بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
کد خبر : ۱۴۱۴۴۶

خبرگزاری تسنیم: فرماندار مشهد مقدس گفت: اطلاعات پلمب شرکت‌های غیرمجاز تبرک و پدیده در دست بررسی است و فعلا در این باره اظهار نظری نمی‌کنم.

محمد گلستانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درمشهد مقدسپیرامون پلمپ دفاتر غیرمجاز شرکت‌های تبرک، پردیسبان و پدیده در مشهد اظهار داشت: این مسئله یک موضوع خاص و دارای پیچیدگی‌های بسیار زیادی است و در حال حاضر در این رابطه اعلام نظری ندارم.

فرماندار مشهد مقدس افزود: اطلاعات پلمب شرکت‌های مذکور در دست بررسی است و امید است هر چه سریع‌تر در این رابطه به نتایج مورد نظر دست پیدا کنیم.

گلستانی‌فر با بیان اینکه دلایل پلمب این شرکت‌ها دارای ظرافت خاصی است گفت: برای بررسی این مسئله باید دادستان مشهد و همچنین قوه قضائیه در این رابطه فعالیت‌های خود را آغاز کنند.

وی با اشاره به اینکه اعلام نظر در این رابطه نیازمند بررسی بیشتر است گفت: این مسئله دارای حواشی است و احتمال دارد بررسی این مسئله لایه‌های دیگری را نیز دربرگیرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷
افرین برشما
زوداقدام کنید تا کمکی به بازار سرمایه بشه
پول مردم راکشیدند اونجا نزول خوری میخورند
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴
دفاتر پدیده تو خیام و بهار و طلاب مشهد امروز کار خودشو سر ساعت هرروز شروع کردند. منظور از دفاتر غیرمجاز، بنگاه های املاکی بودن که تو بازار خراب مسکن شروع به دلالی سهام پدیده کرده بودن، خود آقای پهلوان از این اتفاق خوشحال شده بودن. به هر حال ما که فروشنده نیستیم. شما هم بد نیست بیای مشهد، اول یه سر پروژه بزن، تا بفهمی نه شاندیز بیابونه نه پروژه شاندیز چند تا ساختمون بی ارزشه، بعدشم یه سر به دفاتر سهام پدیده بزن، ببین که اونجا هم هیچکی فروشنده نیست و همه دارن میخرند.
ناشناس
سه‌شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶
بله عزیزم اگه پروژه شاندیز بیابون بود که امثال شما گول نمیخوردید این قیمتهای گزاف را براش بپردازید اما قول میدم ندونی یک میلیارد چند تا صفر داره چون یه بستنی یخی را با قیمت یه تیکه طلا خریدی
رضا
سه‌شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹
بعضیا فقط ادعا میکنن و دریغ از یه تحلیل درس حسابی، یه کار بلدن و اونم اینه که خبر های بورس نیوزو تایید کنن
عزیز من شما برو تو همون بورست منتظر نتایج مذاکراتت باش
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶
ببخشید علی آقا بحث نزول خوری رو خوب اومدی ولی آیا از رانت خواری بورس هم مطلع هستید؟؟!!! یا مثل کبک سر تو برفه؟؟ اینجور که میگید خود بانک هم که مردم سود میگیرن نزوله یه جورایی پس اینارم پلمب کنن خود بانک ها افتادن تو دلالی کدوم تولید و سرمایه گزاری انجام میشه؟؟!!!
علی
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۳
به نظرم
بهتره سهامتان راازشاندیز وامثالهم بفروشید
نوبتی هم که باشه نوبت ایناست.
صندوق توسعه صادرات خوبه وپربازده
کریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱
گفته ها حاکی از اینکه هنوز تصمیمی گرفته نشده و شاید هم گرفته نشود .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۳
خیلی عجیبه !!!!!!!واقعاکه!!!!!پس میشه لطفا توضیح دهیدچراچندوقت پیش آقای پورمختار تشریف بردندواز پروزه بازدیدکردندوآنرا تحسین کردند طرح اشتغالزانامیدنش و . . . . ؟؟؟؟؟؟چه مملکت جالب وعجیب وغریبی داریم
ناشناس
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۱
برو از خود پور مختار بپرس
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۵
خیلی عجیبه !!!!!!!واقعاکه!!!!!پس میشه لطفا توضیح دهیدچراچندوقت پیش آقای پورمختار تشریف بردندواز پروزه بازدیدکردندوآنرا تحسین کردند طرح اشتغالزانامیدنش و . . . . ؟؟؟؟؟؟چه مملکت جالب وعجیب وغریبی داریم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۰
بورس رو فاتحشو خواندن... حالا نوبت چند شرکت که یکم بهش امیداریم رو پلمپ کردند خدا کجایی دارو خفه میشم از این دنیا از همچی بیزارم به داد ما برس
علی
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۷
بورس سیاسی نشده که فاتحه اش خونده بشه
انهایی که برای سفته بازی اومده اند بورس باید ازاین بازار بروند
صندوق توسعه صادرات و... خوبه
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۰
سوالي از اقا رضا دومين كامنت،
وقتي مي گويي هيچكس فروشنده نيست وهمه دارن ميخرند ، پس از كي ميخرند؟؟!!!!!
ناشناس
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۷
ازشرکت علی اقا
رضا
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۱
اگه سولی داشتی میتونستی کامنت رو ریپلای کنی، ولی در جواب سوالت:
از خود شرکت
سهام شرکت ابنیه رو از شرکت پشتیبانی میخرند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۱
اگه سهمشون ارزنده است پس چرا شرکت داره می فروشه و دستا رو زیاد می کنه؟! با توجه به اینکه الزامی برای فروش نداره و بازار ثانویه ای هم برای معامله اش نیست تا اگه نیاز شد سهم رو جمعش کنه به نظر من این فروشا از روی کمبود نقدینگی است.
رضا
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۳
دقیقا حرف شما درسته، یکی از اهداف شرکت از فروش سهام، تامین نقدینگیه، اگه پروژه های آینده پدیده رو تو روزنامه خراسان دیده باشید، پدیده تو همه ی نقاط ایران قصد داره پروژه شروع کنه. که حجم نقدینگی زیادیو طلب میکنه.
دلیل دیگه ایجاد پشتوانه مردمی برای شرکته، که این از ماهیت شرکت که گردشگریه نشات میگیره، کسانی تو که مشهد زندگی میکنن میدونن که منطقه طلاب پایین شهر حساب میشه، ولی هدف پدیده از دفتر زدن تو این منطقه به نظر شما چی میتونه باشه؟ غیر از اینه که کسی که سهام دار میشه هرچند با سرمایه کم، خودشو تو سود شرکت سهیم میدونه؟ سهام دارای پدیده مشتری های دائم خواهند بود. من خودم به همراه دوستم تا الان پنج میلیون و پونصد از پدیده خرید کردیم (گوشی و لپتاب و مایحتاج روزانه) که نود درصدش اقساطیه، اگه سایر کاربری هاشم افتتاح بشه مشتری دائم خواهیم بود.
خلاصه بگم که شرکت اونقدرا هم بی پول نیست، چون زمانی که تصور میشد دادستانی فعالیت های پدیده رو غیرقانونی اعلام کرده و بعدا رئیس کل گفت منظور پدیده نبوده، شرکت 500 میلیارد سهام از مردم به قیمت روز خرید و نذاشت قیمت بیاد پایین. شما بگید، اگه این اتفاق تو یه شرکت بورسی میوفتاد چی میشد؟
آقای پهلوان تو مجمع گفتن اگه پدیده به بورس هم بره باز هم حمایت از سهام به همین صورت ادامه خواهد یافت.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۵
منخودم امروز از ساعت 2دفتر پدیده بودم .80 درصد خریدارن پدیده بزرگتر از اونی شده که بخان خدشه ای بهش وارد کنن ,فقط کارکنان پدیده با خانوادهاشون 600000نفرن میخان چکار کنن,110000سهامدار داره کلی املاک تو کیش و مشهدوجاهای دیگه داره که هزاران میلیارد ارزش داره,کدوم قاضی راضی به نابودی این عظمت میشه,
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۷
اقای پهلوان ادم بسیار خوبیه خدا هم هواشو داره بعدش هم ما سهام داران من که کاملن بهش اتمینان دارم وسهامم رو نگه میدارم خودش تو مجمع قبلی گفتش که حمله به پدیده بیشتر میشه میدونست
ناشناس
سه‌شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۵
از این خوشبینی ها تو سهم ها زیاد دیده میشه. اونایی که رو صدرا قسم می خوردند یا رو سایپا و ایران خودرو و خیلی سهمای دیگه کم نبوده و نیستند.
جهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۴
شرکت پدیده شرکت موفقی است که نحوه مدیریت و بازارگردانی سهام آن باید الگوی شرکتهای بورسی باشد ولی :
1. طبق قانون بورس تمامی شرکتهای سهام عام با سرمایه ثبتی بالای 10 میلیارد تومان که حداقل 35 سهامدار دارند باید نزد سازمان بورس ثبت شوند و تحت نظارت سازمان بورس باشند.
2. تبلیغ و بازارگردانی برای فروش سهام شرکت سهامی خاص منع قانونی ندارد.
3. سهام شرکت پدیده از نظر حسابداری و تحلیل بنیادی بیش از 1900 تومان نمی ارزد.
4. به نظر می رسد اقدامات دادستان در پلمپ دفاتر و جلوگیری از تبلیغات غیرقانونی و موقتی است چون اگر می توانستند زودتر جلوشونو می گرفتن و چون شرکت پدیده از نظر حقوقی می تواند ادعای خسارت نماید لابد از طرف مقامات عالی قضائی در تهران حکم گرفته اند.
5. بهتر است شرکت پدیده با ثبت خود نزد سازمان بورس تحت نظارت بورس فعالیت کرده و به این شرکتهای بی آبرو در بورس درس حسابی بدهد و بهانه ای نیز دست مقامات قضائی برای برخوردهای غیر قانونی که منافع سهامدارانش را به خطر می اندازد ، ندهد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۲
چطوری میشه به صورتهای مالی 6 ماهه 93 شرکت دست یافت؟ توی سایت شرکت فقط صورتهای 12 ماهه 92 رو گذاشته که برخی از اقلام آن قابل تامل است. به عنوان مثال، بدهی جاری شرکت در سال 92 نسبت به 91، 185 درصد رشد داشته است و این در حالی است که شرکت در سال 91 زیان ده بوده است به مبلغ 2 میلیارد و 400 میلیون تومن زیان خالص و 3 میلیارد و 700 میلیون تومن هم زیان انباشته داشته است. اما در سال 92 با رشد عجیب سودآوری مواجه شده است به این ترتیب که در سال 92 با حاشیه سود ناخالص 68 درصدی، حاشیه سود عملیاتی 55 درصدی و حاشیه سود خالص 56 درصدی همراه شده است و این همه درحالی است که صنعت ساختمان همچنان در سال 92 و 93 همانند سال 91 دچار رکود است و نمی توان انتظار چنین رشد سودآوری را داشت یا حداقل با توجه هزینه سنگین وام های شرکت و شرایط کشور به تداوم آن در سال 93 خوشبین بود.
داریوش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۱
ایول پدیده ......
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷
جالبه که می گوییید آقای پهلوان از جمع کردن دلالان خوشحال شده اند !! در حالی که همه می دانند طبقه بالای دفتر خیام محل استقرار رسمی دلالان یا بهتر بگویم دلالان رسمی!! بوده و هست . این حنا ها دیگر رنگی ندارد از این به بعد فقط و فقط شفافیت !! به عنوان مثال سال 88 سهام شرکت تازه تاسیس ابنیه , که 100 تومان ارزش اسمی داشته را با تبلیغات اغواگرانه و با قرارداد مبهم به 100 هزار تومان فروخته اند .سال 90 که افزایش سرمایه 500 برابری داده اند اول قیمت این سهام را به 350 هزار تومان رسانده بعد تقسیم بر 500 کرده اند.برای همین قیمت فروش سهام جدید شده بود 700 تومان!!! یعنی خیلی بیشتر از ارزش واقعی آن موقع ها!!! حال خدا می داند چه استفاده هایی از این سهام با قیمت فوق بالا برده اند !! آزادی عمل تا چه حد ؟؟ سودجویی و فرصت طلبی تا چه حد ؟؟ سادگی برخی مسوولین تا چه حد ؟؟ اجازه گسترش به این پدیده متخلف تا چه حد !! آسیب رساندن به امنیت اقتصادی مردم تا چه حد!!!.....
عادلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳
طبق گفته کارشناسان ارزش واقعی سهام پدیده تا قبل از 7/10/93 سه هزار تومان بیشتر نبوده ، ولی متاسفانه با قیمت حدود 12000 تومان دلالی و معامله می شده . و در حال حاضر هم که دادستانی جلوی تبلیغات فروش سهام پدیده رو گرفته معلوم نیست به چه قیمتی برسه ... جالبه که همه ایران تو این دو سال گذشته قیمت ملک و آپارتمان و مجتمع های تجاری و مسکونی افت قیمت داشته و راکد بوده ، ولی فقط پروژه پدیده تافته جدیا بافته بوده و رشد قیمت داشته !!!!!!!!
ناشناس
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷
چون دزدی تو کارش نبوده- حالا بورس که شفاف عمل می کنه چه گلی به سر سهامدارهاش گذاشته- 8 هزار کاهش شاخص کل از سوم آذر تا الان
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۳
ناشناس عزیز قیمتهارو به اشتباه تومان میگی 350 هزار ریال 700هزار ریال ...
شاهرخ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۳
امروز9/10/93سهام پديده به 4500تومان رسيد و سهام تبرك به 16.4 رسيده است هم هوجوم اورده بودن بفروشند دفترها هردو شركت قل قول بود همه فروشنده بودن بعضي ها هم گريه ميكردند كه چقدر ضرر كردن خونه فرختند ماشين فروختتند سهام خريدن
ناشناس
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
شما که راست میگی ولی وای به حال دروغگو
اکبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰
بسوزه پدر حسادت بسوزه
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
من سهام سه تا شرکت رو دارم به این چرندیات هم گوش نمیدم اول سال از بورس به طور کامل خارج شدم با 15 درصد ضرر از اول سال 92 با کلی بگیر و ببند اگر خارج نمیشدم تا 60 درصد همون سهام هایی ک داشتم میرفت الان ایناها دردشون اینه ک بورس خوابیده مردم هم بهشون اعتماد ندارند میخوان به زور مردم ببرند توی بورس دوباره کلاهشون رو بردارند(در ضمن من از 88 توی بورس بودم) اما الان حداقل کل سرمایه 100 درصد افزایش داشته کجای بورس این افزایش رو میده مگر اینکه با افراد رانتی در ارتباط باشی ک شتران رو بخری 7500 تومن بعد 7 ماه بفروشی 85000تومان احتمالا آقای دادستان به اینجور سهم های بورسی میگه شفاف
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۸
من دوساعت قبل دفتر
خیام بودم.تعدادخریدارن واقعا بی سابقه بود.البته فروشندهاهم درطبقه بالا تعدادشون کم نبود ولی به هرحال همه چی ارومه وفقط تبلیغات ممنوعه وبس.وبه امیدخدای بزرگ همچنان خبرهای خوب درراه است
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴
مخلص کلام اینکه توی بورس فقط یه عده که رانت اطلاعاتی دارن حق مابقی سهامدارای بیچجاره رو میخورن ولی شرکت هایی مثل پدیده فقط سود عاید سهامداراش کرده. دوستان بانکها و سازمان بورس از اینکه مردم بهشون اعتماد نداشته و پولهاشونو از اون مجموعه های رباخوار و نزول دهنده بیرون کشیدن ناراحت هستن. اقای عزیزی که میگی پدیده نزول خور چرا حسادت میکنی خوب تو هم سهام میخریدی تا سود کنی. واقعا بعضی ها تنگ نظر هستن
یاسر
ROMANIA
يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۹
باسلام الان بیست و سی دوباره ازپدیده گفت دادستانی همون حرفای همیشه روزد میخان مردمو بترسونن حساباهمه خالیه من پریروز دفتر بودم همه میخریدن خیلیها هم ازترس اومده بودن ببینند چه خبره تروخدا هیچکی عقب نکشه تااخرش بریم جلو زنده بادپپپپپپپههههلوووووان
یک شهروند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۷
زنده باد پدیده.....زنده باد پردیسبان....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
من ایمان کامل دارم به این پردیسبان وشاندیز