بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۹
کد خبر : ۱۴۰۸۸۰
موحدی‌کرمانی با اشاره به سالروز شهادت امام رضا(ع) گفت: زائران کربلا خود را برای پیاده‌روی به سوی مرقد علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) آماده می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۰ میلیون زائر موفق به زیارت حرم حضرت شوند.
خطیب نمازجمعه این هفته تهران گفت: تنها خواسته مردم و رهبری از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای این است که مواظب باشند عزت ایران آسیب نبیند.

به گزارش مهر، آیت‌الله موحدی‌کرمانی خطیب این هفته نماز جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه ضمن تسلیت درگذشت آیت الله غیوری و تقدیر از اقدامات ایشان در راه مبارزه با شاه و خدمت به انقلاب گفت: با فقدان ایشان فتنه‌ای در نظام اسلامی رخ داد.

وی با اشاره به اربعین حسینی اظهار داشت: نه‌تنها مردم ایران و عراق بلکه مردم بلاد اسلامی در کربلا حضور پیدا کردند و بیش از ۲۰ میلیون نفر حاضر شدند که رقم بزرگی است که به زیارت امام حسین(ع) آمدند.

خطیب نمازجمعه پیام حضور ۲۰ میلیون نفر در کربلا را بقای حق و بطلان باطل دانست و اظهار داشت: باطل هرچه بکوشد بالاخره رفتنی و نابودشدنی است و حق ماندنی است هرچه اهل باطل بکوشند حق را نابود کنند؛ نمی‌توانند.

وی ادامه داد: در جریان کربلا حق با عواطف انسانی گره خورد و خداوند اراده فرمود که مردم به عواطف انسانی و به سمت خاندان پیامبر باشند.

موحدی‌کرمانی خطاب به داعش گفت: ای بدبختها از غصه بمیرید اکنون با چه می‌خواهید بجنگید و چه اراده‌ای دارید؟ اراده خدا بقای عزیزان و نابودی شما جنایتکاران است.

خطیب نماز جمعه به دولت عراق نیز موفقیت در برقراری امنیت این جمع عظیم را تبریک گفت و اظهار داشت: این بهترین نشانه قدرت این کشور و حکومت است که می‌تواند روی پای خود بایستد.

موحدی‌کرمانی با اشاره به سالروز شهادت امام رضا(ع) گفت: زائران کربلا خود را برای پیاده‌روی به سوی مرقد علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) آماده می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۰ میلیون زائر موفق به زیارت حرم حضرت شوند.

وی خطاب به آمریکا و غرب پیرو آمریکا بیان کرد: به آمریکا می‌گویم که تا دیر نشده نصیحت ایران را بپذیرید و بیشتر فکر کنید و عقل را دفن نکنید. تا چه زمانی می‌خواهید تبعیض نژادی را ادامه دهید؟ انسان‌های رنگین‌پوست در خیابان‌های آمریکا جمع می‌شوند، تظاهرات می‌کنند و می‌گویند ما را نکشید. این زیبنده شما نیست که با مردمی که در کشورتان زندگی می‌کند اینطور برخورد کنید.

خطیب نمازجمعه تاکید کرد: آمریکا تا چه زمانی می‌خواهد از اسرائیل کودک‌کش که مکررا در سازمان ملل محکوم شده است با حق وتو حمایت کند و در زندان‌هایش اعمال شکنجه کند و حتی بعضی از مسئولین این کشور به این شکنجه افتخار کنند؟

وی خطاب به آمریکا ادامه داد: تا کی می‌خواهید درباره ایران دروغ بگویید که حامی تروریست است و حقوق بشر را رعایت نمی‌کند؟ این دروغ‌ها حالا نیز رسوا می‌شود، از اشتباهات خود پند بگیرید، همانطور که در مورد کوبا ناچار به اعتراف شدید.

موحدی‌کرمانی تصریح کرد: آمریکایی‌ها نیم‌قرن کوبا را تحریم می‌کردند و می‌گفتند می‌خواهند این کشور منزوی شود اما حالا خودشان منزوی شده و وزیر امور خارجه آمریکا رسما اعلام می‌کند که ما می‌خواستیم با تحریم‌ها کوبا را منزوی کنیم اما خودمان منزوی شدیم.

وی افزود: شما از حمایت شاه چه نتیجه‌ای غیر از آنکه نه‌ تنها در ایران بلکه در کل جهان منفورتر شدید به دست آورید؟

خطیب نمازجمعه گفت: هیات مذاکره‌کننده ایرانی بیدار است و می‌داند آمریکا دشمن شماره یک ما است و تلاش می‌کند به عزت ما آسیب برساند. تمام درخواست مردم ما و رهبری از هیات ایرانی این است که مواظب باشند عزت ایران آسیب نبیند.

وی با بیان اینکه امام راحل آمریکا را شیطان بزرگ خطاب کردند افزود: هیات ایرانی متوجه باشند که نقشه آمریکا این است که با برنامه‌های متنوع و حیله‌ها به ایران ضربه بزند اما مطمئنا نخواهد توانست و قطعا روزبه‌روز سقوط خواهد کرد.

موحدی‌کرمانی خطاب به سران خارجی فتنه گفت: آن زمانی که مردم ایران را تشویق می‌کردید که به خیابان‌ها بریزند و از حق خود دفاع کنند اشتباه می‌کردید. شما مردم ایران را نشناختید، سران داخلی نیز به رهبری ظلم کردند. اکنون باید اعتراف کنید که اشتباه کردید اگر اعتراف کردید مردم نجیبند و رهبر انقلاب هم آقا است؛ اشتباه را می‌پذیرند. شما قانون‌شکنی کرده‌اید و اگر اعتراضی به انتخابات داشتید راه قانونی وجود داشت.

وی به حوادث اخیر در مورد کشتار واعدام ۱۵۰ زن عراقی توسط داعشکه برخی از آنها نیز باردار بودند اشاره کرد و همچنین گفت: در حادثه گروگانگیری در پیشاور پاکستان نیز تعداد زیادی از دانش‌آموزان کشته شدند که این حوادث را محکوم می‌کنیم و به دولت و ملت پاکستان، به ویژه خانواده قربانیان تسلیت می‌گوییم.
منبع:مهر

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۴
امیدوارم متهم به بی دینی نشوم ولی باب کردن راهپیماییهای جدید غیر از قضیه کربلا یک بدعت ناپسند است که در دنیای امروز که نیاز به تلاش و کوشش روزافزون داریم آمار تعطیلی و بیکاری را افزایش میدهد. مسئولین کشور به جای افزایش این نوع تطاهرات فکر کاهش مشکلات کشور باشند .
ناشناس
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲
بالاخره نفت که ارزون شد دلار هم که داره گرون میشه تکلیف مذاکرات هم مشخص نیست نگاه کنید یک هفته هم کل کشور تعطیله خوب مردم باید یه جوری سرگرم بشند دیگه.
ایمان اصلی در قلب آدم هاست که خیلی وقته کسی بهش بها نمیده البته لازم هم نیست بهایی بهش داده بشه چون اونو باید خدا بدونه که میدونه
یوسف
ROMANIA
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۲:۵۰
مسلمانی سر جایی خودش هیچ کس خدای نکرده منکرش نیست ولی چه بهتر در این مقطع زمانی کار وکوشش را تشویق کنیم