بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۲
کد خبر : ۱۴۰۹۷۸
گروه خودرو: ادغام شرکت‌های خودروساز برای بهره‌وری بهتر و کاهش هزینه‌های تولید، ایده‌ای است که بسیاری از خودروسازان دنیا با اجرایی کردن آن توانسته‌اند به زنجیره تولید جهانی دست پیدا کنند. حال این ایده در شرایطی از سوی نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان مطرح شده که پیش از این مهرداد بذرپاش یکی از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد و همچنین مدیر عامل شرکت‌های سایپا و پارس خودرو در دولت نهم و دهم ادغام شرکت‌های خودروساز را پیشنهاد داده بود.

وی در نطق و سخنرانی‌های خود راه نجات و توسعه صنعت خودرو را ادغام شرکت‌های خودروساز خوانده بود. بر این اساس اگر چه پیشنهاد مذکور بارها از سوی بذرپاش تکرار شد و وی اصرار داشت که پیشنهاد ادغام لااقل توسط کارشناسان و اهالی صنعت خودرو مورد بررسی قرار گیرد، اما این طرح از سوی علی‌اکبر محرابیان، وزیر صنعت، معدن و تجارت وقت در نطفه خاموش شد.

وی در ابتدا نیز مخالف این طرح بود اما در مواجهه با اصرار بذرپاش در یکی از سخنرانی‌های خود به‌طور صراحت اعلام کرد که دیگر نمی‌خواهد سخنی از طرح ادغام بشنود. در هر حال موضوع ادغام با این سخن محرابیان به فراموشی سپرده شد. حال آنکه نعمت‌زاده چهارشنبه گذشته در شورای سیاست‌گذاری خودرو بار دیگر به طرح آن پرداخته است. وی عنوان کرده که « تعداد زیاد خودروسازی در کشور به صلاح نبوده و باید برای اقتصادی کردن تولیدات این صنعت به سمت ادغام حرکت کنیم.» در هر حال اینکه ادغام دو شرکت بزرگ خودروسازی که در بحرانی‌ترین روزهای تولید نیز مجوز تعدیل نیروی کار را نداشتند چه ثمره‌ای خواهد داشت را در گزارش‌هایی مورد برر سی قرار می‌دهیم.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
AHMAD
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
تور و خدا این به اصطلاح خودرو سازها رو جمع کنید که تمام گرانیها و بدبختیها مملکت زیر سر اینهاست اگه با تمام دنیا هم ادغام بشن همین اشه وهمین کاسه