بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۷
کد خبر : ۱۴۳۰۴۵
به گزارشگروه اقتصادی باشگاه خبرنگارانبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، مدیریت نظارت بر بازار اولیه در راستای اجرای مفاد قانون بازار اوراق بهادار و مقررات مربوطه در حوزه بازار اولیه و عرضه اوراق بهادار، طی 10 ماهه سال 93 اقدام به بررسی درخواست افزایش سرمایه شرکت های سهامی عام ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار، همچنین درخواست صدور مجوز انتشار اوراق مشارکت، اوراق اجاره و مرابحه کرد.

این مدیریت پس از بررسی درخواست های افزایش سرمایه شرکت های سهامی عام طی 10 ماهه سال 93 ، نسبت به صدور مجوز افزایش سرمایه 135 شرکت، 9 مورد اوراق مشارکت، اوراق اجاره و اوارق مرابحه اقدام کرده است.

مبلغ کل مجوزهای ارائه شده به شرکت های سهامی عام جهت انجام افزایش سرمایه طی 10 ماهه سال 93 معادل 242 هزار و 727 میلیارد ریال بوده است. بر اساس مجوزهای صادره، 66 درصد افزایش سرمایه ها از محل مطالبات حال شده سهام داران و آورده نقدی و مابقی از محل سود انباشته و مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها تامین شده اند.

طی 10 ماهه سال جاری، از مجموع مبلغ یاد شده بابت افزایش سرمایه ها، 161 هزار و 562 میلیارد و 91 میلیون ریال از محل مطالبات حال شده سهام داران و آورده نقدی، 45 هزار و 918 میلیارد و 271 میلیون ریال از محل سود انباشته، هشت هزار و 51 میلیارد و 815 میلیون ریال از محل اندوخته ها و 27 هزار و 194 میلیارد و 826 میلیون ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها صورت گرفته است.

به علاوه، در این مدت، سه مورد اوراق مشارکت به ارزش هفت هزار میلیارد ریال، پنج مورد اوراق اجاره به ارزش چهار هزار و 257 میلیارد و 784 میلیون ریال و یک مورد اوراق مرابحه به ارزش یک هزار میلیارد ریال منتشر شده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر