بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۶
کد خبر : ۱۴۳۰۵۱
آتش‌سوزی شبانه در ساختمانی ۶ طبقه در پایتخت جان ۳ نفر را گرفت.

همشهری نوشت:

در اين حادثه عده‌اي مصدوم شدند كه با كمك بموقع آتش‌نشانان از مرگ نجات يافتند.حدود ساعت 10:30 شامگاه جمعه، ساكنان ساختماني 6 طبقه در كوي مجيديه متوجه شعله‌هاي آتش شدند كه پاركينگ را در برگرفته و در حال پيشروي به سوي طبقات بود. عده‌اي وحشتزده به بالكن‌ها رفتند و فرياد زنان از همسايه‌ها كمك خواستند و برخي نيز توانستند پيش از اينكه دود به طبقات برسد، خود را از ساختمان خارج كنند. وقتي خبر به آتش‌نشاني رسيد، تيم‌هاي امدادي به سرعت راهي محل حادثه شدند.

نخستين بررسي‌ها حاكي از آن بود كه آتش‌سوزي از پاركينگ شروع شده است؛ جايي كه 3خودروي سواري و تعدادي موتور در آتش مي‌سوخت. آتش‌نشانان به 2 گروه تقسيم شدند. گروهي از آنها به اطفاي حريق پرداختند و گروهي با ورود به طبقات، توانستند چند نفر را از ميان دود وآتش نجات دهند. در چنين شرايط 2نردبان الكترونيكي آتش‌نشاني نيز به راه افتاد و همه افرادي كه از ترس جانشان به تراس، بالكن و پنجره پناه آورده بودند به سلامت از محل حادثه خارج شدند.

مرگ دردناك

جلال ملكي، سخنگوي سازمان آتش‌نشاني تهران در گفت‌وگو با همشهري مي‌گويد: بر اثر شدت حرارت تمام درهاي واحد‌هاي مسكوني كاملا سوخته و ديوارها و سنگ‌نما‌هاي راه پله تخريب شده بود. آتش‌نشانان در اين عمليات بيش از 50زن، كودك و مرد را نجات دادند اما متأسفانه اين حادثه تلفات جاني نيز در پي داشت. ملكي ادامه مي‌دهد: آتش‌نشانان هنگام عمليات جست وجو، در داخل راهروها با پيكر نيمه جان پسربچه‌اي 4ساله و مادربزرگ 62ساله‌اش روبه‌رو شدند و آنها را به بيرون از ساختمان انتقال دادند كه متأسفانه هر دوي آنها جان باخته بودند. در كابين آسانسور نيز جسد مرد 28ساله‌اي پيدا شد كه بررسي‌ها نشان مي‌داد وي هنگام آتش‌سوزي قصد داشته از طريق آسانسور از ساختمان خارج شود كه به‌علت قطع برق داخل كابين گرفتار شد و در نهايت بر اثر دودگرفتگي جان باخته است.

لحظات دلهره

آرش يكي از ساكنان طبقه سوم ساختمان حادثه‌ديده است. او هنوز باور ندارد كه خود و خانواده‌اش از حادثه آتش‌سوزي جمعه شب جان سالم به‌در برده‌اند. او مي‌گويد: واقعا لحظات دلهره آوري بود. وقتي متوجه آتش‌سوزي شديم و در واحد را باز كرديم، دود غليظي ساختمان را پر كرده بود.

براي همين در را بستيم و به بالكن پناه برديم. علاوه بر من، پدر و مادر و 2خواهرم نيز در خانه بودند. در آن شرايط به‌دنبال راهي بودم تا از پنجره به پايين بپرم و خانواده‌ام را نجات بدهم كه خوشبختانه آتش‌نشان‌ها رسيدند و با استفاده از نردبان الكترونيكي همه ما را نجات دادند. آرش مي‌گويد:

وقتي شنيدم 3نفر از همسايه‌ها فوت كردند خيلي ناراحت شدم. يكي از قربانيان اين حادثه پسر 4ساله‌اي به نام سپهر بود كه يك برادر دوقلو هم داشت. اما گويا زمان آتش‌سوزي برادرش و پدرش بيرون از ساختمان بودند. به گفته همسايه‌ها سپهر با شنيدن سر و صدا و از ترس به راهروي ساختمان رفته و مادربزرگش كه يك زن هندي به نام مگي بود، براي نجات او به سمت راهرو رفته اما هر دو بر اثر آتش‌سوزي و دودگرفتگي جان باختند. سومين قرباني هم گويا ساكن طبقه آخر بود كه جسدش را داخل كابين آسانسور پيدا كردند.

نجات با دست‌هاي خالي

به گفته اهالي ساختمان، مردي به نام رجب جمعه‌ شب توانسته بود كار بزرگي انجام دهد. او پيش از رسيدن آتش‌نشانان شير اصلي گاز ساختمان را قطع كرد تا از خطر انفجار جلوگيري كند. رجب عنبرستاني در گفت‌وگو با همشهري مي‌گويد: من در اين محل زندگي مي‌كنم. شب حادثه داخل ماشين نشسته بودم كه يك‌دفعه صداي فريادهاي زني را از طبقه اول ساختمان شنيدم. او از پنجره سرش را بيرون آورده و فرياد مي‌زد:

آتش آتش. از ماشين پياده شدم. آنقدر سريع بيرون آمدم كه گوشي موبايلم در خيابان افتاد و من حتي فرصت نكردم آن را بردارم. زن جوان به‌شدت ترسيده بود و مي‌خواست خودش را به بيرون از ساختمان پرتاب كند. به او گفتم كه آرام باشد و دست به چنين كاري نزند. خوشبختانه آتش‌نشاني به سرعت رسيد. من پيش از رسيدن آنها وقتي متوجه شدم كه آتش‌سوزي در پاركينگ رخ داده از ترس انفجار سريع به طرف شيرگاز رفتم تا گاز را قطع كنم. پس از آن براي نجات افراد وارد ساختمان شدم. يك نفر را بيرون كشيدم اما دود اذيتم مي‌كرد. با اين حال وقتي آتش‌نشانان رسيدند همراه آنها نيز وارد ساختمان شدم اما اين بار آنقدر دود زياد بود كه حالم بد شد و آتش‌نشانان مرا از ساختمان بيرون كشيدند.

احتمال آتش‌سوزي عمدي

در همين حال مدير روستا، بازپرس دادسراي امور جنايي نيز از احتمال عمدي بودن اين آتش‌سوزي خبر داد و به همشهري گفت: از همان دقايق اوليه تحقيقات در اين‌باره آغاز شد و طبق اظهارات چند نفر از همسايه‌ها سرايدار سابق ساختمان پيش از اين چند مرتبه به‌دليل اختلافات مالي با مالك ساختمان او را تهديد كرده بود و شب حادثه نيز چند نفر او را در محل حادثه ديده بودند. وي ادامه داد: بررسي‌هاي اوليه نشان مي‌دهد ابتدا خودروي مزدا 323يكي از ساكنان ساختمان آتش گرفت و در ادامه به‌خودروهاي ديگر و در نهايت به بخش‌هاي مختلف ساختمان سرايت كرد و تحقيقات در اين بار ادامه دارد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر