بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۱
کد خبر : ۱۴۰۸۲۷
به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از کاهش 10 درصدی نرخ مالیات بر مشاغل در لایحه در دست تصویب اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم خبر داد.

علی عسکری با اشاره به تغییرات قریب الوقوع در نرخ ها و روش دریافت مالیات از مودیان در چارچوب لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم اظهار کرد: در این اصلاحیه که حدود 95 درصد آن از تصویب مجلس گذشته و باقی آن نیز خیلی زود و در آینده ای نزدیک تصویب و اجرایی می شود، نرخ ها و شیوه دریافت مالیات از مردم تغییرات چشمگیری را شاهد خواهد بود.

وی افزود: اگر لایحه قانون مالیات مستقیم به تصویب برسد و ابلاغ شود ما در تمامی مشاغل ده درصد کاهش نرخ خواهیم داشت. به این ترتیب که سقف مالیات مشاغل که 35 درصد است به 25درصد کاهش پیدا می کند.

وی تصریح کرد: به عبارت بهتر، سیاست ما این است که با شناسایی بیشتر مشاغل، چتر مالیاتی را افزایش داده و به جای آن که نرخ ها را افزایش دهیم، بر شمار مشاغلی که اکنون یا مالیات نمی پردازند یا میزان مالیات پرداختی شان از درآمد واقعی کمتر است، بیفزاییم. لذا با این سیاست، مالیات سرجمع مشاغل که متوسط آن اکنون 35 درصد است کاسته شده و به 25 درصد کاهش خواهد یافت.

عسکری اظهار کرد: همچنین در اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم روش محاسبه و دریافت مالیات بر ارث نیز متحول شده و به مالیات نقل و انتقال شباهت پیدا خواهد کرد. همچنین دامنه نرخ مالیات بر ارث نیز کاهش می یابد.

*** نرخ های مالیاتی سال آینده بدون افزایش

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور همچنین گفت: در سال آینده بجز نرخ مالیات بر ارزش افزوده، چه برای اشخاص حقیقی و چه اشخاص حقوقی و چه برای سایر منابع مالیاتی ما افزایش نرخ نداریم و نرخ ها ثابت خواهد ماند.

وی اضافه کرد: سیاست سازمان امور مالیاتی افزایش درآمد از طریق رشد پایه مالیاتی است نه افزایش نرخ و این سیاست سال آینده نیز ادامه خواهد یافت.

جام جم آنلاین: عسکری با اشاره به پایه معافیت حقوق بگیران نیز اظهار کرد: پایه معافیت مالیاتی حقوق بگیران همیشه براساس قانون بودجه مشخص می شود. به عنوان مثال این پایه در سال جاری یک میلیون تومان بود که برای سال آینده به یک میلیون و 150 هزار تومان می رسد.

وی ادامه داد: مالیات حقوق بگیران اکنون برای بخش عمومی و خصوصی یکسان شده است در صورتی که سنوات قبل متفاوت بود. به این ترتیب می توان ادعا کرد 90 درصد حقوق بگیران تنها 10 درصد مازاد بر سقف معافیت مالیاتی را به عنوان مالیات می پردازند./110
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹
این ها مردم را مانند خودشان ( جیگر ) فرض کردند.
بها نفت حدود 50% افت داشته و پیش بیتی تداوم آن هم شده تا محدوده 40 دلار . در بودجه هم 72 دلار دیده شده.
مالیات را هم که افزایش نمیدید و بلکه کاهش هم در نظر ست .
بانک مرکزی هم که گفته ما از دلار برای جبران کسری بودجه نوسان نمیگیریم و اینها شایعات ست .

خب پس تکلیف آن 45000 مبلبارد کسری بودجه جه میشود . فقط میماند بورس و تامین کسری ها همچنان از جیب سهامداران .
آقا ...خودتی !!!!
سال بعد مالیات ها . حامل های انرژی .ارز .کالاهای اساسی مردم.و.... تماما" افزایشی ست و در مقابل قیمت سهام بشدت کاهشی .خیلی ها دارند در مثبت ها خالی میکنند و در میرن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳
مردم از اینهمه خوشی !
هموطن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۱
کسری بودجه از محل مالیات حقوق بگیران تأمین خواهد شد.مشاغل آزاد که یک دهم حقوق بگیران(چه بخش دولتی و چه بخش خصوصی )مالیات نمیدهند اینبار هم بروند حالشو ببرند . اینست عدالت اجتماعی امروز ما