بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷
کد خبر : ۱۴۱۴۳۲

مهرداد بائوج‌ لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیمبا یادآوری این‌که در لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده به بحث تولید توجه شده است، اظهار کرد: در کنار برنامه‌های دولت، لایحه رفع موانع تولید توسط نمایندگان مجلس در دست بررسی است که تصورم این است مهم‌ترین پیام این لایحه افزایش قدرت سرمایه بانک‌هاست.

وی با تاکید بر این‌که بر این اساس بانک‌ها را از بنگاه‌داری خارج می‌کنیم، افزود:‌ بانک‌ها می‌توانند از 40 درصد منابع خود در بخش بنگاه‌داری استفاده کنند، این در حالی است که واقعیت قضیه این نیست و بانک‌ها دنبال برج‌سازی و خرید ملک هستند.

وی با بیان این‌که بانک‌ها به جای بنگاه‌داری باید سرمایه خود را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهند، تصریح کرد: در لایحه رفع موانع تولید جلوی این کار-بانک‌ها- را گرفته‌ایم و به دولت گفته‌ایم که بانک‌ها باید ظرف سه سال بنگاههای خود را واگذار کنند، در غیر این‌صورت هم جرایم و هم مالیات خیلی سنگینی بر اموال بانک‌ها در نظر گرفته شده است.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
نور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
بانکها می خواهند دارایی مازاد را بفروشند . فعلا خریدار موجود نیست . دولت باید ارامش سیاسی فراهم کند تا پولهای فراری به داخل بیاید و سرمایه گذاری شود .