بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۴
کد خبر : ۱۴۰۷۷۶
سیدابراهیم عنایت- مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک پارسیان-در خصوص انتظارات فعالان بازار سرمایه از رییس جدید سازمان بورس گفت:انتظار این است که رییس جدید برنامه‌های خود را به مجموعه بازار اعلام کرده و در راستای توسعه بازار در چارچوب برنامه‌های دولت نظرات خود را اعلام کنند.

وی گسترش تامین مالی از طریق بازار سرمایه را مهمترین نیاز فعلی بازار دانست و گفت: دولت اظهار علاقه کرده تا وظیفه تامین مالی برای شرکت‌ها از بازار پول به بازار سرمایه منتقل شود که باید درخصوص این موضوع مهم برنامه ریزی لازم صورت گیرد و به بازار اعلام شود.
کارگزار بورس ادامه داد: تامین مالی از طریق بازار سرمایه مهمترین وظیفه بورس است زیرا سیستم بانکی دیگر نمی تواند پاسخگوی نیازهای مالی به شرکت‌ها و فعالین اقتصادی باشد و کشورهای پیشرفته و حتی توسعه یافته وظیفه تامین مالی را از بانک به بازار سرمایه منتقل کرده‌اند، ولی متاسفانه هنوز در کشور ما این اتفاق نیفتاده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، عنایت با بیان این‌که مدیران بورس باید برنامه های خود را در این مورد و همچنین در خصوص توسعه بازار اعلام کنند گفت: تغییر مدیریت بازار سرمایه در شرایط فعلی بسیار مثبت است، زیرا فرد جدید ایده‌ها و افکار جدید به همراه داشته و با بازار سرمایه آشنا است و می تواند به خوبی ایده ها و برنامه ها را اجرایی کند. بنابراین حضور وی در بازار سرمایه بدون تردید اثر مثبت در روند بازار خواهد داشت.
وی با بیان این‌که از تغییر مدیریت بازار سرمایه باید به عنوان تحول مثبت نگاه شود، اضافه کرد: همه ارکان بازار سرمایه وظیفه دارند تا به مدیر جدید کمک کنند، زیرا همه در یک کشتی قرار داریم و توسعه بازار سرمایه بدون همکاری ارکان بازار با مدیریت جدید امکان پذیر نیست.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر