بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹
کد خبر : ۱۴۱۴۴۳
حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران در همایش پاسداشت حماسه 9 دی که باعنوان پتک جمهوریت بر سر اشرافیت صبح امروز دوشنبه در لانه جاسوسی برگزار شد، با اشاره به اینکه بنده با مرور برخی آیات قرآن به بررسی ابعاد مختلف فتنه 88 می‌پردازم اظهار داشت: بنده پس از ماجرای 16 آذر در دانشگاه تهران سخنرانی داشتم و آیه‌ای را برای مردم قرائت کردم که قبل از ترجمه آن، مردم حکم خود را مبنی بر اعدام سران فتنه صادر کردند.

رحیمیان ادامه داد: پس از این اتفاق آقای میرحسین موسوی توسط یکی از دوستان مشترک به بنده پیام داد که من توقع نداشتم حکم اعدام من را صادر کنید. من نیز به او گفتم به او پیام دهند من حکم اعدام صادر نکرده‌ام بلکه تنها آیه‌ای از قرآن را برای مردم خواندم و آنها خودشان تطبیق دادند.

رئیس سابق بنیاد شهید تصریح کرد: بنده در عین حال به آقای موسوی گفتم اگر شما مرز خود را با دشمنان، سلطنت‌طلبان و منافقین جدا کنید ما بحثی با شما نداریم و مردم نیز حساب را تغییر می‌دهند.

وی با بیان اینکه ما در قرآن یک حزب‌الله و یک حزب الشیطان داریم، خاطرنشان کرد: ما در جنگ 8 ماه سال 88 علیه نظام اسلامی ویژگی این دو جبهه را مشاهده کردیم و دیدیم که با این آیه قران تطابق دارد و تفسیر عینی برخی آیات در این سال‌ها به صورت روشن به منصه ظهور درآمده است.

رحیمیان ضمن قرائت آیات 60 تا 62 سوره احزاب که به بحث منافقین و کسانی که در قلب‌هایشان مرض دارند، ادامه داد: شاید با اصطلاح منافقین، منافقین سال 60 در ذهن تداعی شوند. در حالی که منافق به معنای دو رو است اما ماهیت آنها برای همه روشن شده است و ما در حال حاضر منافقین جدیدی در جامعه داریم که ادعای خط امام می‌کنند اما ضدامام و نظام اسلامی عمل کرده و در صدد براندازی یا زمینه‌ساز براندازی نظام اسلامی هستند.

رئیس سابق بنیاد شهید با تاکید بر اینکه منافقین جدید را با شاخص‌های قرانی به راحتی می‌توان شناخت، افزود: هر سه عنوان این آیه قرآن یعنی منافقین، بیماردلان و کسانی که درجامعه ایجاد رعب و وحشت می‌کنند در فتنه سال 88 بر این جریان انطباق یافت.

وی یادآور شد: قرآن خطاب به پیامبر (ص) می‌گوید اگر اینها دست از حرکت‌های خود برندارند ما تو را مامور می‌کنیم که با اینها برخورد سخت کنید و آنها را از مدینه اخراج وتبعید کنید و این گام اول و کف قضیه است اما اگر این روند ادامه داشته باشد، به سخت‌ترین وجه ممکن باید کشته شوند؛ لذا این طبق آیه قرآن است و پس از قرائت این آیه مردم حکم خود را صادر کردند.

وی افزود: این سنتی است که تنها مخصوص گذشته نبوده است و در حال حاضر نیز با منافقان و شایعه‌پراکنان باید چنین برخوردی شود و این سنت الهی است.

رحیمیان ادامه داد: این موضوع مختص به قرآن نیست بلکه همه نظام‌های حکومتی دنیا و حتی آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها در چارچوب مصالح خودشان به این سنت عمل می‌کنند و اگر جریانی بخواهد در مقابل آنها بایستد با سخت‌ترین اقدام با آنان برخورد می‌کند.

تولیت مسجد مقدس جمکران در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری در طول فتنه 88 بر اساس آیات 60 تا 63 سوره نساء‌ عمل کردند،‌گفت: در این آیه آمده است: جریان منافقی که حرکت‌هایی علیه نظام انجام می‌دهند اما بعدا اظهار پشیمانی می‌کنند (البته این آقایان سران فتنه هنوز اینکار را نکردند) و می‌گویند ما نظر سوئی نداشتیم و دلسوزانه و برای وفاق و وحدت جامعه این کار را کردیم و در این رابطه به خدا هم قسم می‌خورند، خداوند در قران می‌گوید که ما می‌دانیم در دل آنها چه می‌گذرد اما به پیامبر می‌گوید از آنان چشم‌پوشی کن و آنان را با قول بلیغ موعظه کن.

رحیمیان در این رابطه گفت:‌ مقام معظم رهبری این قول بلیغ را در خطبه نماز جمعه، در جلساتی که با سران فتنه داشتند، در جلساتی که با نمایندگان سران فتنه گذاشتند و همچنین با اشکال مختلف ادامه دادند، برای اینکه تا آنجا که امکان دارد جذب حداکثری اتفاق بیفتد و آنها که فریب تقلب را خوردند به مسیر حق برگردند.

رئیس سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: شیوه‌ای که رهبری عمل کردند و قول بلیغی که داشتند باعث شد آن وجه اعظم کسانی که در روزهای اول تصور می‌کردند در انتخابات اتفاق بدی افتاده، متوجه واقعیت بشوند و به دامن ملت برگردند که حقیقتا هم برگشتند.

وی ادامه داد: قطعا روز 9 دی تمام مردم و وجه قالب آن جمعیتی که به سران فتنه رای داده بودند با دیگر مردم حضور پیدا کردند و بیعت خودشان را با نظام، ولایت و امام تجدید و تحکیم کردند. این ثمره حرکتی بود که مقام معظم رهبری انجام دادند.

تولیت مسجد مقدس جمکران در ادامه با بیان اینکه قرآن می‌گوید حد وسطی بین حق و باطل وجود ندارد، گفت: ویژگی‌هایی که این جبهه از جمله متدینان، روزه‌بگیران و تمام چهره‌های مذهبی و انقلابی در آن حضور داشتند، جریان حق را متجلی می‌کند ویژگی‌های این جبهه که آشکارا در ماه رمضان روزه می‌خورند، به امام حسین (ع) توهین می‌کنند، عکس امام (ره) را پاره می‌کنند و شعار جمهوری ایرانی و نه غزه نه لبنان می‌گویند و حتی وقتی خواستند نماز بخوانند دختر و پسر با کفش کنار هم ایستادند تا به گونه‌ای منافقانه این سنگر را هم لوث کنند،نیز مشخص است.

وی ادامه داد: جبهه‌ای که پشتبیان آنان آمریکا، انگلیس و اسرائیل است. جبهه‌ای که هر چه ضداسلام، انقلاب و دین در دنیا وجود دارد پشت سر آنان قرار می‌گیرد، وقتی این دو جبهه را نگاه کنیم متوجه قضایا می‌شویم.

وی ادامه داد: شما که مدعی خط امام هستید مگر امام نفرمود آن وقتی که دشمنان از شما تعریف می‌کنند باید عزا گرفت. عزا را برای مرده می‌گیرند پس بفرمایید شما (سران فتنه) مرده هستید.

رئیس سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنده و کسانی که هنوز تردید دارند می‌گویند آیا باز هم خیال می‌کنید جریانی که آمریکایی‌ها برای آن کف و سوت می‌زنند و همه جریانات ضدانقلاب پشت سر آن قرار می‌گیرند، جبهه حق است؟

رحیمیان با بیان اینکه در اسلام تبری و تولی داریم، گفت: امام صادق فرمودند دین چیزی به جز حب و بغض نیست. این بدین معنی است که همان اندازه که امام حسین را دوست داریم با قاتل ایشان دشمنیم. نمی‌شود مدعی خط امام باشیم در عین حال با مطرودین امام همدم باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اینان که ادعا می‌کنند و در سایت‌هایشان عنوان میکنند مدعی خط امام هستند اما در عین حال در کنار مطرودین خط امام عکس یادگاری می‌گیرند قابل جمع نیست، مگر این وضعیت امکان دارد؟

وی با اشاره به خاطره‌ای از شهید محمد منتظری گفت:‌ شهید محمد منتظری گفت کسی که با زن نامحرم دست می‌دهد اما نماز هم می‌خواند در حقیقت آن نماز شبش دروغ است و پوششی برای یک جنایت است.
منبع:فارس

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد صادق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸
از قرآن مجید بعنوان دست آویز برای احکام غیر انسانی استفاده نکنید
عليرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹
جالبه كه در هر كجاي بورس نيوز كه نگاه ميكني كه يك نفر آدم مومن از آيات و روايات استفاده كرده است افراد زيادي مغرضانه به آن نظر منفي مي دهند كه دليل عمده اش اينه كه اولا بيشتر افراد مراجعه كننده به اين سايت از سهامداران خرد هستند كه از سود سهامشان كم و بيش نوش جان كرده اند ثانيا طبق نظر اكثر مراجع عزام بورس اشكال دارد، بنابرين مشخصه كه افراد با خوردن لقمه هاي مشكل دار نسبت به سخنان حق نظر منفي داشته باشند.
شهلا
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹
اگر بورس حرام است پس چرا منحل نمیشود . سود سهامدار خورد حرام است ولی اختلاس حرام ؟ !!
محمد
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴
شما کی هستید در مورد لقمه های مردم نظر میدهید؟ همچین ژست گرفتید که انگار از پیامبران الهی هستید و تنها شما حلال خور هستید و این سهامداران ضرر دیده لقمه حرام هستند. این رو حتما شما که مثلا آدم مذهبی هستید باید درک کنید ( وَلاَ تَمْشِ فِي الأَرْضِ مَرَحًا إِنَّكَ لَن تَخْرِقَ الأَرْضَ وَلَن تَبْلُغَ الْجِبَالَ طُولاً (37)
و روى زمين‏، با تكبر راه مرو! تو نمى‏توانى زمين را بشكافى‏، و طول قامتت هرگز به كوه‏ها نمى‏رسد! ) درود خداوند بر من که نمادی از ادیان در من نیست ولی دیگران را متهم به لقمه حرام نمیکنم.
محمد
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶
در ضمن اگر بورس مشکل دارد شما در سایت بورسی چه میکنید؟ حتما رهگذر هستید ، اگر سود سهام بورس مشکل دارد و حرام است شما چرا فعالیت میکنید؟ بهتر نیست رهرو مراجع خودتان شوید؟
ناشناس
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۷
عضو داعشی؟ مشکل شما ها اینه که سواد ندارید تو هر کاری هم دخالت میکنید... تو هم اگه نگرانی حروم نخور یه چیز دیگه پیدا کن
ناشناس
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۹
لطفا نظر خود را به مراجع تعميم ندهيد سهامداري و خريد و فروش سهم از حلال ترين کارها است که به رونق اقتصاد و توليد کشور کمک مي کند
ناشناس
ROMANIA
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲
آقای علیرضا اولا اگر بورس اشکال دارد شما در این سایت چه می کنی. ثانیا هر کسی می گوید بورش اشکال دارد آدم نفهم و نادانی است
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵
ما که متوجه نشدیم این مردم مردم که می کنند کیا هستند
مهدی شهبازی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱
لقمه حرام؟ممنون از نطق نافذتون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵
خامنه ای بت شکن بت نفاق را بشکن
SAED
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴
علیرضا جان من بر خلاف نظر شما بورس نیوز را تنها مکانی در میان مطبوعات کشورمیدانم که گاها نظرات واقعی مردم را منتشر مینماید تشریف ببرید مثلا خبرگزاری.... یک نظر مخالف بگذارید عمرا منتشر بشود امتحان کن برادر ... در ضمن قران ایاتی نیز در رابطه با کسانی که آیات قران را پاره پاره تفسیر نموده و یا در جهت منافع گروهی خاص استفاده مینمایند دارد مطالعه بفرمایید.و
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۲
علیرضای عزیز خدمت حضرتعالی عرض کنم شخصی در جنگ جمل خدمت امیرمومنان آمد وگفت آقا شما داماد پیامبر هستید و عایشه همسر پیامبر و طلحه و زبیر هم پیامبر درمدح آنها گفته هرکس میخواهد شهیدی ببیند که زنده دربین ماست به زبیر نگاه کندوطلحه کسی بور که درجنگ درمقابل پیامبر ایستاده بود تا شمشیر به بدن نازنین ایشان نخورد حال من مانده ام چه کنم ؟ حضرت امیر فقط یک جمله فرمودند که بقول آیت الله مطهری باید به زر نوشته شود وانهم اینکه > برو و افرادرا باحق بسنج نه حق را با افراد
عليرضا
سه‌شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۶
طبق فرموده امير،سخن حق را از هر كسي شنيدي قبول كن
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۴:۰۶
احمدی نژاد امد چه کشوری برایمان ساخت . حق و نا حق در روز قیامت معلوم خواهد شد باید پاسخگو باشیم میگویند اعمال هر کس در این دنیا نیز بی تاثیر نیست منتظریم
عليرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۹
با سلام خدمت دوستان، قصد بنده اهانت به عزيزان نبود، كاملا معتقد هستم به اينكه نيت همه سهامداران خرد كسب و كار حلال است، اما آيا براي اينكه كارمان در مسير درست باشد فقط نيت كافي است، ما بايد بدانيم سازو كار بورس در توليد سود چگونه است و در مرحله بعد اطلاعات به صورت شفاف و صادقانه توسط شركتها با مكانيزم كنترلي بوس به سهامداران ارايه گردد نه اينكه به واسطه ساختار غلط بورس، شركتها به راحتي سهامداران را اسير جو رواني ساخته خودشان كنند و بعد عده ي كثيري بي آنكه قدرت تصميم آني داشته باشند ضرر كنند و عده ديگر به نام سهامداران رانتي سود كلان ببرند. اگر بورس در مسير درست باشد چرخهاي صنعت خوب مي چرخند و حال اينكه توليد در بخش صنعت وضعيت خوبي ندارد علتش ناكارامدي بورس است. و اكثر سودهايي كه در بورس رد و بدل مي شود حاصل سفته بازي هاست و اين يعني به نوعي قمار، كه ما ناخواسته و البته با نيت درست در آن درگيريم. من نگفتم حرام، گفتم مشكلدار است يعني عزيزان احتياط كنيم، حرام و حلاها مخلوط شده اند