بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱
رییس دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی طی مصاحبه ای با یکی از رسانه های خبری از اعلام هر دو هفته یکبار قیمت فروش محصولات پتروشیمی در بورس کالا از 15 بهمن ماه جاری خبر داد.
کد خبر : ۱۴۳۱۰۱
نویسنده :
جمشیدی
رییس دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی طی مصاحبه ای با یکی از رسانه های خبری از اعلام هر دو هفته یکبار قیمت فروش محصولات پتروشیمی در بورس کالا از 15 بهمن ماه جاری خبر داد.

در همین ارتباط، دبیر انجمن صنعت پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: کاهش بهای نفت طی ماه های اخیر موجب شده تا نوسانات قیمتی بین المللی تأثیر فراوانی بر نرخ فروش محصولات پتروشیمی در بورس کالا اعمال کند. از این رو با موافقت مقامات مربوطه تصمیم بر اعلام قیمت پایه تولیدات واحدهای پتروشیمی هر دو هفته یکبار به جای هر یک ماه گرفته شده است.

احمد مهدوی ابهری افزود: قیمت های کنونی هفته جاری در بورس کالا از قیمت های جهانی که متأثر از روند نزولی بهای نفت می باشد، کمتر اعلام شده است. چراکه با توجه به روند صعودی قیمت ارز و نوسانات متعدد آن در کشور ما، تولیدکنندگان داخلی اقدام به تعدیل قیمت فروش محصولات نموده اند.

وی به روند قیمت گذاری مواد پتروشیمی اشاره کرد و گفت: میانگین قیمت جهانی مواد پتروشیمی طی یک ماه در میانگین قیمت ارز ضرب می شود و پنج درصد نیز از حاصلضرب قیمت دو فاکتور مذکور کسر می شود. این در حالی است که تولیدکنندگان داخلی با توجه به کشش بازار، وضعیت قیمت های جهانی و روند قیمتی ارز، نرخ فروش محصولات را کاهش می دهند تا آثار نوسانات قیمتی ارز پوشش داده شود. به عنوان مثال قیمت پلی پروپیلن در حالی در بازار 3300 تومان معامله می شود که مبلغ محاسبه شده توسط دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی 4000 تومان است.

دبیر انجمن صنعت پتروشیمی در خاتمه پیرامون حجم معاملات مواد پتروشیمی در بورس کالا گفت: حجم معاملات در حال حاضر همچون گذشته نیست و بسیاری از تولیدکنندگان و فروشندگان با توجه به روند قیمتی های جهانی هر بشکه نفت به انتظار ایجاد ثبات در بازارهای جهانی نشسته اند. برهمین اساس می توان گفت حجم معاملات مواد پتروشیمی در بورس کالا نسبت به گذشته کاهش یافته که امیدواریم با برنامه های جدید به تدریج رو به فزونی پیش رود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر