بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۰
کد خبر : ۱۴۲۹۸۴
هرچند امروز عمل جراحی زیبایی در مقایسه با دورانی که گام‌های نخستین را به ایران گذاشته بود دیگر حساسیت سابقش را در نگاه عموم از دست داده است اما پدیده‌ای با نام جراحی گوش این روز‌ها نه آنچنان که جراحی بینی خودنمایی کرد، ولی با این حال، خودی نشان می‌دهد و حتی بخشی از جوانان قشر مرفه را نیز به خود مشغول کرده است.

عمل جراحی گوش

اولین باری که از این ماجرا شایعاتی به گوشم خورد آن را باور نکردم اما چشمانم صحت این ماجرا را تأیید کردند. شاید بهتر باشد برای توصیف این گوشهای عمل شده بگویم گوش‌هایی که به شکل مثلثند یا به قول خودشان گوش‌های شیطانی یا جنی، گوش‌هایی که فرم طبیعی را شکسته‌اند و با سر تیزشان می‌خواهند بگویند سبکی جدید برای ظاهر انسان‌ها دارند. گوش‌هایی که در درجه اول انسان را به شک می‌اندازد اما با کمی دقت شما را متوجه می‌کنند که آنچه که می‌بینید حقیقت دارد.

جراحی زیبایی گوش به همین جا منتهی نمی‌شود. کافی است که سرچی در اینترنت کنید و از اشکال بی‌شمار آن باخبر شوید.

در جراحی زیبایی گوش یا «اتوپلاستی» با وجود آنکه بخشی از ناحیه پشت گوش برداشته می‌شود اما در شکل ظاهری و طبیعی گوش تغییری ایجاد نمی‌شود و در اکثر مواقع این جراحی بر روی گوش افرادی صورت می‌گیرد که از داشتن گوش‌های برزگ و برجسته خود رنج می‌برند.

نترسید درد ندارد

این جمله‌ای است که اغلب پزشکان جراحی زیبایی گوش به بیماران خود می‌گویند. عمل زیبایی گوش با ۳ روش بی‌حسی موضعی، نیمه‌بی‌هوشی و بی‌هوشی انجام می‌گیرد. بی‌هوشی تنها راه این عمل نیست.

در روش بی‌حسی موضعی از محلول‌های بی‌حس‌کننده و موضعی مانند لیدوکایین استفاده می‌‌شود و این ماده تنها در محلی که جراحی صورت می‌گیرد تزریق می‌شود و به این صورت لاله گوش بی‌حس می‌شود و بیمار دردی احساس نمی‌کند.


در عمل جراحی زیبایی برای گوش‌های برجسته دکتر از پشت گوش شروع به جراحی می‌کند. محل برش‌ پشت لاله گوش است. ابتدا باریکه نازکی از پوست پشت گوش برداشته می‌شود سپس برای خواباندن غضروف و نزدیک کردن آن به سر و همچنین برای جلوگیری از برگشت غضروف لاله گوش به حالت اولیه، پشت غضروف در قسمت‌های لازم تراشیده و با کمک بخیه‌های دائمی چند چین ایجاد می‌شود و در آخر برش پوستی دوخته می‌شود.

از آنجا که محل برش پشت گوش است بعد از عمل، جای برش قابل دید نیست و هدف اصلی نزدیک کردن لاله‌های گوش به سر و قرینه‌بودن آن‌هاست.

از باب شدن جراحی بینی تا جراحی گوش

براساس آمارهای غیر رسمی، ایران یکی از کشور‌ها با فراوان‌ترین تعداد عمل جراحی بینی در جهان رکوردار جراحی زیبایی محسوب می‌شود. براساس تحقیقات مشترکی که انجمن تحقیقات راینولوژی ایران با همکاری دانشگاه جان هاپکینز آمریکا در سال ۹۲ انجام داده است، میزان جراحی‌های زیبایی بینی در ایران، هفت برابر آمریکا محاسبه شده است.

بر طبق آمار انجمن تحقیقات راینولوژی ایران، سالانه بیش از ۸۰ هزار مورد جراحی زیبایی بینی در کشور انجام می‌ گیرد اما نکته‌ای که در سخنان دکتر محسن نراقی، رییس انجمن تحقیقات راینولوژی ایران جالب به نظر می‌رسد، این است که وی اعلام می‌کند، ۵۰ درصد مراجعان برای انجام جراحی بینی بطور واقعی نیازی به این عمل ندارند.

با وجود آنکه جراحی بینی در ایران از اواخر دهه شصت شتاب روزافزونی به خود گرفته است و عمدتا زنان را به خود جذب کرده است اما آمار‌ها در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که مردان نیز در زمره افراد خواستار جراحی زیبایی بینی قرار گرفته‌اند که طبق آمار اعلام شده، اغلب این افراد در گروه سنی ۱۷ تا ۲۵ سال قرار دارند.

جراحی گوش اما پدیده‌ای نو در زمرهٔ جراحی‌های زیبایی است که در سال‌های اخیر ایرانیان از آن استقبال کرده‌اند. گرچه تب این جراحی زیبایی در حال حاضر آنچنان داغ نشده است که از هر قشر و سنی را به خود جذب کند اما بخشی از جامعه ایران را به خود مشغول ساخته است.

چه چیزی ملاک زیبایی است؟

یک جامعه‌شناس بریتانیایی به نام آنتونی گیدز معتقد است که با ورود مدرنیته و تغییرات فرهنگی و اجتماعی حاصل از تجدد، دیگر طبقه اجتماعی، جنسیت، شغل، خانواده و موقعیت‌های اجتماعی هویت و شخصیت افراد را تعریف نمی‌کنند بلکه بدن به عنوان یکی از سرمایه‌های اجتماعی، حامل هویت او خواهد بود چرا که بدن و صورت افراد وسیله‌ای برای آشکارسازی و پنهان‌سازی وجوه مختلف زندگی او هستند.

انسان گرچه در ذات خود زیبا پسند و زیبا دوست است اما بر اساس آنچه این جامعه‌شناس عقیده دارد در جامعه مدرن امروز بدن بخشی از هویت او را می‌سازد.

از سوی دیگر روابط اجتماعی و پیوستن به گروه‌های اجتماعی نیز یکی دیگر از عواملی است که نزدیک شدن افراد به معیارهای زیبایی در یک جامعه را تشدید می‌کند. افراد برای پیوستن و عضویت در شبکه‌های اجتماعی نیازمند تأیید خود از سوی سایر اعضا هستند.

روابط اجتماعی بین افراد و سایر اعضای گروه سبب می‌شود هنجارهایی در گروه به وجود آید که فرد برای ادامه حضور در گروه باید از آن‌ها تبعیت کند اما پویایی شخصیت افراد نیز بخشی از این اجبار اجتماعی را شامل می‌شود.

با این حال در دنیای سرمایه داری که تبلیغاتش آنچنان وسیع است که ذهن انسان را در تسخیر خود در می‌آورد آنچه بیش از پیش زیبایی را نشانه می‌رود ملاک‌هایی است که زیبایی را می‌سازد. در جامعه کنونی ما نیز شاید هژمونی یا تسلط جامعه جهانی و رسانه‌ها یکی از منابعی باشند که این ملاک‌های زیبایی و جنون زیبایی را در مردم ایجاد کرده‌اند.
جام جم
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
روحی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۰
اگه میخوای یه بچه پولدار رو به گریه بندازی اون رو به بورس تهران دعوتش کن. میبینی که بعد از یک ماه چنان به های و هوی و گریه زاری می افته.
ناشناس
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۷
نه بابا اگه بچه پولدار باشه که دست رو هرچی بذاره دوبرابر میشه تازه اگه دم باباش به جایی وصل باشه که دستور میده سه برابر بشه
منصور
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۶
هر دم از این باغ، بری میرسد...
ناشناس
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۹
گوش الاغی نیست!!! گوش الفی هست(elf) مثل الفها در ارباب حلقه ها!!!
ناشناس
پنجشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
وای خدا ادم هر چه سیرت حیوانیتر ظاهر حیوانی تر واقعا دل و ظاهر جدای از هم نیستند . واقعا همه ی پیش بینی های پیامبر درسته . دوره ی الاخر الزمان شکلهاشون رو مسخ میکنند . خدا دکترهاشون رو لعنت کنه
کرمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۳
یه بچه پولدار تهرانی رو بیار داخل بورس. بعد یک ماه ببین وضعیتش رو که یه کاسه دستشه و چند تا سکه هم داخلش. به خدا. باور کن...
پويا
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۱
كرمي تو قصه ي پولدارا رو نخور آدماي گدا گشنه ايي مثل تو باعث شدن پولدارا از اين مملكت برن.گدا گشنه
آرین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۷
خدا شاهده داری چرت میگی این عکس خارجیه!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۳
یکسری از جوانهای ما یعنی انقدر احمق تشریف دارند؟؟؟؟؟؟
ناشناس
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۷
بیشتر از اینشم دیده شده
siavash
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۲
ما که هم پولداریم و هم تهرانی ! :) ولی به همچین موردی بر نخوردیم وجدانن... شهرستانی ها هم که باور میکنن هرچی که در مورد تهران و پولداریشون باشه! البته مریضی فرق داره... ولی اینجا چند تومن بری خرج گوشت کنی و گوشش رو گوشه بدی ، پولداری به حساب نمیاد... قضیه پیچیده تر از این صحبت هاست ای نویسنده عزیز!
ناشناس درجه یک
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۵
احسنت...ماهم 30 ساله بچه بالا شهر تهرونیم همچین چیزی نه دیدیم و نه شنیدیم!
به هیچ عنوان باور نکنید...
امين
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
پولدار داريم تا پولدار. همه پولدارا تو فكر خريد يات و از اين جور چيزان. گوش و دماغامون هنوز سر جاشه. جيبمونه كه بايد دوخته شه، نزنن! خيلي باحال بود بورس نيوز. اينم گوش الاغي نيست، گوش دراكولاييه، داهاتيا ترجمه كردن به الاغ خخخخ
ما كه نديديم، توهم نزدي؟
ناشناس
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴
از نظر شما هرکی حرف مزخرف بزنه شهرستانی میشه!!!!!از کی تا حالا ایران شده تهران و شهرستان! پولدار باشی شعور نداشته باشی مثل این میمونه که واقعا صاحب اون گوشا باشی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۷
پس از این به بعد هم باید صداشون کرد الاغ جان !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۷
عمل خرکیه...مخ تعطیل
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۵
ایرانی باهوشترین ملت دنیاست...هم از بورسشون معلومه هم از گوشاشون...
جواد حسن زاده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۲:۲۹
دوستان عزیز نمی خواد چقدر هزینه گوش الاغی کنید پولا تون بیارین تو بورس بعد با کشیدن تا بیدن گوش خود می بینید اونکه می خواستید شدید
ناشناس
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴
خخخخخخخخخخخ
یک ایرانی عاشق ایران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۲:۵۸
بورس نیوز جان دیگه مچلمون نکن.
ناشناس
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴
تو بازم کامنت گذاشتیا
یک ایرانی عاشق ایران
سه‌شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۹
تو باز هم جواب منو دادی؟خاستگاریت نمیام.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۷
حرف چند ساله پیشه
بیب
UNITED STATES
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵
خدایا هر صفحه رو که باز میکنی یه عده با هم گلاویزن خدایا این همه نفرت از کجا اومده
ناشناس
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۵
من از کجا...عشق از کجا...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷
شاید اینجور کارهای پولدارها خوشایند نباشه ولی مطمین باشین یه پولدار از هوش وذکاوتش بهره برده و از فرصتها بهره برده البته اکثر پولدارها. خوب البته درست یه عده هم با رانت و ........
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵
یاد پینوکیو بخیر
کارشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶
بهتر است قوانینی برای این جراحان زیبایی تصویب شود . پولهایی که از راههای خلاف کسب شود نتیجه اش همین خواهد بود. سالیان زیادی است که انسانها از معنویات فاصله گرفته اند . هشدار به وجدان خوابیده انسانها .بلند شو ببین با خودت چه کردی .زمانی به تو اشرف مخلوقات اطلاق شده .
فرزام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰
هر کسی کو دور ماند از اصل خویش / باز جوید روزگار وصل خویش. .... حالا حکایت این گوش الاغیهاست که دارن به اصل و نسبشون برمیگردن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
خاک بر سرشون.یک کم دیگه پول بدهند شاید کله الاغ رو هم پیوند زدند به کله اشون!!
ناشناس
NETHERLANDS
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵
چقدر بهشون میاد
ناشناس
MALAYSIA
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
اولا این نوع گوش گذاشتن ماله پولدارها نیست بورس نیوز درستکار و صادق عزیز. این نوع گوش رو در اروپا و آمریکا شیطان پرستها میزارن و رو صورتشون همش حلقه و فلز وصل میکنن و به شکل یه جانوری خودشون رو میارن.
یاحق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷
بسمه تعالی
اگر دین نباشد پول زیادی باعث همین انحرافات فکری و بعدش عملی میشود....
کوروش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۹
دیدم یکی پولش رو داره دوست داره بدن خودش رو به شکلی در بیاره که دوست داره . به من و شما چه ربطی داره که دربارشون قضاوت کنیم؟؟؟!!! بین نظر دادن تا قضاوت کردن و تهمت و توهین کردن فرق وجود داره بچه مسلمونایی که ادعای خیلی چیزا رو دارید .
ناشناس
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۳
یعنی چی قضاوت نکنیم

این از فریبها و تحمیقهای غرب برای مردم شرقی است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷
چرا می نویسید بچه پولدارهای تهرانی ؟؟ چرا نمینویسد بچه مهاجران شهرستانی به تهران ؟؟این چه قضاوت بی پایه ای است ؟
تهران تشکیل شده از 10 درصد بومیان تهران و90 در صد مهاجرین به تهران از کوچکترین دهات تا بزرگترین شهرستانها .
لطفا به بار اخلاقی واجتماعی نوشته های خود دقت کنید .اگر چیزی برای نوشتن ندارید بهتر است چیزی ننویسید .موفق باشید .
امين
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴
تهراني تهراني زياد نكن 100 سال پيش داهات بوده همين تهران
فرهاد
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۰
برادر من یجور تهران تهران کردی که انگار در مورد مادرید صحبت میکنی ...دهی که صد سالم نیست به دست قاجار که اصالتن ترک بودن به شهر تبدیل شده در ضمن اولین حصار تهران از مولوی تا باغ ملی توسط حکومت صفوی کشیده شده نه به عنوان شهر بلکه یه محل قلعه مانند
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷
من قبلا نمونشو در لندن دیدم و هم دختر و هم پسر گفتن میخاییم گوش هامون مثل شیطان باشه. البته خودم مستقیما ندیدم فیلمشو دیدم توی انگلیس زیاد شده شیطان پرستی.
آخر الزمانه آقا. توی این تهران تابستون و زمستون قاتی شدن. گرم شدن هوا رو مگر نیروهای الهی مثل مهدی بیاد حل کنه . چون علم ما فعلا جواب نمیده مشکلات این جوونا رو هم مگر اون حل کنه. آدم ها خیلی مغرور شدن مثل شیطان حرف کسی جز خودشون رو قبول ندارن در حالی که همه از جهل دارن میمیرن دم از کلاس و مد و خودنمایی میزنن در حالی که نابغه هایی مثل انیشتین می گفتن: خدایا می خواهم اندیشه هایت را بدانم بقیه چیزها جزئیاتند. این نشون میده جهل انسان ها باعث چنین چیزهایی میشه و نباید انسان های جاهل و ابله این قدر به حساب بیان و دیده بشن
رجب خان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷
ذات واقعي و نيت قلبي افراد به مرور زمان بر ظاهر و صورت افراد نيز تاثير ميكند واينان دوست دارند زودتر به آن ظاهر برسند.!
mohamad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲
لطفا هر چیزیرو به بچه تهران ربط ندید شهرستانیاو هموطنامون الان فکر میکنند ما بغل بخاری نشستیم داریم کافه گلاسه میخوریم
امين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
گوش الاغي، عالي بود. اين گوش دراكولاييه نه الاغي. بورس نيوز بي كاري چهار تا مقاله از سايت هاي خارجي ترجمه كن.
امين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲
عالي بود، گوش الاغي. از كجا خبر در مياري؟ يه ديونه گوشش رو عين چاقو تيز كرده ربطش به افرادي كه بالا شهر زندگي مي كنند نده. فرق پايين و بالا تو درآمد نيست ، در تحصيلاته. خيليها از بدترين نقاط ايران بالاترين پست هاي اجتماعي رو دارن. تهرانيها همه خاكي هستن و همه يك واحد.
امين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶
جلو چند تا چيز رو نميشه گرفت، مد در دنيا و دلار در ايران.
امين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
دوستاني كه تهراني ها رو به الاغ نسبت مي دهيد، حيا كنيد. بخدا شرم داره. رفتم سرچ كردم الاغ رو خخخ
گوشش اندازه كلشه. مي گفتي گوش اسبي يك چيزي ولي الاغ! حيا كنيد ترو بخدا. براي يك انسان اسم حيوان نگذاريد. گوش خون آشامي هيچ ربطي هم به تهراني ها نداره.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۱
والا تو این مملکت اینقدر چیزایه عجیب غریب هر روز میبینیم که خود بخود گوشامون داره دراز میشه، احتیاج به جراحی هم نداره...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۹
محمد عالی بود عالی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۲
معلومه که اینا الاغند در شکل آدم
قاسم سلمانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۵
الاغن دیگه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۵
بايد به اون دكتري كه اين كار كثيف رو براي پول انجام ميده قسمش رو يادآوري كرد
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱
سلام: اینها که گوشهای خودرا مثل الاغ میکنند معمولا میخواهد به اصل خود برگردنندواز ادم بودن پشیمان شده اند. وزبان حال انها از ادم بودن پشیمان گشته ایم دکتر جان مرحمت فرما مارا خر کنید.
المیرا
ROMANIA
پنجشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۱
اخه چرا رو ماها اسم میزاریـــد؟؟ اینا که اصلا ایرانی نیستن..نویسنده عزیز خودت ایرانی هستی این چ مطالبیه اخه چرا هر غلطی ک خارجیا میکنن رو به ماها نسبت میدین باووووووو
حسین
ROMANIA
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۴
خر قحطی شده تو غرب.
بانو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۱
هر کی دوسداره عمل میکنه، به من و تو چه؟
الان بزرگترین مشکل تو ایران فقط همین عمل گوشه؟نگران نباشید انقدم خون خودتونو کثیف نکنین.
در ضمن هیچ ربطی هم به پولدار بودن و نداشتن نداره این عمل ها سلیقه ای هست.
انقد هم به تهران و ایران و..... ننازید مهم فرهنگ آدمه ،پول که شخصیت ساز نیست،اینم فراموش نشه که تهران هم مثله بقیه استان های ایران یه استانه چیزه بالاتری هم نداره یروزم با زلزله یه خرابه میشه.
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶
بله هر کس دوست داره ظاهرش رو مثل باطنش کنه
وقتی باطن الاغه ظاهر هم بهتر که همونطور باشه و کلی خرج کنه که اون شکلی بشه و همه بفهمن این جونور در واقع چیه !!!!