بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۷
کد خبر : ۱۴۱۳۰۵

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطاتخبرگزاری تسنیم، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حالی پای به جشن همکدسازی تلفن ثابت گذاشت که پیش از سخنرانی‌اش، انتقادات تند سبحانی‌فر رئیس کمیته مخابرات مجلس از عملکرد دولت در بخش ICT او را به خود آورد و نهایتا مجبور به پاسخ‌دهی در ارتباط با برخی موضوعات مطرحی شد.

وزیر ارتباطات در اظهاراتی تعجب برانگیز و برخلاف رویکرد همیشگی، لابه‌لای سخنان خود دلیل عقب افتادن در برخی موضوعات را گردن رسانه‌ها انداخت و اذعان کرد: دنیا با سرعت به سمت تکنولوژی‌های جدید گام برمی‌دارد اما ما در ایران همچنان وقت خود را به مسائل روزنامه‌ای و انتقاد از یکدیگر می‌گذرانیم.

وی ادامه داد: عقب ماندگی‌ها در حوزه ICT مربوط به این دولت نیست. ما هم خیلی دنبال این نیستیم که ببینیم در روزنامه‌ها و رسانه‌ها چه مطالبی نوشته می‌شود بلکه برای ما مهم، انجام آن چیزهایی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، خواهد بود.

در حالی رویکرد وزیر ارتباطات نسبت به رسانه‌ها 180 درجه تغییر می‌کند که تا پیش از این به عنوان یکی از چهره‌های رسانه‌ای دولت شناخته می‌شد.

واعظی که عامل عقب افتادن در حوزه‌های فناوری اطلاعاتی را پرداخت به موضوعات روزنامه‌ای می‌داند، دیگر گوشش به حرف رسانه‌ها بدهکار نیست و از انتقادات فاصله می‌گیرد؛ در حالیکه وزیر ارتباطات در جلسه رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی و معارفه‌اش در وزارت ارتباطات عنوان کرده بود که رسانه‌ها همکار وی هستند و تعامل با آنها در اولویت کاری اوست.

البته مدتی می‌شود که معاونان وزارت ارتباطات هم سیاست سکوت در پیش گرفته‌اند اما این رفتار وزیر به نظر می‌رسد که در راستای گام‌های نخستین اجرای بعضی از تکالیف برنامه پنجم توسعه اندیشیده شده باشد.

بالاخره این برنامه تکالیفی را برای وی مشخص کرده و از این حیث که مدام در برابر رسانه‌ها پاسخگو نباشد، آنها را از صحنه سیاست‌های خود حذف کرده است.

همچنان بسیاری از مفاد برنامه پنجم همچون شبکه ملی اطلاعات که مطالبه مردم، رسانه‌ها و حاکمیت به حساب می‌آید، اجرایی نشده است. در چنین شرایطی رسانه‌ها نیز که به عنوان صدای مردم فعالیت می‌کنند از دستور کار حذف می‌شوند و گوشی بدهکار انتقادات آنها نخواهد بود.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸
ما خیلی دنبال این نیستیم که ببینیم در روزنامه‌ها و رسانه‌ها چه مطالبی نوشته می‌شود بلکه برای ما مهم، انجام آن چیزهایی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است