بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰
اینک بیش از هر زمان دیگری برای ما روشن می شود که چرا پس از وقوع بحران سال 2008، بانک مرکزی امریکا به همراه بانک مرکزی ژاپن، چین وکشورهای اروپایی با بسته های کمک مالی به کمک بازار سرمایه شتافتند و در قالب بسته های مالی EQ1، EQ و حتی 3EQ هزاران میلیارد دلار را به بازار سرمایه شان تزریق کرده و به تعادل بخشی در این بازار کمک کرده اند.
کد خبر : ۱۴۲۹۱۲
نویسنده :
خاندوزی
وضعیت تاسف بار این روزهای بازار سرمایه بر کسی پوشیده نیست و سوای از دلایل ایجادی بنیادی و تکنیکی آن، شاهد شرایطی هستیم که اعتماد عمومی به فضای کسب و کار به چالش کشیده شده است.

 بی خیالی مسئولان بورس، اقتصاد و بانک مرکزی نسبت به این مسئله سبب خواهد شد که مسائل اقتصادی در سایر حوزه ها نیز به سهولت قابل حل نباشد و تداوم آن به شکل گیری بحران عمومی اقتصادی در کشور منجر شود، زیرا بورس ویترین اقتصادی کشور بوده و بالغ بر 500 شرکت بزرگ و کوچک کشور در آن حضور دارند.

در صورت تداوم بی خیالی شیپور مرگ بورس نواخته خواهد شد / اثر چرخ دنده ای و استخوان های در هم شکسته تولید

اینک بیش از هر زمان دیگری برای ما روشن می شود که چرا پس از وقوع بحران سال 2008، بانک مرکزی امریکا به همراه بانک مرکزی ژاپن، چین وکشورهای اروپایی با بسته های کمک مالی به کمک بازار سرمایه شتافتند و در قالب بسته های مالی EQ1، EQ و حتی 3EQ هزاران میلیارد دلار را به بازار سرمایه شان تزریق کرده و به تعادل بخشی در این بازار کمک کرده اند.

اکنون در کشور عزیزمان ایران شاهد عبور قیمت های سهام از سطوح ارزش ذاتی و سقوط به سطوح ناباورانه آن هستیم، به ترتیبی که سبب فرار سرمایه گذاران از بورس شده است. چنین وضعیتی باید سیاستگذاران اقتصاد کشور در وزارت اقتصاد و بانک مرکزی را از خواب غفلت بیدار کند زیرا تداوم این شرایط موجب خطر سقوط اقتصادی در کشور شده و عامل سلب اعتماد عمومی به فضای کسب و کار خواهد شد.

امروزه بورس ایران محل حضور شرکتهای بزرگی همچون مپنا، ملی مس، فولاد مبارکه، شرکتهای پالایشگاهی، پتروشیمی، سیمانی و ... است که حدود 500 شرکت بزرگ و کوچک اقتصادی را شامل می شود و با احتساب کدهای بورسی فعال و شرکتهای مرتبط حدود 10 میلیون نفر از طریق بورس متأثر می شوند لذا ضروری است با تدوین بسته های مالی به کمک بازار سرمایه شتافت. در غیر این صورت سیاستگذاران اقتصادی مطمئن باشند که ضمن عدم تحقق بخش مهمی از درآمدهای مالیاتی، حل سایر مسائل ریز و درشت اقتصادی نیز خیالی باطل خواهد بود.

باعث تأسف است که کشور اسیر سیاست های افراطی اقتصادی است و روزی سیستم مدیریتی احمدی نژاد با سیاست اقتصادی صد در صد انبساطی و تزریق پول به فضای اقتصادی در قالب مسکن مهر و پرداخت یارانه های نقدی و غیره اقتصاد را به چالش می کشد و روزی دیگر با سیستم مدیریتی تدبیر و امید شاهد سیاست صد در صد انقباضی است که استخوان های بخش تولید را در هم شکسته و سبب توقف چرخ های اقتصادی کشور شده است. اتخاذ سیاست های انقباضی سخت دولت جدید نه تنها فضای رکود را در بخش های اقتصادی از جمله بورس تعمیق بخشیده است، بلکه با تعمیق رکود و کاهش فروش شرکتها، پیش بینی سود یا EPS شرکتها را نیز کاهش داده است.

تحت این شرایط شاهد دو اثر چرخ دنده ای مضاعف در فرآیند کاهش سهام هستیم که بسیار نگران کننده است و باید به این وضعیت پایان داد و ضمن اتخاذ سیاست متعادل تر انقباضی (کاهش نرخ سود و سیاست تسهیل پولی) و با تعریف بسته های مالی مشخص و زمان بندی شده به کمک بازار سرمایه و فضای کسب و کار در کشور رفت. بی خیالی تا کی؟

در پایان نگاهی اجمالی به شاخص کل خواهیم انداخت که امروز چهارشنبه مورخ 93.11.1 با شکستن سطح 65500 واحد عملا به سمت 61400 واحد و سپس 57000 واحد حرکت خواهد کرد . امید است که سیاست گذاران اقتصادی در وزارت اقتصاد و بانک مرکزی با تعیین بسته های مالی به کمک بورس کشور بشتابند.

 اما آنچه سبب نگرانی ست و ضرورت به کارگیری بسته های کمک های مالی را بیشتر می کند بروز الگوی "مثلث واگرا" یا "بلند گوی دستی" یا "شیپور" در نمودار RSI است که حکایت از میرایش بازار سرمایه دارد. به عبارت دیگر با بروز این الگو در قیمت سهام یا شاخص کل باید شاهد مرگ بازار سرمایه بود و فرمول RSI نیز که از قیمت های بسته شدن شکل می گیرد و نشان از قدرت نسبی در بازار دارد، با شکل گیری این الگو از اضمحلال قدرت بازار خبر می دهد. آیا مسئولان اقتصادی کشور به کمک این محتضرآرمیده در بستر مرگ خواهند شتافت؟!

نمودار شاخص کل

بی خیالی تاکی؟!

کارشناس ارشد بازار سرمایه - رمضان سلیمانی

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲
جناب کارشناس اولا که شاخص واقعی نیست و شاخصی که سود شرکت ها هم درش لحاظ شده که بدرد هیچ کس نمی خورد برای تحلیل.دوما اینکه دولت ایران پول ندارد خرج کارمندانش رو بده حالا بیاد هزار هزار میلیارد به بورس تزریق کنه.اون کشورهایی که می بینید می تونن اقتصادشون رو جمع کنن تمام کارهاشون بر پایه ی علم اقتصاد هست و تئوری هایی که توسط اقتصاد دانان برجسته مطرح شده.
رشید
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
شاخص واقعی نیست شاخص واقعی نیست شما ها پدر این بورس رو دراورید یک روز صف خرید فرداش صف فروش سهاما رو مثل بادکنک باد می کنید هزار تا دلیل هم براش میارید هر که ازتون انتقاد کنه دری وری می گید - شما که میگید شاخص واقعی نیست لطف کن یک مقاله راجع به شاخص واقعی با نمودارش تو همن جا بزار تا بقیه هم از دانش شما استفاده کنن.
همین جوری رو هوا گفتن شاخص واقعی نیست عمه منم بلده
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰
ای کاش صدات به گوش اونهایی که باید برسه میرسید
یک خواننده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰
جالبه شما تکلیفتون با خودتون مشخص نیست. یک روز میگین چرا دولت تو بورس دخالت می کنه؟ باید بذاره قیمت ها تعدیل بشه؟ روز دیگه میگین چرا دولت تو بورس دخالت نمی کنه و بورس رو به حال خودش رها کرده؟
تا وقتی کارشناسان بازار نتونن خودشون به یک جمع بندی برسند که بهترین راه چیه، از بقیه چه انتظاری میشه داشت؟
ناشناس
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸
در واقع این هم نوعی رانت خواری است.در قیمتهای بالا شیپور عدم دخالت دولت را مینوازند تا خودشان به راحتی سهم هایشان را بفروشند و در قیمتهای پایین بعد از آنکه حسابی سهم جمع کردند داد و فغان برمیاورند که دولت دخالت کند تا سهم هایشان را بواقع با پول دولت به قیمت بالا در بازار به فروش برسانند.در اقتصاد بسته و غیر شفاف و رانتی انتظاری جز این نیست.!!!؟
سهامدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴
کو گوش شنوا . شیپور مرگ یکساله به صدا دراومده الان دیگه ناقوس مرگ هم نواخته شده . اما انگار نه انگار . همه تو هر کسب و کاری می نالن .
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴
متاسفانه هنوزهم دربسیاری ازسهام دچارحباب هستیم وبانگاهی به بازارچه بسیارسهمهایی باp/e عددی10به بالامشاهده میکنیم تازه ، واقعی انها بسیاربالاترازاین عددهاست
مرتضی
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۴
واقعا حالم از نوشته هات بهم میخوره
هر روز که کامنت میذاری فقط مزخرف میگی
حتما از آدمای خودشونی
رضا+
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۱
عزیز اگر p/eبالاست علت عدم تعدیل مثبت و شکستن استخوانهای شرکتها زیر اقتصاددستوری است . یک شرکت وقتی نتونه به اهداف خودش برسه قطعا تعدیل منفی میده و همین باعث بالا رفتن p/e اون سهم میشه و الا تمام سهام بازار بورس ما صددرصد از نوع یکریال ده شاهی هستند . شمایک بررسی بکن ببین از این حدود 500شرکت چندتاشون تعدیل مثبت دادن ؟ درسته تقریبا به نسبت نزدیک به هیچ .
ناشناس
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۹
یه جمله از دهن این و اون بیسوادتر از خودت شنیدی هر دفعه هم با کمال وقاحت میای میگی , بببین تو دیگه کی هستی با گذشته این همه مدت و افت سهامها حتی به زیر ارزش ذاتیشون حالا اومدی واسه ما نظر کارشناسی میدی .
حرف زدن بلد نیستی , حرف نزدن که بلدی !
احسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
درود بر تیم دکتر روحانی و طیب نیای عزیز . دلواپسان بلد نیسیتید سرمایه گذارید کنید و سهم بخرید به دولت مربوطی نیست.
ناشناس
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۸
بی معنیه دلواپس
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
ای کاش گوش شنوایی باشد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰
دولت محترم شبانه روز فکرش را در مذاکرات وپیوند همه ی مسائل با مذاکرات کرده است.
از همان ابتدا که روحانی کاندید شد تمام برنامه هاش با به نتیجه رسیدن مذاکرات گره خورده بود.
مهدی
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۷
این دولت مملکت فلج خواهد کرد
ناشناس
سه‌شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲
مشكل همين‌جاست كه همه‌ كاراشو تعطيل كرده و دلخوش به مذاكراته.
پرانک
UNITED KINGDOM
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲
اگر به بیتوجهی معنادار دولت در این موفعیت و توجه ویژه در دوران گرانی سهم توجه کنیم متوجه خواهیم شد این وقایع مدیریت شده میباشند . حال اگر این فرضیه درست باشد سپس باید گفت دلیل آن چیست ؟
رضا+
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۷
بزرگترین دلیلش پائین کشیدن فتیله نقدینگی تو کشور بوسیله کم کردن ارزش تبدیلی ریال به کالا است .از سال گذشته تا الان چنددرصد ارزش سرمایه ریالی مردم کم شده ؟ البته در بلند مدت این چاله ای که برای سرمایه های ماکندند گریبان اقتصاد کشوررا خواهد گرفت . چون افت سرمایه درگردش یعنی افت خرید و افت خرید یعنی ورشکستگی شرکتها حتی در اوج
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴
یادم است مدتی پیش وقتی دلار ارزان شد رئیس بانک مرکزی موضع گیری کرد که دیگر افت قیمت دلار منطقی نیست و از فرداش دلار گرون شد اما این بورس الان یک سال است که همینطور میریزد اما هیچکس گوشش بدکار نیست.
دلم میخواد به حال سهامدارا و خودم زار زار گریه کنم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵
اين هفته پنجشنبه تحريمهاي جديد ايران در كنگره آمريكا بررسي ميشه
اشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵
با سپاس ایکاش بشکند . له شد همه چیز دارد از بین میرود.براستی ایا دولت میتواند پول ترریق کند ایا اصلا پولی با اینهمه دزدی مانده است . اللهو اعلم؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷
چطور سرمايه وقيمت سهام همه 100% كم شده ولي شاخص 10% .سرمايه 100 ميلوني من شده 17 ميليون شاخص بايد 500 هزار واحد باشه كه من ضررم برگرده .چرا با چند نماد فرمايشي حقوقي به حقوقي شاخص كنترل ميشه
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰
سلام بازار دیر بازی است مرده وقتی دولتی نمی تواند وضعیت قیمتی خوراک تحویلی به صنایع را مشخص نماید از این دولت چه انتظاری دارید .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳
عدم توافق هسته اي + سقوط قيمت نفت +تحريمها + تهديدهاي كنگره آمريكا=سقوط بورس94
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵
برای دولت فقط یه چیز مهمه ... "نرخ تورم" . که به هر طریق ممکن میخواد پایین نگهش داره . چون تنها چیزیه که میتونه باهاش پز بده !!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵
یکی نیست این اقتصاد وامونده را نجات بده ،آخه تاکی مردم بیچاره ما تاوان پس بدهند ،چقدر ضرر؟؟!!
تاکی ؟؟!!
تاکی زیان!!؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸
کسی را که خوابیده میتوان بیدار کرد ولی کسی که خودش را به خواب زده نه ! مسئولان خودشان مشکلات بورس را میدانند .راه حلش را هم بلدند ولی تواناییش را ندارند . آه ندارند با ناله سودا کنند .
ناشناس
UNITED KINGDOM
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸
با این نظری که این کارشناس داده که سهام داران رو بیشتر به سمت صف فروش دارید هدایت میکنید مردم رو نترسونید در انتشار این نوع نظرات خواهشا کمی دقت کنید بورس نیوز.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹
آقایون منافعشون تو بازار مسکن بخیال یورس شدن تا مسكن را رونق بدهند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱
فشار رواني شديدي را دارم تحمل ميكنم
ناشناس
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۳
خدا صبرت بده برادر
ناشناس
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۵
همدردیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲
پدرم دوروز پیش بابت زیانش توبورس سکته کردو گوشه بیمارستان افتاده خدا باعث بانی شو لعنت کنه الهی آمین
ناشناس
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۵
امیئواریم که خوب بشه ولی در بیمارستان بماند تا نتواند دیگر رای به این نادان ها بدهد
سامان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲
مطمئن باشید دولت تدبیر انتخابات مجلس را به خاطر بورس ومسکن مهر به اصولگرایان خواهد باخت. در حالی که اگر دولت مبلغ قابل توجهی از بودجه را به مسکن مهر می داد هم چند میلیون دارنده مسکن مهر راضی می شدند هم بطور غیر مستقیم روی بورس اثرمثبت داشت چون مصرف وتولید سیمان وآهن بالا می رفت.
ناشناس
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۰
یعنی واقعا باز هم هنوز میخواهید بروید رای بدهید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳
بورس نیوز دیگه فکرنکنم حالا حالاها کسی بیاد و نظر بزاره.
میدونی یعنی چی؟
یعنی خیلی بدتر یک اعتراض.
یعنی اعتراض با سکوت.
در ضمن اعتراض با سکوت بعدها ممکنه ......
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸
با سلام
با تشکر از گزارش کاملا حرفه ای فوق که بصورت مشخص مشکل فعلی اقتصاد کشور و بازار بورس را بیان فرموده اند. در تایید صحبت شما دولت آمریکا فقط در یک مرحله بیش از 800 میلیارد دلار در قالب بسته نجات به بازار بورس(درقالب طرح های محرک اقتصادی) تزریق کردند.
به امید روز های روشن
.
بهزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸
مرگ بورس یا مرگ سهامداران ؟ بدبختمون کرد آیا در این کشور کسی نیست که به داد ما سهامدارانی که با بیست میلیون آمدیم و الان دو سه میلیون بیشتر نداریم برسه آقای روحانی آخه نمیشد مردم رو دعوت به سرمایه گذاری در بازار سرمایه نکنی ؟ ما رای به شما دادیم ما به دعوت شما آمدیم چرا میزنی تو سرمون عوض اینکه پذیرایی کنی شماها دولت قبل را که هیچ دلخوشی ازش نداریم رو دروغگو میگفتین و واقعا" دروغگو بود ولی شما که ادعای راستگویی میکردین چرا؟ ما حتی اگه شاخص به جای اول پارسالش هم برسه دیگه نمیتونیم به پول اولمون برسیم ای خدا به دادمون برس سهامداران همه برای هم دعا کنیم برای من هم دعا کنید خدایا توکل بر تو
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹
ضرر من امروز درست شد 80 میلیون اونم از 156 میلیون که از ابان پارسال وارد کردم .یعنی الان کلا 70 و خورده ای پول واسم مونده دیگه هیچ کاری نمیتونم بکنم .
فقط یک کلام بگم خودم کردم که لعنت بر خودم باد
کارشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰
اگر شاخص از کانال نزولی نیز که کف کانال تا 62400 واحد میباشد شکسته شود تا 57000 ریزش خواهد داشت .....از خرید هر سهمی خودداری کنید !!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲
کارشناس عزیز فکر میکنی کدام الگوی اقتصادی ما استاندارد لازم را دارد که مدیران اجرا کردن کل صنایع فقل کردن وقتی همه دیدین که حرفا فقط وعده سر خرمنه ویا سکوت کردن این نشانه چیست چرا سکوت و سرمایه ما عین شمع داره اب میشه اب از اب تکون نخواهد خورد مگر نه اینه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴
دولت به بهای نابودی صنایع، کشاورزی و بطور کلی بخش تولید فقط میخواهد عدد تورم را کاهش دهد. الان تمام کارخانجات قند و شکر زیانده شده اند. در حالیکه انبارهای این کارخانجات پر از محصول است، بواسطه منافع یک سری، در این شرایط کمبود درآمد ارزی، واردات شکر انجام میشود!!
کنترل تورم به بهای نابودی تولید همانند این است که بجای معالجه بیماری که از درد فریاد میکشد، او را خفه سازند و بعد بگویند ببینید چه خوب آرام شده است!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴
گمان کنم بورس یعنی همین دیگه! قرار نیست قیمت‌ها رو به زور بالا نگه داریم که!
بورس یک روز سود داده یک روز ضرر!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶
این هفته هفته شکست بورس میشه به یمن دولت و مجلس
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷
من موندم اونایی که این حرفارو میزنن اون زمانی که بازار سبز بود و خوش خوشونشون بود نمیگفتن که بازار این مشکلاتو داره.
ناشناس
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۸
ناشناس عزیز بعضی ها پس از دعوت مکرر

دولت جهت سرمایه گذاری در بورس یکسال

بیشتر نیست که وارد بورس شدن و آن خوش

خوشونی که شما می فرماید را ندیدند.اگه

به موضوع اینطوری نگاه کنید.آه وناله بعضی ها

رو درک خواهید کرد.
علی شاه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
متن بسیار خوب و منطقی بود
اما افسوس ، آقایون دغدقه های بالاتری دارن و فرصت پرداختن به ظلمی که در این 13 ماه به ما شد را ندارند.

سوال از آقای ظریف در مجلس بخاطر پیاده روی با آقای کری تقدیم هیات رئیسه شد.
اما 13 ماه نابودی بورس حتی تلنگری به اونها نزد.

تاسف . تاسف . تاسف
سمیرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
تا زمانی که مسئولین ما در واکنش به خروج سهامداران از بورس میخندند و میگن " هههههه برمیگردن هههه دوباره بر میگردن " هیچ اتفاقی نمی افته.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴
زنده باد حسن روحانی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶
خدا لعنت کنه اون کسانی که باعث از بین رفت سرمایه مردم شدند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰
باور کنید بدبخت شدیم پولمان وارد بورس کردیم که هم شرکتها وهم به جامعه کمک شود هم خودمان استفاده کنیم از سود پولمان که. مثل سود بانک نزول نباشد ،کل دارایمان واز همه بدتر وقتمان حدر رفت به آقای رییس جمهور بگید چطور مشکلات مردم را بر طرف کردید جز بدبختی..شماها را بخدا قسم میدم کمک کمک مان کنید
ناشناس
NETHERLANDS
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵
من واقعا نمی فهمم "ارزش ذاتی سهم" یعنی چه؟ می توان در تاریخ بورس و سهامداری سهم های بیشماری را مثال آورد که روزگاری برگه های سهام شان به مثابه طلا بودند و پس از چندی به دلایل متهدد شرکت بسوی ورشکستگی رفته و همان برگه های سهام طلایی آنقدر بی ارزش شده اند که در اجاق ها سوزانده شده اند.
مقایسۀ بحران کنونی اقتصاد ما با بحران جهانی سال 2008 قیاس مع الفارق است. آن بحران ناشی از نوسان های ذاتی بازار سرمایه بود که با سیاست های پولی و مالی مناسب حل و فصل شد اما اقتصاد نفتی، رانتی و غیر رقابتی ما جز بعضی مشابهت های صوری هیچ سنخیتی با اقتصاد بازار بنیاد غرب ندارد. طبعا بحران هایی هم که دامنگیر اقتصاد ما می شود مشابهتی با بحران های اقتصاد های غربی از جمله بحران سال 2008 نخواهد داشت.
همچنانکه گفتم اقتصاد نفتی، رانتی و نیمه انحصاری ما صرفا با دوپینگ درآمدهای بادآوردۀ نفتی خود را سرپا نگاه داشته بود و امروز با خشکیدن تدریجی این درآمدهای بادآورده اقتصاد ما چهار نعل بسوی ورشکستگی پیش می رود. در آین شرایط چشم بستن و فرو گذاشتن متغیرهای بنیادی اقتصادی و دلخوش داشتن به شاخص بورس و از آن هم مسخره تر هشدار در مورد وضعیت تکنیکال شاخص
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵
قيمت نفت همچنان داره پايين مياد بايد همه را بفروشيم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷
وضعیت بورس زمان برادر احمدی نژاد بهتر از الان بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷
من که زندگیم از دستم رفت.ارزش سهامم 35 درصد شد.بی پول شدم زنم مهرشو گذاشت اجرا اونم توقیف کرد.دیگه هیچی برام نمونده.خدانگذره.الان دارم به خودکشی فکر میکنم و خدا به داد شماها برسه
ناشناس
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۶
نا امید نشو برادر. من هم تو این بازار کوفتی همه چیرم رو ار دست دادمو سرمایم به صفر رسید. تا مرز مرگ هم پیش رفتم، خدا کمک کرد که از اون وضع نجات پیدا کردم حالا هم از صفر شروع کردم و دیگه تو این بازار نمیام. امیدت به خدا باشه که خیلی بزرگه. روزگاری دست از همه چی شسته بودم اما حالا به زندگی خیلی امیدوارم
مهدی
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵
در ناامیدی بسی امید است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۸
من از اول هم معتقد بودم دولت سرمایه گذران را به ذلت میکشاند تا توبه کنند . نمونه اش تحمیل بر سنگ اهنیها و پتروشیمیها بود ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹
سهام سوده ترین شرکتها در حال حاضر در بورس بعضا کمتر از یک دلار است و این زمینه لازم برای چپاول صنایع کشور خصوصا صنایع سود اور توسط خارجی های تشنه را برای بعد از توافق های اولیه ملتمسانه کاملا فراهم می اورد صنایعی که در غرب بعضا حداقل بین 20 50 دلار هر سهم ارزش دارد ایا تحریم نفت کاهش قیمت سهام و.......... عاملی برای چپاول دارائی های این کشور نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ انهم با شیوه ملتمسانه درخواست حذف تحریم ها ؟؟؟؟؟؟؟ یا ..................؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹
در اولین فرصت بفروشید من با شاخص 73000 با20 درصد ضرر فروختم اگر الان مونده بودم میشد 40 درصد

مطمئنا هر چی بمونید بدتره چون هنوز از ماه دیگر اثرات نفت 40 دلاری مشخص میشه
تازه آخر سال موقع ریخت و پاش شرکت ها و دلار خریدن و اوضاع بدتر می‌شود چون دلار میره بالا و همه سهام میفروشن
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰
متاسفانه مردم ایران خودشون مسبب بد بختی خودشون هستن
خرید و فروش تو بازار بورس همیشه با رفتارای هیجانی همراه بوده
آهای تو که سهامداری اگر سهامتو نفروشی و نگه داری نه تنها قیمت سهام افت نمیکنه بلکه با کاهش عرضه و افزایش تقاضا قیمتها رشد هم میکنه.
چرا دارید با سرمایه خودتون و بقیه بازی کنید
من و شما نرخ شاخص رو تعیین می کنیم نه اوباما و....
مگا اون زمانی که روحانی شد رییس جمهور و قیمتا یه کله می رفت بالا تحریم نبودیم؟ چرا با بی خردی بقیه رو هم بد بخت میکنید
طرف صحبتم با اون دسته آدمهاییه که بدون علم اومدن تو بورس و بقیه رو هم دارن نابود میکنن. آقای سهامدار این نکته رو به معلوماتت اضافه کن که وقتی تو عرضه میکنی باعث افزایش فشار روانی روی بقیه میشی و بقیه رو هم واسه فروش تحریک میکنی
بیاید نفروشیم فقط یک هفته
انقد به بد بختی خودتون دامن نزنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰
چرا نفروشیم. بهمن پارسال این موقع 5میلیون تو ضرر بودم. الان 85 میلیون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱
با پنجاه میلیون وارد بورس شوم الان شده هشت میلیون
امین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
سلام کسی میدونه چطور میشه تو بورس های خارجی شرکت کرد؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶
ابن دو ماه پایانی ماههای سختی برای بورس و سهامداران خواهد بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱
چرا نفروشیم. بهمن پارسال این موقع 5میلیون تو ضرر بودم. الان 95میلیون
امیر
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۴
برادران در فروش سهام عجله نکنید من خودم ازپارسال سهام بانک گردشگری را در قیمت های مختلف از 1900 ریال تا 1400 ریال خریدم و بعد از هر خرید باز پایین امد . ولی انها را نفروختم تا 2 الی 3 روز بعد از عاشورا که همه را در قیمت 2150 ریال فروختم که با سود 350 ریالی حق تقدم تقریبا هر سهم را 2500 ریال فروختم .باید در این بازار شکیبا بود.سهام خریدید که سود کنید نه زیان .پسسهام خود را نگه دارید.مطمین باشد بالامیرود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
اگر کاری ازدستشان بر نمی اید چرا مردم را به سرمایه گذاری بلند مدت تشویق میکنندبابا الان همه بالای 60 درصد توی ضرر هستند بابا غلط کردیم اومدیم بورس
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸
تا آخر سال 48000 واحد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸
ديگه نميتوان ادامه داد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶
من که موندم وقتی هر کی زودتر فروخته برد کرده ملت برای چی هنوز موندن

به فرض تفاهم هسته ای شد که اونم خودش در حد معجزه است با نفت 40 دلاری چه میکنی

تازه اگه تحریم ایران برداشته بشه یک میلیون بشکه نفت ایران میره تو بازار وقیمت نفت میشه زیر 30 دلار

بانک جهانی گفته ایران فقط با نفت 120 دلاری رشد اقتصادی اش مطمئن است
ناشناس
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۶
واقعا برای چنین نظر بی اساس و بی پایه شما متاسفم
صبا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶
کلمه غلط کردم برای امروز من گداشتن اشتباه کردم اشتباه جوونی کردم خام بودم نفهمیدم فریب خوردم اغفال شدم پشیمونم چه فایده آه روزهای ازدست رفته همش گفتن نفروشید نفروشید کاش من هم میرفتم تو صف فروش می نشستم الان کمتر عذاب می کشیدم خدا لعنت کنه باعث وبانی این ویرانی ودود شدن سرمایه مردم نمی دونم چرا همیشه مردم باید ضرر کنن مسولان چرا باید به فکر باشن !کدومشون توبورس سرمایه گذاری کردن که الان باید حرص بخورن
ای کیو سان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷
این چه تکنیکالیستیه که فیبو زدن بلد نیست.بر عکس زده.
قابل توج متولیان بازار
از لحاظ تکنیکال رو محدوده ی 64500 تا 64800 یک کلاستر قیمتی داریم.ودر محدوده ی یکشنبه تا دوشنبه یک کلاستر زمانی که میتونه نقطه برگشت باشه
اما ارزش معاملات به شدت کاهش داشته.قبلا هم گفتم اگر نگران مرگ بورس هستید باید پول به بازار تزریق کنید.منظورم شاخص سازی نیست.فقط صف فروشی نباشه.بازار بورس نیازمند تزریق حد اقل 5000 میلیارد تومنه.مسئولین بازار حقوقی ها و دولت روزانه تعداد بالا و سنگین در منفی 4 اردر خرید بذارن و تو این رنج قیمتی هر کس فروشندس بفروشه تا کسی نگران از صف فروش شدن سهمش هیجان فروش نداشته باشه مطمئن باشید بازار زود متعادل میشه تا اینکه بیاید تو چند تا سهم رنج مثبت بکشید و و صف خریدش کنید و باز تو صف خرید بدید دست مردم.
ناشناس
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۱
شما درست فرمودید فیبو ناچی جهتش اشتباه زده مورد توجه بورس نیوز
fateh
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱
اون موقع که شاخص 30.000 بود هیچی نشد .حالا که شاخص 65.000 است بازار می خماد سقوط کنه؟
مطمعن باشید اتفاقی نمی افته و شاخص تا 30.000 میاد پایین.چون الکی رفته بالا!
ناشناس
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۳
شما ها با ضرر ..مثل موش از بازار فرار کردین..و الان هم دارین خودتونو جررررر میدین...موش های ترسو..امثال تو بی لیاقت هستند...که بازار رو به این وضعیت در آوردند..
جعفر p
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸
انشااله مثل بعضی کارهای دیگر " نوش دارو بعد از مرگ سهراب " نباشد . اینطور نباشد که عده زیادی (قشر خرده سرمایه دار که مختصر سرمایه ای با پس انداز چندین ساله اندوخته اند ) که تا حالا هم متحمل ضررهای زیادی شده اند باقی مانده سرمایه شان را از دست بدند بعد تازه مسئولین به فکر چاره بشوند . که اون موقع خیلی دیره .یعنی نه سرمایه دارن و نه اعتمادی مانده است . خدا به خیر کند .
احسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
متاسفانه دولت ومسوو لان و مشاوران اقتصادیش انگار سردرزیر برف کاهش کاذب شتاب تورمی کرده اند و سقوط قویترین بنگاههای تولیدی کشور به ورطه رکود و انعکاس این وضعیت را درریزش بی سابقه بورس کشور درسالهای اخیر نمی بینند صدهاهزارسهامدار متضرر که به دلیل ادعاهای حمایتی آنها ازبورس کشور قبل از انتخابات 92 بیشترین سهم را در فضای مجازی برای ایجاد جو عمومی مثبت برای انتخاب ریس جمهور فعلی داشته اند اکنون چرا باید تاوان برخی گفته ها و تصمیم گیریهای همین دولت به زیان بازار سرمایه را بپردازند هیاهوی قیمت خوراک پتوشیمیها و بهره مالکانه از سال گذشته و حمایت های زبانی بدون اقدام عملی قاطع از سوی دولتیان و مجلس موجب تداوم وضعیت نزولی بازار سرمایه شده است.
داود
ROMANIA
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷
وقتي با قيمتهاي كاذب سودهاي باد اورده برديد
همه خوشحال بوديد اما حالا كه قيمتها داره واقعي ميشه فرياد وا مصيبتا سر ميدهيد؟
حامد
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱
باز این جیره خور کارلوس کیروش اومد :))) 10 تا نظر برای حمایت کارلوس کیروش گذاشته بود بیکاری تو
ناشناس
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴
مشخصه که تو تو محاسباتت خیلی اشتباه کردی وبالطبع ضرر بی سوادیتو بردی واقعا با دلار 3500تومانی قیمت های واقعی اینه؟؟؟؟
حسین
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵
اگه کاذب بود چرا دولتمردان این همه تشویق به سرما یه گذرای تو بورس میکردن
اگه قیمت ها کاذب هستش چرا هر دم یکی از مسولان این مملکت صداش در میاد که قیمت ها ارزندست
برادر من سهما با این تورم و قیمت دلار مفت شدن اما ریسک ها یی که از بیرون بر بازار داره وارد میشه همه رو ترسونده
ما سهامدارا داریم چوب چیزایی رو می خوریم که بزرگترین سرمایه گذاران هم نمیتونن تحلیل درستی از اونا داشته باشن
ناشناس
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶
دوست عزیز اون سود باد اورده را اقازاده ها بردند نه سهامدارانی که سال گذشته با دعوت رئیس جمهور وارد بازار بورس شدند. انشالله خدا به همین مصیبت دچارت کنه تا متوجه حرفی که میزنی باشی
داود
ROMANIA
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸
وقتي با قيمتهاي كاذب سودهاي باد اورده برديد
همه خوشحال بوديد اما حالا كه قيمتها داره واقعي ميشه فرياد وا مصيبتا سر ميدهيد؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴
دوست عزیز تحلیلت خیلی آبکی و احساسی یه
چون اولا داری به تکنیکال ارجاع میدی و اتکا میکنی. همون تکنیکالی که بخش بزرگی از بددبخی ما رو سبب شده . شده بلای جون بازار سرمایه
بازار سرمایه خیلی خیلی بیشتر از اون که به تزریق پول نیاز داشته باشه به تزریق اعتماد نیاز داره
این همون اعتمادیه که با دستکاریهای مکرر مسولان توو بازار از دست رفته حالا سعی میکنن با عدم دستکاری برگرده (خوبه اما چقدر دیر و چه زمان بدی !!!!)

اما مهمتر از همه این که
یه نگاه به بازار بیندازید میبینید که همه فروشنده ها حقیقی ها هستند . یعنی من و شما !!!

خب نفروشید - وقتی میدونیم سهممون خیلی بیشتر از این حرفا می ارزه چرا مفت میفروشیم ؟!!!

ما مردمان جالبی هستیم خودمون به خودمون کمکی نمیکنیم و همیشه انتطار داریم دیگران به ما کمک کنند .

تو هموطن عزیز بدون : کس نخوارد پشت من جز ناخن انگشت من

بیاد با نفروختن هم از ریزش بازار جلوگیری کنیم و هم به مسولان بگیم مرا به خیر تو امید نیست، شر مرسان.
ناشناس
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷
تو یا واقعا ساده ای که فکر میکنی حقیقی ها میتونند جهت بازارو تعیین کنند
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲
با سلام. نظر خوبی است. دولت وجوه بیت المال را برای کاهش زیان بورس بازان بکار بگیرد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹
چرا كامنتها را منتشر نميكني
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹
دوست ناشناس کاملا حق با شما ومتاسفانه خود سهامداران خرد هستند که دارند خودشونو بدبخت میکنن ودودستی پولشونو تقدیم میکنن به حقوقی ها واز طرفی هم داد وفریاد میکنن که چرا شاخص میاد پایین چرا بازار منفیه
دوستان بیایید همگی با هم سهامداری کنیم نه سفته بازی وتوی این وضعیت خودمون به خودمون کمک کنیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰
بنده این مسیله را که مهمترین میله رکود اقتصادی است بارها متذکر شده ام
طرز فکر طرز فکر طرز فکر
تا زمانیکه مملکت ایران ارزشی به همه چیز می نگرد هیچ چیز درست نمیشود
درجالیکه در امریکا که به فکر رفاه حال شهروندان خوداست میبینید که در عین بحران چه کمکی به اقتصاد میکند دولتش

زیرساختهای فکری باید در ایران عوض شود اینقدر خوتان را خسته نکنید
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹
تنها چیزی که در این دولت دیده نمی شود اعتدال است برغم شعار دولت
شهلا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷
دولت با رویه دلالی سنتی بازار بورس را به چالش کشیده و عامل کاهش قیمت نفت حتی میتواند بر بعضی شرکتها اثر مثبت بگذارد را الکی منفی کرده
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲
آقا جون این تحلیل خیلی احساسی هست. کوتاه و فنی (تکنیکال). تو روزهای صعود بازار تحلیل فنی خوب بود ولی تو روزهای سقوط یه چیزی نو مایه های سم.
شما نوشتی «سوای از دلایل ایجادی بنیادی و تکنیکی آن، شاهد شرایطی هستیم که اعتماد عمومی به فضای کسب و کار به چالش کشیده شده است». این که چیز جدیدی نیست. این چالش در بخش تولید که خیلی وقته هست. در بخش نیمه تولید (مثل مسکن که هم تولیده هم تجارت) حداقل 3-4 ساله وجود داره. فقط تو بورس با تاخیر انجام شده.
اتفاقا به نظر من باید علتش رو پیدا کرد نه اینکه دنبال شیپورش بگردیم. علتش هم معلومه. یه سری ریسک سیستماتیک هست که مهم ترینش تحریم ها هست. یه سری هم سیاست های انقباضی هست که در این نوشتار هم بهش اشاره شده که مهم ترینش توجه به بازار پولی با جای مالی هست.
تو سال های 91 و 92 هم که شاخص هی رشد می کرد واسه این بود که دلار قیمتش می رفت بالا شرکت ها سودهای زیادی پیش بینی می کردند و بعلاوه به صورت روانی هم تصور می شد این وضع ادامه خواهد داشت برای همین قیمت بازار شرکت ها اصلا مطابق واقع یعنی قیمت ذاتی نبود. (دقیقا برعکس امروز)
یه بعد دیگه ماجرا هم مالی رفتاری ما ایرانی هاست. تا تقی به توقی می شه همه می ریزن خرید یا فروش.
این یه نظر شخصی هست ولی اگه دولت این روند تامین مالی رو معکوس هم بکنه یعنی به جای زیر 10 درصد از بازار سرمایه که الان این طوریه بیاد 70 درصد تامین مالی رو هم بکشونه به بورس، بازم با این رفتارهای هیجانی اوضاع خراب خواهد شد. البته امیدوارم این نظر شخصی غلط باشه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹
ناشناس جان ، الان ماههاست که اکثریت حقیقی ها فروشنده نیستند . این حقوقی های بی صفتند که با کد های حقیقی صفهای فروش کاذب ایجاد می کنند و قیمت سهام را بی قدری پایین میارن که فشار عصبی و روانی ناشی از افت قیمت حقیقی ها را وادار به فروش کند . بالاخره هر کسی هم آستانه تحملی داره . هر چقدر مقاوت حقیقی ها برای نگهداری سهم بیشتر باشه افت شدیدتره . شما خیلی خوش باورید که تصور میکنید حقیقی ها عامل افت هستند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۲
دوستان کمی واقعبینانه به قضیه نگاه کنید،کاری از دست دولت بر نمیاد ،پولی برای حمایت نداره ،از طرفی تو این شرایط حساس نمی تونه ریسک کنه و سود سپرده ها را کم کنه ،توافق تنهای راحل باقی مانده هست ،اگر کسی نمی توانه شرایط را بپذیره بهتر هست خارج شود و توی شرایط بهتر وارد شود؛امروز همه به مشخصه منتظر حمایت دولت بودند که دیدید چطور صورت گرفت ،با بلوک زدن ،نهایت این کار کارمزد هست نه چیزه خاصی دیگر؛پولی به بازار تزریق نشده هست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۸
بایددر بازار سرمایه دامنه نوسان باز باشد تا سهام شرکتها به قیمت واقعی برسد مپنا 1300تومان خرید شده 500تومان وبه 100تومان هم میرسد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۷
واقعا شرم آوره که اسم خودتونو گذاشتید سایت بورسی! دکتر جان کلا از مرحله پرتی. QEها مخفف Quantitative Easing هستند که براساس آن فدارل رزرو اوراق قرضه دولتی را از بازار جمع می کرد. یعنی تزریق نقدینگی و خرید اوراق قرضه. به نظر تو اوارق قرضه در بازار سرمایه جا داره؟ ضمن اینکه هدف از این کار تعادل بخشی به تورم و افزایش اشتغاله نه حمایت از بازار سهام! در هیچیک از صورت جلسه های fomc که از زمان آقای گرین اسپن و برنانکه کار کردم اشارتی به بازار سهام نمی شد. مضاف بر اینکه ساختار بازار سرمایه ما و اونا خیلی فرق داره. بازار سهام در ایران کوجکترین تاثیر فزاینده بر اقتصاد نداره چون منابع سرمایه گذاری از بورس تامین نمیشه!
شفا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۵
با سلام . اکثر سهام داران ما که اهل تحلیل نیستند .فکر کنم این قبیل مقالات و تیتر ها هم مضر هستند و کسانی با خواندن اینها هیجانی رفتار میکنند .
شهلا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۴
کاهش قیمت نفت دست آویز برای رانت در بازار بورس شده است
پیمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۴
منتظر سونامی بیکاری در 1-2 سال آینده باشید. اگر دولت احمدی نژاد سونامی تورم را بر سرمان خراب کرد. با بی توجهی مسئولان فعلی سونامی بیکاری در راه است. حالا هی بگید تورم کم شد.
ناشناس
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۷
سونامی تورم بود ولی درامد هم بود اینا همه راه های درآمدی بستن
کیان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۹
باسلام خدمت همه سهامداران عزیز
اگه یادتون باشه آقای تدبیر و امید چندوقت پیش به دلواپسان گفته بود برید به جهنم !!!!!!! خب ما سهامدارا هم دلواپسیم دیگه ! خب باید میرفتیم به جهنم که رفتیم دیگه ! خب چتونه دیگه به جهنم واقعی خوش آمدید ! خوش به حال مرد تدبیر و امید که هدفش درست کردن جهنم برای سهامداران بورس بوده !!!!!!!!!!
آقای تدبیر و امید مچکریم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
رامین رنجبر شوبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۵
سیاست در بورس یعنی سکوت بجا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۷
صندوقها هم دارن با کله سقوط میکنن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۳
اسفند بطور سنتی ماه فروش سهامه الان با این روند پیش میره اسفند میخواد چی بشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۴
نفت هم که امروز دوباره افت کرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۹
کدوم اعتماد ؟ کدوم تدبیر ؟ کدوم امید؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۱
تعجب می کنم می بینم نوشتن کاهش قیمت نفت نباید اینقدر تاثیر بزاره
بله زمانی این حرف شما درست بود که اقتصاد ایران 80 درصد ش به نوعي به نفت وابسته نبود ولی حالا چی

تازه شرایط تحریم هم اضافه شده

خالی شدن خزانه به علت فساد هم هست
در این اوضاع شما چه انتظاری از بورس دارین
بورس یعنی دماسنج اقتصادی که نشان دهنده درجه حرارت که کاهش یا افزایشش نشان دهنده بیماری یا سلامتی اقتصادی است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۲
اگر واقعا داریم میریم به سمت شاخص 57000 من همه سهمها را فردا میفروشم دیگه بیشتر از این نمیتونم تحمل کنم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۵
هر روز صبح از خواب پا میشیم با استرس که خداینکرده دلار نرفته باشه بالا قیمت نفت نیومده باشه پایین مجلس امریکا چیزی علیه ما تصویب نکرده باشه مجلس خودمون چیزی علیه بورس تصویب نکرده باشه داعش کجاها رو گرفته ایا جنگ بشه یا نشه این همه فقط روی بورس ایران تاثیر منفی میزارن یعنی هر روز بهانه تراشی و بازم بهانه تراشی ما از داخل خرابیم چرا مسولان باور ندارن این همه فساد و اختلاص و بدبختی از کجا اومده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۸
باز هم با فارس1 شاخص رو مثبت کردن خجالت هم نمیکشن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۰
چرا فکر میکنند یکی که تو بورس سرمایه گذاری کرده پول اضافه داره باید از جیبش به هر شکلی شده در بیارن بی انصافا لاقل اندازه سود بانکی به ملت حال بدید البته الان دیگه به پول خودمونم راضییم سود پیش کش
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۲
به نظر من سرنوشت مملکت را گره زده اند به چند کیلو کرم اورانیوم غنی شده تا این مسئله حل نشود نه بورس بلکه در تمام مسائل اقتصادی تلاطم خواهیم داشت خدا عافبت ما را به خیر کند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۲
ملکت ما کجاش درسته که بورسش درست باشه اما نگران نباشید به گفته رییس جمهور ما از رکود خارج شدیم ، البته ایشان بقیه جمله را سانسور کرده اند
به مرحله سقوط رسیدیم ، تا کف دره فاصله ای نمونده کمربندها را محکم ببندید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۴
بابا در زمان اقای احمدی نژاد شرایط جهانی و داخلی از این هم بدتر بود ولی ایشان اجازه سقوط بورس را نداد لطفا واقع بین و از روی منطق قضاوت کنید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۶
ریاست محنرم سازمان بورس الان حدود یک درصد کل مبلغ معامله را در یک خرید و فروش نصیب کارگزاری ها می شود که بسیار زیاد است. لاقل این کارمزد را کم کنید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۸
یه نگاه ساده به اوضاع کلی کشور نشون میده سال بعد یکی از بدترین سالهای اقتصادی خواهد بود.
فشار رکود رو خواهیم داشت. دولت از هر راهی داره کسر بودجه اش جبران میکنه. مالیات سنگینتر بازار را نابود می کنه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۲
مطمئنا هر چی بمونید بدتره چون هنوز از ماه دیگر اثرات نفت 40 دلاری مشخص میشه
تازه آخر سال موقع ریخت و پاش شرکت ها و دلار خریدن هستش و اوضاع بدتر می‌شود چون دلار میره بالا و همه سهام میفروشن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۴
فقط اعتراض و اعتراض و اعتراض به خدا به خاک سایه نشستیم دلمون خوشه سرمایه گذاری کردیم دارن تو روز روشن پولامونو میبرن اونم تو شفاف ترین مرکز اقتصادی کشور
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۵
برای من یک سوال جدی پیش آمده است .
چرا مجلس محترم که نسبت به کوچکترین مسایل واکنش نشان میدهد نسبت به این ورشکستگی بورس اوراقی که دیگر بهادار نیست بی تفاوت است؟؟؟!!!
مجید
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۴:۱۱
مجلس فعلا بزرگترین کارش بررسی علت راه رفتن آقای ظریف با کری هست وقت ندارند به این کارهای بی اهمیت بپردازند.
ناشناس
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۶
برای اینکه مجلسی ها اعتقادی به بورس ندارند و مکش سرمایه سهامداران را ثواب هم می دانند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۶
91 میلیون سرمایه ای که دی 92 وارد بورس کردم شده 25 میلیون... هر روز 5 درصد از سزمایه ام داره آب میشه....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۷
یکی به داد ما برسه تمام دارایی هامون و به گفته حمایتی دولت ریختیم تو این خرابشده الان به فلاکت کشیده شدم یکی حرف مارو بشنوه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۸
آسمان هم به حال سهامدارها گریه نمی کند
چون ظلم بزرگی در جامعه دارد اتفاق می افتد که مسبب این وضعیت هم خودمان هستیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۹
مچکریم ازت بابت این همه تدبیر و امید ما به امید بهتر شدن بورس به تو رای دادیم و گرنه مگه مرض داشتیم زندگیمونو خراب کردی یعنی اصلا یه وضعیه روحانی باز هم مچکریم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۰
مثبت اندیش باشید
به به عجب بورسی چه سهام قشنگی خیلی خوب خیلیخوب داره میاد پایین خیلی سریع مثل موشک هوا به زمین چه سرعتی به به خیلی خوبه و قشنگه ازت مچکریم روحانی امید بده تدبیر کن آفرین به این وزیرت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۲
یکی نیست این اقتصاد وامونده را نجات بده ،آخه تاکی مردم بیچاره ما تاوون پس بدن ،چقدر ضرر؟؟!!
تاکی ؟؟!!
تاکی زیان!!؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۳
هیچ فرد خاصی نمی تونه بورس رو نجات بده. یه زنجیره ای از مسائل هست که باید باهم پیش بره.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۶
آقا بزار بریزه.انقد بریزه.ما که عادت کردیم.اصا شاخص 45هزار.ما که کمرمون دو نصف شد.بیچاره شدیم رفت
ناشناس
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
باور کن خوشحال میشم شاخص اینطوری سقوط کنه تا اینکه دیگه کسی تو بورس سرمایه گذاری نکنه. فقط اون موقع هست که این ضرر گریبان دولتی ها رو هم میگیره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۸
تقصیر خودتونه!وقتی با خبر و شایعه سهام میخرین همین بلا باید تو سرتون بیاد!(آدمای حقیقی)!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۹
چرا وقتی سهمی همینجوری میره بالا که 5 برابر بشه سازمان جلوشو نمیگیره تا ازش اطلاعات شفاف سازی بخواد؟چرا شپمچا هر ماه یه گزارش ارسال میکنه یه ماه میگه سود دارم یه ماه میگه ضرر دارم و سازمان هم بهش گیر نمیده؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۲
سزای کسی هم که حالیش نیست شغلش رو مدیون سرمایه گذاری سهامداران هست اینه که اون شرکت ورشکست بشه و خودش هم خونه نشین!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۳
ملت سرمایه هاشون رو از دست میدن بعدش میگن اقتصاد مقاومتی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۳
برای خارجیا خیلی تبلیغ بورس ایرانو کرد.خیلی شانس آوردیم که خارجیها با وعده پارسال روحانی نیومدن و پولشون دود نشد وگرنه احتمالا جنگ سوم جهانی رخ می داد...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۴
اقای روحانی سیصد میلیون اوردم تو بورس شده صد وچهل میلیون اینطور میخواستی سود بدی؟؟ تدبیروامید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۵
من ی جوون 23 ساله به ی امیدی اومدم تو بورس نصف پولام بهباد فنا رفت خدا اخ چرا باید همش استرس نگرانی داشته باشیم ......
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۶
بورس یه دامه یه تله ست برای اینکه سرمایه مردم عادی رو از چنگشون در بیارن؛ بورس یه تله برای مردم عادیه همین...
ناشناس
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۰
من صد در صد با حرفت موافقم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۸
بدبخت شدیم رفت.
100% در ضرر.
یک سال سرمایه ام در بورس خوابید ارزش پولم نصف شد.
به امید دولت امید
خدایا خودت کمک کن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۹
چرامسکن سقوط نمیکنه میدونی چرا چون باید مسکن قیمتش بالاباشه تامردم مفلوک باشند مسکن حباب نداره همه حبابها توی بورس جمع شده اند ؟ این سهامها نیستاند که حباب دارند این شاخص مزخرف شماست که حباب داره شاخصتون جز عجایب هفتگانه است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰
بدبخت شدم 100 ملیون پول بی زبون و اردیبهشت گزاشتم که ده دوازده تومن سود کنم یه خونه نقلی بخرم.... الان پولم شده 45 میلیون... خدا باعث و بانی شو لعنت کنه....
اگه این پول حرومه چطور مسئولین ما این پول از گلوشون پایین میره....
حالا برو فاتحه .... همه چی رو بخون... که از ماست که بر ماست.
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۳
تازمانی که ایران دست ازماجراجویی اتمی وسیاست دخالت دردیگرکشورها وپشتیبانی ازگروههای تندرو برندارد نه تنها بورس بلکه بازارمسکن وبازارپول واوضاع اقتصاذی وبیکاری وازدواج جوانان ودیگرمعضلات این کشورحل نخواهد شد البته دراین اوضاع ذرهم ریخته برای کسانی که ازآب گل آلود ماهی می گیرند بدنیست
ناشناس
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۸
این است کل واقعیت بقیه مسایل را رها کنید

فقط سیاست خارجی غلط
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۷
مسولان كشور شما كيو قبول داريد.تو رو به هر كي كه قبول داريد يه كاري بكنيد.بدبخت شديم.داريم ديوانه ميشيم
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۶
باسلام من با 12میلیون وارد بورس شدم والان حدود 40 میلیون هست.فقط تو سهام3 شرکت حدود 2میلیون ضرر کردم.ومهم نیست الان اگر پول داشته باشم میرم واسه خرید شک نکنید فقط خرید
ناشناس
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶
ببخشید میشه بگی چه سالی با 12 میلیون وارد شدی و توی این سالها چقدر از جیب وارد بورس کردی؟!!
بله منم با 100 هزار تومن سال 82 وارد شدم و الان 20 میلیون هستش!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۰
دیگه باید فاتحه این دولت را بخونیم . این دولت با دروغ گفتن به سهامداران عملا اعتبار خودش را از دست داده است.
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۱
استراتژی این دولت ایجاد فشار مضاعف داخلی است وهدایت کشور به کوچه بن بست تا شرایط را برای یک قرار داد ننگین دیگر مثل ترکمنچای و... اماده کند تا هم خودرا منجی نشان دهد و هم مردم را بالاجبار راضی
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۳
من توي بورس ده ساله فعالم
شرکت هاي کوچک با سهادار حقوقي قدرتمند بخريد و در اين اشفته بازار کمتر ضرر کنيد
ناشناس
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳
چه کاریه اصلا نمیخریم تا ضرر نکنیم!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۵
استنباط میشود که دولتی ها تمایل به سرمایه سوزی در بازار سرمایه در جهت مهار نقدینگی جامعه داشتند، ولی اکنون عملاً کنترل آن از دستشان خارج شده است
کرم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۱
هرجوجه ازجایش بلندشده وبورس بازشده بروبچه توبابورس چکار
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۳
شبپور مرگ خیلی وقت پیش ها نواخته شده و شما خبر ندارید
علی
UNITED ARAB EMIRATES
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۹
فقط دکتر عبده می تونه بورس را متحول کنه.
ناشناس
KUWAIT
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰
دوستان من بورسي نيستم فقط ميدونم همه جا وضع خرابه و مختص بورس نيس. سال ديگه هم سال جريمه كردنه از پديده و مشهد مال گرفته تا ... تا كاهش قيمت نفت جبران بشه. يك عده هم دنبال انتقام گيري از دولت قبل افتادن و يه عده به دنبال چوب لاي چرخ گذاشتن اين دولت افتادن . خداوند در قران ميفرمايند سرنوشت هيچ مردمي تغيير نميكند مگر اينكه خودشان بخان. شما بورسي ها اگه ميدونين بهترين راه نفرختنه نفروشين يا اگه صلاح در فروختنه بفروشين. من خودم سهامدار پديده هستم و ديدم نفعم در نفروختنه و نفروختم و تمام اطرافيانم نفروختن و اميد زيادي به آينده دارم.
ياحق
عبداله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸
نفت کمتر از نصف شده لذا شاخص تا به کمتر از نصف نرسد ريزش ادامه دارد وراي هر دخالتي.
امير
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵
با سلام دوستان اگر مي خواهيد ديگر قيمت بورس از اين پايين تر نيايد و بالا برود شماها را به جون هر كسي كه دوستش داريد نفروشيد بعد ببينيد قيمتش بالا مي رود يا نه خدا به شما سهامداران صبر بدهد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۰
اون چيزي که آمارها ی مالی و اقتصادی میگه سال آینده سال خوبی برای بورس اصلا نیست

عقل و منطق میگه باید خروج کرد تا پایان شروع مذاکرات جدید یعنی 6 ماه دیگر

چون اصل اول حفظ سرمايه است به نظرم 6 ماه آرامش داشته باشید خیلی بهتر ه و با خیال راحت با دیدن نتیجه مذاکرات میشه تصمیم گرفت و از سود 6 ماهه بانکی حداقل میشه استفاده کرد
داشتن تعصب روی سهم سم مهلکی است بايد تجربه های خوب می دانند
الیاف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷
وقتی 3 سال بازار بد است ودر مدت 3 ماه اخیر بدتر می شود ایا نمی بایست کمی توجه شود؟
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۸
این اوضاع ادامه ذاره وکار مجلسه ومیخوان ذولت رو از لحاظ اقتصاذی ضعیف نشون بذن تا انتخابات مجلس رو بذست بیارن تا بیشتر ضرر نکردیذ بفروشیذ