بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰
در گفتگو با رییس هیأت مدیره شرکت سرمایه گذاری امین نیکان عنوان شد:

ثبات در نرخ سهام شرکت های دارویی

شرکت های دارویی، واردات مواد اولیه مورد نیاز خود را براساس دریافت مجوز از سوی وزارت بهداشت و همچنین میزان دریافت ارز مبادله ای از بانک مرکزی لحاظ می نمایند و تنها در موارد خاصی اقدام به واردات مواد اولیه خود با نرخ ارز آزاد می کنند.
کد خبر : ۱۴۳۱۱۶
نویسنده :
محمدآموخته
شرکت های دارویی سالیانه براساس پیش بینی های انجام شده اقدام به واردات مواد اولیه مورد نیاز خود به داخل کشور براساس نرخ ارز مبادله ای می کنند.

رییس هیأت مدیره شرکت سرمایه گذاری امین نیکان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطلب فوق با اشاره به اینکه کاهش نرخ ارز در بازار آزاد، تأثیری در افزایش سودآوری شرکت های تولیدکننده دارو نخواهد داشت، افزود: شرکت های دارویی، واردات مواد اولیه مورد نیاز خود را براساس دریافت مجوز از سوی وزارت بهداشت و همچنین میزان دریافت ارز مبادله ای از بانک مرکزی لحاظ می نمایند و تنها در موارد خاصی اقدام به واردات مواد اولیه خود با نرخ ارز آزاد می کنند.

احمد مصطفوی در خصوص وضعیت سهام شرکت های دارویی در شرایط کنونی بازار سهام گفت: صنعت دارو از ثبات نرخی مطلوبی برخوردار است به گونه ای که اتفاقات اخیر بازار سهام نیز تأثیر منفی قابل توجهی بر صنعت مذکور نداشته و هر ساله در پایان سال مالی سهام این گروه با متوسط رشد قیمتی منطقی مواجه می گردند.

وی تأثیر تحریم های غرب علیه ایران در صنعت دارویی را جزیی دانست و افزود: اکنون مشکل اساسی شرکت های تولیدکننده دارو کمبود نقدینگی است زیرا تنها اثرات منفی تحریم ها علیه صنعت دراویی ایران طی یکسال اخیر در خصوص ارتباط بانکی با سایر کشورهای واردکننده دارو بوده که اکنون مرتفع شده است.

مصطفوی ادامه داد: در حال حاضر عمده واردات مواد اولیه داروهای تولیدی در ایران از سوی کشور چین بوده که از ارتباط بانکی قابل قبولی با ایران برخوردار است.

وی در پایان، وضعیت صنعت دارویی در سال 94 را متأثر از عوامل متعددی دانست و یادآور شد: سیاست های ارزی دولت و همچنین سیاست های وزارت بهداشت و نظام سلامت در چگونگی روند قیمت گذاری محصولات دارویی حائز اهمیت می باشد به گونه ای که توجه بیشتر مؤلفه های سیاسی و اجتماعی دولت به صنعت دارویی منجر به ایجاد بهبود اقتصاد کشور و به طبع آن صنعت دارو خواهد شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
عطایی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۹
اگر نظر ایشان خالصانه بیان شده ممکن بفرمایند چرا اغلب شرکتها از جمله اکسیر پارس دارو زهراوی کارخانجات داروپخش مواد اولیه داروپخش ...و غیره با تعدیل منفی همراه شده اند با تشکر