بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۷
کد خبر : ۱۴۲۵۱۰
به گزارشخبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ سفر کردن روی رود یکی از بهترین راه های لذت بردن از مناظره زیبای اروپا است و گردشگران از این لحاظ فرصت های زیادی در اختیار دارند و می توانند با قایق های تفریحی در شهرها و حومه های خوش منظره کشورهای اروپایی به آرامی سفر کنند و از زیبایی های قاره سبز لذت ببرند. در اینجا بهترین رودها برای سفر و گشت و گذار رودخانه ای در کشورهای اروپایی را انتخاب کرده ایم:


رود راین (Rhine)
راین یکی از مشهورترین و زیباترین رودهای اروپاست. این رود از گریسونز در کوه های آلپ سوئیس آغاز می شود و قبل از آنکه به دریای شمال در هلند بریزد، از آلمان می گذرد. این مسیر رودخانه ای مسیری محبوب برای گشت تفریحی محسوب می شود. در آلمان می توانید از کنار جنگل سیاه، شهر زیبای کلن و چند قلعه خوش منظره بگذرید و از این سفر لذت ببرید. به هلند که رسیدید، از آبراه ها و آسیاب های بادی دیدن کنید و در فرانسه سری به شهر خوش منظره استراسبورگ بزنید.


رود سن (Seine)
در فرانسه گشت های تفریحی رودخانه ای زیادی هستند که در آنها واقعاً به گردشگران خوش می گذرد، ولی یکی از رمانتیک ترین این سفرها، گشت تفریحی با قایق روی رود سن است که در شمال فرانسه جاری است. برای لذت بردن از این سفر، حتماً پاریس را ببینید و سپس با قایق در مسیر کلود مونه پیش بروید و حومه نورمانی فرانسه را تماشا کنید. در این مناطق می توانید سواحل تاریخی نورماندی را سیر کنید و از معماری قرون وسطایی روآن و باغ های شگفت انگیز ژیورنی که نقاشی های مشهور مونه در آنجاست، لذت ببرید.



رود گوجا (Gauja)
مدتی پیش کشور لتونی (یا لاتویا) در نظرسنجی آنلاینی زیباترین کشور دنیا نامیده شده بود. این کشور یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری دنیا و مروارید منطقه بالتیک است. لتونی پر از مناظر زیبا از جنگل های انبوه سبز است که بوی درختان کاج انسان را مست می کند. حومه آن بطور شگفت انگیزی دست نخورده و بکر مانده است و اگر دوست دارید سفری به این کشور داشته باشید حتماً سفر رودخانه ای روی رود گوجا را امتحان کنید که شامل بازدید از ویرانه های قرن سیزدهمی قلعه توریدا هم می شود. این قلعه بالای صخره هایی ساخته شده که مشرف به رود هستند و در پارک ملی گوجا، خرس ها و گرگ ها پرسه می زنند.


رود لوآر (Loire)
این رود که بیش از 1000 کیلومتر است، طولانی ترین رود فرانسه است و برای کسی جاذبه ای دارد و یونسکو آن را میراث جهانی اعلام کرده است. لوآر از میان تاکستان ها، حومه های زیبا و دهکده های قرون وسطایی کوچک و مناظر نفسگیر فرانسه می گذرد. دره لوآر بهترین فرصت های قایق سواری را برایتان فراهم می کند، زیرا این دره پر از کاخ ها و کلیساها، تاکستان ها و دهکده دژسازی شده باستانی دسیز است که در این دهکده سردابه قرن هفتمی مروونژین ها قرار دارد.


رود دورو (Douro)
این رود در کشور پرتغال جاری است و این بخش از پرتغال یکی از جاذبه های گردشگری اروپا است که هنوز معروف نشده است. گردشگران زیاد به این منطقه نمی آیند، ولی این چیز بدی نیست. این رود در شهر پورتو یعنی در قلب شبه جزیره ایبریا پیچ و تاب می خورد و از میان مناظر بکر و شگفت انگیزی می گذرد. در این مسیر شاهد تاکستان های شیبدار، دهکده های زیبای کارت پستالی و باغستان های بادام خواهید بود.



منبع:bartarinha.ir
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۳
دلت خوشه بورس نیوز آخه کی اونقدی پول داره و میتونه به این جور سفرا بره مگه اینکه جرو آقازاده ها باشه با اختلاس 3 هزار ...کرده باشه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۰
البته ارزش دیدن این همه زیبایی را دارد حتی از اینترنت اما از رودخانه های زیبای اروپا من تعجب میکنم چرا صحبتی ازرودخانه عظیم وزیبای دانوب نشده این رودخانه علاوه بر شهرتش وزیبایی منحصر بفردش قابلیت حرکت کشتی های بزرگ را هم دارد به یاد "ماهیگر رودخانه دانوب"