بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵
تحلیل روزنامه وطن امروز بر گفتمان دولت؛

چراغ سبز دولت روحانی به آمریکا؛ مژده بده یار پسندید مرا

آخرین نظرسنجی‌ موسساتی همچون زاگبی و گالوپ از حمایت بیش از ۷۰درصدی ملت ایران از برنامه هسته‌ای کشورمان حتی در صورت افزایش فشارهای اقتصادی حکایت دارد و این موضوعی نیست که دولت با خلط آرمانی چرخش سانتریفیوژها بتواند آن را نادیده بگیرد.
کد خبر : ۱۴۲۷۳۲

روزنامه وطن امروز در یادداشتی نوشت: مد این روزهای اعضای موثر در دایره سیاست خارجی آمریکا با چند سال پیش تفاوت زیادی کرده است.

قبل‌تر‌ها تعداد قابل توجهی از سیاستمداران آمریکایی نئولیبرال چماق «تعامل ضعیف دولت با ایران» را مکرر بر سر رؤسای‌جمهور می‌کوبیدند و دولت نهم را حاصل سال‌ها رفتار غلط آمریکا با مردم ایران برمی‌شمردند. ایام گذشت و دولت روحانی با شعف بسیار همین گروه‌های نئولیبرال بر سر کار آمد. به نحوی که تقریبا دیپلمات‌های دولت یازدهم مطمئن بودند آمریکایی‌ها در انتظار ظهور آنها در عرصه سیاست خارجی ثانیه‌شماری می‌کنند تا در مواجهه با «درایت و هوشمندی و فهم بین‌المللی‌شان» همه سوءتفاهمات را در فرصتی بسیار کوتاه حل و فصل کرده و عکس یادگاری حل بحران بگیرند! توهم‌آفرینی درباره حمایت از «رابطه ایران و آمریکا» به اندازه‌ای بیخ گوش دیپلمات‌های ایرانی زیاد شد که برخی قول لغو 3 ماهه تحریم‌ها و آشتی به شرط رفع همه کدورت‌ها به ملت دادند. حتی یک نفر بلند شد و گفت «بحمدالله امروز به واسطه تغییر رفتار آمریکا، دیوار بی‌اعتمادی خراب شده و ایام آشتی و اتحاد استراتژیک به واسطه منافع مشترک فرارسیده است»!


روزی نبود که ندای «مژده بده یار پسندید مرا» از دهان اصلاح‌طلبان بیفتد و در مقابل دیپلمات‌های آمریکایی اجازه دهند «جو سازش» ایران و آمریکا در فضای رسانه‌ای فروکش کند و همه اینها در پیش بودن ماه عسل رویایی اقتصاد ایران و غرب را مقابل چشم دولتمردان ایرانی ترسیم کرده بود.


اما به ناگاه ورق برگشت! به‌رغم تغییر رویه ناگهانی آمریکا در مسقط، هیچ سیاستمدار نئولیبرالی در حمایت از ظریف و مواضع ایران در عمل به مفاد توافقنامه یکجانبه ژنو، پادرمیانی نکرد!


امروز مدت‌هاست از آخرین نطق یک دیپلمات آمریکایی درباره اهمیت رد نکردن دست دوستی دولت ایران می‌گذرد. در عوض شاهد اتخاذ مواضعی متفاوت از جانب افرادی هستیم که ظریف در اولین نطق تلویزیونی خود پس از کسب رای اعتماد مجلس، حسابی برای مردم از اهمیت نظر آنها در سیاست خارجی آمریکا تعریف کرد! ری (رضا) تکیه، عضو شورای روابط خارجی آمریکا، اخیرا در لس‌آنجلس‌تایمز گفته است: «انکار برنامه هسته‌ای از سوی نمایندگان مترقی‌ترین جناح سیاسی ایران، گواه بر این مدعاست که مواضع مبارزه‌طلبانه هسته‌ای ایران، پایگاه مردمی متزلزلی دارد. دیدگاه‌های تاریک برخی چهره‌های مشهور سیاسی داخلی ایران راجع به برنامه هسته‌ای ثابت کرد تصور مفسران سیاسی غرب پیرامون حواشی این برنامه غلط بوده است».


نظر نگارنده این متن چنین است که ری تکیه، همسر سوزان مالونی؛ هرگز در دسته سیاستمداران ایرانشناس جایی نداشته است. زندگی سیاسی او، همچون سایر سیاستمداران نئولیبرال آمریکایی مملو از موضع‌گیری‌های متضاد و متناقض درباره اعتماد کردن یا نکردن به پراگماتیست‌های حامی هاشمی رفسنجانی و خود اوست! اما آنچه مهم است نحوه رفتار دولتمردان ایرانی و حامیان سیاسی آنها در پاسخ به گمانه‌پروری‌های غلط اندر غلط در جامعه آمریکاست. رئیس‌جمهور روحانی در تقابل با رواج چنین ایده‌ای که هدف از طرح آن شکست مذاکرات و از سرگیری دور جدید تحریم‌ها و ادامه فشار اقتصادی بر ایران با استمرار نقشه کاهش قیمت نفت است، موضوع «رفراندوم» را پیش کشید که اتفاقا به استقبال شدید رسانه‌های زنجیره‌ای همسو با دولت انجامید! یعنی علاوه بر اینکه کمکی به مذاکره‌کنندگان در صف اول مبارزه دیپلماتیک با تحریم‌ها نرساند بلکه گمانه‌های سیاسی نئولیبرال‌های عهدشکن تقویت شد!


تحلیل رفتار روحانی در شرایطی که دولت بشدت مشتاق انعقاد توافق نهایی با غرب است عجیب می‌نماید اما شاید کلید رمزگشایی از این رفتار را با مروری بر گذشته اصلاح‌طلبان در تقابل با پیشرفت هسته‌ای کشورمان بیابیم: سال 1381، موسسه پژوهشی آینده، وابسته به عباس عبدی، بهروز گرانپایه و علیرضا علوی‌تبار؛ از اصلاح‌طلبان بدسابقه آن دوران، با انتشار گسترده نتایج 3 نظرسنجی جعلی در رسانه‌های زنجیره‌ای آن دوران درخصوص نظر مردم ایران درباره برنامه هسته‌ای کشور و رابطه با آمریکا؛ به جریان‌سازی مشابه دوران فعلی دست زدند. خط و ربط آمارسازان موسسه آینده توسط وزارت اطلاعات و قوه‌قضائیه به سرعت آشکار شد و این افراد به اتهام جاسوسی روانه زندان شدند اما گمانه‌سازی غلط آنها همچنان به عنوان پایه تحلیل‌های سیاستمداران آمریکا مورد استناد واقع می‌شد. دولت نهم به محض شروع به کار، با دعوت از چند موسسه آمارگیری مشهور متعلق به راکفلرها، از آنها خواست نظرسنجی حضوری از مردم ایران به عمل آورند تا فرض صحت ادعاهای اصلاح‌طلبان آزموده شود. نتایج این نظرسنجی که هنوز هم نسخه فارسی و انگلیسی آن در اینترنت در دسترس است، ناقض همه ادعاهای اصلاح‌طلبان بود. علاوه بر آن افشای نظرات حقیقی ایرانیان موجب شد سیاستمداران آمریکایی پشت‌پرده این آمارسازی در عرصه سیاست خارجی آمریکا «بی اعتبار» شوند.


امروز نیز به نظر می‌رسد خط‌دهی به دولت آمریکا درباره بی‌انگیزگی مردم در حمایت از برنامه هسته‌ای کشورمان از داخل کشور صورت می‌گیرد و هیچ بعید نیست آنها که به رئیس‌جمهور آمار خلاف با هدف مطرح کردن موضوع رفراندوم می‌دهند، مرتبط با همین لابی‌های آمارساز داخلی باشند.


این در حالی است که آخرین نظرسنجی‌های موسسات آمارگیری همچون زاگبی و گالوپ از حمایت بیش از 70درصدی ملت ایران از برنامه هسته‌ای کشورمان حتی در صورت افزایش فشارهای اقتصادی حکایت دارد و این موضوعی نیست که دولت با خلط آرمانی چرخش سانتریفیوژها بتواند آن را نادیده بگیرد.


نکته مهم‌تر لزوم تلاش مضاعف برای فهماندن این موضوع به برخی از غضنفرهای داخلی است که به فرض محال، بایگانی پرونده هسته‌ای ملت ایران نیز به جلب رضایت آمریکا منجر نخواهد شد. کما اینکه قلع و قمع سانتریفیوژها و ذخیره سوخت اتمی و توقف رشد و پیشرفت برنامه هسته‌ای کشور توأم با آغاز پروژه کور خلع سلاح فضایی و سایبری نیز منجر به عقب‌نشینی آمریکا نشد. به هر حال این نشان می‌دهد، برخی حقیقتا از درایت کافی برای پیش‌بینی رفتار دشمن بی‌بهره‌اند.


آنچه اکنون آمریکایی‌ها را مشتاق پیشروی در محدوده ممنوعه منافع و حقوق اساسی ملت ایران کرده، علاوه بر چراغ سبز گروه همیشه در صحنه خائنان داخلی، بی‌برنامگی شدید دولت در حوزه اقتصاد و انفعال در حوزه سیاست خارجی است. جلب رضایت آمریکا با باج‌دهی و سر و دست شکستن برای صیانت از وجهه نابود پادشاهی عربستان در منطقه، به بهانه شراکت استراتژیک با هدف به رحم آمدن سعودی برای توقف پروژه آمریکایی- اسرائیلی کاهش قیمت نفت، تکیه بر باد است و عین خامی سیاسی محسوب می‌شود. با مطالعه این سطور، رمزگشایی از علت انتقاد مکرر اصلاح‌طلبان از دولت و یادآوری عدم توفیق آنها در ایجاد رونق اقتصادی و حل و فصل پرونده هسته‌ای، چندان دشوار نمی‌نماید! فراموش نکنیم تعامل با خیانت‌پیشگان داخلی، جفا به دولتی محسوب می‌شود که با مشکلات دست به گریبان است و در این بین به‌واسطه تناول خوراک‌سازی حامیان دشمن، از مسمومیت گفتمانی نیز رنج می‌برد.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵
این 70% را از کجاشون آوردن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عليرضا
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶
متن را نخوندي؟ ميگه موسسه گالوپ و زاگبي نظرسنجي کردند.
احسان
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
آقای علیرضا خان ساده!
میگه را ول کن
ببین کی گفته ؟
آخه ساده ، 15 درصد هم تو ایران انرژی هسته ای میخوان وقتی که زندگیشون گیر 4000 تا چیز دیگه س ؟
عليرضا
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴
احسان خان با هوش!
شايد ظاهر قضيه ي داشتن انرژي صلح آميز هسته اي به هر قيمتي خوب نباشد. اما آيا طرف مذاکره به چيزي جز وابستگي ايران در هر زمينه اي قانع خواهد شد. آيا بهتر نيست در همين بحث هسته اي جلوي آنها بايستيم تا اينکه روزي در مورد بديهي ترين و اوليه ترين حقمان در معرض مذاکره با آمريکاي قلدر قرار نگيرد. مگر کشور ليبي از خير انرژي هسته اش نگذشت پس چرا دست از سرش برنداشتند تا اينکه در فرصتي به بدترين شکل بمباران شد. مگر خودشان اعلام نکرده اند که بعد از انرژي هسته اي نوبت موشکهايتان است و يا حقوق بشر مد نظرشان و در نهايت پس از اينکه همه داشته هايمان را گرفتند نوع حکومتمان را نخواهند پذيرفت تا اينکه حکومت دلخواه خودشان را بر سر کار بياورند و تازه ول کن نيستند بايد مستعمره شان بشيم و مخارج لشکرکشي هايشان و رفاه کشورشان را از من و تو در بياورند و به مستشاران خود در کشورمان حق توحش بپردازند چون از ديدگاه آنها ما وحشي هستيم .و ...
رضا+
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۵
بزن زنگو علیرضا خان نطق کردن
تبریزی
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
دعوتتون میکنم به سخنان گهربار استاد زیباکلام در مورد انرژی هسته ای و فواید آن مراجعه نمایید
hamid
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۷
چ بخوایم چ نخوایم دنیا قوانینی برای خودش داره ... صد البته آمریکا هم داره زور میگه
سخته برام ، ولی خب ترجیح میدم آمریکا زور بگه ، تا میلیون ها نفر توی یه جنگ جهانی دیگه کشته بشن تا یه عده بعنوان فاتح در صفحه های تاریخ مطرح بشن ... این زندگی حق همه ما هست .
ناشناس
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۴
اصلا چند درصد ایران انرژی هسته ای را میشناسند ؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶
70درصد؟؟؟....همون63درصد رو میگفتین تا عدد مقدس 63 جاودانه یشه
کورش
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸
این نظر سنجی را بگذارید در کوزه آبش را بخورید .
اگر راست می گویید نظر سنجی را آزاد به صورت رفراندم بگذارید , آنوقت می فهمید علی آباد هنوز دهات است و شهر نشده
ناشناس
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲
قدیما مگفتن مافکرمیکردیم علی اباد دهیه ولی وقتی دیدیم فهمیدیم خرابه ای هم نیست
ناشناس
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲
با افرادی امثال شما که سطحی نگر هستید می خواهید وضع بورس خوب باشد .انرژی هیته ای بهانه بیش نیست اگر تمامی فعالیتهای هسته ای هم متوفق شود انها به قدرت موشکی ایرا ن گیر می دهند.بشینید یک لحظه فکر کنید. دراینده خواهید دید.کشورهای دیگر دنیا حتی کشوری مانند هند وپاکستان بمب اتم دارند به انها گیر نمی دهند.اگر بد است برای همه باید بد باشد.ما به هیچ کس باج نمیدهیم.
313
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۶
آزموده را آزمودن خطاست
در زمان دولت اقاي خاتمي متوقف شده بود چي شد تحريم ها لغو شد؟
مشکلات مردم حل شد؟
واقعا چي شد نتيجه توقف چي بود من که کلي توقايع اون موقع را مرور کردم چيزي نديدم
مردم گرسنه هر روز گرسنه تر ميشن
تحريم ها سرجاشه
دزدي ها سرجاشه
و...
بي تعصب بگين چه فرقي به حالمون شد اون روزها ؟ که اين روزها با توقف بشه!؟
سامان
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱
سازمان فضائی در سال 89 هم زیر مجموعه وزارت ارتباطات بود چرا آن موقع کسی شکایت نمی کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲
نظر سنجی ،70% ، افزایش فشار اقتصادی به هر شکل ممکن ، تداوم برنامه هسته ای به هر قیمتی و... واقعاً جای بسی تامل است
ناشناس
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
شما فکر کرده اید همه مردم ایران مانند شما ترسو ومانند عراب جاه طلب هستن. تاریخ ثابت کرده مردم ایران تن به ذلت نمی دهند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸
مژده میدم ما هم نپسندیدیم تورا
امير
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹
بازم امثال من كه بيماري خاص داريم بدبخت شديم دو ماه بايد داروخانه هارو بگرديم تا شايد دارومون گير بياد
ناشناس
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸
ناراحت نباش .کارخانه های تولید دارویی داخل دارو ی شما را تولید می کنند عمر دست خداست نه کنگره امریکا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳
نظرسنجی بذارید تا بفهمید چند درصد موافق برنامه هسته ای هستند.
صابر
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴
برنامه هسته ای بهانه است آمریکایی ها کل ایران را می خواهند لطفا در مورد دادن کل ایران به آمریکایی ها نظرتان اعلام کنید
متین
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳
اقایون توجه کنید به منبع، روزنامه وطن امروز این مقاله رو نوشته پس مشخصه که این امار و ارقام از کجا میاد زیاد جدی نگیرید......
amin
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
این لایک ها و.. نشون میده که از کف جامعه هیچ شناختی ندارین.. البته دارین اما سودش تو ندانستنه که اینچنین قلم ب رسوایی میبرید
ناشناس
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۲
جامعه لایکی هستید دیگه وجود خارجی ندارید . شماها همونایی هستید رفتید پیج مسی به گند کشیدید کل مردم که پای کامپیوتر نیستن ! هستن ؟
ساسان
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۶
بي سوادا با كامپيوتر سنخيتي ندارن
ناشناس
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
نظرات این چند نفر در این سایت دلیل نمی شود دراین سایت فقط افراد ضرر کرده وجود دارند ومانند مار زخمی هستن وفکر میکنند با توافق تمامی مشکلات رفع میشه.امثال شما باعث شده همه در بورس ضرر کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
شما جای روحانی مگر کار دیگه ای هم میشه کرد؟ بس کنید این تحلیل های اب دوغ خیاری رو.وقتی مردم نون خوردن نداشته باشند هسته ای رو میخوان چکار؟
ناشناس
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۳
همینید دیگه شکم پرستید واسه اینه با شما به جایی نمیرسیم
ایمان
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۳
خود تو که میگی شکم پرستید 2 روز غذا نخوری دین و ایمان نمیمونه واست چه برسه به انرژی هسته ای
ناشناس
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
شما فقط سطحی نگر هستید.توافق وقتی حاصل میشود که ایران در همه زمینه خود را تسلیم کشورهای اروپایی کند.جای شهدا خالی ببینند چه کسانی دارند کشور را اداره میکنند
عليرضا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
بندگان پول و سرمايه نمي توانند مسائل آرماني را تحليل کنند و در مقابل فشار اقتصادي بالاخره تبديل به وادادگان سياسي مي شوند.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵
مردم ایران انقلاب کردند که به امریکا و اروپایی ها باج ندهند و روی حرفشان هم هستند.8 سال جنگ و بعدش تحریم رو هم تحمل کردند.فقط چند قدم تا پیروزی مانده.خداوند هم می فرماید که تنها چیزی که می تواند شما را از نقشه های شوم صهیونیست ها نجات بدهد صبر و تقوا است.باید آستانه صبر و تحمل رو افزایش بدهیم و مردانه مقاومت کنیم وگر نه تسلیم شدن باعث پررویی بیپتر طرف مقابل خواهد شد
فرهاد
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶
اولا خداوند دقیقا در کجا در مورد "صهیونیستها" اینا گفته؟! دوما در مورد چند قدمی که باقی مونده، این چند قـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــدم چند سال دیگه طول میکشه؟ سوما اروپا و آمریکا الآن دارن نفت را بشکه ای 40 دلار میخرند و رشد و شکوفایی اقتصادی خودشون را هم طی میکنن و ما خودمون با عظیمترین ذخایر گاز در جهان حتی نمیتونیم گاز خودمونا تامین کنیم، بنظرت ما خیلی به اونا ضربه زدیم؟!!! یه ضربه کاری اینجوری دیگه بهشون بزنیم یقینا از پا در میان، مگه نه؟!
امیر
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۶
شما آقا محمد هستی یا مردم ایران؟
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰
از میان همه اشناها و دوستان و فامیل و بقال و قصاب و غیره که من میشناسم 100% شون میگن اب و نون و گاز و برق و بنزین ارزانتر حق مسلم ماست و ما فشار بیشتر را نمیتونیم تحمل کنیم. با این آماری که روزنامه وطن ارائه داده حالا یا من باید تجربه شخصی خودما که با چشمهای خودم دیدم و میبینم غیر واقعی و نادیده بگیرمف یا اینکه آمار 70% شما را من دراوردی قلمداد کنم.
ناشناس
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۱
تعداد لایک ها خود خبر می دهد از سرٌ درون !
ناشناس
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
نظرات شخصی را به کل جامعه نسبت ندهید ترسوها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶
وطن امروز را ببنديد
حامد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲
سودش کی تقسیم می شود؟
بانوی ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸
اسم روز نامه ات را غلط انداز انتخاب کرده ای تا عوام را فریب بدهی .غافل از انکه با این همه رسوایی اختلاس دیگر حنایتان رنگی ندارد .وشور بختانه انقدر به این بی خردی ,مرد را احمق فرض کردن پا فشاری کردید که حتی بین خودیها هم خریدار ندارید باور نداری یک نگاهی به انتخابات ریاست جمهوری بینداز متوجه می شوی فکر می کنم حتی همسر وفرزندانتان هم روز نامه تان را نمی خوانند در ان صورت باید تیرازتان بیشتر می بود
عليرضا
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۱
باز اين بانوي ايراني قاطي کرد. چه قدر توي بورس ضرر کردي که اينقدر آشفته اي، يه خورده هم به فکر سلامتي ات، مردم به روحاني رأي دادند که تدبير کنه اما
نارون
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲
چطور. تا وقتی به نفعتون هست نظر سنجی خارجیا کاملا درسته و وقتی به نفعتون نیس میگین موسسات نظر سنجی مزدور امریکا و اسراییل هستن ..!!!
ناشناس
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷
برو از همون دو منبع مذکور سوال کن اگر تایید کردن حرفه
رضا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳
نفرین نمیکنم ولعنت نمیفرستم ای کاش یک دلواپس یک روز بره دنبال داروی بیماری خاص یا بیاد تو یک کارخانه خصوصی کار کنه ببینه خیلیها چی میکشند؟
ناشناس
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۱
شرمنده تم آقا رضا. اونا به نون مفت عادت کرده اند. کارای سخت سخت ازشون نخواه!!
علی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۶
70 درصد؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۴
دروغ شاخدار
ناشناس
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۴
کسی عمو جغد شاخدار ( کارتون بنر ) یادشه ؟!
این از همون نوع است !
arash
Netherlands
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۴
این امار درسته ولی برعکس 70درصد مخالف.. 30درصد موافق برنامه هسته ای هستند..........
arash
Netherlands
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۶
وطن امروز منبع خبره .....خییییییییلی منبع خوبیه.اصلا طرفدار هیچ حزبی نیست...........................
نارون
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۹
چطور. تا وقتی به نفعتون هست نظر سنجی خارجیا کاملا درسته و وقتی به نفعتون نیس میگین موسسات نظر سنجی مزدور امریکا و اسراییل هستن ..!!!
کریمی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴
حالا حامیان توافق شدند خائنان داخلی بابا بد بختی و بی پولی حامیان توافق خائن هستند .........................عجب
کوروش
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۵
از وطن امروز دروغگو متنفرم . واسه همین نخوندم.
اصلان
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰
هر چه بخواهد بشود ، میشود ، دوستان خونسرد باشید . چون ما این وسط هیچکاره ایم
فاضل مدینه فاضله
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۶
یسمه تعالی در واقع ظریفی گفت مقهور گشتگان به دشمن می خواهند به آزادگان ودوستداران استقلال مملکت ثابت کنند که بدون دست دادن به شیطان نمی توان مملکت را اداره کرد
ناشناس
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۲
تاجر مدینه فاجره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۴
انرژی هسته ای رو کجا بذارم توی سرم یا .......
شرافت اسلامی ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳
نتیجه اخلاقی که من از حرفهای بالا میگیرم اینه که اگر ما با شرافت اسلامی ایرانی خودمون با دنیا وارد جنگ نشیم معلوم میشه که ما اصلا شرافت اسلامی ایرانی نداریم وفقط لاف شرافت اسلامی ایرانی میزنیم پس باید به دنیا نشون بدیم که شرافت اسلامی ایرانی نزد ماست وبس
کوزه فروش
Germany
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۴
ازملانصردین پرسیدن چندسال داری گفت 70سال 10 سال بعد باز پرسیدن گفت 70 سال گفتند تو ده سال پیش گفتی هفتاد سال گفت حرف مرد یکی میباشد.