بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵
در حال حاضر تمام وجوه سهام بانک آریا که از طریق فرابورس پذیره نویسی شده بود به سهامداران پرداخت شده و تاکنون شکایتی مبنی بر عدم دریافت وجه مذکور از سوی سهامداران حقیقی اعلام نشده است.
کد خبر : ۱۴۳۰۸۰
نویسنده :
محمدآموخته
در حال حاضر تمام وجوه سهام بانک آریا که از طریق فرابورس پذیره نویسی شده بود به سهامداران پرداخت شده و تاکنون شکایتی مبنی بر عدم دریافت وجه مذکور از سوی سهامداران حقیقی اعلام نشده است.

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، بانک آریا بانکی است که در اواخر سال 89 اقدام به پذیره نویسی نمود اما در مرداد سال 90 روند ارایه مجوز به آن توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران متوقف گردید، زیرا مالک اصلی این بانک با نام مه آفرید امیر خسروی در شهریور سال 90 متهم به اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی از بانک مذکور شده بود.

براساس این گزارش، تمام وجوه سهام بانک آریا که از طریق فرابورس پذیره نویسی شده بود در موعد اعلام شده به سهامداران پرداخت گردید.

این گزارش می افزاید، پس از اختلاس در بانک آریا به یکباره مجوز فعالیت بانک الکترونکی آرین نیز متوقف شد که پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده 28 مهر ماه سال گذشته، نام شرکت از بانک الکترونیکی آرین به توسعه اقتصادی آرین و همچنین موضوع فعالیت شرکت از عملیات بانکی به بازرگانی تغییر یافت.

براساس این گزارش، در حال حاضر سهام شرکت توسعه اقتصادی آرین (بانک آرین سابق) با نماد "وآرین" در بازار توافقی فرابورس در حال معامله است و تمام اطلاعات این شرکت از طریق سایت کدال قابل دسترسی می باشد.

شایان ذکر است در چند وقت اخیر گمانه زنی هایی مبنی بر عرضه سهام بیمه توسعه در بازار سهام به گوش می رسد که براساس پیگیری های خبرنگار ما مشخص گردید که هویت شرکت فوق در سازمان بورس و اوراق بهادار به ثبت رسیده و عرضه آن از طریق بازار فرابورس منوط به رفع مشکل حقوقی مربوط به احراز مالکیت تعداد سهامداران می باشد که طبق بند شماره 13 گزارش حسابرسی مستقل در خصوص صورت های مالی سال 92، براساس رأی صادره شعبه 39 دادگاه عمومی و دادگاه تجدید نظر استان تهران، صورت جلسه کمیسیون مزایده و هیأت مدیره شرکت فوق در راستای برگزاری مزایده و فروش سهام تعدادی از سهامداران قبلی ابطال گردیده و سهامداران قبلی مالکین قانونی سهام تشخیص داده شده اند.

لازم به ذکر است، مراحل مربوط به درج و معامله سهام بیمه توسعه در بازار پایه فرابورس منوط به حصول اطمینان از هویت سهامداران می باشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
خلیل ناصرزاده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۳
اینجانب در پذیره نویسی بانک آریا با عاملیت بانک ملت مبلغ 4 میلیون 800 هزار توان سهام بان آریا را خریدم. درسال گذشته لیستی از طرف بانک مرکزی مبنی بر عودت مبالغ برخی از سهامداران عودت داده شد ولی اسم خیلی ها از جمله بنده در لیست اعلامی نبود که گفته شد در لیست بعدی خواهید بود که از آن زمان بیش از یک سال می گذرد. تکلیف چیست؟ من آن پول را وام گرفته بودم
مرتضي
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
باسلام خدمت جناب ناصرزاده عزيز بنده هم به درد شما گرفتارم .
حسین مصدق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
با سلام
در سال 89 پنج میلیون ریال به تدبیر منصور آریا پرداختم که هنوز عودت نشده است