بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۷
به نظر می رسد اغلب عوامل منفی تأثیرگذار بر شاخص بورس در این نماگر و قیمت سهام شرکت ها نمایان شده و در حال حاضر آنچه که بازار سرمایه به دنبال آن می گردد بهانه ای برای رشد است.
کد خبر : ۱۴۳۱۰۵
نویسنده :
آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه 93.11.05 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 128 واحد افزایش به رقم 47950 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 323 واحد افت عدد 128106 واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با 75 واحد رشد به رقم 65105 واحد رسيد.

همچنین در این روز "وبصادر" با 28 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "حکشتی" با 43 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 9 واحد افزایش به رقم 712 واحد رسید.

در این شرایط امروز "مارون" با 2 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل "زاگرس" با 0.18 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 625 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1217 میلیارد ریال رسید.

شاخص کل بورس در معاملات روز جاری توانست با رشدی 75 واحدی خود را در مدار 65 هزار واحدی تثبیت کند.

بنابر گزارش بورس نیوز، امروز روند سهام اغلب شرکت ها بهتر از روز گذشته بود و رشد قیمت سهام در اکثر نمادها به چشم می خورد. به هر حال به اعتقاد اکثر کارشناسان بازار سرمایه شرایط فعلی بازار سرمایه به گونه ای است که اگر در کوتاه مدت تصور روند صعودی تداوم دار را نداشته باشیم؛ اما روند نزولی قابل توجه هم دیگر نباید اتفاق بیفتد، چراکه به نظر می رسد اغلب عوامل منفی تأثیرگذار بر شاخص بورس در این نماگر و قیمت سهام شرکت ها نمایان شده و در حال حاضر آنچه که بازار سرمایه به دنبال آن می گردد بهانه ای برای رشد است.

از سویی دیگر در اغلب نمادهای فعال شاهد گزارش های امیدوار کننده و حتی تعدیل مثبت سود هم هستیم که متأسفانه بنابر شرایط فعلی بورس در روز بازگشایی با روندی نزولی و حتی صف فروش سهام این شرکت ها مواجه می شویم. لذا اهالی تالار معتقدند در شرایطی که بهانه بازار برای آغاز روند صعودی پدیدار شود قطعاً سهام این شرکت ها در ردیف اولین شرکت های مستعد رشد قیمتی قرار می گیرند.

از سویی دیگر برخی گمانه زنی ها از اصلاح ساختارهای نامطلوب فعلی و اقدامات عملی قابل توجه و تأثیرگذار از سوی مسئولین اقتصادی حکایت دارد که همین موضوع نیز می تواند عاملی باشد برای بازگشت اعتماد دوباره به بازار سرمایه، از همین رو توجه اهالی تالار به یک نکته صرفاً جهت اقدام جلب می کنیم، لطفاً یکبار دیگر وزن اخبار مثبت موجود و ارزش فعلی سهم شرکت ها با ارزش ذاتی شان را مجدداً مورد بررسی قرار دهید.

احتمالاً به نتایج خوبی خواهید رسید.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶
دوباره دو روز بازار مثبت شد وبورس نیوز میخواد ما را گول بزه تا وسوسه شیم دوباره سهام بخریم و بریم فاز ضرر.
بورس نیوز ما دیگه گول نمیخوریم.
رضا
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۹
روز اول مثبت شده انهم چه مثبتی منفی بود از ان بهتر بود گول نخور خودت نگهدار نیا پایین منو رسوا میکنی
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰
بهترین راه برای بازگشت اعتماد از دست رفته تزریق نقدینگی به بورس می باشد.تو بورس های معتبر دقیقا با بسته های پولی همین کارو انجام میدن.می بایست بورس ما هم به همین سبک اداره بشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷
تو را خدا سهامتونو مفت نفروشید اونهایی که میگن باید از این بازار فرار کرد تو این روزای مثبت خارج شن چه دلیلی داره تو روزهای منفی میرن صف درست میکنن بعد میان ناله میکنن
یعقوب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۹
خدا کنه همین جوری باشه که بورس نیوز میگه. اما حجم و ارزش معاملات خیلی پایینه. اینکه بعد از یه دوره طولانی سقوط وحشتناک با دو روز مثبت شدن بسیار ضعیف، خیلی نمی شه امیدوار بود. اما بازم توکل به خدا...
یعقوب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶
امروز به راحتی می شد رفتار هیجان زده و عصبی مانند، سهام دارا رو مشاهده کرد که حاکی از نوعی حس ترس و بی اتمادی و بلا تکلیفی بود نمونه واضح این رفتار در دو سهم ثنوسا و ثاباد خیلی واضح بود.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۸
زندگی شیرین میشه.
پولاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۸
به دولت محترم پیشنهاد میکنم برای بهبود شرایط بازار درکوتاه مدت 1- نرخ خوراک پتروشیمها با کشورهای منطقه همطراز شود 2- بهره مالکانه شرکتهای معدنی حداقل به مدت 5سال تاراهکار مرضی الطرفین حذف شود 3 - رفع ابهام و بازگشایی پالالشیهای بورس تسریع شود .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۷
فقط درخواست کنیم ... معاملات گروهی د د د فعال شود....
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۲
از سهامداران عزیز عاجزانه تقاضا میکنم اینقدر منفی باف نباشید اگر خودمان بحال خودمان رحم
نکنیم توقع نداشته باشید مسیولین بما رحم کنند
تا یک روز بازار مثبت میشود با حرفهای دلسرد کننده
سهامداران خرد را نترسانید بخدا قسم اگر همه ما
مدتی فروشنده نباشیم بازار درست میشود.
بیایید همه باهم کمپینی راه بیندازیم به نام :
( فروش : خیر - خرید : آری )
واز بورس نیوز عزیز میخواهم که این کمپین مردمی را شدیداء حمایت کنند.
( فروش : خیر - خرید : آری )
از همه استدعا دارم این کمپین راحمایت کنید
( فروش : خیر - خرید : آری )