بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۴
کد خبر : ۱۴۰۸۶۸

به گزارش اعتدال ، ایسنا نوشت:

خطیب نماز جمعه این هفته تهران خطاب به آمریکا و حامیان او نکاتی را متذکر شد.

آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران خطاب به آمریکا و غرب، اظهار کرد: تا دیر نشده نصیحت ایران را بپذیرید و بیشتر فکر کنید. عقل را دفن نکنید. تا کی می خواهید به تبعیض نژادی ادامه دهید و تا کی انسان‌های رنگین ‌پوست در خیابان‌های آمریکا جمع شوند و بگویند ما را نکشید. این زیبنده شما نیست که با مردمی که در کشورتان زندگی می‌کنند اینچنین رفتاری داشته باشید.

وی افزود: آمریکا تا کی می‌خواهد از این اسرائیل کودک کش حمایت کند و تا کی زندان‌های خودش را از مظلومین پر کند و این درحالی است که متأسفانه برخی از مسئولان‌شان به این شکنجه کردن‌ها افتخار می‌کنند.

موحدی کرمانی خطاب به آمریکا با بیان این‌که تا کی می‌خواهید در مورد ایران دروغ بگویید و تکرار کنید که ایران حقوق بشر را رعایت نمی‌کند و حامی تروریسم است، خاطرنشان کرد: این دروغ‌ها شما را رسوا می‌کند. از اشتباهاتی که کردید پند بگیرید. شما در مورد کوبا هم با تحریم‌هایتان می‌خواستید این کشور را به زمین بزنید اما خودتان به اشتباهتان پی بردید. در همین راستا وزیر امور خارجه آمریکا آقای کری رسماً گفت که ما با تحریم می‌خواستیم کوبا را منزوی کنیم اما خودمان منزوی شدیم.

وی در ادامه اظهار کرد: شما از حمایت از شاه چه نتیجه‌ای گرفتید؟ به غیر از اینکه نه تنها در ایران بلکه در جهان با این جنایت‌هایتان منفور شدید.

وی در ادامه با اشاره به مذاکرات ایران با گروه 1+5، اظهار کرد: هیأت ایرانی بحمدالله بیدار است و می‌داند آمریکا دشمن شماره یک ما است. هیأت ایرانی می‌داند آمریکا تلاش می‌کند تا به عزت ما آسیب برساند و بنابراین تمام درخواستی که مردم، رهبر و ملت ما از هیأت ایرانی دارد این است که مواظب باشید تا عزت ایران آسیب نبیند.

موحدی کرمانی گفت: امام(ره) فرمودند که آمریکا شیطان بزرگ است و هیأت ایرانی متوجه باشند نقشه آمریکا این است که با انواع سیل و برنامه‌های مختلف کاری کند که به ایران ضربه وارد شود اما مطمئناً نخواهد توانست و روز به روز قطعاً به سقوط خواهد رفت.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران به موضوعات مربوط به فتنه 88 اشاره کرد و گفت: به سران خارجی فتنه می‌گویم آن زمان که تشویق کردید تا مردم به خیابان‌ها بریزند در واقع کور خواندید و مردم ایران را نشناختید. به سران داخلی فتنه هم می‌گویم که شما هم به کشور، به مردم و به رهبرتان ظلم کردید. اعتراف کنید اشتباه کردید. اگر اعتراف کنید، مردم نجیب‌اند و رهبر آقاست و عذر شما را خواهند پذیرفت. شما قانون شکنی کردید و اگر اعتراضی به انتخابات داشتید راه قانونی را در پی نگرفتید.

موحدی کرمانی همچنین به کشتار داعش در فلوجه عراق اشاره کرد و در ادامه گروگان‌گیری در پیشاور پاکستان که به کشته شدن ده‌ها کودک منجر شده است را مورد توجه قرار داد و گفت که ما به شدت این حادثه را محکوم می‌کنیم و به دولت و ملت پاکستان و به ویژه خانواده این افراد تسلیت می‌گوییم.

وی همچنین با اشاره به تکریم و تجلیل مردم در روز اربعین حسینی، گفت: نه فقط مردم ایران و عراق و بلاد اسلامی بلکه از اکناف دنیا در روز اربعین در کربلا حضور پیدا کردند و ما رقم 20 میلیونی از حضور مردم را شنیدیم که این حضور پیام دارد و پیامش وفای به حق است. این‌که باطل هر چه قدر تلاش کند بالأخره رفتنی و نابود شدنی است ولی این حق است که می‌ماند و هرچه قدر اهل باطل بکوشند که اهل حق را نابود کنند نمی‌توانند.

وی در همین راستا خطاب به داعش گفت: بدبخت از غصه بمیر. با چه کسی می‌خواهی بجنگی؟ تو چه اراده‌ای داری؟ اراده خدا بقای این عزیزان و نابودی شما جنایتکاران است.

وی همچنین با تبریک به دولت عراق به خاطر برقراری و حفظ امنیت در روز اربعین در این کشور، گفت: این بهترین نشانه قدرت عراق است که نشان می‌دهد می‌تواند روی پای خود بایستد.

وی همچنین به تصمیم و اراده مردم برای پیاده روی به سمت مشهدالرضا اشاره کرد و این اراده را ستود.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین فوت آیت‌الله غیوری را تسلیت گفت و ضمن اینکه این شخصیت را خدمتگزار، مهربان، دلسوز و انقلابی و ولایی خواند، اظهار کرد: این شخصیت از دوران مبارزه با شاه و بعد از پیروزی پیوسته در سنگر مبارزه و حمایت از ولایت و خدمت به محرومین حضور داشت و برای انسان‌های بی‌خانمان خانه ساخت و خدمات ارزشمندی ارائه کرد. با فوت این شخصیت به اسلام و نظام اسلامی رخنه وارد شد و به سادگی خلأهای غیوری‌ها، مهدوی کنی‌ها، بهشتی‌ها و مطهری‌ها پر نمی‌شود.

موحدی کرمانی همچنین در خطبه‌های نخست این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) و با مورد توجه قرار دادن نقش انبیا در بیداری انسان‌ها، گفت: انبیا به انسان‌ها کرامت را تفهیم کردند و یکی از مهمترین خدمات آنها ساختن انسان‌ها است.

وی افزود: پیامبران برای این‌که اهداف بلند خود را محقق کنند از طریق تعقل و تفکر وارد شدند و راه رسیدن به خدا و شناخت او و توفیق عبودیت از طریق فکر است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم درباره سرنوشت مستکبرین، اظهار کرد: خدا در کمین ظالمین است. او رضاخان، محمد رضا، صدام و همین‌طور مستکبرین منطقه را نابود کرد و روزی می‌رسد که قدرت پوشالی آمریکا هم نابود می‌شود. امام خمینی (ره) در وصیت‌نامه‌شان فرمودند که با قلبی مطمئن و روحی آرام می‌روند و همین طور هم بود و این ملت باوفای ما راه امام خمینی (ره) را ادامه دادند و با تبعیت از مقام معظم رهبری روز به روز توفیقاتشان بیشتر شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر