بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۶
دولت در حالی خواستار کیفی سازی محصولات پالایشی ها شده که این مجموعه ها بخش عمده ای از درآمدهای خود را به سهام عدالت می پردازند. برهمین اساس می توان گفت از توان مالی اجرای این طرح برخوردار نیستند.
کد خبر : ۱۴۰۹۰۶
نویسنده :
جمشیدی
بودجه سال آینده کشور در حالی طی روزهای اخیر تقدیم مجلس شد که به نظر می رسد ابهامات در بودجه پیرامون برخی متغیرهای اثرگذار بر وضعیت سودآوری صنایعی همچون پالایشی، پتروشیمی، فولاد و معدنی آثار منفی خود را بر روند معاملات بازار سرمایه اعمال کرده است.

معاون سابق سازمان خصوصی سازی با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: نرخ خوراک واحدهای پتروشیمی، کیفی سازی محصولات پالایشی ها و قیمت خوراک مصرفی آنها و نیز نرخ فروش فرآورده های نفتی از جمله مواردی است که در بودجه سال آینده همچنان در ابهام قرار دارد و علاوه بر آن بهره مالکانه و نرخ سود سپرده های بانکی به طور قطع تعیین تکلیف نشده اند.

اسماعیل غلامی افزود: در هیچ کشوری با تغییر دولت، برنامه ها و سیاست های کلی اقتصاد کشور تغییر نمی کند، این در حالی است که در کشور ما شاهد تصمیمات خلق الساعه و دفعتی دولتمردان هستیم.

به گونه ای که در حالی حدود 40 درصد از ارزش روز بازار سرمایه کشورمان را مجموعه های پتروشیمی، پالایشی، فولاد و معدنی تشکیل می دهند که به نظر می رسد دولت فعلی و در رأس آن وزارت نفت اعتقادی به بازار سرمایه ندارند و برهمین اساس متغیرهای اساسی و اثرگذار بر وضعیت سودآوری مجموعه های مذکور نامشخص مانده است.

وی با اشاره به ورود نقدینگی فراوان از سوی سهامداران حقیقی به بورس با امید دستیابی به بازدهی مثبت اندکی بیش از بازدهی بانک ها اظهار داشت: کسب بازدهی مناسب از سرمایه گذاری در بورس حداقل معیار سهامداران حقیقی از ورود به این بازار بوده که این امر نیز دستخوش تغییرات سیاست های کلی دولت شده و در نهایت جز ضرر و زیان دستاورد دیگری برای سهامداران نداشته است.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه افزود: در کشورهای دنیا در حالی به منظور حمایت از صنایع دو الی سه نرخ برای گاز مصرفی خانوارها و صنایع تعیین می کنند که در کشور ما قیمت گاز طبیعی با افزایش قابل توجه و برای استفاده در همه بخش ها تعیین شده است که البته تبعات منفی آن نیز از سال گذشته تاکنون گریبان گیر مجموعه های فعال در این گروه و سهامداران شده است.

معاون سابق سازمان خصوصی سازی به توقف طولانی مدت نماد پالایشی ها اشاره کرد و اظهار داشت: وضعیت شرکت های پالایشی در حالی به دلیل اجرای طرح بهینه سازی محصولات و عدم تعیین تکلیف قیمت خوراک مصرفی و فرآورده های نفتی بلاتکلیف مانده و نماد معاملاتی آنها متوقف شده که موارد مذکور در بودجه سال آینده کشور نیز مورد بررسی و توجه قرار نگرفته است.

غلامی افزود: اگرچه مجموعه های پالایشی طی سال های گذشته پس از بررسی شرایط سودآوری آنها مجوز ورود به بازار سرمایه را دریافت کرده اند و سهامداران نیز نسبت به خرید سهام آنها خریداری کردند، اما به نظر می رسد دولت پس از ورود مجموعه های مذکور به بورس به تکاپوی اجرای طرح کیفی سازی محصولات افتاده است.

علاوه بر این، علیرغم عدم تعیین قیمت خوراک مصرفی و نرخ فروش محصولات شرکت های پالایشی و سردرگمی آنها در این زمینه، این مجموعه ها موظف به خرید نفت خام از شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی و فروش محصولات تولیدی به مجموعه مذکور هستند. حال آنکه بهای جهانی هر بشکه نفت خام با کاهش قابل توجه همراه شده و در بازارهای جهانی با قیمت های بسیار پایین عرضه می شود.

وی به سهامداران عمده شرکت های پالایشی یعنی شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت اشاره کرد و گفت: دولت در حالی خواستار کیفی سازی محصولات پالایشی ها شده که این مجموعه ها بخش عمده ای از درآمدهای خود را به سهام عدالت می پردازند. برهمین اساس می توان گفت از توان مالی اجرای این طرح برخوردار نیستند.

علاوه بر این، دولت علیرغم قانون با تعیین اعضای غیر موظف در ساختار مدیریتی سهام عدالت سعی در پرداخت سود و یارانه ها از طریق درآمدهای شرکت های پالایشی دارد که این امر به ضرر و زیان این مجموعه ها و سهامداران آنها تمام می شود.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه به راهکار پیش روی اشاره کرد و گفت: دولت می بایست با تدوین برنامه حداقل 5 ساله متغیرهای اساسی و اثرگذار بر وضعیت چهار صنعت مطرح کشور که حدود 62 شرکت در آنها فعال هستند را تعیین کند تا سهامداران با آگاهی و اطمینان از برنامه های آتی دولت نسبت به تزریق نقدینگی به بورس اقدام کنند.

علاوه بر این، با توجه به وضعیت سودآوری شرکت های پالایشی می توان با به تعویق انداختن زمان اجرای بهینه سازی محصولات از دو سال به پنج سال از این صنعت حمایت کرد همچنین می توان از منابع صندوق توسعه ملی جهت اجرای این طرح استفاده کرد.

غلامی در خاتمه افزود: به نظر می رسد سود محقق شده در مجموعه های پالایشی می بایست در محل شرکت و در اجرای طرح های توسعه ای آنها بکار برده شود، نه اینکه به شرکت های سرمایه گذاری عدالت جهت ایفای تعهدات آنها به سهامدارانشان پرداخت شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۴
اگر اعتقادی ندارد پس چرا تبلیغ برای خرید سهامشان کردند
اقاجان بروید بگذارید هوای تازه و پاک بیاید و سکان مملکت را به افراد تحصیلکرده خبره بسپارید
محسن
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۶
تحصیلکرده ها رفتند خبره ها هم رفتند موندند حاج آقا زاده ها و غیره
متا بورس
دوشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۱
اولا که این نظر این کارشناس که معاون سازمان دولت قبلی بوده یعنی کسی که عامل ورود پالایشگاههای غیر شفاف به بورس بوده . ببین زیر علم کی سینه می زنی . مملکت الان دست افراد خبرست اما ....
ناشناس
دوشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰
به نظر بنده دولت باید از حرفه ای های بازار سرمایه کمک بگیرد چرا که این افراد می دانند در آینده چه اطفاقی با بیشترین احتمال قریب الوقوع می باشد و استراتژی مخصوص آنرا اتخاذ می نمایند . در این بازار بنده افرادی را دیدم که دقیقا چشم انداز آینده اقتصاد جهان را ترسیم می نمایند (فاندامنتالیست ها) و می دانند که اقتصاد به چه سمتی در حال حرکت است
مثلا آنچه که مشخص است
کاهش درآمد دولت به دلیل کاهش قیمت نفت:
کاهش قیمت نفت به علت کاهش تقاضا:
کاهش تقاضا به علت افزایش استفاده از انرژی های جایگزین (انرژی هسته ای، برق و هیدروژن و ..) که چند سالی است صحبت به میان می آید ولی کسی استراژی خاصی برای مقابله با آن اتخاذ ننمود
این همه توی اخبار خواندیم که فلان شرکت تولید خودرو شروع به تولید خودروهای برقی نمود ، فلان شرکت، خودرویی ساخته که هیبریدی است، فلان شرکت در پی ساخت خودرویی با سوخت هسته ای است، فلان شرکت، خودرویی ساخته که در هر 100 کیلومتر تنها 2.5 لیتر بنزین می سوزاند یعنی کاهش مصرف سوخت های فسیلی : یعنی کاهش تقاضا برای این سوختها و مواد اولیه ی آن (نفت): یعنی کاهش قیمت این سوختها و مواد اولیه ی آن (نفت): یعنی کاهش درآمد ناشی از فروش این سوختها و مواد اولیه ی آن (نفت): پس باید کشورهایی که اقتصادشان به درآمد نفتی وابسته هستند به فکر درآمدهای دیگر باشند ولیکن متاسفانه عده ای بر این اعتقاد هستند که اول ببینیم چه اطفاقی می افتد بعد کاسه ی چه کنم چه کنم دست بگیریم
اصلا بی خیال این حرفها بریم سرغ مهار تورم:
این افراد خرد هستند که بازار را به هم می ریزند و باید برای مهار تورم از این افراد خرد شروع کرد
یعنی چی؟
این افراد خرد گرامی را به بورس دعوت نمود و بعد از شش ماه که داخل بورس ورود کردند سرمایه اشان یک سوم می شود و قدرت خریدشان کاهش می یابد و دیگر نمی توانند بازار را به هم بریزند
و به همین راحتی تورم مهار می شود !!!!!!!!
بعد میگن چرا مردم به بازار بی اعتماد شدند
تازه این که چیزی نیست
اگه درآمد نفتی کاهش پیدا کرد درآمد جایگزین آن موجود است
مالیات ، کاهش سوبسیدها، افزایش نرخ خدمات دولتی، تصویب مصوباتی که تولید کنندگان و کارخانه ها را ملزم به پرداخت به دولت می کند ، افزایش نرخ مواد اولیه، افزایش بهره مالکانه و ...
سورن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷
آقا باور کنید من برخی مواقع شک می کنم که نکند برخی از این دولت مردان ایرانی نیستند،چون تصمیمات و کارههای برخی از اینها حتی نمی توان گفت از روی نادانی است ، و در برخی مواقع بیشتر میتوان گفت جنبه قرض ورزی دارد تا عدم آگاهی و اجبار.

خدا همه ما را از بدی و زشتی و دروغ نجات بدهد،
آمین
متا بورس
دوشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۴
دوست عزیز املای درست غرض است
اصلاح مسیر اقتصاد از ریل خارج شده هشت ساله که منجر به سودهای توهمی سال گذشته بورس و ورود افراد نا آگاه به بورس شده چند سال طول خواهد کشید. همچنین وضعیت کلیه صنایع در رکود می باشد . حتما انتظار نداری که یک بورس خوب در رکود داشته باشیم ؟
خداوند همه ما را از گمراهی جهل برهاند .
آمین .
رسولی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۹
این تجزیه و تحلیلهای افراد مختلف پایان پذیر نیست. هرکسی یه تحلیلی از طرف خودش می کند و دولت هم از آنطرف بی خیال نسبت به پول بلوکه شده خلق الله در این سهم ها. به خدا ما فهمیدیم آخرالزمانه و مدیران بی لیاقت و بی کفایت بر سر کارند ولی این بازی تا به کی ادامه دارد؟!!!!!!!
متا بورس
دوشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۷
من خودم یکی از سهام داران چهار شرکت پالایشی هستم .
بالشخصه نفرت و اعتراض خودم رو از کسانی که پالایشگاههای غیر شفاف رو اقتصادی کردن و از کسانی که در سازمان بورس می بایس مدافع حقوق ما می بودند و نبودند اعلام می کنم . اما الان دست کی به اون مدیرانی که شما فرمودید و حتی بورس رو از بازیهای اقتصادی اشتباهشون بی نصیب نزاشتن می رسه ؟
ناشناس
ROMANIA
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷
به وزیر وقت نفت پیشنهاد میدهم خوب همه محصولات پالایشی رو از خارج از کشور تهیه کنید به پالایشی هم 5% تخفیف نفت ندهید حالا بجاش پالایشی ها هم نفت خود را از خارج تهیه میکنند و محصولات خود را صادر میکنند و با دلار3500 تومان تسعیر میکنند خواهیم دید چه کسی ضرر خواهد کرد.
متا بورس
دوشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۱
با توجه به تکنولوژی های پایین فعالیت پالایشگاهها فقط با تخفیف های عمده از سوی شرکت نفت اقتصادی خواهند بود. رویای خرید نفت خام از خارج و تبدیل به فراورده و صادرات برای پالایشگاههای نفت کوره تولید کن ما و شرایط تحریم فقط یک رویاست .
ورود پالایشگاهها به بورس اقدام کاملا اشتباهی بوده و اشتباه بزرگ تر رو ما سهام داران مرتکب شدیم که هر چه را عرضه کردن خریدیم .
ناشناس
ROMANIA
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳
باتشکر از دکتر غلامی
این دولت خودشم نمیدونه چکار میخواد بکنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵
مشخص است دولت پیرمردها شناختی از بازار سرمایه نداشته باشد
متا بورس
دوشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۲
بورس چیز جدیدیست که جوانهای هشت سال پیش به وجود آوردند . اینهم نهایت تحلیل یک فعال بورس که در همه کشور ها نماد تحلیل های سنجیده هستند.
شهروز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸
اگر از روز اول تکلیف این موارد روشن بود که کسی سهام این پالایشی ها رو نمیخرید.حالا که خرشون از پل گذشت و سرمایه ناچیز امثال منو چپاول کردن حالا رو کردن.مصداق بارز غش در معامله و عین حق الناسه.زیر پل صراط میبینمتون.!!!!!
ناشناس
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
سر پل صراط را بیخیال
دور بعد به روحانی رای بده همه چیز درست میشه .... الان چون تقصیره احمدینژاده اینا را نمیتونن درست کنن همین !
محمد
دوشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸
عارشان نیست کارشان است
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶
سلام دولت کلاا بلاتکلیف هست مگر نمی بینید وضعیت مذاکرات .4 ئسال خود را بر همین منوال سپری می کند وبس
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
جناب زنگنه و جناب توکلی میلیاردها دلار به بازار سرمایه و از آن مهم تر به اعتماد مردم ضربه زده اند و ظاهرا قصد دارند سیاست های مخرب خود را ادامه دهند. ما بورسی ها اشتباه کردیم به این دولت و وعده های دروغین اش اعتماد کردیم. واقعیت این است که جناح های سیاسی در ایران همه سیاسی کار و سوسیالیست هستند و بخش خصوصی هیچ نماینده ای ندارد.
ناشناس
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰
منم اشتباه کردم . اما انتخابات 96 نشون میدیم که اشتباه کردیم به ایشون رای دادیم
حمید
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۵
دادا محمد غمت نباشه
انتخابات ریاست جمهوری 96 بهشون درس خوبی میدیم. ما 7 میلیون سهامداریم و.....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸
سال قبل جناب زنگنه حرف از نفت 20 دلاری میزد در نشست اوپک ، اما هنوز بعد 2 سال نتوانسته نرخ یک خوراک را تعیین کند
پژمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
وقتی یک شرکت پالایشی در دولت قبل وارد بورس می شود که با تکنولوژی 50 سال قبل هنوز مشغول بکار است و شفافیت در حد صفر دارد ، بجز معدودی ، بعد با قیمت 7500 تومان در 1391/7/19 کشف قیمت میشود و تنها بعد از 7 روز کاری سهام در 1391/7/30 در قیمت 10500 تومان متوقف شده و شش ماه بعد با افزایش قیمت 800 درصدی روی قیمت 88000 تومان بازمی شود .... معلوم است که خصوصی سازی های دوره قبل توسط دست پاکترین دولت ! و دولت جوان های بی تجربه و نو کیسه که با حیف و میل بیت المال کسب تجربه کردند، بر چه اهدافی بوده ....

تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
فرهاد
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴
آفرین پالایشگاه نورچشمی ها (تهران ) آقا زاده ها
ناشناس
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲
چه ربطی داره به اینکه دولت با تجربه ها نمیخاد به پالایشگاههای 50. ساله نرخ خوراک بده و نمیخاد تعیین تکلیفشون کنه ؟؟؟؟؟
ناشناس
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۳
تو هم میخریدی چرا بخیلی ؟
حسن نيت
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۸
اين از آن حرفهاي هست که قبلاً يک بنده خداي ديگر گفت که ديگر بايد گروهبان‌ها بروند و جاي خود را به ژنرال‌ها بدهند ببينيد ژنرال پير با اين صنعت و اقتصاد مملکت و قيمت نفت چه کرده . البته از مدرسه‌ي پيرمردها ببيش از اين توقع نمي‌شود .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
موقعی که شتران رو از 7500 تومان بردید رو 120 هزار تومن و حالش رو میبردید و هر روز تبلیغ میکردید که تا 200 هزار تومن میره و چنان و چنین، باید فکر اینجاش هم میکردید.
ناشناس
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵
بسیار از روی نا آگاهی و ساده انگاری است که تصور شود شخصی توانسته باشد در عرضه اولیه و در نرخ 7500 تومان سهامی غیر از سهمیه اولیه خریده باشد، با فرض شفافیت کامل و امکان خرید سهامدار در آن زمان !؟ . چرا که در فاصله آن 7 روز کاری بعد از عرضه اولیه تنها 24000 سهم معامله شده است و بعد سهام بسته شد و افزایش نجومی ...
شاید بهتر باشد قبل از اظهار نظر کمی بیشتر بررسی و فکر نمود.....
پژمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹
وقتی یک شرکت پالایشی در دولت قبل وارد بورس می شود که با تکنولوژی 50 سال قبل هنوز مشغول بکار است و شفافیت در حد صفر دارد ، بجز معدودی ، بعد با قیمت 7500 تومان در 1391/7/19 کشف قیمت میشود و تنها بعد از 7 روز کاری سهام در 1391/7/30 در قیمت 10500 تومان متوقف شده و شش ماه بعد با افزایش قیمت 800 درصدی روی قیمت 88000 تومان بازمی شود .... معلوم است که خصوصی سازی های دوره قبل توسط دست پاکترین دولت ! بر چه اهدافی بوده ....

تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
احسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۹
اصل قضیه سقوط یکسال اخیربورس همینه که آقای غلامی گفت دولت وبخصوص تیم اقتصادیش فقط تظاهربه حمایت ازبازارسرمایه میکنند ودرعمل باصدهامیلیارد پس انداز قفل شده مردم دربورس که حالا به نصف تبدیل شده مثلا جلو رشدتورم راگرفته اند !!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۱
روحاني مچكريم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
محسن
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۸
حالت خوبه ؟تموم شد بیدار شو داریم می رسیم ..
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۲
حالا که نفت ارزان شده بنزین هم باید ارزان شود سهام شتران هم باید ارزان شود
متا بورس
دوشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۵
در همه جای دنیا کاهش قیمت نفت منجر به رونق خدمات وابسته از جمله پالایش و افزایش سود آوری می شود . دوستان با همین تحلیل ها وارد بازار شدند و الان نالانند.
جلال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۹
با کیفیت ترین محصولات رو میون شرکتهای پالایشی شتران داره و از محل کیفی سازی هیچ ضرری که نمینه هیچ تعدیل سود هم خواهد داشت
اسدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۵
ممنون از نظرات کارشناسی دقیق و خوبتان امیدوارم. شرایط درست شود
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۳
توکلی نماینده مجلس همیشه با موج منفی وبدون مطالعه بانسبت دادن رانت خواری جلو رشدوپیشرفت صنایع را میگیره ویک عامل بازدارنده است درزمان دولت قبل درمورد صنعت خودرو هم همینطور بود والان صنعت خودرو بعلت تصمیمات غلط دچار ضرروزیان گردیده اند
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۲
فقط حرف ما اینه که دولت چرا باید به مردم دروغ تحویل بده؟!!! مگه ما قرار نبود از دولت دروغگوی نهم و دهم عبرت بگیریم؟ مگه قرار نبود دولت راستگو داشته باشیم؟!!! این همه از اول گفتین سرمایه تون رو از بورس بیرون بکشین پشیمون میشین همین بود جناب آقای رئیس جمهور ؟ جناب زنگنه؟ ما به این دولت رأی دادیم که فریب مون بده؟!!! شما حساب فرداتون رو نمی کنین که زندگی ما رو نابود میکنین؟!!!
بهیود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۵
آقای خسروانی که مدتی مدیر عامل پالایشگاه شیراز بودی و خیلی مانور میدادی و به هیچ کس اعتماد نداشتی دیدی که چطور کنارت گذاشتن و بردن زیر دست یک کارآموز پالایشگاه شبراز ینام آقای احمدی . با پالایشگاهها لج نکن و دست از تز کیفی سازی بردار یا کینه ورزی بجز به خودت ضرر بزنی و دو باره کنارت بگذارند کاری از پیش نمی بری فکر نکن نا لژ هستی مدیر عامل فعلی پالایشگاه شیراز دیدی چطور با درایت سود پالایشگاه را بالا برد از من به تو نصحیت که خیلی زود همین کنارت میذارن
احسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳
خبرهایی شنیده می شود که ظاهرا وزارت نفت از اجرای طرح کیفی سازی پالایشگاه ها کوناه امده و قرار است این امر به سال های آینده موکول شود.پرشین تحلیل گزارش بازار شنبه 29اذر93
متا بورس
دوشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۷
طرح کیفی سازی پالایشگاهها یعنی سرطان نگرفتن من و شما و بچه های من و شما و پدر و مادر من و شما ، چه سهام دار باشند چه نباشند . چرا همه ما یکصدا نباید از این طرح حمایت کنیم ؟؟؟
به خاطر اینکه برخی پالایشگاههای دولتی را وارد بورس کردند ؟؟؟
مايكل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸
باتوجه به اينكه باج خواهم وسهم خواهي يرخي نمي گذارد أين داستان به سرانجام برسد چرا مسيؤلين فكري نمي كنند ، كنند همه ،،،،،،،،
محمد جواد معزي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰
من در انتخابات به اقاي روحاني رأي دادم و هنوز فكر كنم كه از دولت احمدي نژاد عمل كرد بهتري دارد ليكن در رابطه با سياست هاي كارگزاران أيشان در مورد تعيين قيمت نفت تحويلي به پالايشگاهه بسيار ناراحتم زير اعتماد سرمايه گزاران در بورس را دچار خدشه جدي كرده و ساح بان سهام پالايشگاهي را با ضرر زيادي مواجه كرده اند . انتظار ميروند در اين مورد تصميم سريعي اتخاذ تا حد اقل بخشي از زيان أورده به سهامدارن پالايشگاهي را جبران نمايند .
حسن نيت
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۶
رئيس جمهور :
چشم محمد جواد سريعاً دستور ميدهم وزراء محترم امر شما را انجام دهند . فقط از شما به يک اشاره و از ما به سر دويدن بزرگوار
محمد
دوشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶
بله از احمدی نژاد بهتر است اما نه در عرصه ی بورس و مالیات و نفت و معدن. در مابقی چیزها بهتر است. و مایه تاسف است که این دولت که انتظار می رفت دولت راستگو باشد با اعتماد کسانی بازی کرد که مولدترین و ثروت آفرین تر بخش جامعه اند و در عوض حمایت از انگل ها را ادامه داد. بودجه سال قبل را ببینید. بودجه امسال را ببینید. می خواهید بورس رشد کند؟
متا بورس
دوشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰
دوست عزیز راهکار هایی برای اینکه سازمان بورس به عنوان نماینده و حامی سهام داران خرد قضیه پالایشگاهها را پیگیری و با دادن اولتیماتوم حل نمایند وجود دارد.
ما به عنوان سهام دار باید مطالبات خود را از هیت مدیره پالایشگاهها و سازمان بورس دنبال نماییم .
ما چند ساله عادت کردیم همه چیز رو از همه جا پیگیری کنیم .
قوانین جبران زیان برای توقف های بیش از موعد نیز پیش بینی شده است .
سهيل
ROMANIA
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
سهام شتران اصلا ١٠ تا تك تومن تا عقده ها از بين برود كسانيكه نتونستن بخرن منظورم بود
الکس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹
ای ملت شما کی می خواهید متوجه شوید که این دولت همان دولت قبلیست اما با صورت هائی خندان. برای مثال ظریف همان جلیلیست اما باصورتی خندان و گول زننده
ملت
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۹
ما اصلا نمی خواهیم متوجه شویم همین جوری راحت ریم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲
هفته آینده لایحه خروج از رکود اقتصادی در صحن علنی مجلس به رای گذاشته میشه و گفته میشه روی این طرح یک سال کار شده و کامل و بی نقص است. با تصویب این طرح ، با توجه به کامل صریح و شفاف بودن آن اقتصاد از رکود خارج خواهد شد و رونق به اقتصاد باز خواهد گشت. خبرهای خوبی در راه است...
محمد
دوشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷
بشنو و باور نکن
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۲
واقعا هم تحلیل اقای غلامی جناحی است و بسیاری از عزیزان سود های کلان کوتاه مدت میخواهند افزایش قیمت های زمان احمدی نژاد هم بدلیل پول زیاد بی پشتوانه و رانت خواری عده ای بود مگر نه اینکه تورم به رقم بس سابقه
45 در صد رسید و سازمان خصوصی سازی هم بدون کار کارشناسی و استفاده از کارشناسان نفتی و کلا صنعت دیکتور معابانه سهم شرکت هارا واگذار میکرد مخصوصا شرکتهای پالایشی که باید بدلیل روابط مالی انها با پالایش و پخش بررسی دقیق تری میشد نه اینکه انها این برسی انجام ندادند بلکه با هدایت دولت عمده سهام این شرکتها و دیگر شرکتهای بزرگ به سهام عدالت واگذار شد و افرادی را بنام سهام عدالت وارد هیات مدیره این شرکتها کردند که از تما سرمایه کذاری ها جلو گیری کردند
متا بورس
دوشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
نظر شما بسیار به نظر بنده نزدیک می باشد. این آقا خودشون متهمند که :
مسئول به بورس وارد کردن پالایشگاهها هستند
مسئول بل بشویی به نام سهام عدالت هستند
مسئول طرح تامین مالی یارانه از هر طریق هستند.

چطور الان بورس نیوز یه همجین مصاحبه ای از ایشون اینجا می ذاره جای سواله
هادی
SWITZERLAND
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۷
من یه بار کارآموزی رفته بودم پالایشگاه گاز وقتی تاسیسات رو دیدم واقعا تعجب کرده بودم واقعا همه چیز داغون بود و خود مسئول سایت من هم بهم گفت ما تولیدمون کیفیت نداره ما آفتابه میزنیم تهش سوراخه
رحمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۵
چرا ان وقت توتلویزیون هرروز برای فریب افکار عمومی بورس را به قله می بردند حالا اعتقادشون ضعیف شد جیب سهامداران و خالی کردند و مردم را از خانوادهشون شرمنده کردند انشاالله از خانوادهاشون شرمنده بشن امین
نادر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۴
500میلیون تومان پول خود واطرافیان را به امید دولت نا امید و بی تدبیر ریختیم بورس الان کمتر از 200میلیون تومان شده هر وقت یکی از اطرافیان پول لازم دارد سهم چند نفر را میفروشم تا پول آن را بدهم اعصاب برام نمانده نمیدانم چرا گول این دولت را خوردم
متا بورس
دوشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴
سرمایه گذاری در بورس اونهم در رنجی که شما فرمودید کار کاملا تخصصی و نیاز به تخصص بالا و استفاده از اصول مدرن و علمی تشکیل سبد سرمایه گذاری با توجه به ریسکهای پیش رو می باشد.
همچنین یک اصل در بورس برای اشخاص حقیقی وجود دارد که با پول دیگران سرمایه گذاری نکنید.
عدم اطلاع و اشتباهات شما در ساده انگاری کاری به این پیچیدگی و بی تدبیری گناه شماست که الان به قول جنابتون 300 میلیون غرامتشو دادید. البته این اگر دقیق و با استفاده از اصول علمی مدیریت مالی محاسبه کنید ضررتون خیلی کمتر خواهد بود .
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۹
مشکل ازخودمان است به محض ابنکه یه روز رنگ سبز را دربازار دیدیم همه چیز رافراموش کنیم بیایید یه مدتی دنباله روی حقوقی ها نکنیم ونخریم ببینید بازار درست میشه یا نه
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۲
این اقا فراموش کرده که سهم دانارا به جه قیمتی به خلق الله انداخت وهمه رابیچاره کرد اینم مثل اینکه سهمیه اش قطع شده
ناشناس
دوشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹
دانا یکی بود
بقیه را چرا نمیگی ؟؟؟؟؟؟؟؟ نمیری اینقدر مثبت بینی !!!!!
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶
هرکسی وهر نهادی باعث توقف بیجا پالایشگاههاشده است از دست آنها باید شکایت کنیم
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹
عده ای می دانستند که اگر زنگنه در مجلس رای بیاورد سهام پالایشگاهی را به علت اینکه در زمان واگذاری هایشان به بورس سهمی به وی نرسیده است را بیچاره خواهد کرد ایشان که شش دوره وزیر شده اند جز کینه ورزی هیچ تخصص دیگری ندارند
نیما
TURKEY
دوشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹
دوستان .بیایید همه با هم دعا کنیم که خود مسئولینی که یکسال پول ما را بلوکه کرده اند و باعث شدند من و امثال من پول بیمارستان بچه ام را نداشته باشم و برایم فاجعه افریدند بیایید همه با هم دعا کنیم همین بدترین درد و مرض به جان خودشان و زن و بچه شان بیافتد
سعید رستمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵
این وزیر محترم وهمکارانشون اینقدر شکم سیر هستند که نمیدونن درد سهامدار خردی که برای یکم سود به این بازار خراب اومدن اصلا " چی هست .
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶
خواهشاهمه سهامداران پالایشگاهی دراتنخابات96وبارأی به اقای احمدی نژاد،هم انتقام بی اعتنایی های دولت تمدیدوامیدنسبت به سهامداران پالایشی روبگیرن وهم اینکه دولت فعلی روازصحنه روزگارمحوکنند.
ناشناس
پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۶
100 % همین کار را خواهیم کرد احمدی بیا
کاظم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۸
هنوز شماها نمی دونید قیمت جهانی نفت دست دولت نیست ٨٠٠ میلیارد در امد نفت در دولت قبلی چقدر ش صرف سرمایه گذاری در صنعت نفت گاز شد برید وام وزیران دولت پاک را ببینید تنها سودی که به مردم داشت امدن بدون حساب کتاب رپول نفت را بصورت وام دادن دست مردم تورم ٣٠٠درصدی در مسکن وزمین ایجاد شد ما را ازینکه بودیم بدبختر کردن