بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵
کد خبر : ۱۴۱۴۳۴

سناتور ارشد جمهوری‌خواه ایالت «ایلینوی» گفت: کنگره جدید آمریکا که زیر نظر جمهوری‌خواهان است، شدیدا پی گیر آن است، تا لایحه‌‌ای تصویب شود، که بتوان در آن تحریم‌های جدید علیه ایران تحمیل کرد و همچنین غیرقابل وتو باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، «مارک کرک» سناتور ارشد جمهوری‌خواه ایالت «ایلینوی» اعلام کرد که کنگره آمریکا از هفته دیگر کار خود را در حالی آغاز می‌کند که جمهوری خواهان کنترل هر دو مجلس نمایندگان و سنا آمریکا را به دست خواهند گرفت و احتمالاً تحمیل تحریم‌های جدید علیه ایران اولویت برتر کنگره جدید آمریکا خواهد بود.
کنگره آمریکا
کرک در خصوص کنگره جدید آمریکا تصریح کرد: «;میچ مک کونل، رهبر اکثریت جمهوری خواهان سنا آمریکا گفته است که اولین رأی‌گیری تأیید خط لوله است و دومین رأی‌گیری بزرگ در زمینه تحریم‌های ایران است بنابراین انتظار داریم که این موضوع (تحریم‌‌های ایران) مطرح خواهد شد.»

جمهوری‌خواهان تلاش‌های خود در ماههای اخیر را چندین برابر کرده‌اند تا دولت آمریکا را وادار کنند که تحریم‌های جدیدی علیه ایران به تصویب درآورند و چنین درخواست‌هایی برای تحمیل تحریم‌های جدید علیه ایران به رهبری سناتورهای جمهوری‌خواه از جمله سناتور «جان مک‌کین»، «لیندسی گراهام» و «کلی آیوت» صورت گرفته است.

گراهام اوایل هفته در دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با متهم کردن مجدد ایران به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای، گفت: «می‌خواهم اشاره کنم که به نظرم راهکار دیپلماتیک برای اهداف هسته‌ای ایران، بهتر است.

من از تلاش‌های دولت برای رسیدن به راهکاری مسالمت‌آمیز، حمایت می‌کنم. اما، شما بیش از هر کس دیگری، اشاره کرده‌اید که این تحریم‌ها بوده که ایران را پای میز مذاکره آورده و تنها همان‌ها هم هستند که آن‌ها را به توافقی مجبور می‌کند که همه ما بتوانیم با آن کنار بیائیم.»

وی ادامه داد: «آقای نخست‌وزیر، به اینجا آمده‌ام که بگویم کنگره از شما تبعیت می‌کند. در ژانویه سال آینده، طرح (مارک) کرک- (رابرت) منندز را به رأی می‌گذاریم. این طرح ارائه‌شده از سوی دو حزب، می‌گوید اگر ایران از میز مذاکره کنار رود، تحریم‌ها از سر گرفته می‌شود؛ از اگر ایران در قبال توافق فریبکاری کند، تحریم‌ها دوباره اعمال می‌شوند. باید کاری کنیم که ایرانی‌ها بدانند از نظر آمریکا، تحریم‌ها آماده و سرپا هستند.»

این سناتورهای جمهوری‌خواه می‌گویند که توافق نهایی با ایران نباید به ایران ظریف غنی‌سازی اورانیوم را بدهد و این در حالی است که باراک اوباما و دموکرات‌های واشنگتن همچنان از کنگره می‌خواهند رأی‌گیری درباره تحریم‌های جدید علیه ایران را به تعویق بیاندازند زیرا به اعتقاد آنها تصویب تحریم‌های جدید، ادامه مذاکرات هسته‌ای را با مشکل مواجه می‌کند.

«دایان فینستین» رئیس کنونی کمیته اطلاعات سنا که یک سناتور دموکرات است به رویترز گفته است: شکست مذاکرات، در تضاد با منافع آمریکا است و بیش از پیش به بی‌ثباتی منطقه ناآرام (خاورمیانه) دامن می‌زند.

در ماه ژانویه سال جاری میلادی توافق موقت تحت عنوان برنامه اقدام مشترک بین ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس،فرانسه، روسیه، چین بعلاوه‌ آلمان) به تصویب درآمد و طبق آن قرار شد مذاکرات برای رسیدن به راه‌حل جامع هسته‌ای به مدت 6 ماه ادامه داشته باشد اما بعد از گذشت این مدت، به دلیل اختلافات موجود بر سر مسائل کلیدی، نتیجه‌ای حاصل نشد و مذاکرات به مدت 4 ماه دیگر و تا 24 نوامبر (3 آذرماه) تمدید شد اما با پایان این مهلت دوم نیز شکاف‌های موجود در مذاکرات هسته ای به نتیجه نرسید و هم‌اکنون مذاکرات تا پایان ماه ژوئن 2015 تمدید شده است.

«جان بینر» رئیس اکثریت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا نیز پیشتر حمایت خود از تحریم‌های جدید علیه ایران را اعلام کرده بود.

مارک کرک اعلام کرد که جمهوری‌خواهان سنا احتمالاً حمایت کافی دموکرات‌ها را برای تصویب یک لایحه غیرقابل وتو به منظور تصویب تحریم‌ها علیه ایران را خواهند داشت و در ادامه به حمایت دموکرات‌هایی چون «باب منندز» و «چاک شومر» از لایحه تحریم‌های ایران اشاره کرد.

وی ادامه داد: «مسئله خوب درباره این آراء این است که حمایت هر دو حزب را دارد. 17 دموکرات با من هم رأی هستند، هدف این است که بتوانیم به اکثریت غیرقابل وتو در سنا برسیم. این چیزی است که ما روی آن کار می‌کنیم و در واقع آن به دست آوردن یک آراء دو حزبی خوب است.»


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
کورش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷
خوب , شما ها آقایان به اصطلاح اندیشمند ؟ چه برگ برنده , قدرتمند وکاری رادر چنته برای روز مبادا دارید ؟؟؟؟؟؟
شهری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳
اب از سر ما گذشته اونا هر غلطی میخوان بکنن بکنن
حسنی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶
بکشید ما را ملت ما بیدارتر می شود .
ناشناس
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶
مثل اینکه وضع مالیت خیلی خوبه
محمد
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸
مطمئنا شما کشته نمی شی.
ناشناس
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰
حسنی نگو بلا یگو روشن روشنا یگو
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷
گور پدر آمریکا و اعضای کنگره امریکا هر چه دلتون میخواد تحریم کنید تا الان چیکار کردید که بعد از این بخوایید تحریم اضافه کنید از دولت هم میخواهیم تادر برابر این زیاده خواهیها وایسته .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷
ایران هم باید در اقدام متقابل آمریکا رو تهدید کنه که درصورت تصویب هر تحریم جدید مذاکرات رو به کلی متوقف میکنه و فعالیت های هسته ای با غنی سازی بالای 50 درصد رو ادامه میده.
ناشناس
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۲
نه بابا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳
همش زیر سر این یهودی های کثیف هست. باید اسرائیل رو با خاک یکسان کرد که دست از این کاراشون بردارن.
ناشناس
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷
بسم الله.برو
محمد
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵
زور داری پول داری ایمان داری همه چی داری چرا این قدر لفتش می دی. برو با خاک یکسان کن.
ناشناس
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸
کامنت های بالا ، ایران یا باید با اسرائیل دوست باشه یا دشمن. اگه دوست باشه که باید قید لبنان و سوریه و فلسطین رو بزنه و این یعنی تضعیف قدرت ایران در منطقه. الان هم اسرائیل با توجه به لابی قدرتمندی که داخل کنگره آمریکا داره نمیذاره آب خوش از گلوی ایران پایین بره. البته رئیس جمهور آمریکا قدرت کافی برای به توافق رسیدن با ایران رو داره ولی تحریم های جدید که قابل وتو هم نباشه کار رو بسیار سخت میکنه. پس ایران باید از موضع قدرت با این موضوع برخورد کنه نه از موضع ضعف.
ایلیا
ROMANIA
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶
بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد
تحریم کن تا جونت در بیاد
مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت
یک مشت از داخل ایران پیام میدن که ایران تو فشاره یک مشت اونطرف نقشه میکشن که تحریم کنن
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸
اگر مختصر عقلی داشتند نمی گذاشتند کار روز به روز بدتر شود و به اینجا و بدتر از آن به فردایی که جمهوریخواهان قدرت بیشتری می گیرند برسد. فردا هم حتما می گویند تقصیر فتنه و دولت و مذاکره و غرب و همه بود الا خودشان.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
وقتی هی دشمن دشمن می کنند همین میشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷
حسود هرگز نیاسود.
بی ادبا
سورن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸
دوستان هم ایران هم آمریکا و غرب نیازمند توافق هستند و چه بسا تا به امروز هم به یکسری توافقات تجاری رسیده اند،و مطمئن باشید این فرصت را آمریکا به هیچ وجه از دست نمی دهد و چانه زنی بر سر اخذ امتیازات بیشتر از ایران است ،وسلام
اصلان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱
اینا که میگن از ما بدشون می آد چرا کاخشون شبیه مسجد ماست ؟
ناشناس
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷
چون معماری مسجد مال اعرابه نه ما
محمد
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۲
کجاش شبیه مسجد ماست؟
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۵
صحبتهای ظریف راجب به توافق در اسفند و برگزاری انتخابات و احتمال حذف نتانیاهوی مریض احوال از صحنه سیاسی اسرائیل و اینکه تا جمهوری خواهان بخوان تحریمی جدید وضع کنند حداقل 6 ماه طول میکشه میشه گفت ماه اسفند برای ما و دستگاه دیپلماسی کشور ماه سرنوشت سازیه .البته بزرگترین اشتباه گذاشتن همه تخم مرغهای منافع ملی توی سبد داشتن انرژی هسته ای بودو اگر تاقبل از پایان سال به توافقی برسیم ما برنده هستیم اما اگر اون رو بکشونیم تا دقیقه نود 7 ماهه بعید میدونم بتونیم امتیازات زیادی بگیریم . اونوقته که باید با ضرراز این بازار پر ضرر خارج بشیم تا این باقیمانده رو هم از دست ندادیم فرار کنیم .واقع بین باشیم با فساد اداری که گریبانگیر اقتصاد ماشده همه چیز فرو میریزه . خصوصا که نفت رو عربستان بی وجدان قراره تا نزدیک 30دلار هم پائین بکشه