بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۰
رییس امور سهام و مجامع "فولاد" خواستار شد:

تغییر تعرفه محصولات وارداتی فولاد/ افزایش دو برابری صادرات

شرکت فولاد مبارکه اصفهان در آخرین گزارش حسابرسی شده عملکرد 6 ماهه اول سال جاری، سود پیش بینی شده هر سهم را 508 ریال برآورد کرده است که بر طبق گزارش مذکور موفق به پوشش 59 درصدی بودجه خود به میزان 299 ریال گردیده.
کد خبر : ۱۴۱۱۲۳
نویسنده :
محمدآموخته
شرکت فولاد مبارکه اصفهان در آخرین گزارش حسابرسی شده عملکرد 6 ماهه اول سال جاری، سود پیش بینی شده هر سهم را 508 ریال برآورد کرده است که بر طبق گزارش مذکور موفق به پوشش 59 درصدی بودجه خود به میزان 299 ریال گردیده.

رییس امور سهام و مجامع شرکت فولاد مبارکه اصفهان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز با اشاره به نحوه عملکرد شرکت در 9 ماهه سال جاری اظهار داشت: در حال حاضر همچنان گزارش 9 ماهه "فولاد" جهت ارسال به سازمان بورس نهایی نشده است ولی در نهایت "فولاد" به اهداف خود در راستای پوشش بودجه سال مالی جاری دست خواهد یافت.

مرتضی شبانی در خصوص دلایل عدم افزایش نرخ فلزات اساسی از جمله فولاد افزود: اکنون محصولات وارداتی فولاد با نرخ تعرفه پایین وارد کشور می گردد و با توجه به اینکه نیاز داخل کشور به محصولات فولادی را تامین می نماید منجر به عدم افزایش نرخ کارخانه های تولیدی محصول فوق در داخل می شود.

وی ادامه داد: دولت در تعیین نرخ تعرفه محصولات وارداتی فولاد بایستی توجه خاصی داشته باشد زیرا عدم توجه به آن در نهایت منجر به ایجاد شرایطی سخت در تأمین هزینه های شرکت های تولیدکننده فولاد خواهد شد.

وی در خصوص احتمال افزایش سرمایه مجدد "فولاد" یادآور شد: با توجه به اینکه افزایش سرمایه قبلی شرکت فولاد مبارکه اصفهان هنوز به ثبت نرسیده است، برهمین اساس تاکنون هیچگونه برنامه ای در راستای افزایش سرمایه مجدد شرکت در دستورکار قرار نگرفته است.

شبانی با اشاره به افزایش دو برابری صادرات محصولات شرکت فولاد مبارکه اصفهان به کشورهای خارجی نسبت به سال 91 گفت: در بودجه سال جاری میزان صادرات محصولات "فولاد" به کشورهای دیگر یک میلیون و 500 هزار تن لحاظ گردیده که در برنامه 6 ماهه اول سال جاری، حدود یک میلیون تن آن صادر شده است.

رییس امور سهام و مجامع شرکت فولاد مبارکه اصفهان از جمله دلایل کاهش جهانی قیمت محصولات فلزی را کشور چین دانست و گفت: اکنون موجودی انبار فلزات اساسی چین به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و طبق اعلام این کشور مبنی بر عرضه محصولات خود در راستای اجرای برنامه های زیرساختی و توسعه ای، عاملی بر کاهش نرخ جهانی محصولات فلزی محسوب می گردد.

وی در پایان در خصوص تأثیر افزایش بودجه عمرانی 94 کشور در میزان افزایش سودآوری "فولاد" خاطر نشان کرد: محصولات فولادی و سیمان در اجرای طرح های عمرانی با یکدیگر در ارتباط می باشند ولی با توجه به اینکه محصولات تولیدی شرکت فولاد مبارکه اصفهان به صورت ورقه تختال می باشد برهمین اساس افزایش بودجه عمرانی سال 94 منجر به تأثیر قابل توجهی در افزایش درآمدزایی شرکت مذکور نمی شود و بیشتر برای شرکت های دیگر از جمله ذوب مؤثر خواهد بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سینا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
سلام ٰ
به نظر من الان بورس در یک موقعیت خرید عالیه ٰ به خصوص برای سهام هایی به پی به ای پایین مثل فولاد ٰ و فخوز
ناشناس
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۸
فولاد شاید اما با فخوز موافق نیستم.
رضا
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۰
منم به خاطر مدیریت سیستماتیک قوی که فولاد داره با فولادموافقم چون همه ساله سعی کرده باوجودتامین هزینه های توسعه خودش به وعده هاش (eps)هم عمل کرده
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۳
امیدوارم دولتمردان یه فکراساسی برای نجات بی ثباتی بازارانجامبدهندواعتباربه بورس ، دوباره برگرده