بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۹
کد خبر : ۱۴۱۲۹۳
چهار سارق جوان که اقدام به سرقت‌های گسترده و میلیاردی از دو فروشگاه زنجیره‌ای «کوروش» و «جامبو» در سطح پایتخت کرده بودند دستگیر شدند.

سرهنگ سعدالله گزافی رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: از حدود سه ماه قبل چندین مورد حادثه سرقت از مغازه‌های دو فروشگاه زنجیره‌ای جامبو و کوروش به پلیس گزارش می‌شد که در همین راستا تیمی ویژه برای بررسی این موضوع تشکیل شده و در جریان تحقیقات کارآگاهان پایگاه چهارم به بازرسی از فیلم‌ها و تصاویر ثبت شده در دوربین‌های مدار بسته اقدام کردند.

وی با بیان اینکه در بازبینی از این تصاویر چهره چهار سارق شناسایی شد، افزود: پس از آن ماموران تصاویر به دست آمده را با تصاویر موجود در بانک اطلاعاتی مجرمان مطابقت داده و به سرنخ‌هایی از چهار متهم دست یافتند.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه در جریان عملیات پلیس، سرانجام این افراد در شهرستان‌های اسلامشهر و پرند دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند، گفت: این افراد در جریان بازجویی‌ها و تحقیقات به چندین فقره سرقت از فروشگاه‌های واقع در دو فروشگاه زنجیره‌ای جامبو و کوروش اعتراف کردند. همچنین در بازرسی از مخفیگاه آنان نیز دو خودروی سرقتی ماکسیما و مزدا به همراه مقادیر قابل توجهی اقلام سرقتی شامل ده‌ها دستگاه گوشی تلفن همراه، چند تخته فرش، چندین دستگاه لپ تاپ و ... کشف و ضبط شد.

گزافی در توضیح بیشتر شیوه این سارقان اظهارکرد: این سارقان که همگی دارای سوابق متعدد در کیف قاپی، زورگیری و ... هستند بدین شیوه عمل می‌کردند که سه تن از آنان به هنگام تاریکی شب و با سوء استفاده از نبود نگهبان شب در این فروشگاه‌ها وارد فروشگاه شده و یک نفر دیگر نیز پشت در فروشگاه اوضاع را رصد می‌کرد.

وی با بیان اینکه متهمان دستگیر شده عمدتا وجوه نقد داخل مغازه‌ها و گاوصندوق‌ها را به سرقت می‌بردند، گفت: اما اگر در حین سرقت موفق به باز کردن گاو صندوق نمی‌شدند گاو صندوق را یکجا با خود برده و در فرصت مناسب در مخفیگاهشان آنرا رمز گشایی و باز می‌کردند.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی با بیان اینکه سه نفر از دستگیر شدگان تا مقطع دوم راهنمایی و یکی دیگر نیز تا مقطع پنجم ابتدایی درس خوانده‌اند گفت: این افراد بین 25 تا 28 سال سن داشته و اقلام سرقتی را به وسیله دو دستگاه خودروی ماکسیما و مزدا که هر دوی آنها نیز سرقتی بودند به مخفیگاهشان منتقل می‌کردند.

گزافی با اشاره به انجام بازرسی‌ها و تحقیقات بیشتر از این افراد گفت: تحقیق از دستگیر شدگان همچنان ادامه دارد و تا کنون در بررسی‌های انجام شده و نیز با توجه به اعترافات خود متهمان این افراد رقمی بالغ بر 5 میلیارد تومان را به سرقت برده‌اند.

هشدارهای پلیسی
رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اقدامات این افراد افزود: در جریان این سرقت‌ها چند خلاء وجود داشت که در صورت رفع آنها به راحتی امکان پیشگیری از وقوعشان وجود داشت. مورد نخست نبود نگهبان شب در این فضاها بود و مورد دیگر نیز عدم استفاده از گاو صندوق مناسب برای فروشگاه‌ها به طوری که در چند مورد این سارقان پس از مراجعه به فروشگاه و دیدن گاو صندوق مناسب در انجام سرقت ناکام ماندند.

وی افزود: در همین راستا به تمامی فروشندگان و مغازه داران توصیه می‌کنم برای مغازه‌شان گاو صندوق مناسب و غیره قابل حمل خریداری کرده و در صورت امکان آن را در دیوار تعبیه کنند.

چهار زورگیر که صادق، مجتبی، اسماعیل و محمود نام داشتند درباره انگیزه سرقت خود به خبرنگاران گفتند هر چیزی را که در مغازه‌ها می‌دیدند سرقت می‌کردند و به جز گاو صندوق و پول درون آن، اشیایی چون لپ تاپ، تلفن همراه، خودکار،‌ عطر، لوازم بهداشتی و ... را همراه خود می‌بردند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱
آقا کی گفته از گاوصندوقایی که تو دیوار هستن نمیتونن سرقت کنند. من فرش فروشی دارم. گاوصندوقم ایتالیایی بود که رمز اثر انگشتی داشت و توی دیوار موقعی که داشتیم ساختمونو میساختیم کار گذاشتیم با بتن محکمش کردیم فکر میکردیم دیگه کاریش نمیتونن بکنن. دو سال پیش دزدا اومدن هم دزدگیر و دوربینها رو قطع کرده بودن و هم در گاوصندوقو با دیلم باز کرده بودن. هرچی توش بود برده بودن. تازه طلاهای خانومم هم توش بود که تا مدتها باورش نمیشد که دزد اومده.

بعد از کلی پیگیری متوجه شدم که هیچ کاری نمیتونم بکنم و بهم توصیه کردن از گاوصندوقهای مرد نگهبان استفاده کنم که نه رو درش قفل داره و نه با دیلم میتونن بازش کنن. خیلی گرون بود. تقریبا 15 برابر قیمت گاوصندوقهای معمولی تو اون زمان ولی بعد از اون بود که دو بار دیگه دزد زد به مغازه و باز دزدگیر و از کار انداخته بودن و موقع رفتن دی وی آر رو هم با خودشون بردن ولی خوشبختانه با گاوصندوق هیچ کاری نتونسته بودن بکنن.