بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۴
شاید الان بهترین موقعیت باشد تا در دوره ریاست جدید سازمان بورس تقاضای بازبینی این پرونده را مطرح کنیم. چراکه در حال حاضر خیل گسترده سهامداران "پدیده" حتی در بخش نظرات سایت خبری و تحلیلی بورس نیوز هم با طعنه و کنایه، ساز و کار بورس را به سخره می گیرند
کد خبر : ۱۴۲۳۵۴
نویسنده :
کیوان فر
تعطیلات نوروز سال 1390 بود که وب سایت های گوناگونی در زمینه بازار ارز یا همان فارکس مورد فیلترینگ قرار گرفتند تا بازار فارکس در ایران غیر قانونی شود. در آن برهه زمانی سازمان بورس نیز در اقدامی اطلاعیه ای صادر کرد تا مبنای آن فعالیت تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در بازار فارکس غیر قانونی اعلام گردد.

به گزارش بورس نیوز، این اطلاعیه براساس تصمیمات کارگروه مقابله با فعالیت های غیر قانونی در بازار ارز خارجی، بورس ها و فرابورس کشورهای دیگر، متشکل از نمایندگان دادستان کل تهران، وزارت اطلاعات، بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار منتشر شد.

در آن زمان سازمان بورس چهار دلیل اصلی را برای غیر قانونی خواندن فعالیت در بازار فارکس مطرح کرد که اولین آن غیر شرعی دانستن فارکس است؛ چراکه مطابق شرع اسلام سرمایه گذار ارزی را که خریداری می کند، تحویل نمی گیرد و بنابراین می توان گفت این معاملات صوری و باطل است.

دومین عامل نیز به دلیل خروج ارز از کشور بود و سوم اینکه برخی بروکرها با کلاه برداری و سوء استفاده، سرمایه مردم را به جای بازار فارکس در زمینه های غیرمجاز همچون قاچاق وارد ساخته اند.

در کنار این نکات، تفاوت اطلاعات و داده ها در نرم افزارهای معاملاتی داخل کشور با بازارهای جهانی است که موجب شده بود روند قیمت ها با سایر نقاط دنیا تفاوت داشته باشد. اما در این رابطه سوالی که مطرح بود اینکه آیا اساساً سازمان بورس اجازه وضع قانون برای ممنوعیت فارکس را دارد یا خیر؟

واضح است که طبق قانون اساسی تنها مرجع قانون گذاری در مملکت همانا مجلس شورای اسلامی می باشد و بنابراین سازمان بورس نمی تواند با یک اطلاعیه، بخشی از حق و حقوق بدیهی مردم را از ایشان سلب نماید. اطلاعیه سازمان بورس صرفاً می تواند جنبه هشدار دهنده داشته باشد و قاعدتاً هیچ ارگان یا سازمانی به جز مجلس شورای اسلامی نمی تواند اطلاعیه ها و آیین نامه های اجرایی خودش را تحت عنوان قوانین جدید التأسیس به مخاطبان اعلام نماید.

به هر ترتیب با وجود آنکه سازمان بورس طبق قانون به طور مشخص وظیفه نظارتی روی بازار فارکس ندارد، اما در آن زمان عزم خود را جزم کرد تا با معاملات این بازار مقابله کند. البته به اعتقاد ما نیز این اقدام برای جلوگیری از ضرر و زیان مردمی که به دلیل عدم آگاهی و با فریب برخی افراد سودجو سرمایه خود را از دست می داند، کاملاً صحیح بود.

اما اساسی ترین سوال این است که چرا چنین اقدامی در مقابل مجموعه ای که سهام یک شرکت سهامی خاص را به اسم سهامی عام می فروشد، عملیاتی نشد و حتی سازمان بورس در گزارش عملکرد سه ماهه شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز تأکید می کند که بر معاملات سهام مزبور نظارت نداشته و نحوه قیمت گذاری سهام آن نیز برای سازمان مشخص نمی باشد.

براین اساس بایستی به دنبال پاسخ این امر بود که مگر فارکس جزو بازار سرمایه بوده که سازمان بورس در آن ورود پیدا کرده است؟ و آیا چنین وظیفه ای در قوانین برای این سازمان در نظر گرفته شده است؟

این سکوت سازمان بورس در حالی بود که این مجموعه در تبلیغات خود ساز و کار بورس را زیر سوال می برد و سهام خود را با کل بورس مقایسه می کرد!

 گویا در سنوات قبل نیز پرونده ای پیرامون این مجموعه توسط برخی مدیران بازار سرمایه تهیه شده بود، اما به  دلیلی که مشخص نیست به جریان نیفتاد. اما اینکه چرا تاکنون در مقابل این مجموعه اقدامی نشده و این موضوع در اصطلاح در نطفه خفه شده است واقعا معلوم نیست.

شاید الان بهترین موقعیت باشد تا در دوره ریاست جدید سازمان بورس تقاضای بازبینی این پرونده را مطرح کنیم. چراکه در حال حاضر خیل گسترده سهامداران "پدیده" حتی در بخش نظرات سایت خبری و تحلیلی بورس نیوز هم با طعنه و کنایه، ساز و کار بورس را به سخره می گیرند و گاهی نسبت به مدیران و مسئولانی که نظری مخالف و علیه "پدیده" مطرح می کنند، سخنانی توهین آمیز به زبان می آورند مبنی بر اینکه در شرایطی که قیمت سهام در بورس به صورت مداوم در حال نزول است، آیا برای سهامداران "پدیده" دایه بهتر از مادر شده اید؟

گواه تمسخر بورس هم سخنان مدیر این مجموعه غیر بورسی است که دلیل عدم ورود سهام خود به بورس را جلوگیری از ضرر و زیان سهامدارانش اعلام می کند؛ اما حتی سازمان بورس نیز در مقابل این سخنان موضع گیری نمی کرد. اما بارها شاهد بوده ایم که اگر مدیران یکی از شرکت های پذیرفته شده بورسی و یا کارشناسان بازار سرمایه در مصاحبه های خود مطالبی به زبان بیاورند که به مذاق سازمان بورس خوش نیاید، با روش های مختلف با آنها برخورد می شود.

شاید مهمترین عاملی که سبب شده واکنشی کمتر هیجانی نسبت به این مجموعه و نحوه خرید و فروش سهام آن صورت نگیرد، پنهان بودن حجم عرضه و تقاضای آن باشد که شرایط واقعی نگران کننده آن را نشان نمی دهد. حال آنکه در بورس دستورهای خرید و فروش سهام به صورت آشکار قابل مشاهده است و هر اتفاقی می تواند تعادل بازار را سریع برهم بزند. از این رو واکنش سازمان بورس هم نسبت به عوامل برهم زننده تعادل بیشتر و سریع تر است اما در خصوص "پدیده" که معامله سهام آن به صورت غیر رسمی و به دور از دید افراد انجام می شود، واقعیت قضیه و آنچه در حال وقوع است، به چشم نمی آید.

و نکته آخر اینکه در زمان رکود اقتصادی حاکم بر صنایع مختلف کشور و شرایط وخیم بازار سرمایه، چگونه امکان دارد قیمت سهامی چندین برابر شده باشد. حال آنکه اگر قیمت سهام شرکتی در بورس تنها 10 درصد نیز رشد کند، حرف و حدیث هایی مبنی بر وجود حباب قیمتی بر سر زبان ها می افتد؟

در نتیجه شاید وقت آن رسیده باشد که پرونده "پدیده" از سوی سازمان بورس نیز به جریان بیفتد تا همانند اقدامی که در خصوص بازار فارکس که بازاری ممنوع در ایران ، اما نه لزوما غیر قانونی در دنیاست، به عمل آمد؛ برای این مجموعه گردشگری نیز صورت گیرد تا افرادی ناآگاه بیش از این فریب تبلیغات و سوء استفاده برخی سود جویان را نخورند!

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۷
بورس نیوز اول اینکه واقعاً از شما بعیده که فارکس رو با یک مجموعه عظیم گردشگری مقایسه میکنی.ودر کل قیاس شما باطل است.
دوم اظهارات شما در مورد پدیده کاملاً مغرضانه است چرا که شمشیر را از رو بسته و فقط پدیده را میکوبید و هیچ دلیل ومدرک موجه از پدیده تاکنون ارائه نداده اید.اگر واقعاً قصد شما روشنگری سهامداران است پس چرا تاکنون از خدماتی که پدیده به جامعه ارائه داده صحبت نمیکنید و فقط ایرادات بی اساس میگیرید؟؟باور کنید فقط اخبار نوشتن هنر نیست.اعتبار یک روزنامه یا هرمجموعه خبری دیگر به اعتبار خبرها همراه با مستندات محکم است.دیگر هر بیننده وشنونده ای از دیدن حرف های تکراری و بی پایه شما بدحال میشود.میدانم که ممکن است مطالب من را به نمایش نگذارید ولی مشکل بورس پدیده نیست اگر به جای پدیده به مشکلات اساسی ایراد میگرفتید تاکنون مشکل برطرف شده بود.من خودم در بازار بورس فعالیت میکنم.ولی مشکل بورس را ورود افراد آماتور و هیجان زده میدانم که مطمئناً اگر این افراد از بازار خارج شوند مشکل برطرف میشود.پس از شما خواهش میکنم بیش ازاین در مقابل دارایی های مردم و کارهایی که یک ارگان خصوصی برای آبادانی کشور انجام میدهدانجام میدهد قرار نگیرید وبیش از این مردم را از خود دلزده نکنید.باتشکر
ناشناس
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۸
بورس نیوز با عنوان یک سایت خبری تحلیلی بدرستی بجای کپی پیست اخبار از منابع غیر کارشناس، تحلیلهای خوب با ارقام درست را نشر می دهد و سهم خود را در اگاه کردن عموم مردم که متاسفانه از نظر سواد مالی ، کم سواد هستند ایفا می کند. اطلاع رسانی بورس نیوز در مورد حباب پدیده و کلاهبرداری پانزی ان شایسته تقدیر است و نباید بخاطر منافع عده ای سهامدار یا حقوق بگیر پدیده که که انتقاد و پرخاش می کنند این وظیفه را به فراموشی سپرد و به نظاره مال باختن خیل عظیم مردم نشست.
danyel.
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶
اگریک سایت خبری واقعا حسن نیت داشته باشد، همگان به این حسن نیت به طورطبیعی خواهند رسید ودرغیراینصورت هم، همگان خواهند فهمید که درپشت پرده چه توطئه هایی برعلیه پدیده درجریان است.درضمن اگرکسانی تا این حد حسن نیت دردلسوزی برای مردم را دارند بایستی کاملا شفاف سمت وجایگاه و شمه ای ازتجربیات موفق خود را بگویند تا مردم دوستان صدیق خود را که هیچ گونه منافعی ندارند را بهتربشناسند وازایشان سپاسگذار باشند ................
fx trader
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۱
دلیل اصلی گیر دادن سازمان به پدیده و فارکس اینه که از کارمزد خرید و فروش اونها چیزی بهشون نمیماسه !
و اگر نه بازار آتی سکه هم با این استدلال ها حرام اندر حرامه ، ولی ...
ناشناس
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۸
دوست عزیز فارکس در امریکا هم ممنوع است. فارکسی که در ایران بود و هست، یک سیستم قمار بازی پیچیده کامیپوتری است که بر مبنای سنتیمنت تریدرها ، روندهای قیمتی دستکاری شده و با دادن لورج به تریدرها اسیب پذیری ان ها را در نوسانات کوچک افزایش می دهد که در نتیجه به از دست دادن 90 درصد پول خرده تریدرها می انجامد.
danyel
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳
متاسفانه مقایسه بازارسرمایه گذاری ایران که پارامترهای تاثیرگذاردرآن با بازارسرمایه گذاری مثلا آمریکا ویا اروپا که پارامترهای تاثیرگذاری دیگری درآن دخیل هستند، اشتباهی است که درسطوح آکادمیک اقتصادی توسط بعضی افراد این بخش صورت می گیرد...........
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۸
بتوچه
دایه بهتر از مادر شده اید؟
مسعود نوری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۰
من به جریان خواصی کار ندارم ولی متاسفانه بورس ایران محلی برای چاپیدن سرمایه مردم تبدیل شده واز نظر مردم کسیکه در بورس فعالیت میکنه یک آدم احمق ودلخوش وتوهم گرا ودلبسته به تناب پوسیده این شیادان است
ناشناس
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۹
فساد سیستماتیک است.
سهیل
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴
شمائی که طناب را( تناب )و خاص را (خواص) می نویسی اول برو زبان پارسی را خوب یاد بگیر .بعد با تربیت باش .این صفت هائی را که نوشته ای شاید لایق خودت باشه.
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۳
باز هم مقاله های هدف دار
ناشناس
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲
آخه بورس نیوز ---
مشکل تو اینه که خودتو زدی به خواب و نمیشه بیدارت کرد.
شرکتی مثل پدیده داره ارزش افزوده ایجاد میکنه ... زمین متری 10 هزار میخره --- 1 میلیون میسازه --- متری 50 میلیون میفروشه ---و کلی درآمد از بلیط فروشی و خدمات فروشی
ناشناس
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۰
هم زمین فروختن پدیده به متری پنجاه میلیون در بیابان کلاهبرداریست هم کاغذ فروختن به عنوان سهام به ارزش 22500میلیارد تومن.

چه خریدار زمین پنجاه میلیونی چه خریدار سهام 22500 میلیارد تومنی هر دو متضرر می شوند و بعد به سیستم قضایی و دولت فحش می دهند.
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۶
موافقم
شفافیت امری ضروریست
همه باید پشت سر قانون بایستند
کهن دیار
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵
در این شرکت شفافیت نمی تواند وجود داشته باشد. موسسه وابسته به قوه قضاییه(میزان) سودهای 34 درصدی از پدیده دریافت می کند و 700 تا دریافتنی دارد این ها را چه کنیم برادر. داستان پیچیده است جناب علیرضا.
ناشناس
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵
قانون باتخریب دیگران فرق داره
ارسلان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۸
در اصل معاملات بورس در ایران حرام است چون شما بازیچه مدیران و افراد خاص هستید تازه با یک برگه کاغذ در قماری سیاسی نیز شریک هستید .
سهام پدیده را هرکس خرید کرده ضرر نکرده و وجه دریافت کرده سهام بورس که حداقل 50 درصد ریزش داره و هیچکس عکس العملی نشان نمیده .؟؟؟
سید ایمان
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴
احسنت. آفرین
ناشناس
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۳
پنج ششم پول که بلوکه است، هر وقت انها را هم توانستی دو هزار تومن بفروشی و پولش در حساب بانکیت امد بعد بیا بگو پدیده به کسی ضرر نزده. پدیده با افزایش سرمایه و افزایش بی رویه قیمت سهام ، ملت را به خاک سیاه نشاند و الان بخاطر فشار دادستان دارد به یک ششم نرخ قبل سهام را باز خرید می کند و پنج ششم دیگر هم بر باد هواست و ان شالله در سی سال اینده شاید بتوان مبلغ ان را نقد کرد.
سهیل
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶
جناب شما از چه زمانی فتوا میدهی؟
ali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۳
این بورس نیوز هم هر وقت شاخص منفی میشه میفته به جون پدیده و خودشو تخلیه مکنه.
ناشناس
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸
راست میگه تخلف به بورس آسیب زده
ناشناس
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳
خدایی راست میگی
ایلیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۸
این بورس کثیف فقط زمان انتخابات درست میشه
حسام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۸
از گلشیفته چی خبر بورس نیوز عزیز ، فقط دو موضوع پدیده و گلشیفته رو داری ، از اون هم مطلب بزار.
محمدحسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۳
دیگه مواضع مغرضانه سایت شما در مورد پدیده برای همه مشخص شده. تا چند وقت دیگه که پرونده پدیده بررسیش تموم میشه و به کوری چشم بعضی ها خیلی چیزا مشخص میشه.
شما هم خودتونو بیشتر از این خسته نکنید.
زمستون تموم میشه و روسیاهی برای زغال میمونه.
همچنان خبرهای خوب در راه است ولی شما دیگر نمی توانید همراه ما باشید :-)
ناشناس
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۵
یا دلار باید بشه 30.000 تومن یا سهام پدیده بشه 200 تومن تا ارزش روز داراییهای پدیده با قیمت سهامش همخوانی داشته باشد( کمتر از یک میلیارد دلار) یا اینکه کلا افزایش سرمایه ثبت نشود و همین 2000 تومن نرخ سهام شود که فعلا سناریوی اصلی همین اخری است.
ناشناس
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۹
روسیاهی و زیان برای افراد متعصبی می ماند که برخلاف نظر تمام کارشناسان مالی و خبره کشور و خارج کشور، بر طبل توخالی پدیده کوبیده و عده زیادی از هموطنان نااگاه را به چاه خیالی و رویایی پدیده رهنمون می سازند.

یک ملک یک قیمتی دارد. چاپ سهام یک قانونی دارد. نمی شود یک شرکت سهامی خاص، ملکی را ده برابر ارزش ان یا شاید صد برابر ارزش روز ان قیمت گذاری کرده و سهام بر مبنای ان چاپ نموده و به خلق الله بیندازد.
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸
دربورس هم قراردادی بین جند نفر ازما ها وجود دارد ح ب بما گفته بود ما ونکی ها 500000 هزار سهم برای خالی کردن دل سهام داران می گذاریم شما ان طرفی ها یک ریال بالا برای خرید با حجم 500تایی بگذارید ولی تا بحال درعرض دوماه فقط ما مقداری از سهم خود را از دست دادیم حال من فکر می کنم از فارکس بد تر هستیم
کورش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹
شما اگر در سال 89 یک واحد آپارتمان خریده بودید ، الآن حداقل 100 درصد به ارزش سرمایه تون اضافه شده بود. حالا شرکت پدیده که در حال ساخت اون سازه های عظیم هستش نباید با افزایش ارزش سهامش روبرو بشه ؟ من صادقانه معتقدم که پدیده کشی تنها یک اقدام غیر منصفانه برای ناامن نشون دادن سرمایه گذاری در خارج بورسه . شما فراموش نکنید که هیچکدوم از مدیران پدیده فرار نکرده اند و همه با شجاعت در حال رفع و رجوع این شرایطی هستند که براشون پیش آورده شده. نه از کلاهبرداری خبریه و نه از اختلاس. شما سعی کنید مشکلات خودتون رو حل کنید . این روش شما اصلا جوانمردانه نیست.
داراب
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴
89 تا حالا همه اقلام 6برابر شده
ناشناس
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹
داراب جان پس چرا در بورس سرمایه ما جای 6 برابر به یک سوم کاهش پیدا کرده؟
من
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۳
دلم می خواد داد بزنم که دست از سر پدیده بردارید. از خودتون بگید
dante
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۲:۲۶
دوست عزیز حرف شما قبول و اصلا ملک از سال 89 ببعد 20% رشد کرده، ولی سهام پدیده حسابی بادش کردن و به 60 برابر عرضه اولیه (در واقع 120 برابر قیمت اسمی) رسوندن یعنی بعبارتی 6000%، بنظر شما این رشد ظرف سه سال (با توجه به اینکه هنوز پروژه اول پدیده هم کامل نشده و تحویل خریدارا نشده) منطقیه؟
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰
الان دیگه چرا منفیه همه گزارشا که خوب بود
سهیل
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
خوب سهامدار جو زده و یک شبه با دست خودشون سهام هایشون رو مفت تقدیم حقوقی ها میکنن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵
بورس نیوز بس کن دیگه برو فکری به حال سهامدارن ورشکسته بورس کن سهامداران پدیده تا آخر ایستاده اند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰
بتوچه
دایه بهتر از مادر شده اید؟
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۶
توضیح اینکه تعداد پنجاه هزار تا بود نه پانصد هزار تا
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۹
تا جایی که میتونی به پدیده حمله کن ولی پدیده محکم ایستاده و از پس شما بر میاد زنده باد پدیده زنده باد محسن پهلوان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۹
اگرمیتونی فکری به حال بورس کن گول زدن یعنی بورس
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷
اتفاقا پدیده دقیقا داره مثل شرکت های هرمی عمل می کنه آخه نمی گید اینهمه خانه توی بیابان و جایی که خود شر مشهد با بی آبی مواجهه حتی تهرانم با بی آبی روبرو شده آبش از کجا می خواد تامین بشه بعدشم چرا هنوز یه پروژه تحویل نشده رفتن کیش بعدشم کمکم شایدمیرن اون ور آب و برو که رفتیم
سید ایمان
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶
عزیز من.پدیده ای که من میبینم آب هم درست میکنه
ناشناس
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
ناشناس عزیز که هیچ اطلاعی نداری لطفا ندانسته حرف نزن یعنی اون پروژه که تو کیشه با خودش میبره اون ور؟؟؟؟ بعدشم همه جا مشکل آب هست پس کسی ساخت و ساز نکنه!!!!
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸
پایان خوش مذاکرات هسته = پایان گروگانگیری بورس توسط دولت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹
آمار غیر قابله انتشارو دارید؟
هرکدوم به مذاقش خوش نیاد نمیذاره.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴
سرمایه گذاری در بورس نه به نفع تولیده نه به نفع مردم .فقطسودش تو جیب مافیای بورس میر ه,شرکتایی مثل پدیده هم به سهامداراش سود میرسونه هم پول مردم مستقیم به تولید وارد میشه.درضمن تعجب اینجاست از پردیسبان وتبرک خبری نیست فقط به پدیده با این همه تلاش وساخت وساز شبانه روزی میپردازی بورس نیوز,مشخصه که گزارشاتمغرضانه است.
امیرو
ROMANIA
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲
سلام بورس نیوز عزیز. من کسی هستم که پارسال با تحقیق و با وجود مشاوران قوی با 200 میلیون وارد بورس شدم و امسال تیرماه با 40 درصد ضررو تحمل استرس و فشار روحی و.... خارج شدم. ته مونده پولم رو دادم به ملک که حداقل خیالم راحت بشه که مال خودمه.
فکرکردم بورس کمک به کشورمه. دیدم رییس جمهور هکم گفت بیاین تو بورس. گفتم هم سود میکنم و هم اینجوری با کمک به تولید با تحریم ها مقابله میکنم. اما دیدم بورس شد جای پرشدن جیب بعض ها....
من کاری ندارم به پدیده. سهامدارش هم نبودم. یعنی دیگه اط سهامداری متنفرم حتی اگه 300 درصد سود بده. همش سیاسی و قمار.
اما فقط یه سوال دارم ؟ خود سایت شما تا چند وقت قبل تبلیغ پردیسبان رو صفحه اولتون بود . اگه قبولش نداشتید چرا تبلیغ میکردید واسش. فرقی نمیکنه پدیده باشه یا پردیسبان یا .....
شما خودتون هم مقصرید .عزیزم.
به نظرم به موضوعات دیگه بپردازید.
مردم فهم و شعور دارن. خودشون میدونن کجان.
شما خودتو روسیاه تر از این نکن.
خواهشا توصیه منو گوش بده.
یا حق
بهنام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲
خیل گسترده سهامداران "پدیده" حتی در بخش نظرات سایت خبری و تحلیلی بورس نیوز هم با طعنه و کنایه، ساز و کار بورس را به سخره می گیرند . اولا 6 میلیون از سهامداراتون رو بدبخت کردین و میگین سهامداران پدیده شما رو به سخره گرفتن اونا بیشترشون عزیز دل برادرم سهامدارای خود بورس هستن که میان به شما بد و بیراه میگن اونم به خاطر فساد و رانت بازی که بورس میکنه ثانیا سهامدارای پدیده به خاطر اینکه اونا رو هم میخوای مثل سهامدارای بورس بدبخت کنین و چوب لای چرخشون میذارین به شما توهین میکنن به شعور مردم (سهامدارای بورس و پدیده) توهین نکنید تا بد و بیراه نشنوید.
کهن دیار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳
تخلف در پدیده میلیاردی آشکار است. اما شما اگر به تسهیلات دهنده اصلی به پدیده نگاه کنید جواب این سوال است که چرا سازمان جرات ورود به مساله پدیده را ندارد.
مهمترین اصل در کاری رجحان محتوی بر شکل است. در قالب سهامی خاص سهم به مردم فروختن یعنی عرضه عمومی. بدیهی است که مهم نیست که شکل آن خاص است.
بدنیست بدایند آقای .... مشاوره پدیده و .... سابق بورس چیزی که دادستان مشهد اختلاس می دانند را نوآوری مالی خوانده اند. تصورکنید 1300 میلییارد تومان به جیب خانواده پهلوان در شرکت مادر رفته است بدون دلیل. بعد ایشان می گو یند نوآوری های مالی همه از مشهد شروع شده است. احتمالا ایشان شروع کننده در پدیده بوده اند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴
بابا بورس نیوز فکر میکنی بورس و مدیریت محترم اون تو موضوع پدیده ورود نکردن. واقعا اگه فکر میکنی نکردن یه نامه بزن بهشون یادآوری کن. اینکه اینجا مطلب میزنی به نظر بیشتر فرافکنی از موضوع سقوط شاخصه. اینکه بورس کشور ما هیچ حمایتی ازش نمیشه و قوانین و مقرراتی که وضع میشه باعث کاهش سود آوری شرکتها و زمین خوردن بورس میشه ربطی به پدیده نداره. مطمئن بدون الان شرکت گوگل و اپل و ... وارد بورس ایران بشن سقوط میکنن. بورس شده محلی برای اینکه دولت ببینه کدوم صنعت سودآوره، کسری بودجه و دیگر کمبوداشو با وضع قوانین از اون محل جبران کنه.
پدیده هم وارد بورس بشه همین عاقبتو داره.
کلا خصوصی سازی با این هدف بوده که دولتها که عرضه مدیریت و سودآوری شرکتهارو ندارن بسپارن به بخش خصوصی، وقتی سودآور شد با یه روشی سودشو ازش بگیرن.
همین بلا هم سر پدیده میاد اگه وارد بورس بشه.
واقعا اگه دلسوز مملکتی، اگه دلسوز مردمی، اگه دلسوزه ایرانی دست از جانب داری از بورس بردار و دنبال ریشه بگرد چرا بورس به این روز افتاد.
البته ریششو گفتم.
مطمئن باش هر صنعتی این روزا شاخصو ببره بالا میره تو دیده دولت که چجوری سودشو ازش بگیرن.
پدیده هم اگه این روزا تو دیده فقط به خاطره اینه که یه چیزی ازش بکنن.
شماهم شدی بازیچه و وسیله رسیدن به اهدافشون.
تقصیر نداری، اینجا ایران است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
بورس نیوز عزیز فکر می کنم ماموریت اصلی خودت که دفاع از حق وحقوق سهامدارا می باشد فراموش کردی وبرعکس یه عده هم که از طریق شرکتهای غیر بورسی ضررهای بورس وامونده راجبران می کنند مغرضانه عمل می کنی آخه اخبار مربوط به گلشیفته ،تصاویر خصوصی زنان ودختران ، نامزد جدید رونالدو و... چه ربطی به بورس ،سهامداران و اقتصاد کشور داره .خودتو درست کن
عماد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱
صبر مردم به سر اومده ...الان هم درخیابان حافظ در ساختمان بورس سهامداران به شدت عصبانی هستند و درگیری ایجاد شده...تا کی صبر کنند تا یک سری افراد یادشان بیفتادکه در جایگاهی که هستند برای چه هستندو چه وظیفه ای دارند؟!
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵
با سلام
قیمت سهام پدیده همیشه رو به بالا بوده چرا که سرمایه گذاری روی املاک بوده نه در کارخانه ای که مستهلک میشه یا با بالا و پایین شدن قیمت مواد اولیه به مشکل بخوره .
دوم سهامداران پدیده هرگز ضرر نکرده اند و حتی کسانی که اکنون از وضعیت پدیده میترسند سهامشون رو فروختن و پول و سود رو دریافت کرده اند .
سوم اینکه پدیده پروژه هایی رو میسازه که نظیر نداره . فقط یک پروژه رو نام ببرید که در اون سه شیفت کار کنن و مانند پدیده درکوتاهترین زمان ممکن ساخته بشه .
دست به دست هم دهیم ، ایران را کنیم آباد
سهیل
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴
فواره چون بلند شود سرنگون گردد.
علي ام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰
بورس نيوز، روزنامه خراسان، ايران جيب، شما ها اندک اعتباري که پيش ما داشتيد رو خراب کرديد.
شمايي که داري از عدم شفافيت پديده صحبت ميکني، الان ادعات اينه که بورس شفافه؟!!
تو بورس حقوقي ها و مافي ها سود ميکنند و حقيقي ها و مردم بدبخت ضرر.
بهزاد
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰
خوب گفتی مخصوصا روزنامه خراسان و بورس نیوز - ساکن مشهد هستم ولی از روزنامه خراسان متنفر شدم - درضمن بدونین جمع آوری 8000 روزنامه خراسان از سطح شهر کار خود روزنامه بود تا این تشنج رو شروع کنه
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵
باید سازمان بورس به جای غیر قانونی کردن فارکس, بورس اوراق بهادار را غیر قانونی اعلام میکرد که همه سهامداران را با این بی خیالی بیجاره کرد!!!!!؟
شهره
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
بابا تورو به خدا بورس نيوز دست بردار واله به خدا قسم من نه از آدمهاي پديده هستم ونه به گفته شما پول ميگيرم تا از پديده حمايت كنم يكي از سهامداراني هستم كه با سرمايه اندكم سهام پديده رو خريدم به اميد سود ولي شما دست بردار نيستين با اين كارهاتون دارين ما مردم عادي رو كه سرمايه گذاري كرديم نابود ميكنين بابا بدبخت داره سازندگي ميكنه همين كه هزاران نفر مشغول به كار شدن ورنق تو شهرهايي كه پروژه داره ايجاد كرده برامون كافي ولي شما نميذارين بابا اگه ميگين كارشون غير قانوني خوب بذارين قانون كارشو بكنه و دادگاه همه چيز رو مشخص كنه به خدا قسم شما با اين مقاله هاي هروزه عليه پديده داين با اعصاب وروان ما بازي ميكنين بذار واقعيت از راه درست مشخص بشه نه با جوسازي فكر ميكنين با بسته شدن دفاترش در تهران وبقيه شهرها چه كسي بيشتر متحمل ضرر ميشه پديده يا مردم معلومه ما بدبخت كه حتي ديگه جايي نيست مراجعه كنيم براي گرفتن حقمون پس اگه شما دلتون براي مردم ميسوزه اينقدر استرس وارد نكنيد هر روز عليه اش ننويسيد و همه چيز رو به قانون بسپارين
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴
دقیقا همین جمله شما چیزی است که راه سوء استفاده بعضی ها رو در بورس فراهم کرده:

"حال آنکه در بورس دستورهای خرید و فروش سهام به صورت آشکار قابل مشاهده است و هر اتفاقی می تواند تعادل بازار را سریع برهم بزند".

سهامدارای درشت همیشه از این راه برای جهت دهی به قیمت سوء استفاده میکنند.
حمیده بانو
ROMANIA
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹
اگه بورس شفاف تر از پدیده اس
پس این لینک خبریتون چی میگه ؟
لطفا برام توضیح بده

خبر رسمی اعتراض مردم در تالار حافظ http://www.boursenews.ir/fa/news/142902/
مهر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
برای سایت خبری هدفدار متاسفم. همش دروغ. همش کذب. شما دلتون به حال مردم نمیسوزه
پاشا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲
به مدیرت بگو حتما کامنتها را بخونه
باقر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰
یه چند روز دیگه همه چیز توی پدیده مثل قبل میشه 10 درصد سهام هدیه رو هم میگیریم انشاله شما هم میترکی (منظورم بورس نیوزه)
ناشناس
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۲
هر وقت نقد کردی کاغذ آ4 رو بیا حرف بزن.
Ali
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲
عمو کانادا ( ناشناس ) من حوالم نقد شد گفتم بدونی که ما گرفتیم پولمون رو باسودش
عشق است پدیده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲
حسود
داریوش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲
شاعر میگه :
کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی...
بورس بیاد ورود کنه !!!!!!! واقعا مسخره است آخه به بورس چه... مگه بورس با این چپاول سرمایه مردم چه برخوردی میکنه خخخخخخخ
داریوش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵
ممنوع شدن فارکس در ایران کار درستی بود 99% بازنده + کلاهبرداری بروکر ها و ...
ناشناس
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۷
خیر
علت شکست تمام این 99% استفاده از لوریج بالا است

به جای لوریج 100 یا بالاتر از لوریج حداکثر 10 استفاده میکرند 50% اینها برنده خارج میشدند

اگر بدون لوریج معامله میکرند فقط 9% شاید بازننده بودند

علت ورشکستی تمام این افراد از جمله خود بنده استفاده از اهرم مالی بالا است
ofside
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰
ارزش سهمو اگه عواید آتی شرکت تعیین کنه واقعی و درسته ،یعنی شما پول می دید تا ارزش آینده شرکت رو بخرید(مثل پدیده،گرند)اما سیستم بورس ما عرضه و تقاضاییه یعنی چی یعنی یه اسم یه نماد یا هرچی(حتی یه برگه کاغذم نداره)رو خریدار ،حاضره پول بده بخره پس ارزش داره اما اگر کسی نخواد بخره بی ارزشه شرکتم که p/e20 داره که یعنی سودآوری و بازده مورد انتظار کشک اصلا چرا قیمت سهامی که سالهاست زیان دهه80 تومان می ارزه چه سودی غیر از دلال بازی به سهامدار حقیقی می ده جمع کنید بابا خجالت بکشید البته بورس نیوظ و کسایی که مقاله می نویسن اینها رو می دونن اما ................
حسن
ROMANIA
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۰
بورس نیوز متاسفم که تو هم که اندک اعتباری داشتی امروز با اسم حمایت از حقوق سهامداران بر طبل توخالی تهمت وافترا میکوبی.درفضای رقابت اگر جوانمردی داری پاک وبی الایش حرف بزن.یک مشت حرف های تکراری وبدون پایه واساس وحتی بدون ارایه یک سند.شمایی که حرف از قانون میزنی نمیدانی تا جرم کسی اثبات نشود نباید انرا رسانه ای کرد؟
متاسفانه تمام اخبارت جهت دار ومغرضانه است.شرم بر تو باد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۷
بورس نيوز عزيز سلام، وقتي كه تلاش مذبوحانه شما را در روزهاي سراسر سرخ بورس مضمحل كننده سرمايه هاي مردم ميبينم بي اختيار لبخند بر لبانم جاري مي گردد! از اين بابت متشكرم!
و اما پديده شانديز: اين جمله بنده به يادگار در سايت شما باقي خواهد ماند‌"روزي را خواهيد ديد كه نه تنها از سراسر ايران بلكه از اقصي نقاط اين كره خاكي هركس كه به ايران براي گردشگري وارو مي گردد حداقل در يكي از مراكز و شهرهاي مدرن پديده روزگار خواهد گذراند در آن روز كه انبوهي از سرمايه ها راهي شهرهاي رويايي و افسانه اي پديده اي مي گردد كه شما براي كسب مبلغي ناچيز همواره در حال كوبيدن آن هستيد تنها روسياهي براي زغال باقي خواهد ماند!!!" آگاه باشيد كه پديده بيدي بود كه با اين بادها مي لرزيد تا حالا بارها از بازار سرمايه دارها حذف شده بود!!! به شما برادرانه توصيه ميكنم كمي هم آينده نگر باشيد و لااقل بفكر درآمد نشريه خود در آن دوران طلايي پديده باشد چرا كه هيچ يك از سهامداران پديده دلخوشي از نقدهاي مغرضانه شما ندارند!!! بنده به شما نويد روزهاي سراسر سبز پديده را از همين امروز مي دهم ... باشد كه تفكر كنيد
ahmad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۵
بسیار بسیار دلم برای مدیران و نویسندگان این سایت می سوزد ... چون نه دنیا دارند و نه آخرت
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۶
یه مثلی میگه هر جا که دیدی حرف از پدیده شد احتمالا یه نفر بورسی هست که نمیدونه به چی گیر بده
ملت ریختن توی تالار حافظ میگن آقا بدبختمون کردین شما میگین شفاف سازی تو بورسه?
بالای 99% بورسی ها ضرر دادن میگین شفاف سازی
بعد هیچ سهامدار پدیده شاکی نیست میگین کلاه برداره چون سود داده?
خودتون اصلا میفهمین چی میگین?
میگن دلیلتون چیه گیر دادین به پدیده ... میگین چون بورس ضرر داده ، و پدیده ضرر نداده ، پس پدیده کلاهبرداریه
آقا ول کنین پدیده و پردییسبان و ووو رو
چرا می خواین سر ما رو به پدیده گرم کنین?
هر چی میشه اونو میندازین وسط!?
از خدا بترسین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۹
دولت باید خودش یک بروکر بین المللی ایجاد کند

سود فوقالعاده ای هم دریافت میکرد

چرا ایرانیانی که صاحب بزرگترین ذخایر نفت و گاز دنیا هستند
نمیتوانند در این کالاها سرمایه گذاری کنند
سهامدار
UNITED KINGDOM
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۶
من یک سهامدار هستم 80 هزار سهم دارم 40 تاشو فروختم. ولی تصمیم دارم 20 تاشو تا قبل 23 ام انصراف بدم اونم بخاطر اینکه پول لازم دارم. البته قبل از بحران بوجود اومده تصمیم داشتم همه شو بفروشم. ولی وقتی دیدم جو خراب شد نظرم عوض شد. 60 هزار سهامم فدای یه تار موی امثال پهلون. اگه همه بفروشند من پشت پهلوانو خالی نمیکنم.به خدا اگه سهامداران سهامشونو نمیفروختند و میگفتند پای ضررشم هستیم همینطور که تو سودش بودیم پدیده صاحب همه چیزشون میکرد.ولی چه فایده که خیانتکاران نامردی پیدا میشن که بجای اینکه قوت قلب پدیده باشند پولو سودشونم تو این شرایط حساس میکشن بیرون فک میکنن خیلی زرنگی کردند.ادم باید یه ذره جلو وجدانش سرشو بالا نگه داره و به مرام خودش بنازد.پدیده و سهامداراش همه اعضای یک خانواده اند باید در برابر هم احساس مسولیت کنیم.این سایت بورس نیوزم حق داره چون جزو این خانواده نیست باید بهش محل نداد.
بورسباز نادم
UNITED STATES
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۴:۱۴
واقعا پدیده مظلوم واقع شد چه اتهاماتی که بهش نزدیم درسته تخلف داره اما مطمئنا قابل اصلاح بوده

به نظرم داریم چوب اذار پدیده رو میخوریم آخه از اون وقت بورس داغون تر شد

سهام داران پدیده ما رو حلال کنید
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹
پدیده: قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود
بورس: دریا دریا جمع شود وانگهی قطره شود

بورس نیوز جان خوبی تو؟!!!!!
سجاد پدیده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۹
کل اگر طبیب بودی
سر خود دوا نمودی
درود بر پدیده
درود بر پهلوان
زنده باد بچه های خسته مشد
خجالت بکش بورس نیوز....
تایید کن اگه دنبال شفافیتی ؟؟!!
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵
شفاف ترین بازار: فارکس. سخت و دشوار ولی شدنی!

چرا تمام دنیا بازار ارز رو به رسمیت میشناسند ولی بورس ایران نه؟! فکر نمیکنید داریم خلاف جهت اب شنا میکنیم؟
hekttor
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴
پدیده هم میخوان مثل گیتی پسند اصفهان بترکونن. منتها مردم نباید باور کنن و هجوم ببرن برای دریافت پولشون.
سجاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۹
اینم از بورس ببینیم رو این چطوری مانور میرین بورس نیوزیها اه پدیده دامانتان را گرفت زنده باد پدیده بترکه چشم کوته فکرا مثل شما که فقظ کارتون کوبوندنه بقیست
حسین
ROMANIA
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۰
مرگ بر بورس نیوووووز خاک تو شرفت چقد داری مگیری که اینجوری بلبلی میکنی مرد باش و نظر مردم رو کامل نشون بده ننگ بر تو باد
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۷
کلا کامنت های مخاطبین و تعصب برخی از هموطنان در خصوص شرکت پدیده از اصل اخبار بورس نیوز جذابتره .
Dante
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۸
مطمئن باشید کسانی که میایند اینجا و کامنت منفی میگذارند اکثرا سهامدار پدیده هستند و دلشان نمیخواهد این شرکت سقوط کند.
البته این کاملا طبیعی است، تا وقتی شما با پولتان چیزی نخریده اید، مالک پولتان هستید حس عرق خاصی به هیچ کالایی ندارید، به محض اینکه پولتان را خرج خرید خرید چیزی کردید، از نظر روانی آماده هستید تا با تمام توان از تصمیم قبلی تان دفاع کنید. ماشاء ا.. بعضی از دوستان سهامدار بدون دلیل منطقی و ارایه آمار و ارقام چنان از سهم دفاع میکنند که شاید خود آقای پهلوان مقدم تا امروز از مزایای سهم خبر نداشته!!
لطفا صبر کنید تا 24 بهمن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۸
فقط تو یک روز نزدیک 4000 میلیارد تو بورس دود شد

رفت هوا بعد به پدیده بدبخت گیر دادیم

واقعا اینرو راست گفته دوست من بچه های مشهد به آقا بگید ما رو حلال کنه بد کردیم بد
ofside
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲
ببینید دوستان من خودم سهامدار پدیدم ولی از اوضاع بورس ناراضی هستم
چرا که اقتصاد یک کشور یک پیکره است هر بخشی آسیب ببینه یعنی یک قدم به ورشکستگی نزدیک میشیم بهتره دست از خودخواهی برداریم همدیگرو تخریب وآه و نفرینم نکنید لطفا !!!!اختلاف بین ما افراد جامعه فرصتو برای سوئ استفاده گرگها فراهم می کنه
سید حسین
UNITED STATES
جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۵
افرین بر بورس نیوز و مردان و زنان شجاع خبرنگار و نویسنده که نه وابسته پول نه قدرت هستند کاش تمام روزنامه نگاران و نویسندگان رسالتشان همین باشد ....

بیماری دلالی و یک شبه پولدار شدن مثل خوره به جان مردم وجوانان افتاده تبلیغات سمی این شرکتها کشور به سمت نابودی تولید میکشاند کسی میشناسم به خاطر همین شرکت پدیده خانه پدرش بدون اطلاع فروخته و الان هم یک خانواده بدبخت کرده اینها کارافرینی نیست خرید زمین کشاورزی به متری هزار تومان خریدن و60 میلیون فروختن اسمش کارافرینی هست؟
بیدارشوید از خواب ..........
مبارک
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۸
آقای سید حسین عزیز . من به کی قسم بخورم حاظرم که هنوز پدیده توی بورس نرفته یکجا سهام این دوستت رو به قیمتی که خریده بخرم . اما متاسفانه دستگاه قضا نمیذاره . من توی شیراز 120 هزار سهم خریدم . ولی دادگاه از هفته پیش داره پولامونو از پدیده میگیره و بهمون پس میده . خواهش میکنم اگه مطلبی مینویسین از روی تحقیق باشه .
ناشناس
GERMANY
جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۱
پدیده حباب ساز و فریب کار بزرگ
با تبلیغات فریبنده ملت را بیچاره کردن
محسن
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۰
اگه پدیده چیپس و پفک تولید می کرد و این همه تبلیغ می کرد بازم فریبکار بود؟؟؟؟؟؟؟
حسام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳
آقاي ناشناس كه پرچم كانادارو ميزني

شما در جريان نيستي كسي مجبورتم نكرده نظر بدي

اولندش كه برگه آ4 پديده به كل برگه سهمهاي شما در بورس ميارزه


دوما در پديده همه سهام ها و حق تقدم و 10% هم يكجا ميتوني بفروشي كي گفته 1/5 رو فقط ميخرن؟؟؟

شما كه تو مشهد نيستي بهتره سكوت كني چون مشخصه داري مسوزه اونجات كه مردم سود كردن شما در بورس ضرر من خودم در بورس ضرر كردم آوردم در پديده جبران شد

شما هم ميتوانيد همراه ما باشيد

علت عقب ماندگي ايران همين حسادتها و دروغ گفتنهاست
saradry
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲
با سلام خدمت انسانهای صادق و تلاشگر
بورس نیوز مطالبم را چرا منتشر نمیکنی؟؟؟
پدیده که شبانه روز تلاش میکنه و همه دارن با چشاشون میبینن فریبکاره؟؟؟ اومدی پدیده مشهدو دیدی؟؟؟
آذر آب ، تولی پرس ... که تو بورس بودن ادرسشونو بهم میدی کجان؟؟؟
ایران خودرو که خودم توش شاغلم میشه بگی داره چیکار میکنه؟؟؟ و ارزش افزودش واسه این مملکت چیه؟؟؟
دست از تخریب بردارین خودتون هم میدونین که دارین دروغ میگین ...
بذارین یه نفر تو این مملکت کار کنه
بذارین سرمایه گذار بیادش
بذارین سود به همه برسه نه یه عده رانت خوار که مث زالو به بانکها بورس بیمه ... چسبیدن و فقط عده محدودی ازش سود میبرن
همگامیم همراهیم با پدیده
خود بورس هم میدونه که پدیده شایعاتو داره پشت سر میذاره و تبلیغاتش به زودی شروع میشه ...
هستیم با همه تلاشگرن ایران اسلامی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲
پدیده شاندیز تقاضا کرده بره فرابورس ! گفتند اول بذار تکلیفت رو قوه قضاییه مشخص کنه ، بعد .... یاد اون ضرب المثل قدیمی افتادم که میگه .... یارو رو به ده راه نمیدادند .......
عباس از کیش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱
سلام خوبید.. آفرین برقوه تخیل نویسنده .. راستی چرا انتهای متن نام صاحب متن ذکر نشده نکنه از صلواتهای مردم میترسید.. از مردم نترسید از خدا بترسید..
بزودی همه باهم خواهیم خندید به چی و به کی در تعداد نظرها و تعداد + ها مشخص است..
پس تا بعد که دیگر شما نمیتوانید همراه ما باشید..
سیاوش از تهران
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۷
ایول عباس........ خیلی به جا بود..
درود بر تو..
danyel
-
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۴
بعضی افراد کاملا ازمرحله پرت هستند وخودشان فکرمی کنند مسائل اقتصاد را می دانند!بطورخلاصه علوم اقتصاد دانشگاهی وآکادمیک هروقت توانست بومی شود، با شرایط حاکم اقتصادی درکشوری چون ایران قابل تطبیق است؛ وگرنه یک سری بحث های تئوری و روی کاغذی بیش نیست........باید به ایشان گفت بروید مشق هایتان را بنویسید!!!!!
همين نزديكا
ROMANIA
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۴
سلام
حقيقت من كه از همون روز اول به پديده مشكوك بودم و نرفتم دنبالش...
اما واقعا اشتباه كردم كه پولم و حروم اين بازار سرمايه ايران كردم.

پديده با همه شفاف نبودنش شرف داره به اين بورس چرت ايران.
دوستم پديده خريد پولش چند برابر شده....

، اينا همه حساب سازي مي كنن،اينا هنوز فلسفه سهامي عام رو نمي دونن،فقط به فكر جيب خودشونن نه سهام دار خرد،بورس ايران درش تخته بشه سنگين تره...
ناشناس
ROMANIA
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۱
آقای بورس نیوز طی این پنج سال کجابودی هدف ازسرمایه گذاری من درپدیده قصدخیربوده به خداواگذارت میکنم اگراتفاقی براسهامم بیفتد
متضرر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳
خیلی جالبه من احساس میکنم من و سهامداران خرده پا سیاهی لشگریم و داریم برای مهرهای بزرگ نقش سربازو بازی میکنیم . نه حقوقی و نه دولت براش مهم نیست چه بلایی سر ما میاد. سهم پترول حقوقی نشسته داره نوسان گیری میکنه واین وسط خرده پاها هیجانی خرید و فروش میکنند و تنها چیزی که تغییری نداشته و حتی افزایش داره کارمزد هست که مهمترین بخش قضیه از نظر دولته چون من در هر صورت کارمزدشو میگیره بنابراین هیچ تلاشی برای بهبود نخواهد کرد. رانت اطلاعاتی حقوقی هم مزید بر علت . بورس جای ما نیست جای دوستان با نفوذ