بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۲
در گفتگو با مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری آوین عنوان شد:

خروج حقیقی ها و حمایت حقوقی ها از بازار سهام

در حال حاضر، تنها گزارش های 9 ماهه برخی از شرکت های بورسی از جمله گروه لیزینگ قابل قبولی بوده در حالی که اکثر شرکت های بورسی به دلیل تداوم شرایط رکودی در اقتصاد کشور از وضعیت مطلوبی برخوردار نمی باشند.
کد خبر : ۱۴۳۱۱۵
نویسنده :
محمدآموخته
در حال حاضر، تنها گزارش های 9 ماهه برخی از شرکت های بورسی از جمله گروه لیزینگ قابل قبولی بوده در حالی که اکثر شرکت های بورسی به دلیل تداوم شرایط رکودی در اقتصاد کشور از وضعیت مطلوبی برخوردار نمی باشند.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری آوین در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطلب فوق با اشاره به اینکه ایجاد رونق در بازار سهام، نیازمند بستری لازم برای تحقق فرآیندهای مهم اقتصادی کشور است، اظهار داشت: اکنون برخلاف اظهارات مسئولین کشور همچنان شرایط رکودی در اقتصاد ایران حکمفرماست و با توجه به پیش بینی افزایش تنها 10 دلار بر قیمت نفت در سال آینده، ابهامات در خصوص آینده بازار سهام پا برجا است.

بیگلری قیمت کنونی سهام شرکت های بورسی را ارزنده دانست و افزود: اکنون حجم فروش اکثر سهام شرکت های بورسی در مرحله اشباع قرار گرفته است و اغلب افراد حقیقی بازار در نقش فروشنده ظاهر می شوند و افراد حقوقی نیز کماکان در حال حمایت از سهام پرتفوی خود می باشند.

وی در ادامه روند بازار سهام را صعودی اعلام کرد و گفت: در سال جاری برخلاف ایجاد رکود در کشور، اکثر شرکت های بورسی میزان سوددهی پیش بینی شده خود را پوشش داده اند و برهمین اساس انتظار می رود در سال آینده نیز چشم انداز مناسبی از بازار سرمایه داشته باشیم زیرا نتایج مثبت از مذاکرات هسته ای می تواند منجر به افزایش سودآوری شرکت های مذکور گردد.

بیگلری سرمایه گذاری در سهام شرکت هایی که از پی بر ای 4 برخوردار می باشند را مناسب دانست و یادآور شد: اکنون سرمایه گذاری در سهام برخی از شرکت های پتروشیمی، بانکی، فولادی و همچنین صنعت دارویی با دید بلندمدت (یکسال) همراه با سودآوری مناسب خواهد بود.

مدیر شرکت سرمایه گذاری آوین با اشاره به اینکه دولت در سال 94 قطعاً با کسری بودجه مواجه خواهد شد افزود: دولت در زمان ارایه بودجه سال 94 به مجلس شورای اسلامی به دلیل کاهش قیمت نفت با کسری قابل توجهی مواجه بود که اکنون تنها راه پوشش کسری بودجه نیز کاهش هزینه های عمرانی کشور همچون بودجه سال جاری است که این امر منجر به تداوم رکود مستقیم در صنعت ساختمان، کاهش ساخت و سازهای جاده ای و همچنین ایجاد رکود غیر مستقیم در صنعت سیمان و کاشی می گردد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۶
آقایان محترم سهامداران عزیز خودتان بفکر خودتان باشید . اگر ما فروشنده نباشیم مطمین باشید بازار برمیگردد. آه و ناله ذره ای بما کمک نمیکند .
بیایید دست در دست هم بگوییم بهیچ وجه فروشنده نیستیم.
مطمین باشید بازار رونق میگیرد.والسلام
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹
خیلی عالی بود دکتر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸
حقوقیها با نوسانگیریهای میلیاردیشون مانع از رشد سهام میشن!!!

اونها هستن که با رفتار معامله گریشون مارو دوشیدن...

بارها شود به مقومت رسید من نفروختم ولی حقوقی گند زد رفت...
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹
باعث و بانی رکود خود دولت است .
کافیه دولت بیاد و حداکثر نرخ سود بانکی رو 12 درصد اعلام بکنه اونوقت همه چی دوباره به رونق میوفته از ساختمان گرفته تا ......
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۳
" حال حاضر، تنها گزارش های 9 ماهه برخی از شرکت های بورسی از جمله گروه لیزینگ قابل قبولی بوده در حالی که اکثر شرکت های بورسی به دلیل تداوم شرایط رکودی در اقتصاد کشور از وضعیت مطلوبی برخوردار نمی باشند.
"


"
وی در ادامه روند بازار سهام را صعودی اعلام کرد و گفت: در سال جاری برخلاف ایجاد رکود در کشور، اکثر شرکت های بورسی میزان سوددهی پیش بینی شده خود را پوشش داده اند و برهمین اساس انتظار می رود در سال آینده نیز چشم انداز مناسبی از بازار سرمایه داشته باشیم زیرا نتایج مثبت از مذاکرات هسته ای می تواند منجر به افزایش سودآوری شرکت های مذکور گردد."

دو تا پاراگراف متضاد هستند !!!
آرین حسابرس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۵
هروقت بازار قفل شد 1 معاملم نشد عزا بگیرید