بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵
کد خبر : ۱۴۱۸۱۰
روزنامه اعتماد طی گزارشی به بررسی انتشار خبر «خیز جلیلی برای ریاست مجلس» اشاره کرده است و برای بررسی صحت و سقم این خبر، با مدیرمسئول «انتخاب» گفت و گویی کوتاه داشته است.

در خبر «انتخاب» امده بود که «جبهه پایداری درصدد است سعید جلیلی را برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس از شهرستان قم، قانع کند.»

خبر «انتخاب» قطعي است/ به جز جلیلی، شهردار قم را هم به عنوان رقیب لاریجانی پیشنهاد داده اند/ عناد جبهه پایداری با لاریجانی ، مربوط به امروز نیست

مصطفی فقیهی مدیرمسئول «انتخاب» در این مورد گفته است:

"شخصا در مورد رايزني‌هاي جبهه پايداري با آقاي جليلي براي كانديداتوري از حوزه انتخابيه قم اطلاع پيدا كردم و تكذيب اين خبر از سوي جريان جبهه پايداري هم به هر حال طبيعي است چون نمي‌توانند زير بار خبري شدن موضوعي بروند كه تازه پيشنهاد داده‌اند و در مورد آن به جمع‌بندي رسيده‌اند اما طبق اطلاعات موثقي كه ما به دست آورديم اين خروجي جلسات جبهه پايداري در مورد انتخابات است.

به جز دکتر لاریجانی، این جبهه پیشنهاد داده که آقای دلبری شهردار قم هم کاندیدای مجلس از حوزه انتخابیه قم شود تا آراء ایشان ریزش کند و زمینه برای پیروزی جلیلی مهیا شود.

از آن جا كه جبهه پايداري علي لاريجاني را فردي مي‌داند كه در مجلس براي اين جريان موانعي را ايجاد مي‌كند و نتیجتاً اين موانع باعث مي‌شود كه نتوانند فشارهايي را به دولت وارد كنند به دنبال كانديداي جديد و رقيب تراشي براي علي لاريجاني در قم هستند. ضمن آنکه عنادی که این جبهه با دکتر لاریجانی دارند ، مربوط به امروز نیست ، چندان که ماجرای تاسف بار حرم حضرت معصومه (س) در حین سخنرانی آقای لاریجانی ، پیشتر چنین ذهنیتی را تقویت کرده است.

با این حال، اين طور كه من كسب اطلاع كرده‌ام آنها درصدد هستند تا از تاثيرات آقاي مصباح استفاده كنند اما همچنان جليلي زير بار نرفته است و مصرانه جواب منفي داده است. به هر حال آقاي جليلي هم آنقدر هوشمندي دارد كه با توجه به فضاي قم كه عمدتا در اختيار جريان اعتدال و اصلاحات است از اين حوزه كانديدا نشود اما به هر حال فشارهاي زيادي براي حضور ايشان وجود دارد. اما با وجود اينكه جليلي همچنان راضي نشده است كه از قم كانديد شود احتمال دارد مثل ماجراي انتخابات رياست‌جمهوري با درخواست و فشار آيت‌الله مصباح اين اتفاق بيفتد كه به نظر من چندان هم دور از انتظار نيست.

البته بايد توجه كرد كه اين دو نفر نه به لحاظ سابقه چه در مسائل سوابق اجرايي و وزن سياسي و حتی جایگاه علمی، قابل مقايسه نيستند. ضمن آنکه آقای لاریجانی، اینک یکی از وزنه های اصلی جریان اعتدال هستند که موفق شده اند یخش های مهمی از مجلس را با خود همراه کرده اند.

البته در مورد آقاي جليلي هم بايد به این نقطه افتراق ايشان با جبهه پايداري اشاره كنم که "اخلاقمداری" ایشان است. دکتر جلیلی گوآنکه هم راي و هم نظر با جبهه پايداري است اما از نظر اخلاقي كاملا با اين جريان متفاوت هستند و افراطي‌گري‌هاي ويژه پايداري‌ها در آقاي جليلي ديده مي‌شود. با توجه به اين مشخصه می توان این گزینه را نیز مطرح کرد که ایشان زیربار درخواست این جریان نرود ، چون بهرحال ورود تحت این عنوان ، ایشان را زیر بیرق این جبهه تعریف خواهند کرد."

بی اطلاعم

همچنین دبير جبهه پايداري استان تهران به «اعتماد» گفته است: من به عنوان مسوول استان تهران جبهه پايداري از اين موضوع بي‌اطلاع هستم اگر چنين رايزني‌هايي صورت گرفته بود قطعا من در جريان بودم بنابراين، اين موضوع را كاملا تكذيب مي‌كنم و اصلا چنين جلساتي نداشته‌ايم. جبهه پايداري همه دغدغه‌اش فعلا نگراني‌هاي نظام است نه جبهه و كانديداهاي انتخابات مجلس. ضمن اينكه صحبت كردن و تصميم‌گيري براي انتخابات از نظرما زودهنگام است. كساني از حالا به اين امور مي‌پردازند كه دغدغه‌هاي نظام را ندارند. در حال حاضر براي ما موضوع مذاكرات و مسائل اقتصادي در اولويت است و نگراني جبهه پايداري است. بيش از يك سال به انتخابات باقي مانده است شش ماه قبل از انتخابات صحبت‌ها و پرداختن به انتخابات شروع مي‌شود.

از سوی دیگر، علی اکبر جوانفکر مشاور رسانه ای احمدی نژاآد نیز می گوید: من در مورد اين موضوع صحبت نمي‌كنم و از ارتباط بين آقايان جليلي و احمدي‌نژاد و برنامه‌هاي انتخاباتي‌شان هم بي‌اطلاع هستم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
ROMANIA
يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷
واویلا
اصغر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۷
با سلام من یک شهروند از قم هستم خدا به داد ما قمی ها برسد که هر کس که در شهر خودش رای نم اورد سری ان را ماورند شهر قم انها حتا خیابان های این شهر هم بلد نیستن واما بعد دیگر ما این شخص نمیبنیم