بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۸
شیرزاد: با بداخلاقی نمی‌توان پای میز مذاکره رفت

فعلا تنها مشکل کشور قدم زدن ظریف و کری است!

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: در فضای سیاسی کشور، هر از چند گاهی شاهد به وجود آمدن موج‌های جدیدی هستیم که اکیپی خاص این امواج را رهبری می‌کنند و هر هفته نوبت یک شخصیت می‌شود تا مورد هدف این هجمه قرار بگیرند.
کد خبر : ۱۴۳۱۰۷
احمد شیرزاد در خصوص افزایش حملات به وزیر امور خارجه گفت: یک هفته فرجی‌دانا مورد هجمه واقع می‌شود و هفته بعد شخص دیگری را در لیست خود قرار می‌دهند و در این بین٬ برخی خبرگزاری‌ها در جهت اهداف گروه خاصی موضوع را جنجالی می‌کنند و به نوعی به آن شخصیت به هرنوع ممکن ضربه وارد می‌کنند.

وی در خصوص هجمه‌های اخیر که به محمدجواد ظریف٬ بیان داشت: در این مدت به خصوص در هفته‌های اخیر وزیر خارجه کشورمان مجددا مورد این هجمه‌ها و آماج انتقادات بی‌اساس عده‌ای قرار گرفت و باید گفت که عده‌ای نشسته‌اند و تمامی رخ دادهای وزارت خارجه را رصد می‌کنند تا از آن سوژه به دست بیاورند و نهایتاَ هم می‌بینیم که این هجمه‌ها مقطعی ست و حتی قابل ادامه دادن نیست چراکه اصلاَ این ایراد‌ها به سرانجام نمی‌رسد چون پایه و اساس ندارد.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: ایرادات و هجمه‌هایی که به دستگاه دیپلماسی به خصوص جناب آقای ظریف وارد می‌شود مانند یک پرونده فساد اقتصادی نیست که بر طبق مستنداتی به نتیجه برسد و حکمی در قبال آن صادر شود و تنها از یک موج به موج دیگر منتقل می‌شود و متاسفانه از سمت کسانی ساطع می‌شود که تنها از آنان کار کردن برای ملت ایران انتظار می‌رود نه چیز دیگر.

نماینده اصفهان در مجلس ششم در خصوص به حاشیه رفتن تعدادی از نمایندگان مجلس تصریح کرد: بررسی لایحه بودجه سال ۹۴ یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مسئله‌های فعلی در مجلس شورای اسلامی است که با توجه به کاهش قیمت نفت نمایندگان باید تمام فکر و ذکرشان تصویب صحیح این لایحه باشد٬ اما در اینجا سوالی پیش می‌آید که این‌بار باید از آن طیف خاص موج سوار سوال شود، که تا زمانی این موج‌سواری‌ها باید ادامه پیدا کند؟ باید سوال شود اینها چه گره‌ای از مشکلات مردم باز کرده‌اند؟ به گونه‌ای که این رفتار مشکل‌گشا نیست و تنها فایده جناحی خود را در این هجمه‌ها می‌بینند.

شیرزاد در خصوص طرح هجمه‌ها و مسائل غیرتخصصی نسبت به پیاده‌روی ظریف با وزیر خارجه آمریکا٬ در ژنو اظهار کرد: از منتقدان و کسانی که این هجمه‌ها را وارد می‌کنند باید پرسید که آیا همه مشکلات این است که چرا وزیر خارجه کشورمان با جان کری در ژنو قدم زده‌اند؟ این عده که خود عضو کمیسیون امنیت هستند باید کار را تسهیل کنند نه اینکه گره‌ای به مشکلات بیافزایند.

وی با تاکید بر عرف و تشریفات دیپلماتیک در عرصه بین المللی بیان داشت: این عده که پدید آورندگان و خالق چنین هجمه‌هایی هستند خود را جزء فرهیختگان می‌دانند اما هیچ اطلاع و آگاهی از عرف دیپلماتیک و دیپلماسی ندارند به گونه‌ای که در مذاکرات آنهم در این سطح نمی‌توان به پای میز رفت و برای هم قیافه گرفت و اخم کرد چراکه این یک نوع اخلاق، بچه گانه تلقی می‌شود به عبارتی دیگر باید گفت هنر گفتمان دیپلماسی این است که در اوج تخاصم با لطیف‌ترین گفتار منظور را به طرف مقابل بفهمانی لذا هنر دیپلمات‌ها این است که با پنبه سر ببرند نه با اخم و بی‌احترامی و دیپلماتهای ما درس این کار را فرا گرفته‌اند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: ادعاهای طیف موج سوار یک ادعای توخالی و بی‌پایه و اساس است و این‌ها قبل از اینکه دلسوز نظام باشند دلسوز خود و منافعشان هستند و تا جایی دلسوزی می‌کنند که منافعشان تهدید نشود و به خطر نیافتد و فکر می‌کنم اگر به چنین مسائل ظاهری و پیش پا افتاده‌ای عنوان خط قرمز را بدهیم دیگر معنای ماهوی و اصلی خطوط قرمز از بین می‌رود وباید گفت قدم زدن و لبخند زدن‌ها خط قرمز نیست و تنها منافع مردم و منافع ملی خط قرمز محسوب می‌شود و اگر دیپلمات‌ها این موضوع را زیر پا گذاشتند آن وقت باید نگران خطوط قرمز شد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
بهرام
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۲
دو کلمه حرف حساب. اما کو گوش شنوا!
ایری
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۵
احسنت احسنت حرف دل ما را گفتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۹
آفرین بدرستی حق مطلب را ادعا کردید امیدوارم آقایان گوششان را باز کنند و فهمیده مانند یک رجل سخن بگویند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۴
والله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۳
باید رهبری به انها تذکر بدهد
امیر
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۷
به کدام ها؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۴
کار وباید داد به کاردان حتما ایشان ان موقع تشخیص میداده که باید در یک فضای دیگر گفتگو رو ادامه داد
زینب
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۹
حرف این اقا درسته.به شرطی که وقتی نوبت جناح مقابلشون رسید هم همینطور منطقی و منصفانه برخورد کنن.
اکبر
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۷
کاملا موافقم
اصول گرا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۸
قدم زدن با وزیر استکبار یعنی چه ؟
میلاد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۴
اقای ظریف دمت گرم؛شما روی کارت تمرکز کن بگذار به اصطلاح منتقدین هر غلطی خواستن بکنن؛کسی اهمیت نده به گزافه گویی های اینها میشینن سر جاشون؛اگرهم ننشستن خودم می شونمشون سرجاشون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۵
درود بر ظریف