانه ای در خورد پیل
منصوره
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۸
والا منم هر بار رفتم دفترخونه ، سیستمشون قطع بود . جواب علافیمو از کجا بگیرم ؟
ناشناس
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۵
منصوره جون! علافی که شما میگی کلا بحثش با خسارت مالی زیادی که اشکالات نرم ازارتون به ملت زده متفاوته و نحوه مطالبه این 2 هم کاملا متفاوته.
مخبرالدوله
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰
بی کفایت!! همین...
ناشناس
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۱
اقای منصور شما علافی مثلا صف نانوایی و یا صف اوتوبوس را با خسارتی که مستقیما سرمایه مردم را کم میکنه یکی میدونی؟
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲
اواخر سال2014 هنوز تو ایران از این بچه بازی ها هست. واقعا جای تاسف و نامیدی هست. دیگه هیچ راهی نمونده بود که سهامدار نابود بشه، این قطع شدن ها هم اضافه شده. باز هم ضرر
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲
این کار کاملا غیر قانونی من به خاطر همین قطعی کلی ضرر کردم چرا کسی جوابگو نیست
ناشناس
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۶
شکایت کنید. قانون مجبورشون میکنه جوابگو باشند و خسارت بدهند.
ناشناس
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰
چرا جوابگو نیستند؟! اگه نگاهی به نظرات بندازی میتونی جوابهای رایان رو به راحتی ببینی.اگه قتانع شدی که هیچ اگه نه 2 کار میتونی انجام بدی:1-تحریم نرم افزارشون.2-طرح شکایت برای دریافت خسارت.والسلام.
ناشناس
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۴
در یک نظام اقتصادی بسته و انحصاری مصرف کننده بخت برگشته نه تنها حق هیچگونه انتخابی را ندارد بلکه مجبور است کالاها و خدماتی را که تولید کنندگان انحصار گرا با کیفیت و قیمت دلبخواه خود تولید میکنند و در عین حال به هیچ وجه خود را پاسخگو در مقابل مردم و سیستم نظارتی و قانون نمیدانند,مصرف کند و دستش هم به جایی بند نباشد!!!!!؟؟
بیژن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵
آنلاینش از تدبیر و صحرا گزارشاش خیلی بهتره
سرخطی هم میذاره
ناشناس
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
فقط مشکلش اینه یهو قطع میشه
ناشناس
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷
من هم با بیژن موافقم خوبیش اینه سرخطی هم میزاره که خودش یه دنیا می ارزه اما یه بدی خیلی جزیی و قابل چشم پوشی داره اونم اینه همش قطعی داره!
ن.ش
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵
بیژن شما دفاع الکی نکن .. من تا الان کلی ضرر کردم .
ناشناس
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۵
شما ضرر کردی خوب میتونی گلایه کنی! اما اقا بیژن از همین ضررها جیبش پر شده نرم افزارشو انداخته به ملت! چرا به اون حق نمیدی دفاع کنه؟ اونم گناه داره اخه!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
یکی به من بگه چطور باید شکایت کنم تو همین ماه 3 بار انلاین من قطع شده و حدود 5 میلیون ضرر کردم منو راهنمایی کنید چطور باید اقدام کنم
ناشناس
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶
شما میتونی برای شکایت به این ادرس مراجعه کنی. از کارگزاری شکایت کنی و خسارتت رو بگیری. البته کارگزاری هم خودش بعدا میتونه از شرکت رایان هم افزا شکایت کنه و پولی که به شما داده را از اونا بگیره.
http://shekayat.seo.ir
داودی
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶
در سایت کانون کارگزاران فرم شکایت موجود می باشد. حداکثر 2 هفته کاری برای شما اقدامات لازم را انجام می دهند.
فقط یک نکته طبق قرارداد آنلاین کارگزاران نسبت به حوادث خارج از اختیار خود مسئول نخواهند بود و احتمالا از بابت قطعی سیستم آنلاین در چند روز گذشته چیزی عاید شما نخواهد شد.
در این زمینه کارگزاران هم مقصر نیستند بلکه آنها خود مانند مشتری قربانی هستند و اعتماد کاربران خود را از دست می دهند.
مقصر اصلی در درجه اول شرکت رایان هم افزا است در درجه دوم مدیریت فناوری که هنوز با وجود گسترش معاملات آنلاین سرورها و سامانه های مناسب را برای پاسخگویی این حجم معاملات آنلاین را ندارد.
ناشناس
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰
5 میلیون تومن دیگه خرج کن برای شکایت سر راست بشه 10 میلیون عزیز دلم.
ناشناس
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰
رایانی ها الان به هر دری میزنن تا بتونن جون سالم از این مهلکه به در ببرن و خسارتی که زدند را جبران نکنند. خوبه همه دوستانی که به دلیل قطعی رایان خسارت دیدن برای دریافت خسارتشون اقدام کنند.
مسی
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰
جناب آقای داودی بالاخره که نمیشه سهامداران اینقدر ضرر کنن و هیچ کس جوابگو نباشه باید کارگزاران این موضوع را به شدت از جناب آقای محمود(مهندس) پیگیری کنند
ناشناس
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۹
حق با جناب مسی هست. شما کامنتها رو بخونید دستتون میاد یک نفر با اسامی مختلف آقا و خانم اومده و از قطعی نرم افزار رایان هم افزا دفاع و حتی تعریف و تمجید کرده اون هم بصورت کاملا غیرمنطقی و سفسته آمیز. ضمنا نکته ای که وجود داره اومدن با زدن حرفهای نا امید کننده خسارت دیده ها را از شکایت نا امید کنند. حرفهایی مثل اینکه باید 5 میلیون خرج کنی تا به 5 میلیون خسارتت برسی یا اینکه اینجا ایرانه و کاری نمیشه کرد و امثال اون. البته در این زمینه اساتید بخش دادستان بورس سایت بورس نیوز خیلی بهتر از من میتونند راهنماییتون کنند. اما به هر حال من تجربه خودم را در اختیار دوستان قرار میدم. در مورد قطعی رایان هم افزا باید عرض کنم از اونجا که بین ما سهامدارها و این شرکت هیچ قراردادی بصورت مستقیم وجود نداره ما این امکان را نداریم که مستقیما از رایان هم افزا شکایت کنیم. در واقع مسئول جبران خسارت ما شرکت کارگزاری هست. اینکه گفتند کارگزاری در قبال حوادث خارج از اختیار خود مسئولیتی نداره باید گفت نرم افزار کارگزاری جزء حوادث خارج از اختیار نیست. ضمنا اگر بنا بود کارگزاری با اختیار خودش به مشتریان خسارت وارد کنه که اونوقت جرم جنبه کیفری هم علاوه بر حقوقی پیدا میکرد اما الان موظف به جبران ضرر و زیان هست. اگر شرکت کارگزاری نرم افزار رو رایگان تهیه کرده باید خودش هم پاسخگو باشه و اگر مبالغ گزافی بابت نرم افزار هزینه کرده باید قرارداد سفت و محکم و ضمانت های لازم را از شرکت نرم افزاری میگرفته و اگر نگرفته مسئولیت جبران خسارت با خودشه اگر هم گرفته موظف هست خسارات مشتریان را بدهد و بعد بر اساس قرارداد و ضمانتهای موجود، مستندات لازم و اسناد پرداخت خسارت به مشتریان؛ مبالغ پرداختی را از شرکت رایان هم افزا مطالبه کند. شرکت رایان هم افزا نیز اگر علت قطعی را مثلا مخابرات یا عامل دیگر میداند باز موظف است خسارات کارگزاریها را بدهد و سپس بر اساس قرارداد و اسناد موجود خسارت خود را از شرکت مخابرات یا ان عامل مطالبه نماید اگر هم سستی و کاهلی از خود شرکت نرم افزاری باشد که هیچ. این که عرض کردم مسیر قانونی برای مطالبه خسارت است و برای شرکت نرم افزاری هیچ راه فراری وجود ندارد و انشاالله همه عزیزان میتوانند خسارات وارد شده را دریافت کنند. ضمن اینکه طرف حساب مشتریان بصورت مستقیم کارگزاریها هستند.
بی نام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸
همون بهتر که قطع بود، کمتر ضرر کردیم.
ناشناس
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲
بی نام عزیز اگه کسی میخواست بفروشه چی؟
بعدم شما صورت مساله رو حل میکنی
میدونی چقدر رایان هم افزا به مشتریان و کارگزارها ضرر زده
؟؟؟!!!!
ناشناس
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۲
برادر عزیز ملت سهامدار همش در حال فروشن هتر که سیستم قطع باشه تا بعضی ها برای مدت زمان کمی از در بیان
ناشناس
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴
لابد اگه بازار سبز بود میگفتین قطعی رایان بنفع ملته چون سهمشون رو نمیفروشن و فردا که مثبت بخوره بالاتر میفروشن!!!(قطعی رایان هم افزا به هر حال به نفع کاربرانه چه بازار سبز باشه چه قرمز)!!!البته من هم موافقم با این حرف اما به شرطی که قطعیش ابدی باشه! مگر اینکه خسارت ما رو بده و ایرادات خودش رو هم رفع کنه.
فرید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
سیستم بورس کالای رایان هم افزا بهترین سیستم ممکن برای کارگزاری هاست
ناشناس
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵
عامل رایان هم افزا!
صبا
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
عامل تدبیر !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷
واقعا دست و پا زدن و تلاش عوامل رایان را تحسین میکنم.1- برای پاک کردن صورت مسئله 2-برای گمراه کردن متضررین از قطعی های همیشگی رایان(که واقعا کندی و قطعی اون بارها تکرار شده و ضرر و زیانی که حتی تو روزهای خوش یا بد بورس هم زده کم نیست)3-برای آرام کردن افرادی که رایان بهشون خسارت زده بمنظور جلوگیری از طرح شکایت4-برای عوض کردن موضوع بحث، وارونه جلوه دادن اشکال و مخلوط کردن موضوعات مختلف و بی ربط.5-برای تلاش جدی در گذاشتن کامنتها در دفاع از خودشون و گمراه کردن خلق الله.
آرش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱
سیستم سبدگردانی شرکت رایان هم افزا بهترین سیستم ممکن برای کارگزاری هاست
علی
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴
قبول دارم. نرم افزار صندوقهای سرمایه گذاری این شرکت هم جزو بهترین هاست
ناشناس
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
خو چه ربطی داره به قطعی سامانه معاملات. گیرم پدر تو بود فاضل -- از فضل پدر تو را چه حاصل
علی
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷
زمانیکه کل این شزکت داره زیر سوال میره بهتره از حق نگذریم و فقظ اشکالات رو نبینیم
....
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸
ربطش اینجاس که شما میگی "رایان" کلا میره زیر سوال
ناشناس
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷
عزیزم ربطش اینجاست این کامنتهایی که در دفاع از رایان هم افزا میبینید مال عوامل رایان هم افزایی هست!
مریم
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸
متاسفم برای این طرز فکرتون .. چه ربطی به عوامل رایان داره .. هر کس خودش انتخاب میکنه با چه سیستمی بخواد کار کنه شما اگه انقدر ناراحتی .. خوب برو سیستم عوض کن ..
ناشناس
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۹
سیستم رو که حتما عوض میکنم اما خسارت ضرر و زیانم رو هم از حلقوم شرکت شما بیرون میکشم.
ناشناس
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵
جواب رایان به متضررین از ایرادات نرم افزاری و قطعیهای مکرر همینی هست که خواهرمون مریم فرمودند:"اگر ناراحتید سیستمتون را عوض کنید." من که اینگار رو انجام میدم. اما واسه اینکه این عزیزان بیشتر از این از زیان من و امثال من منتفع نشوند توصیه میکنم همه دوستانی که تا الان از رایان ضرر دیدند چه در عرضه اولیه ها چه در قطعی ها و چه بخاطر کندی نرم افزار و چه افرادی که واریز وجه به حساب انلاین انجام دادند وجه از حسابشون کسر شده ولی بخاطر اشکال نرم افزار به موجودی انلاینشون اضافه نشده و از این بابت خسارت دیدند(این مشکل برای من 2 بار با رایان هم افزا پیش اومده و بعد از کلی پیگیری و دردسر بعد از چند روز وجه واریز شده به موجودی حساب انلاین من اضافه شد) و نهایتا همه دوستانی که فکر میکنند در اینده از بابت این اشکالات رایان ضرر خواهند کرد حداقل همت کنند و به راهنمایی مریم خانم(رایان) عمل کنند و سیستم رایان را کنار بگذارند و اجازه بدند فقط اونایی که از این وضع رایان خوشحالند از نرم افزار مورد علاقشون استفاده کنند.
ناهید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴
اینقدر زود تصمیم گیری نکنید.به هزحال سیستم نرم افزاریه!
به نظر من رایان هم افزا جزو برترین شرکتهای نرم افزاری هست که خودم استفاده میکنم.
پس صبور باشید
ناشناس
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹
ما صبوریم برادر اما خساراتی که قطعی و مشکلات پی در پی رایان هم افزا برامون ایجاد میکنه را باید از جیب بدیم؟ اولین بارش که نیست صبر کنیم.
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵
همون بهتر که تو این اوضاع بهم ریخته قطع باشه ملت کمتر ضرر کنن والا...
ناشناس
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲
فروشنده بدبخت چه گناهی کرده خسارتشو کی میده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵
متاسفانه سیستم خیلی مشکل داره و کارگزار و مشتری ها متضرر میشوند.
صبا
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸
کسی که یه سیستم نرم افزاری می خره باید به این چیزها هم توجه کنه. انسان ها خطا پذیرند چه برسه به نرم افزار که ساخته دسته انسانه
ناشناس
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴
بر خلاف انسان، نرم افزار به خودی خود خطایی نداره و هر دستوری که در اون باشه اجرا میکنه چیزی که شما بهش میگی خطای نرم افزار در واقع ناشی از طراحی غلطه و اشکال برنامه نویس. بهرحال وقتی بابت نرم افزار پول هنگفت به جیب شرکت میره طبیعیه که باید پای اشکالاتش مردونه بایسته و با توجیحات مختلف مثل قرمز بودن بورس و امثال این حرفها نخواد از بار مسئولیتش شونه خالی کنه.هزینه ناشی از باگ نرم افزار که نباید از جیب ملت باشه. مگه نرم افزار مفت به کارگزاریها دادند که حالا اینقدر طلبکارانه و گستاخانه جواب میدن؟!
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰
مرسی به کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار که مشکلات بازار سرمایه رو تشخیص داد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲
مرسی به آگهی تبلیغاتی کانون محترم کارگزاران بورس و اوراق بهادار.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲
به نظرم این گزارش خیلی متعصبانه بود. همه سیستمهای نرم افزاری قطعی دارن. تا جایی که همیشه شنیدم و حتی در همین بورس نیوز هم خوندم رایان هم افزا یکی از بهترین سیستم های بازار سرمایه رو داره
ناشناس
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱
شما مثل اینکه از عوامل رایان هم افزا هستی! واسه اینکه جیب شما پر پول شه که ملت نباید همش خسارت ببینن.
علی
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹
خدا رو شکر که گزارشات قبلی بورس نیوز هنوز در آرشیو موجوده. میتونی مراجعه کنی دوست عزیز. همه ما در شرایط کنونی بازار ضرر کردیم. اصلا خوب نیست که شرایط رو بدتر کنیم
ناشناس
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
شرایط را قطعی و باگهای نرم افزار شما! بدتر میکنند نه ملت!
صبا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶
چرا فقط قعطی این نرم افزار بزرگ می کنید. این نکته رو هم باید مدنظر داشته باشید که شرکت رایان هم افزا بین تمام رقبای خودش پیشرفت زیادی داشته و خیلی از تقاضاها رو نسبت سیستم های نرم افزاری برآورده کرده پس عادلانه نیست راجع به این شرکت این جوری قضاوت بشه.
ناشناس
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸
اتفاقا عادلانه اس که بگیم. چرا من باید ضرر کنم و هیچ چی نگم. خسارتمو بدین منم راضی میشم
ناشناس
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹
شما اول بگو چرا میخوای قطعی این نرم افزار کوچیک بشه؟! به شما این وسط چی میرسه اگه واقعیت گفته نشه؟!!!
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹
درسته قطعی داره ولی به نظر من از سیستم های دیگه خیلی بهتره
قطعیشم ممکنه از اینترنت شرکتها باشه
نباید زود قضاوت کرد
ولی پیشرفته تر از بقیه ست
ناشناس
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹
بابت این کامنتها چقدر بهتون دادن؟!!!
ناشناس
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳
همون قدی که شما ضرر کردی !!!!!!!!!
ناشناس
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱
من بخاطر مشکلات رایان هم افزا 6 ماه هست که از کارگزاری با یک نرم افزار دیگه استفاده میکنم اما تا حالا به مشکلاتی که رایان هم افزا داشت برخورد نکردم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳
به هرحال چندین سال بهترین نرم افزار موجود بازار سرمایه هست حالا با یه بار مشکل که نباید به این صورت برخورد کرد. پس سیستم بانکها هم که قطع می شه بگین بانک تعطیل کنن با این استدال آب حمومی نویسنده
ناشناس
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲
چند گرفتی تا این کامنتها را در دفاع از شرکتی که کلی ضرر به ملت زده بنویسی؟
علی
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳
عامل رایان هم افزا. هفته پیش و اون عرضه اولیه های کذایی رو کسی یادش نیست
علیرضا
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
همون قدی که شما از تدبیر و صحرا گرفتی که اینارو بر علیه رایان بگی
ناشناس
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹
اولا اولین بار نیست از این کارا از رایان هم افزا زیاد دیدیم.ثانیا شما داری مجموعه عظیم بانکی را با یک شرکت یکی میکنی؟ بانکها تعطیل شن اقتصاد فلج میشه اما نرم افزارهای بهتر جایگزین شن و کلا انحصار از بین بره، مردم نفس راحت میکشن.
ژاندارک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴
امروز با تدبیر (مبین)درحالی که چراغ ارتباط با سرور قرمز بود با زور و هل معامله انجام دادم ولی در پرتفوی لحظه ای تمام امار و ارقام سهم های قبلیم هم اشتباه بود.حالا ماکروسافت داره روش کار میکنه ببینه امروز این معامله چجوری صورت گرفته؟!
ژاندارک
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳
دوستانی که منفی زده اید ، من ایرانی الاصل هستم و دروغ در ذاتم نیست.
ناشناس
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷
من هم می خواستم امروز از تدبیر (مبین) خرید کنم دیدم لاستیک ماشین ام پنچره شده
اصلا هم از عوامل رایان نیستم.
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶
وقتی اینترنت کل ایران که دولت با تمام تجهیزات و زیرساختهاش پشتشه قطع میشه و وزارتخانه میگه کشتی خورده فیبر نوری قطع شده از یه شرکت خصوصی با توان تجهیزاتی و مالی محدود چطور انتظار دارین سرویسش قطعی نداشته باشه؟
ناشناس
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷
10000 هزار تا لایک داره این نظر منطقی "عامل رایان هم افزا "
امیر
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲
آدم خوب اینجا فبیسبوک نیست , بهتره جای این کارها اگه نظر جدی و فنی داری بگی
ناشناس
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۴
نظر جدی و فنی اینست: 1-رفع انحصار 2-پرداخت خسارت به شرکتهای کارگزاری و سهامدارانی است که بدلیل اشکالات رایان هم افزا متضرر شدند.
حق گو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹
درسته که همه ما ضرر کردیم ولی من هم با این متن نویسنده اصلاً موافق نیستم
هر سیستمی یک سری معایب و یکسری محاسن داره
حتماً محاسنش به معایبش می چربیده که کارگزاری رفته و با این شرکت قرارداد بسته و الان هم همه تقصیرا رو گردن رایان می اندازه
اگه احساس می کنه رایان خوب نیست چرا تغییر نمی ده سیستم شو؟؟؟!!!
چرا کارگزاریها همش شونه خالی می کنن؟؟؟!!!
ناشناس
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳
عامل رایان هم افزا!
س ی
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹
جابجا کردن نرم افزار برای کارگزارا کلی هزینه داره( علاوه بر هزینه آموزش نیروی انسانی)+ سیستم سبد+ صندوق و کالای رایان که بهتر هست
و کارگزارا هم مجبورن تحمل کنن
چون کلا نرم افزارهای بازارسرمایه محدود هستند
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰
باعرض معذرت از اساتید محترم همه در اشتباه هستید باید چند وقت دیگه همه آنلاینی ها برن رو پشت بام اول بجان حسن جان دعا کنند بعد یه بشکه کمی بنزین کمی آب و یه پتوی بدرد نخور . اونوقت بوسیله دود پیام خرید یا فروش به کارگزار عزیزترازجون ارسال کنیم
آرش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
به علت به روز نبودن تحلیل و معماری و طراحی و پیاده سازی نرم افزارهای شرکت رایان ، کلیه سیستمهایی که فاقد مستندات در طراحی و پیاده سازی و به صورت بسته و وابسته به شخص باشند در چند سال گذشته با حمایت های بی دریغ فناوری بورس از شرکت رایان و جلوگیری از ورود رقبای قدرتمند در این حوزه منجر به مشکلاتی شد که متضرران اصلی آن مشتریان خرد بودند . به امید ظهور رقیبانی قدرتمند در این حوزه
رفیه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
اررره ، نههههههههههه
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷
سلام. پیرو انتشار موارد متعدد دال بر خلاف واقع بودن اظهارات مسولین وافرادیکه طی این چند روز اقدام به توجیه موضوع نموده اند نگارنده با قاطعیت تمام وپذیرش کلیه مسولیت های حقوقی تمامی مسولین را به مناظره واثبات مفصر بودنشان وحد اقل ارایه راه کار ساده وممکن در رفع این معضل معنادار که در هر نظام حقوقی وساختار اخلاقی وایمانی مسول ومدیون ضرر وزیان تلقی می شوند هستم. سسپاس از بورس نیوز اگر بدون هر گونه ملاحظه ای شرایط این نقد وبررسی و شفاف سازی را فراهم بیاورد. سهامداران معترض وضرر دیده بخصوص در امروز که روند قیمت سهام معنا دار ومشابه روز چهارشنبه هفته قبل !!! ( ایا این شاخص رابطه ای معنادار با قطع شدنهای مکرر ندارد؟ ) دارد وهر کس که یک ترم واحد پژوش وتحلیل محتوا پاس کرده باشد در می یابد موضوع به این سادگی که گفته می شود نیست ونبوده ونخواهد بود. دلیل چرا برخی در همان سیستم ها از مجاری کار گزاری ها وبرخی کارگزاری ها اقدام به خرید وفروش می کردند!!!!باز تاکید دارم اگر مسولین بر صحت حرفشان تاکید دارند نباید از مناظره ونقد رودرو وبا شرکت سهامداران ترسی داشته باشند. اگر چه برخی در حال ارایه شکایت قضایی به مقامات ومسولین بالا دستی اند اما هیچ سلاحی بالاتر از بررسی منصافانه ونقد انسانی برای اصلاح وضعیت های نا متعارف نیست. کلیه معاملات در شرایط نامتعارف باطل حرام غیر انسانی وغیر شرعی ست وبی شک افراد وسازمان مسول ضرر وزیان سرمایه ومال مردم اند.درود لطفا بدون ممیزه منتشر شود ایمیل بنده نزد بورس نیوز هست در صورت مذاکره و مناظره و... به شرط انتشار بدون سانسور در خدمتم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹
متاسفانه سیستم خیلی مشکل داره و کارگزار و مشتری ها متضرر میشوند.
متنفر از اصولگرایان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱
دست های تو کار است که مرتبا بازار را بترسانند
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱
وقتی اینترنت کل ایران که دولت با تمام تجهیزات و زیرساختهاش پشتشه قطع میشه و وزارتخانه میگه کشتی خورده فیبر نوری قطع شده از یه شرکت خصوصی با توان تجهیزاتی و مالی محدود چطور انتظار دارین سرویسش قطعی نداشته باشه؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲
تا وقتی که انحصار از بین نره همین وضعه .کسی نمی پرسه چرا سازمان میگه فقط با رایان و تدبیر کار کیند.اگر بحث رقابت در میان بود دیگه این مسایل بوجود نمی آمد. انحصار رو بشکنن بعد همه چی درست میشه
اصلاح طلب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵
من نمیدونم پس چـرا این اعتراضات و این نامه ها برای شرکتهای دیگه در نمیاد :
یا واقعا رایان مشکل داره
یا بورس نیوز رایان دوست نداره
یا ملت بیکار شدند دنبال بهانه هستند
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹
اسناد دارد زاده می شود. ما در جهان منطق وعقلانی به سر می بریم. شواهد دال بر اراده مند بودن بسته شدن های مکرر در هیمنجا پیداست. دلیل وشرح . قطع ها مکرربوده وبخصوص در عرضه های اولیه.
قطع ها برای از ما بهتران رخ نمی داده .
اغلب بسته شدنها در روز های پر التهاب .گره های معاملاتی عرضه ها و...رخ داده. چرا ( اگر علت کندی وضعف سیستم اینترنتی ست ومخابراتیست واین دلایلی که ذکر می شود ) چرا سه شنبه قطع نشد . چرا درست نوسان قیمت ها در روز های بسته بودن کم وبیش مثل هم ست !!؟
چرا با وجود بار ها اعتراض طی یک سال به این موضوع وکم وبیش انتشار اندک اعتراضات شاهد ورود حجمی از هواداران رایان ..نبودیم ؟ نکند دارند عده ای موضوع را به شکل اساسی پی گیری می کنند. ؟ نکند دلیلی دارد که با وجود برخی اظهارات در اتفاقی بودن وکم بودن ونادر بودن این اقدام ( قطه شدن ..) اینک شتابان وحساب شده به تایید عملکردی که دیگر ناقص بودنش مثل افتاب روشن ست می شوند.

ایا این کامنت های احساسی بدون ادله وتایید حجمی وشتابان عملکرد سیستمی معیوب معنادار وشاخصی برای احتمال تعمدی بودن این اتفاقات نیست ؟

هست ویقین بدانید روز به روز سرنخ های تازه پیدا می شود. هرکس به فرا خور مسولیت وتعهد اجتماعی اش در دنبال کردن این موضوع وانعکاسش به مراجع ومسولین و..رسانه های مستقل با رویکرد انسانی وعدالت خواهانه تلاش کنند.

خوبی و کار خیر تنها سجاده وطواف نیست گرفتن حق الناس هم عبادت ست. ایستادن مقابل بی عدالتی وفساد بالاتر از عبادات رایج نباشد کمتر نیست. حسین (ع) حجش را برای داد خواهی ناس نیمه تمام رها کرد وشیعه یعنی عدالت وانسان اگر دین هم نداشته باشد آزادگی وعدالت را فریاد می کند. درود .نمی ترسید از مناظره بسم ا....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
متاسفانه سیستم خیلی مشکل داره و کارگزار و مشتری ها متضرر میشوند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵
دوستان نه کسی خوشش بیاد نه کسی ناراحت بشه.
ولی یه زمانی میگفتن لینوکس ویروس نمیگیره ولی ویندوز ویروس میگیره و کلی اشکال دیگه ... پس ویندوز بدتره چرا اینجوری بود ؟ چون 95 درصد مردم از ویندوز استفاده میکردند و اشکالاتش تو چشم تر بود.
الان هم که مصداقش تو ایران اتفاق افتاده.شرکت های نرم افزاری رو با هم مقایسه کنید میبینید که هر چی مطلب مینویسن واسه شرکت رایان هم افزاست چرا؟ چون به 70 تا 80 درصد از کارگزارها داره خدمات میده، اشکالاتش هم به چشم میاد.واسش خبر میزنن و ...
همه نرم افزارها باگ دارن چه خارجی چه ایرانی. ولی به قول دوستمون تو کامنت قبلی پس چرا کارگزارها میرن سمت سیستمی که به قول خودتون مشکل زیاد داره؟
نتیجه گیری با خودتون ......
زهرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
عروس نمیتونه برقصه میگه زمین کجه !!!!!

وضع بورس خرابه میگن رایان قطع میشه !!!!!

مسخره اش رو در آورده اید

وضع بازار را درست کنید ؟؟؟؟؟


شاخص بورس، شاخص اقتصاد مملکت است
ناشناس
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۱
چون بازار چند وقته قرمزه دلیل نمیشه رایان یا هر شرکت دیگه هر خواست بکنه!!!
ناشناس
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴
ملت که مسئول سیر کردن شکم شما نیستند.واسه اینکه شما گرسنه نمونید که ملت نباید تاوان اشکالات نرم افزار شما رو بدند. ضرر ناشی از وضع خراب بورس موضوع دیگه ای هست که ربطی به ضرری که شما به ملت میزنید نداره. حالا چون بورس خرابه باید هرکی از راه میرسه یه لگد به اموال مردم بزنه و بره؟
ناهید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴
اینقدر زود تصمیم گیری نکنید.به هزحال سیستم نرم افزاریه!
به نظر من رایان هم افزا جزو برترین شرکتهای نرم افزاری هست که خودم استفاده میکنم.
پس صبور باشید
فروتن
ROMANIA
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
نمی دانم چرا بعضی ها سادیسم معامله دارند و نیم ساعت قطعی در ساعتی غیرحساس را فاجعه می بینند. حالا این همه معامله کردی چه بدست اوردی؟
این ناله ها حاکی از حکومت آماتورها در انلاین است !!!!!!!!!!!!!
امروز بنده ممنون رایان هم افزا هم بودم چون کرمان از 3+ به 5- امد و ما کلی خوش به حالمان شد. البته غیر از این هم خرید نمی کردم. البته اگر روی 5- هم قطع می شد خیالی نبود فردا شاید پایین تر! فعلا که همه سهام پشت به دشمن رو به میهن الفرار!!!!!!!!
ناشناس
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۴
اولا آماتور شما هستید که نمیدونید چطوری از خودتون دفاع کنید! کامنتاتون نشون میده حسابی دارید دست و پا میزنید تا ناشیانه با واقعیت نرم افزار ضعیفتون و ناکارمدتون مقابله کنید! طبیعیه که شما ممنون رایان باشی! به هر حال اگه واسه بقیه ضرر بوده واسه شما (رایان هم افزا) کلی منفعت داشته! گذشته از اون قطعی و اشکالات رایان فقط مال امروز نیست. اکثرا اینطوریه اما امروز قطعی چند شرکت همزمان شده و صدای همه همزمان بلند شده واسه همین شماها رو حسابی ترسونده که مبادا بساط کاسبی تون جمع شه واسه همین با اسمهای مختلف کامنتهای ناشیانه در دفاع از خودتون میگذارید. اما من از همه عزیزان خسارت دیده استدعا دارم شکایت کنند و خسارتشون رو از این آماتورهای نرم افزاری بگیرند.
ناشناس
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
شما بهتره در مورد خودت اظهار نظر کنی نه دیگران. اگه کسی میخواست کرمانش رو تو +3 بفروشه بعد اومد شد -5 چی؟ دلیل نمیشه چون شما سود بردی قطعی رایان کار درستی بوده باشه. بهر حال درستش اینه رایان یا هر نرم افزار انلاین دیگه یا بتونه همیشه وصل باشه یا اینکه اگه قرار باشه گاه و بیگاه قطع و وصل شه همون بهتر همیشه قطع باشه و هیچوقت وصل نشه تا تکلیف مردم روشن باشه.
ناشناس
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
الان اومدی بگی زرنگی نه دادا زرنگ بودی کرمان نمیخریدی
ناشناس
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۰
حالا چون شما کرمان را میخواستید +3 بخرید اومد شد -5 دلیل میشه که قطعی یاران هم افزا کار صحیی بوده؟ این چجور مغلطه ای است که بیان میکنید. پس اونایی که میخواستند +3 بفروشن اما شده -5 و ضرر کردند چی؟ اصل قطعی و وصلی دلبخواهی سایت انلاین کار غلط و غیرقانونیه حالا چه شما سود کنی چه ضرر. اگه همه ادمها این توان ذهنی رو داشتند که میتونستند خودشون رو جای دیگران حتی شده برای یک لحظه بگذارند دنیا چه خوب میشد!
ناشناس
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۱
آماتور شمایی که سودت به قطعی نرم افزار وابسته هست نه به قدرت فکر و تحلیل خودت!
آرش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴
سیستم سبدگردانی شرکت رایان هم افزا بهترین سیستم ممکن برای کارگزاری هاست
حق گو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸
درسته که همه ما ضرر کردیم ولی من هم با این متن نویسنده اصلاً موافق نیستم
هر سیستمی یک سری معایب و یکسری محاسن داره
حتماً محاسنش به معایبش می چربیده که کارگزاری رفته و با این شرکت قرارداد بسته و الان هم همه تقصیرا رو گردن رایان می اندازه
اگه احساس می کنه رایان خوب نیست چرا تغییر نمی ده سیستم شو؟؟؟!!!
چرا کارگزاریها همش شونه خالی می کنن؟؟؟!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
خواننده گرامی، از این که تا آخر کامنتها رو خوندی، خسته نباشی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۹
هر سه شرکت رایان، تدبیر و صحرا در بعضی مواقع دچار اختلال می شوند اما با توجه به اینکه رایان با کارگزاری های بیشتری قرارداد داره و به بخش بیشتری خدمات می دهد بیشتر به چشم می آد و همین موضوع ایجاب می کنه که رایان خدمات بهتری بویژه در ارتباط با مشتریان کارگزاری ها ارائه کند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۲
من با تدبیر و صحرا کار کردم خیلی بهتر از رایان هم افزاست خیلی
ناشناس
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۹
من هم قبلا رایان هم افزا استفاده میکردم به خاطر قطعی زیاد، خسارت دیدم البته این رو هم بگم مقدار خسارت زیاد نبود اما با طرح شکایت از اون کارگزاری خسارت گرفتم و نرم افزارمو تغییر دادم. تا الان که 8 ماه گذشته بحمدالله به هیچیک از اون مشکلات برنخوردم.
یعقوب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵
من چهارشنبه هفته پیش ساعت حدود 8:45 درخواست خرید خاور رو ثبت کردم و وقتی خواستم لغوش کنم متوجه شدم سیستم خرابه و نتونسم این کارو کنم. وقنیم که سیستم وصل شد معامله انجام شده بود و باعث ضرر چند درصدی من شد. خدا ازشون نگذره.
ناشناس
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۰
حتما شکایت کنید. حق گرفتنی است. از حقتون نگذرید تا حساب کار بیاد دستشون.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴
یکی از یکی بدترن . بقیه هم بهتر از این نیستن
ناشناس
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۱
شما درست میگی اما تو قطعی و کندی مدال طلا به رایان هم افزا میرسه!
زهزه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۸
آنلاين مفيد درخيلي ازموارد دكمه سبز آن قرمز ميشود و ميگويد ارتباط با هسته مركزي قطع ميباشد
شايد ارتباط رايان تا فناوري دچار مشكل بوده است اين مشكلات باعث بهبود سيستم انها ميشود اما بايد قبول ضرر كنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۸
همین رو فقط کم داشتیم
احسان امیری کارگزار
UNITED STATES
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۸
اینا میخوان شاخص کمتر منفی بشه این کاررو میکنن ، بورسی که سیاست دکترین اقتصادی آن قطع دسترسی آنلاین ها باشد باید برایش گریست
وحید
ROMANIA
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۸
یه نرم افزار مثلا تحلیل تکنیکال هم ارایه داده اصلا به دل نمیشینه .یعنی میخواد با امی بروکر یا متا تریدر رقابت کنه آیاااا؟!!
سهامدار متضرر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۰
سلام چند تا نظرات دیدم به وضوح میشه فهمید از طرف خود این شرکت نرم افزاری نظر داده اند، واقعا بورس باید ضرر ما سهامداران انلاین رو جبران کنه، من با کارگزاری ... کار میکنم تا حالا خیلی ضرر کردم بابت قطعی های اون
ناشناس
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۵
فقط شکایت کنید. شرکت رایان هم افزا این نظرات را گذاشته تا خودش رو تبرئه کنه و تعداد شکایات زیاد نشه. هر دردی دوایی داره دوای اینها قانونه و از بین رفتن انحصاره.
ناشناس
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۸
نرم افزارتون رو تغییر بدید!
ناشناس
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۳
منهم مطلبی را در تکمیل فرمایشات متین و حرف حساب دوست عزیز ناشناسمون که به زیاندیدگان فرمودند نرم افزارتان را عوض کنید این را اضافه کنم علاوه بر اینکار خسارات وارده خود را از مجرای قانونی پیگیری کنید و حق ضایع شده را بازپس بگیرید.
ناشناس
GERMANY
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۳
واقعا جالبه یک بار هم در بازار مثبت این اتفاق نیفتاده که اختلال ایجاد بشه اما از 3 آذر تا الان 3 بار این اتفاق افتاده . آیا میخوان شوک منفی بدن به بازار ؟
ناشناس
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۷
چرا برای من که تا حالا با رایان هم افزا کار میکنم تو عرضه اولیه ها این اتفاق زیاد میفته. فکر کنم باید عوضش کنم.
امير
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۷
من فكر مي كنم قصدا قطع مي كنند تا جلوي افت بيشتر شاخص را بگيرن چون فكر مي كنن آنلاينها باعث تشديد فروش مي شوند
ناشناس
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸
کاملا درست
ناشناس
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۸
کاملا نادرست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۸
سازمان باید از شرکت های نرم افزاری که مجوز داده ، وجه تضمین بگیره
چون مجوز را سازمان داده ، باید خود سازمان و کانون کارگزاران پاسخگو باشند. در این خصوص شرکت نرم افزاری باید با قطعی جبران خسارت کند.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۸
حالاحالاهادنبال مقصر بگردین .آدم خیال میکنه مقصرپیدابشه خسارت ضررماروازش میگیرن.اینجاایران است.
ناشناس
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
اتفاقا من تو 2 مورد قبلا خسارت گرفتم. قبل شکایت زبونشون خیلی دراز بود میگفتند برو هرکاری میخوای بکن اما با پیگیری که انجام دادم خسارتم رو گرفتم. اگر تنبلی و سستی خودمون نباشه اینها اینقدر وقیح و گستاخ نمیشن.
ناشناس
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶
علی جون چرا میخوای ملت ارو از پیگیری حقوق لگدمال شدشون نا امید و منصرف کنی؟ من اگر شکایت نکنم و خسارت نگیرم واسه شما دوست خوبم چه منفعتی داره؟!
احمدي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۷
بك هفته است بخاطر قطع ارتباط نتونستم كگل را بفروشم سه شنبه سر ساعت هشت و نيم قطع شد چهارشنبه كه تا ساعت ده قطع بود بعد از ساعت ده شش ميليون سهم تو صف بودند بنظر من عمديه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶
ظاهرا دوستان شاغل در شرکت تدبیر پرداز خیلی فعال شدن در بزرگ نشان دادن این مشکل در حالی که رایان کمترین مشکلرا بین سیستمهای آنلاین دارد ، اونایی که شکایت میکنند برن خدا رو شکر کنند که سیستم تدبیر را ندارند که تو عرضه های اولیه همیشه سرشون بی کلاه میمونه
ناشناس
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۸
دفاع عزیز شاغل در رایان از ناکارمدی نرم افزار و کوچک نمایی ضرر و زیان مشتریان و کارگزاریها. خوبه که نامه شکایت کارگزاران هم بالای صفحه وجود داره و شما اینقدر از خودتون تمجید میکنید.
ناشناس
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۶
خیالپرداز!!!
ناشناس
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۲:۲۵
من که تدبیر دارم کل امسال رو بجز یک مورد یادم نمیاد توی عرضه اولیه سرم بیکلاه مونده باشه. با رایان هم افزا هم تا حالا کار نکردم واسه همین اظهارنظر نمیکنم.
ناشناس
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰
بنظر منم این مسئله را دارند بزرگ میکنند. درواقع نه تنها قطعی انلاین مسئله مهمی نیست بلکه از آپشنهایی هست که فقط رایان هم افزا تونسته روی نرم افزارش بگذاره و یک مزیت بحساب میاد. مهم اصل نرم افزار هست که خوبه حالا چه اشکالی داره همش قطع شه؟! بقیه رقبا خودش نمیتونن پشن قطع و وصلی بگذارن حسودیشون میشه و فعال شدن علیه رایان!
افشین
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵
رایان فقط بجز یه خورده قطعی وچند مشکل خیلی کوچیک دیگه در همین حد چه مشکلی داره که اینقدر بزرگش میکنید؟ انصاف هم خوب چیزی والا!!!!
حمید
ROMANIA
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۴
وقتی همه چیز انحصاری میشه . مثل خودرو که ملت مجبورن سوار بشن و وقتی شرکت های ارائه خدمات نرم افزاری بورس هم دستچین میشن که پر واضحه بی سبب نیست . ملت بدبخت مجبورن تحمل کنن . حالا رایان نباشه بقیشون چین ؟ دعا کنید این آقای فطانت یه گرد گیری حسابی بکنه .
ناشناس
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۲:۲۸
انشالله
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۹
سازمان به این عریض و طویلی و این همه بریز و بپاش و کانون و ....وشرکتهایی با اون ارائه گزارشها همه رو گذاشتین کنار مشکلات بازار رو انداختین گردن یه شرکت خصوصی؟؟؟
ناشناس
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۷
بی ربط!
رضا
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۱
منم با ناشناس موافقم و بهش مثبت دادم. با وجود اینهمه بریز و بپاش و کانون و اوضاع بد بازار و ... چی میشه حالا یک چند میلیونی هم شرکت خصوصی رایان هم افزا به ما ضرر بزنه؟ اشکالی داره؟ واقعا جای دوری میره؟ !
ناشناس
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹
چرا 51 شرکت کارگزاری طرف قرارداد رایان هم افزا در شکایتشون کاهش قیمت نفت، مسئله هسته ای و ابهامات بودجه بر وضعیت سوداوری شرکتها رو انداختن گردن یک شرکت خصوصی؟ اقای ناشناس هم حق دارن دلخور شن دیگه! شما جای ایشون بودین ناراحت نمیشدین؟ اقای ناشناس من از طرف شرکتهای کارگزاری و مشتریان زیاندیده ی اونا از شما عذر میخوام. شما به بزرگیت ببخششون!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۰
نرم افزاری که طراحی کردند با توجه به اینکه ویرایش اولش هست، جالبه.
ناشناس
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۰
ملت شریف یه خورده دیگه ضرر کنن ویرایش دومش هم میاد!
بهروز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷
دوستان شما اصلا میدونین روی این قطع شدنها چند هزار نفر ساعت کار کارشناسی انجام گرفته؟ میدونین چه تعداد نخبه روش کار کردن تا سیستم انلاین ما بصورت هوشمندانه قطع و وصل شه؟ میدونستین این اولین نرم افزار هوشمند و خودکار قطع وسیستم انلاین در دنیا هست و در راستای منافع مشتریان این سیستم خودکار طراحی شده؟ میدونستین بورسهای بزرگ دنیا چقدر دنبال این نخبه ها هستند تا واسه اونا کار کنن؟ کلیات عملکرد این نواوری به اینصورته که در مواقعی که خودش تشخیص بده قطع میشه و این باعث میشه اونهایی که قرار بود ضرر کنن جلوی ضررشون گرفته بشه و اونایی هم که قرار بود سود کنن میتونن بذارن یه وقته دیگه سود کنن. در واقع با این طراحی هیچکس ضرر نمیکنه همه با هم بیایم و از این عزیزان حمایت کنیم و قدرشونو بدونیم. فردا که اومدن اینا رو دزدیدن بردن بورس نیویورک دیگه نزنیم تو سرمون گریه و زاری کنیم. امروز به فکر باشیم همه که فردا دیره.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۵
مرد میخوام انلاین منو زوج و فرد کنه.
سامان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰
عزیزان اینهمه بحث برای چیه خوب بریم با یکی دیگه قرارداد ببندیم.