بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
معاون مدیرکل سامانه تامین کالا و حمایت از ساخت داخل وزارت نفت با تاکید براینکه سامانه تامین کالای صنعت نفت با هدف جلوگیری از موازی کاری‌ها در فرآیند خرید کالا و خدمات تا پایان سال جاری راه‌اندازی می شود گفت: با راه‌اندازی این سامانه از اعمال سلیقه‌ها در انتخاب شرکت‌های موجود در وندورلیست وزارت نفت جلوگیری خواهد شد.
کد خبر : ۱۴۳۰۵۵
غلامرضا معینی در گفتگو باخبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ اظهار داشت: سامانه تامین کالای صنعت نفت با هدف جلوگیری از موازی کاری‌ها در فرآیند خرید کالا و تامین حداکثری منابع از محل تولیدات کیفی ساخت داخل، تا پایان سال جاری راه‌اندازی می شود.

وی تصریح کرد: این سامانه هم‌اکنون مراحل نهایی را طی می‌کند به طوریکه در حال حاضر بالای 90 درصد پیشرفت دارد. سامانه تامین کالا و حمایت از ساخت داخل به صورت آزمایشی راه‌اندازی شده تاجاییکه مناقصات عمومی در این سامانه آماده بارگیری است.

معینی یادآور شد: چندین تقاضای داخلی و خارجی ابتدایی‌ترین مراحل ثبت را نام را طی‌ کرده‌اند. در حال‌حاضر این سامانه با مشکل فنی مواجه است و با رفع اشکالات تا پایان سال راه‌اندازی می شود. 

مناقصات عمومی به وندرولیست نیاز ندارند

مدیرکل سامانه تامین کالا و حمایت از ساخت داخل وزارت نفت افزود: در مناقصات عمومی نیازی به وندورلیست نیست ثبت نام به صورت فراخوان انجام‌ می‌شود.

معینی گفت: شرکت‌هایی که می‌خواهند در سامانه ثبت نام کنند می‌تواند به سایت مراجعه کنند تا ارزیابی شرکت ها انجام شود. بحث وندرولیست را سال گذشته شروع کردیم ثبت‌نام شرکت‌ها انجام می‌گیرد بزودی نتایج ارزیابی اولیه شرکت‌ها منتشر‌ می‌شود.

ثبت نام 1500 شرکت سازنده و فروشنده

وی تاکید کرد: تقریبا سازندگان و تولیدکنندگان انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت و انجمن ستصا برای ثبت نام در این سامانه اعلام آمادگی کردند. هم‌اکنون لیستی از سازندگان و تولیدکنندگان و فروشندگان را داریم به طوری که نزدیک 1500 شرکت سازنده و فروشنده مراحل ثبت نام را تکمیل کرده‌اند تا حدودی اختلال فنی در سیتم سامانه است ورود به سامانه نیاز به امضای الکترونیکی دارد هم‌اکنون اختلالات در مرکز ریشه برطرف شده از 2260 پرسشنامه که در گذشته تکمیل شده پیش بینی می‌شود 2200 سازنده و فروشنده در وندرولیست خواهیم داشت.

معینی خاطرنشان کرد: شاید در بحث ارزیابی با ریزش ثبت‌نام کنندگان مواجه شویم و این رقم به عدد 1700 شرکت برسد.

شفاف سازی در پروژه‌های صنعت نفت به جد دنبال می شود

وی تاکید کرد: معاونت مهندسی وزارت نفت، بحث شفاف‌سازی در پروژه‌های صنعت نفت را با جدیت دنبال می‌کند و اخذ نفت‌کد و راه‌اندازی سامانه تامین کالا نیز از طرحهای کلان و موثری هستند که در راستای تحقق این هدف اجرایی می‌شوند.

معینی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این سامانه، امکان ردیابی مسائل مربوط به تامین کالا در قراردادها بصورت دقیق و شفاف فراهم می‌شود و از اعمال سلیقه‌ها در انتخاب شرکت‌های موجود در وندورلیست وزارت نفت جلوگیری خواهد شد.

وی با تاکید براینکه با راه اندازی سامانه الکترونیکی کالا از ورود اجناس خارجی که در داخل کشور کالای مشابهی برای آنها وجود دارد، ممنوع می شود.

معینی خاطرنشان کرد: قرار است وندور لیست های پراکنده در صنعت نفت جمع آوری شده و یک وندور لیست واحد (فهرست) ایجاد شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر