بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹
طی روز جاری در جلسه معارفه رییس جدید سازمان بورس که در وزارت اقتصاد و با حضور خبرنگاران برگزار شد متوجه شدیم که آقای وزیر از اهالی بازار سرمایه دلگیر هستند.
کد خبر : ۱۴۱۲۷۷
نویسنده :
آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز شنبه 93.10.06 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 143 واحد افت به رقم 51443 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 2114 واحد کاهش عدد 136474 واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با 448 واحد افت به رقم 69705 واحد رسيد.

همچنین در این روز "کچاد" با 12 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "فارس" با 263 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 6 واحد کاهش به رقم 801 واحد رسید.

در این شرایط امروز "میدکو" با 1 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل "پترول" با 2 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1246 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1427 میلیارد ریال رسید.

شاخص کل بورس امروز در حالی مجدداً وارد کانال نزولی و مدار 69 هزار واحدی شد که حجم معاملات بورس بدون احتساب معامله بلوکی "ومعادن" 80 میلیارد تومان بود و حجم معاملات فرابورس نیز رقم 142 میلیارد تومان را نشان می داد که اگر معاملات اوراق را نیز از این رقم کم کنیم به اعدادی بسیار کمتر از آنچه که عنوان شد خواهیم رسید.

بنابر گزارش بورس نیوز، طی روز جاری در جلسه معارفه رییس جدید سازمان بورس که در وزارت اقتصاد و با حضور خبرنگاران برگزار شد متوجه شدیم که آقای وزیر از اهالی بازار سرمایه دلگیر هستند.

طیب نیا امروز علاوه بر تکرار سخنان همیشگی خود در ارتباط با بازار سرمایه که حکایت از نقش این بازار در تأمین مالی بنگاه های بزرگ در بلندمدت داشت از رفتار سرمایه گذاران در روزهای منفی بازار که با افت شاخص بورس همراه است گلایه کرد.

وزیر اقتصاد با بیان این مطلب که در روزهای مثبت بازار سرمایه همه خوشحال هستند و در روزهایی که شاخص منفی است، نفرین ها برای مسببین در بازار سرمایه سرازیر می شود اظهار داشته است که در سال های اخیر مردم در کنار توجه به نرخ ارز و نرخ سود بانکی نسبت به شاخص کل بورس حساسیت نشان می دهند که این موضوع تا حدودی موجب ایجاد دردسر برای مسئولان بازار سرمایه و وزارت اقتصاد شده است که باید با گسترش بازار سرمایه فرهنگ سهامداری نیز ارتقاء یابد.

بنابر این گزارش با توجه به صحبت های وزیر محترم تصمیم گرفتیم گزارش امروز را تنها به یافتن راهکاری به جهت رفع مشکل به وجود آمده و از همه مهمتر دلگیری وزیر عزیزمان اختصاص دهیم تا دیگر کسی در روزهای منفی بورس، برای مسببین ناله و نفرین نفرستد.

آقای وزیر راهکار حل این مشکل بسیار ساده است و قبلاً هم تجربه آن در کشور وجود داشته. آقای وزیر دقت کرده اید که در حوادث و سوانح سقوط هواپیماهای مسافربری عامل و مقصر اصلی چه چیزی اعلام می شود؟ در 99 درصد موارد عامل انسانی که همان خلبان هواپیما است مقصر شناخته می شود و از آنجاییکه خودش هم برای دفاع از اتهام در این دنیا حضور ندارد پس به راحتی پس از بررسی های علمی و فنی بسیار زیاد به عنوان عامل اصلی شناخته شده و آنچنان برپایه شواهد و مستندات گناهکار شناخته می شود که نه تنها فاتحه ای به روحش نثار نمی شود بلکه ناله و نفرین بازماندگان حادثه توشه راه آخرتش می شود.

اصلاً اجازه بدید یک مثال ساده تر و نزدیک تر بزنم، حادثه آتش سوزی خیابان جمهوری را به خاطر دارید؟ در این حادثه که منجر به خودکشی دو نفر از شهروندان شد مقصر اصلی حادثه نردبان شهرداری شناخته شد که البته به مجازات و مکافات عمل خود نیز رسید چون قرار شد دیگه در مأموریت های آتش نشانی از این نردبان استفاده نکنند. خوب، حالا جناب وزیر وقتی شما به راحتی عامل و مقصر اصلی گلایه ها و به قول خودتان نفرین های سهامداران را شناخته اید و می دانید که چه چیز علت دردسرهای ایجاد شده برای وزارت اقتصاد است، چرا برای مجازات آن اقدامی نمی کنید؟

هم ما می دانیم و هم شما که شاخص کل بورس عامل اصلی دردسرهای یکسال اخیر می باشد. این عامل نه تنها برای شما بلکه برای اهالی بازار سرمایه نیز مشکل ساز شده است پس بیایید با حذف شاخص از بازار سرمایه هم مشکل را حل کنید هم همه را خوشحال کنید تازه متهم اصلی هم به مجازات خودش رسیده و از آنجاییکه زبان برای گفتن حقایق ندارد مطمئن هستیم که آب از آب تکان نخواهد خورد.

چون آقای وزیر، واقعیت اینست که این شاخص حقیقت را که به اهالی تالار نشان نمی دهد، برای شما هم که دردسر ساز است، چارتیست های بازار هم که به وضوح اعلام می کنند که این شاخص قابل تحلیل نیست، بورس ما هم که دیگه عضو کنفدراسیون بورس های دنیا نیست، پس بود و نبودش که فرقی نداره تازه نبودش بهتر از بودنش هست خوب بیایید اعلام کنید عامل اصلی مشکلات بازار سرمایه که شاخص بورس بود شناسایی شد و با حذف آن از بازار سرمایه به اشد مجازات نیز محکوم شد.

چون آقای وزیر نه شما غریبه هستید و نه سهامداران، با این اوضاع و احوال که پولی وارد بورس نمی شود که بتوان تأمین مالی بنگاه های بزرگ در بلندمدت کرد شما هم که نزدیک به یکسال است که انتظارتان از بورس همین است و به وقوع هم نپوسته، حالا به راحتی می توانید از گفته خودتان هم با این اقدام دفاع و عنوان کنید که عدم ورود نقدینگی طی یکسال گذشته برای تأمین مالی بنگاه ها در بورس شاخص بود که حذفش کردیم، نه؟ تا سال آینده هم خدا بزرگه تا آن موقع می گردیم یک مقصر دیگه پیدا می کنیم و قضیه را فیصله می دهیم و خلاص. دیگه شاخص بورس ما از نردبان شهرداری که کمتر نیست.

آقای وزیر در دولت قبل، ما 2 سال هیچ اطلاعی از آمار و ارقام اقتصادی این مملکت نداشتیم و هیچ اتفاقی هم نیافتاد شما هم مطمئن باشید با حذف شاخص از بورس هیچ اتفاقی برای بازار سرمایه نخواهد افتاد چون دیگه کسی توقعی از این بازار ندارد شما هم که عامل ایجاد حساسیت را حذف کنید همه چی حل می شود. تازه نکته مهمتر این است که با حذف شاخص دیگر کسی هم نمی فهمه که اهالی این بازار چه کاری انجام می دهند یا چه وضعیتی دارند و از طرفی دیگر فعالیت های مثبت اقتصادی شما هم با شاخص منفی از بین نمی رود و رنگ واقعیت بیشتری به خود می گیرد.

دیدید به چه راحتی مشکل حل شد، جناب وزیر شاخص که سهله، کل بازار سرمایه فدای یک فعالیت اقتصادی شما، مگر می شود سهامدار ناراحتی شما را ببیند و کاری انجام ندهد اصلاً بورس و کل سرمایه سهامدار ارزش یک لحظه ناراحتی شما و ایجاد دردسر برای وزارت اقتصاد را ندارد. جناب وزیر ما آماده ایم که اگر با این راه حل باز هم مشکل حل نشد شما کلاً بازار سرمایه را تعطیل کنید تا بدون هیچ دغدغه و مشکلی به حل مشکلات بانک ها و سازمان مالیاتی برسید چون ته کاری که این بازار می خواهد برای اقتصاد انجام دهد یک تأمین مالی ناقابل برای بنگاه های بزرگ آن هم در بلندمدت است که از خیرش گذشتیم این را هم می سپاریم دست بانک ها تا منتّی هم از طرف این بازار روی سر اقتصاد این کشور نباشد.

آقای وزیر با قدرت شروع کنید سهامدار هم پشت سر شما مثل کوه ایستاده.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
تیرداد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵
نفرین ما اگه کار ساز بود باید دامن شما تا الان میگرفت پارسال 300 میلیون اوردم بورس الان شده 138 میلیون تومن

سهم بهشت خریدم 350 الان شده 90 تومن سهامدار عمدش هم به ریش ما میخنده و کسی پاسخگو نیست

وپست زیان ده صف خرید میشه رو 160تومن ولی دی با سود 47 تومنی رو 170 منفی هست

بهترین سود کسانی میکنن که سفته باز باشن و نوسان گیر
ناشناس
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۷
دوستان هم اقای وزیر هم اقای رئیس جدید اب پاکیرو ریختن رو دستمون خیلی راحت گفتن اوضاع فعلی به این زودیا درست نمیشه الانم که پیشنهاد جدید دادن که شاخص حذف بشه یعنی هرکی هر کاری میکنه بکنه معلوم نباشه چی رو حساب کتابه میگن سهامدارای بدبختو بریزیم تو یه اتاق برق هم خاموش درم ببندیم خلاصه معلوم نباشه کی به کیه
ایرانی
يکشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۵
آقای فطانت! شما را به خدا، یک فکری برای صدها سهام اخراجی از بورس بکنید! الان 10 ساله معلوم نیست سهام ارج و ساسان و نورد و لوله اهواز و پارس متال ما چی شده!!
تیرداد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷
تنها راه نجات بورس برداشتن صندوق ها است بخدا این صندوق ها باعث شده فساد تو بورش زیاد بشه مدیران صندوق تو کف به اسم خودشون میخرنن تو سقف به کد صندوق خالی میکنن من یکی از مدیران میشناسم یکساله 800 میلیون تومن دارایی بدست اورده کسی که کلا حقوقش تو کارگزای به زور به 1/5 میلیون تومن میرسید و با مترو سرکار میرفت الان صاحب خونه و ماشین شاسی بلند شده

بورس نیوز لطفا پیگری کن
ناشناس
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۱
الحمدالله بااین کارتان سهامداران جوابتان رادرانتخاب مجلس به گروهتان خواهند داد شما7میلون سهامدار020میلیون خانواده انها رانابودکردید دردولت اشوبزده قبل حتی 10درصد از این نابودی سرمایه ها دربورس اتفاق نیفتاد حقا که لیاقت اداره کشور راندارید
مال باخته
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳
دوستان کسی به داد ما نمیرسه هروز با وعده وعید مارو بدتر گمراه میکنن من یکسال و نیم به حرف اقایون گوش کردم ولی هیچی درست نشد ضررم بیشتر شد فکر میکردم اگه صبر کنم ضررو جبران میشه ولی نشد و این صبر بی مورد باعث ضرر بیشتر شد هربار که بازار میخواد درست بشه یه مشکلی به وجود میاد یه روز نرخ خوراک پتروشیمی یه روز مذاکرات یه دلار یه روز نفت ابن بازار به این زودیا درست نمیشه جلوی ضرر و هرجا بگیرید سو کردین بفروشید و منتظر بمونید گول این حرفارو که میگن به قیمت کف و ارزنده رسیده نخورید تو این بازار هیچی اصول نداره هیچی رو حساب کتاب نیست از قمار بدتر شده ریسک این بازار ارزش سرمایه گذاری نداره هرچی بیشتر دست و پا بزنید بیشتر فرو میرید بفروشید منتظر باشید ببینید چی میشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴
بورس نیوز جان
برای همه ثابت شده که دولت روحانی هم با کمی جابجایی راه خدابیامرز قبلی رو داره طی میکنه.
محمد رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۷
اره دیگه به جای اینکه مسئله رو حل کنیم صورت مسئله رو پاک میکنیم امدین ابروشو درست کنید زدین کورش کردین قشنگ خودتونو راحت کنید شاخص پاک بشه که اقایون زیره سوال نرن کسی هم مقصر شناخته نشه سهامدار بد بخت هم بلا تکلیف بمونه که چیکار باید بکنه .داستان قشنگی بود ببینید کار ما به کجا رسیده نردبام جمهوری خلبان هواپیما چند وقت دیگه پینوکیو هم به داستان ما اضافه میشه فعلا تو قسمت کی بود کی بود من نبودم هستش
مصطفی
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۰
یعنی اوضاع سهامداری در ایران انقدر خرابه که سهم داران تفاوت طنز وریشخند رو با مطلب جدی درک نمیکنند؟بزرگوار!این مطلب رو مایه طنزه یعنی نگرفتی؟چطور سهم معامله میکنی شما؟
ناشناس
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۵
اقا مصطفی یعنی شما فکر میکنی این مسئولین جدی هم حرف میزنن یعنی کسی به ریشه منو شما نمیخنده مرد حسابی حرف محمدرضا کاملا درست
محمد رضا
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۵
مصطفی جان مثل اینکه از نظر شما اوضاع خیلی خوبه و هنوز فکر کردی شاخص رو 79000 و اقایان به همه حرفاشون عمل میکنن الانم هیچ مشکلی نداریم بهتون توصیه میکنم مطلب بالارو چند بار بخونید تا متوجه بشید چی گفتم .اقای جدی الانم هیچی معمامله نمیکنم بهترین کار نقد کردن نمیزارم چندتا حقوقی پولمو بوخوره ولی شما معامله کن خیلی هم جدی باش
مصطفی
يکشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷
انصافتون رو شکر .بابا من مطلب طنز نویسنده رو گفتم ایشون منظورش از حذف شاخص طنز نه حذف جدی شاخص بلکه نظری هم به اصلاح شاخص داره در ضمن محمد جان الان وقت فروش سهم نیست.این شاخص رو هم اگر به زور بکنی زیر 67000 دو ساعت دووم نمیاره و میاد بالا..این رو خیلی ها وقتی شاخص تو اوج بود میدونستند.الان هم همینه....
یعقوب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۷
برای این اتفاقات که در بورس میوفته هیچ کس مقصر نیست. مشکل اصلی اقتصاد ما هستش.کشور تحریمه، نفت افت قیمت داشته و مسائل دیگه. تنها راه درمان بورس، درمان اقتصاد هستش. پس تا گشایش خاصی در کل اقتصاد ما مخصوصا در بخش مراودات بین المللی نیفته از کسی کاری بر نمیاد و اوضاع بدتر هم میشه. من که کسیو مقصر نمیدونم و نفرین نمیکنم.
ناشناس
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۲
صمن اینکه ما همه باید سعی کنیم اخلاقمان را هم بهتر کنیم علب الخصوص در را بطه با کشورهای همسایه و دنبا کلا
مصطفی
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۳
شاید هم اینطوری باشه وتقصیر کسی هم نباشه(البته شاید)اما دلیل نمیشه وزیر اقتصاد بیاد و به بازار پاک باز(همه چی باخته)ما سرکوفت هم بزنه که گله گی هم نکیند.آخه پس سهامدار انتقاد نکنه وداد نزنه چه کنه.ملت رو بد بخت کردن رفت اقا کجای کاری.....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۷
به نظر من اگر دولت به بانكها اجازه ميداد بجاى فروش اموال خود پولهاى سپرده شده در بانك را در بورس سرمايه گذاري كنند مقداري از مشكلات بورس وكمبود نقدينگي شركتهاي بورس كم مشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۳
با تشکر از بورس نیوز برای این کامنت ضمن ایمکه وزیز می فرمایند که مسله سود بانکی و ارز مردم را حساس کرده که طبعا از یازار سر مابه به طرف بانک ها اسباب کشی کنند خوب این حساشیت را که بوحود اورد حالا نمی خواهیم بیشتر از این وزیر را ازاز دهیم ولی قبول کنند که بالا بردن نرخ سود ضربه مهلکی بر بازار سر مایه و در نتیجه گلایه سهامداران شد پس در رفع ان کوشش کنید تا بازار سرمابه حال خوش پیدا کند و دعای خیر سهامداران بدرقه وزیر مخترم
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶
وزیری که قدرت ندارد سود بانکها را کاهش می دهد وزبر نیست. . هیچ اختیاری این از خودش نداره و بانکها و بورس و حتی نیروهای زیر مجموعه خودش هم به حرفش گوش نمیدن.
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۱
من به غیر شوخی واقعا با حرف های بورس نیوز موافقم باید بورس تعطیل کنیم تا دیگه مردم بدبخت دیگه ای مثل ما تو این چاه نیوفتن ...
دوستان عزیز همگی ما ظرف یکی دو سال گذشته فریب دولت خوردیم و الان داریم میبینیم به چه راحتی بیشتر از نصف سرمایه مارو هاپولی کردن و جالب حتی اجازه مکدر کردن و اعتراض کردن به کسی یا ارگانی رو هم نداریم .
خداوکیلی نوبره ...
آقای وزیر و دولت تدبیر امید عزیز بهرحال من یه خانواده 7 نفره دارم که اتفاقا هممون هم به سنی رسیدم که بریم پای صندوق های رای مطمئن باشید در موقع انتخابات شده چند نوبت شام بدم دوستان دیگر رو هم با نیت های شما آشنا خواهم کرد .
به شرفم قسم میخورم
این دولت زحمات چندین سال کارگری من رو به باد داد.
ناشناس
يکشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۴
دقیقا با حرف شما موافقم در کشور های جهان سوم و عقب مانده بورس معنی ندارد و باید تعطیل شود
محمدرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۵
من نمی دونستم بورس ما عضو کنفدراسیون بورس های دنیا نیست، جالب بود، دنیا هیچ چیز ما رو قبول نداره، احتمالا خودمونم جزو آمار جمعیت آدم های دنیا به حساب نمیایم،
خدایا شکرت، من حرفی ندارم
فرزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۵
نفرین برشماونفرین برما که به سخنان شما اعتماد کردیم ومدیون زن وبچه خود شدیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۳
وزیری که بجای حل مشکلات اقتصادی و بازار سرمایه بیاد گله کنه از نفرین و آه و ناله سهامدار بدبخت معلومه که هیچی

. یکی نیست به این وزیر بگه سهامدار رکن اصلی بازار سرمایه هست. باید بگردی ببینی مشکل کجاست و حلش کنی نه ناراحت بشی!!
ناشناس
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۵
وافعا ایشان باید چند دقیقه ای خودشان را حای سهامنداران بگذارند دولت که وامی به حوانان نمی دهد که کار کنند و زندگانی تشکیل دهند خالا یک بنده خدا امده و ان هم با تیبلیعات شما خواسته که سر بار دولت نباشد و نه تنها به خود که به دولت هم کمک کند که نتیحه اش امروز این شده حالا واقعا مفصر کیست و ابا نباید به ذرد و دل این سهامداران گوش داد این وافعا کم لطفی است
signalsaham2014
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۸
چطور میشه تا شاخص صعود 1200 واحدی میکنه سریع تو بوق و کرنا تو اخبار سریع رسانه ای میشه ولی با ریزش 1 ساله هیچ خبری درز پیدا نمیکنه لااقل اون بیچاره هایی که بیرون هستند اونا هم نیان به درد بقیه دچار بشن هر چند برای ما این بازار بد نیست چون لااقل با علم خودمون میتونیم نوسان بگیریم
ارمین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰
تنها راه نجات بورس بازگشت خرید گروهی به بورس میباشد والسلام
رحیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۹
با سلام و واقعا خسته نباشید من خدمت وزیر محترم اقتصاد عرض میکنم مردم قهرمان و همیشه در صحنه دولت فعلی را ناجی مشگلات اقتصادی تصور کردند و هیجان زده وارد بازار سرمابه شدند انتظار از وزیر محترم این بود که فقط یکبار آنموقع اشاره ای میکرد که اقتصادی که تحویل گرفته با چند ماه و شاید یکی دو سال هم آن مشگلات واقعا سنگین حل نخواهد شد من شخصا انروز ها که شاخص هر روز بشکل غیر واقعی بالا میرفت بیشتر نگران بودم و جالب آنکه ناظران بورس هم هیچ اقدامی نمیکردند جناب وزیر همه ریسک را میپذیرند ولی مقدار آنرا سرمایه گزار بلا فاصله بعد از خرید حق انتخاب دارد stop lost در بورس ها صف خرید و فروش حجم مبنا گره معاملاتی بسته شدن نماد وجود ندارد و آخر اینکه ساعات معاملات کافی نیست با سپاس فراوان و تقدیم احترامات.
ناشناس
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۱
دوست عزیز stop loss درست می باشد
mehdi
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۴
وقتی یه سهم مثل شپمچا تو سه ماه سه جور گزارش میده و از 3500 به 1700 میرسه دیگه تو همچین بازاری سرمایه دار دیوانست مگه پولش رو دور بریزه
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۹
شما که مردم را گول زدید
مجدداً درآمزایی دولت از طریق دلار و سکه شد و هرکی هم اومد سالم پول در آره به خاک سیاه نشست
محمدرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۵
من نمی دونستم بورس ما عضو کنفدراسیون بورس های دنیا نیست، جالب بود، دنیا هیچ چیز ما رو قبول نداره، احتمالا خودمونم جزو آمار جمعیت آدم های دنیا به حساب نمیایم،
احمد
ROMANIA
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۸
جناب وزیرعزیز قربون قدوبالاتون عزیزدل برادر سال گذشته به حرفهای قشنگ حضرتعالی گوش کردم وبه جای اینکه بفروشم خرید کردم وصبرکردم تاحالا شده نصف نفین هم نکردم شما بگو چه کنم دوست عزیز همه ازیک دروغگو خلاص شده بودند ووافعا فکرمیکردیم راست میگی و5هزارمیلیاردرامیاری


اقای فطانت عزیز شما دیگه وعده وعید الکی ندی بعدش گله کنی ما دستمان ازچاره کوتاهه دورود برخاتمی یورس نیوز عزیز میدونم این تکه اخر یاهمش را حذف میکنی شما کاری نکن که نفرین پشت سرت باشه همه مثل مازخمی میمونن خدالعنت کنه حقوقی نوسانگیررا
ناشناس
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۷
احسنت
احسان
يکشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۱
درود بر شرفت احمد خان
رحیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۷
با سلام مجدد من بعنوان یک ایرانی باید بگم شرم دارم که ایران دارنده بزرگتترین ذخایر نفت وگاز دنیا و بزرگترین سرمایه انسانی price less دنیاست وضع بازار سرمایه اینگونه باشد چکونه میشود توجیح کرد کل بازار سرمایه چنین مملکتی کمتر از 100 میلیارد دلار برابر حدود 15% فقط سهم اپل باشد آقای وزیر دیدتان را عوض کنید.
ناشناس
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۱
دوست عزیز دوباره من هستم. دوباره داری اطلاعات غلط و بی محتوا پخش می کنی.
سهمی بعنوان اوپل در بازار سرمایه وجود ندارد . شرکت اوپل تما ما متعلق به جنرال موتورز می باشد . با استفاده از چند تا لغت لاتینی داری وقت مردم را بیهوده می گیری.
میثم دانشی
ROMANIA
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۶
ما در روزهایی که شاخص + مثبت هست میدانیم با فولاد و فارس و گاها وبصادر شاخص سازی کردید و قراره فرداش 2برابرش از ما پس گرفته بشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۵
گرت پورتر، نویسنده کتاب بحران ساختگی در یادداشتی تأکید کرد: دولت اوباما فکر می‌کند نیازی به دستیابی به توافق با ایران ندارد چون تا اینجا نیز به اغلب خواسته‌هایش رسیده است، اما با این کار تنها مذاکرات را خراب می‌کند.
نوید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۱
مگه همین خواجه نصیر و مدیران سازمان بورس و وزیر اقتصاد نیودن که مدام میگفتن سهامتونو نفروشین و نگه دارین و به مردم مدام میگفتن پولاتونو بزارین تو بورس.حالا چی شده ، پول مردم نصف شده ، طلبکار هم هستین؟
اواخر سال 1392 شدیداً تبلیغ کردین که مردم بیان توی بورس آنوقت سازمان خصوصی سازی شروع کرد به عرضه های خفن و سهام ها رو به بالاترین قیمت به مردم انداختین ، حالا هم میگین مردم نفرین نکنن. آقا به خودمون که می تونیم نفرین کنیم. اجازه هست به خودمون نفرین کنیم یا باید بریم از سازمان بورس مجوز بگیریم؟
داود داود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۷
خدایا داریم دیونه میشیم از این ایدهای بورس نیوز هر روز یه داستان سر هم میکنند وبرای بازار توضیح میدن ای روز بارن بافت وسبد تخم مرغها وای روزحسنک وچوپان دورغ وحال خیابان جمهوری نردبان آتش نشان وخلبان هواپیما وخدا میداند داستان دیگه چی بسته دیگه خسته شدیم از بس داستان شنیدیم مشگل بازاراینها نیست مشگل بازار بورس ریشه ای هست از ریشه این بازار خراب هست ودیوارکج رفته بالا باید فکر اساسی کرد بازاری که با یک تلنکور ویک سهم اینجوری میشه صنایعی مثل پالایشگاهی بدون هیچ کارشناسی وارد بورس میشه وبه عموم عرضه میکنند وبه فکر عواقب آن هم نیستن پس از آن هزار مشکل مثل کیفی سازی و%فوپ خلیج عوارض ومالیات صندوق توسعه ملی وغیر وحرفهای ضد ونقیص وزیر نفت درمورد این صنعت وخوراک پتروشیمی ها وغیره خوب خودتان قاضی باشید دیگر اعتمادی در بورس میماند معمار اول بنا را کج ساخته که به این روز افتاده وچاره سازکار نیست وباید یک جراحی سنکین انجام داد که با ریسک همراه هست که عواقب آن هم خطرناک وهمراه با درد ودوران نقات هست که باید طی شودتا به مقصود رسید بازار دوباره متولد شود وراه خود را پیدا کند
رحیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۵
با سلام و معذرت در ایمیل قبلی لغت priceless با فاصله ارسال شده بدینوسیله ضمن پوزش تصحیح میشود با تشکر و تقدیم احترامات.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۰
شاخص یک ساله داره ریزش میکنه این یعنی فاجعه بورسی جای دیگه دنیا بود مطمینا بورسش تعطیل میشد این اقای وزیر دلش خوشه میگه میگه فرهنگ سهامداری رو باید ببریم بالا ،بنده خدا این وضعی که تو یکسال گذشته برای بورس درست کردید فرهنگ سهامداری که خوبه تمدن سهامداری رو هم بالا ببری جنتلمن ترین سهامدار هم باشی گریه ات در میاد مرد مومن اینو بهش میگن فاجعه کوه باشه زیرش له میشه مردمو له کردین شرکتهای سرمایه گذاری همه زیان ده شدن شما تازه صحبت از فرهنگ سهامداری میکنی مگه یه روز ودو روز ریزش بود که میگی روزهای منفی نفرین میکنن روزهای مثبت خوشحالند یکساله که تمام سرما یه های مردم از بین رفته اون به اصطلاح شاخص 20هزار واحد ریخته شما داستان میگی جای بسی تاسف داره از وزیر مملکت که خودش دست اندر کاره انتظار بیشتری میره
u3f
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۴
عزیزان تقصیر از خودتونه قبول دارم بازار خرابه ولی ادم زرنگ تو این بازارها هم میتونه پول پیدا کنه.
ناشناس
يکشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۹
آدم زرنگ اصلا توی این بازار ها نمیاد
فیروز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۶
دستتان درد نکند و دهانتان گل باران، واقعا گل گفتید سرمایه مان را به باد داده ست.
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۶
چو دزدی با چراغ اید گزیده تر برد کالا
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۵
تو که گفتی سهامداران از حجم بالای معاملات شگفت زده شدند پس چرا الان میگی حجم معاملات ناچیزه
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۳
بورسی که در ان رانت اطلاعاتی وجود داشته باشد وکلان سرمایه داران دسترسی به هسته مرکزی کامپیوتر بورس را داشته باشند ( یعنی سهمی که استانه ان 10000 عدد می باشد و یک نفر در ان واحد 200000عدد انرا بخرد) بورس نیست دزذی سر گردنه است.
همایون
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۵
حتی یک دانه کمک و خیرات مثل گندمی میماند که هفت خوشه دارد و بر هر هفت خوشه صد دانه .... آیه قرآن ... وای بر شما که به جای کمک هفت صد هزار به ما ضرر زدی ... پول فقیری مثل من حلال نباشه حتی اگر یک تومنش هم تقصیر تو باشه
صفر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۰
حرف دل ما را زديد، يكسال است كه نابود شديم حداقل دلمان خنك شود كسي حرف مارا بزند!!!
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۶
بورس را همانهایی که روحانی توحمایش مبارزه بافساد گفت خراب میکنن بورس نیوز عزیز شما خوب میدونی
ناشناس
يکشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴
حمایش مبارزه با فساد هفته قبل بود بازار یک ساله اینجوریه . بورس زمانی خراب شد که دولت گفت سهم مخابرات اشتباهی واگذار شده است در بورس . سهم پالایشگاهی اشتباه واگذار شده سهم پالایشگاهی اشتباه واگذار شده
ناشناس
GERMANY
يکشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱
تقصیر دولت قبله
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
فضلا همایش =معنی میکنم یعنی به هم آمدن یعنی با هم در جایی جمع شدن.به خدا بچه تهران هم نیستم ترکم اردبیلی هم هستم .یعنی زبون مادریتون هم بلد نیستین بعد میاین تحلیل اقتصادی میگذارین اونهم از نوع نگاه توطئه محورانه!
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷
جناب ناشناس دقت کن درسته بورس یکساله خرابه برو پیگیری کن ببین سهم براشون چه قیمت تمام شده ودرچه قیمت صف فروش درست میکردن انموقع جواب ابکی نمیدادی
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹
جناب ناشناس اشتباه تایپی پیش میاد خودتو عقل کل ندون
بهنام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۸
بازار در سال 92 بالغ بر 300 در صد رشد کرد . هیچ اشکالی نداره که طی یک سال گذشته 50 در صد اصلاح کنه. این ذات بازاره. اما اون کسانی که زیان کردند که خیلی ناراحت کننده هم هست کسانی بودند و هنوز هم هستند که با تحلیل نخریدند. بالا خریدند و در پیک قیمت خریدند. خرید سهام کاری تخصصی است دوستان. خودتان را به این تخصص مجهز کنید. هیچ کس مقصر نیست و احدی را مقصر ندانید. هر چه هست در ذهن شماست و بیرون از شما نیست. افراد زیادی هستند که از دی ماه پارسال تا حالا بیش از 80 در صد سود کردند. تمام شرایط از جمله بازار - الگو - قیمت - اطلاعات و تمام فرصت ها برای همه یکسان بوده است. این یک واقعیت است که 95 در صد افرادی که در بورس حضو ردارند برای این هستند که به 5 در صد بقیه سود برسانند. توان خود را ارتقاء دهید و تلاش کنید از دسته 95 در صدی به 5 در صدی اساس کشی کنید. تنها کسی که می تواند شما را توانمند کند فقط ذهن خودتان است. به وعده و عید و قول و تحلیل دیگران مطلقا توجه نکنید. در وب سایت بیهوده پرسه نزنید و به نظرات بقیه بویژه شبکه های اجتماعی مطلقا گوش ندهید.مجددا تکرار و تاکید می کنم که مرز بین آماتوری و حرفه ای بودن یک ذهن تذبیت شده و منظم است. یک سیستم بسیار ساده برای خودتان بنویسید و دقیقا و شدیدا به آن پایبند باشید. سیستم هم چیزی نیست بغیر از 7-8 تا دستو راساده باید و نباید ها.امتحان کنید حتما موفق می شوید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۴
راه حل باید اساسی باشد و راه حل اساسی این است که افراد باسواد و تحصیلکرده و متخصص در راس امور قرار گیرند که به تمامی مسایل داخلی و خارجی اشراف داشته باشند
بهنام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳
دوست عزیزم. کاری را می توانید انجام دهید باید انجام دهید. نمیتوان افراد تحصیل کرده و متخصص رادر راس امور نشاند بسیار خوب شما اثرات تصمیمات آنها را ببینید. هر چه هم نا کار آمد باشنداثرات تصمیمات غیر کارشناسی آنهاخودش را درالگو و قیمت نشان می دهد. خوب تاثیر منفی تصمیمات این بزرگواران را دیدید چه باید بکنید قبل از اینکه دیر بشود؟ مهم نیست چه کسانی چه تصمیماتی را می گیرند مهم آن است که شما این تصمیمیات راچگونه در ذهن خود به زبان ریال ترجمه می کنید.دنبال مقصر نگردید یادمان باشد بازار بورس برای این درست شده که پول رو از ادم های عجول و اماتور بگیره و دو دستی تحویل آدم های حرفه ای و صبور بده.فقط به سیستم خودتان اعتماد کنید و خود را توانمند کنیم تا چشم و گوشمان به دهان دیگران نباشد.این راه رو هم امتحان کنید و از نتایج آن متعجب شوید.