بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۰
کد خبر : ۱۴۳۱۳۳

علي نژاد- موسسه «ميزان» با دستگاه قضايي ارتباطي نداردو نارضايتي ها از اين موسسه بايد در دادسرا مطرح وپيگيري شود.

به گزارش خراسان حجت الاسلام والمسلمين «سيداسماعيل خطيب» رئيس مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضاييه روز گذشته در جريان بازديد از اداره کل بازرسي استان، در پاسخ به سوالات خبرنگارخراسان درباره برخي شائبه ها مبني بر حمايت برخي نهادهاي خاص از شرکت هاي سرمايه گذاري و ارتباط موسسه ميزان و دستگاه قضايي، با بيان اين که «اين نکات را بايد دادستان پاسخگو باشد» گفت: موضوع شرکت هاي سرمايه گذاري يا ديگر موسسات اگر به داخل قوه قضاييه مربوط بشود در چارچوب وظايف عمل مي کنيم عمده وظيفه ما اين است که از فساد پيشگيري کنيم و بتوانيم رضايت عمومي را جلب کنيم. وي با اشاره به رهنمود هاي مقام معظم رهبري براي دستگاه قضا که 2 هدف کارآمدي و سلامت دستگاه قضايي را تعيين و فرمودند «سلامت بايد موجب جلب رضايت مردم، امنيت و آرامش آن ها باشد» افزود: آن جا که به مجموعه دستگاه قضايي مربوط مي شود دستگاه حفاظتي در چارچوب و زير نظر دادستان، دادسرا و قضات مربوط به وظايف عمل خواهد کرد.

خطيب تصريح کرد: در ارتباط با موسسه «ميزان» همان طور که قبلاً اعلام شده، اين مجموعه به دستگاه قضايي و قوه قضاييه مربوط نيست و نارضايتي هم اگر احياناً وجود دارد، بايد با شکايت از طريق دادسرا مطرح و پيگيري شود. وي افزود: در مورد جزئيات نهادهاي خاص، دادستان بايد پاسخگو باشد. وي در جمع خبرنگاران و کارکنان اداره کل بازرسي استان نيز گفت: مجموعه حفاظت و اطلاعات قوه قضاييه هميشه حامي سلامت دستگاه قضا و قوه قضاييه بوده و تلاش مي کند که مسائل پيراموني و دروني اين قوه به سلامت به سرانجام برسد. رئيس مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضاييه تاکيد کرد: رصد افرادي که به دنبال اهداف سوء ، اعمال نفوذ، کارچاق کني يا دخالت هاي بيجا در دستگاه قضا هستندبه عهده مجموعه حفاظت است تا بتواند سلامت را در مجموعه دستگاه قضا صيانت کند.

هيچ نهادخاصي از شرکت هاي سرمايه گذاري حمايت نکرده و نمي کند

حجت الاسلام "علي مظفري" رئيس کل دادگستري خراسان رضوي نيزدرباره شرکت هاي سرمايه گذاري گفت: هيچ نهادخاصي از شرکت هاي سرمايه گذاري حمايت نکرده و نمي کند.

وي افزود: دستگاه قضايي از شرکت هاي سرمايه گذاري حمايت نکرده است و اجماع خيلي خوب و واقعي براي رسيدگي به تخلفات احتمالي آن ها وجود دارد و هيچ حمايتي نيز تاکنون گزارش نشده است. وي با بيان اين که بازرسي استان و دستگاه قضايي ارتباط خوبي دارند، گفت: معتقدم عملکرد سازمان بازرسي استان در کاهش ورودي پرونده ها به دادگستري موثر است و يکي از نگراني هاي ما در دستگاه قضايي اين است که بخشي از وظايف مديران دستگاه هاي اجرايي به نحو احسن انجام نمي شودو مردم به سراغ بازرسي يا دادگستري مي آيند. وي بر ضرورت تقويت بازرسي تاکيد کرد و افزود: رفتار مردم بعد از پرونده اقتصادي اخير مويد اين بود که اين تخلفات در تخلف مردم تاثير دارد و هر چه سازمان بازرسي زود تر، موثـــــــر تر و قوي تر عمل کند تخلفات نيز کاهش مي يابد.

بازرسي از شرکت هاي سهامي خاص

حجت الاسلام «حسن درويشيان» مديرکل بازرسي خراسان رضوي نيزبا اشاره به تاريخچه شکل گيري ، ساختار سازماني و ارائه گزارشي از عملکرد اين اداره کل گفت: بازرسي ها به صورت دائم و مستمر، برنامه اي و فوق العاده انجام مي شود که نمونه بازرسي هاي فوق العاده، حسب دستور مقام عالي قوه قضاييه به صورت خاص براي شرکت هاي سهامي خاص انجام شد و گزارش آن به رئيس سازمان داده شده و رئيس سازمان نيز آن را به رياست قوه قضاييه ارائه کرده است. وي گفت: علاوه بر 55 برنامه مصوب، 56 گزارش موردي و فوق العاده تهيه شده و در مجموع 106 گزارش بازرسي به مراجع مربوط، دستگاه اجرايي و دستگاه قضايي طي 10 ماهه امسال ارائه شده است که 60 مورد اثر بخشي طي سال گذشته و امسال داشته ايم و اقدامات پيشگيرانه و هشدارها مانع از تضييع حقوق بيت المال شده است. درويشيان افزود: جلوگيري از واگذاري هزار و 800 هکتار از اراضي ملي که در آن ضوابط قانوني در نظر گرفته نشده بود، افزايش 300 درصدي حقوق دولتي بخش معادن استان، جلوگيري از تضييع حقوق 56 ميليارد توماني يکي از دستگاه ها و نظارت بر 1316 مناقصه و مزايده از ديگر فعاليتهاي اين سازمان بوده که به 790 مورد تذکر و 113 مورد پيشنهاد لغو و تجديد مناقصه منجر شده و الزام شرکت هاي خدماتي به استرداد 7/1 ميليارد تومان به مساجد و مدارس در راستاي اجراي قانون بودجه سنواتي از جمله نظارت اداره کل بازرسي استان است. وي با بيان اين که اقدامات پيشگيرانه رويکرد جدي اداره کل بازرسي است،گفت: براساس ماده 11 قانون تشکيل سازمان بازرسي 40 مورد گزارش هشداري به دستگاه ها براي پيشگيري از تخلف داده شده است. درويشيان به تعامل و همکاري دادگستري و بازرسي استان اشاره کرد و گفت: شعبه اي ويژه براي گزارش هاي ارسالي بازرسي اختصاص داده شده است و درخواست داريم در تجديد نظر نيز شعبه اي را به گزارش هاي بازرسي اختصاص دهند. رئيس مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضاييه همچنين روز گذشته از اداره کل ثبت اسناد و املاک استان خراسان رضوي و زندان مرکزي مشهد بازديد کرد.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۷
قبلا برادران دادگستری و دیگر مسولین میگفتندمیزان وابسته به دادگستری است حالا چی شده کی می دونه الله اکبر
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۳
تاریخچه موسسه میزان

موسسه مالی واعتبار میزان در بهمن ماه 1379 با همت3 هزار نفر از کارکنان و قضات دادگستری (توجه کردین میگه قضات محترم دادگستری . این توی سایتشون آوردن الکی نمیگم )خراسان بزرگ با عنوان " تعاونی اعتبار " تشکیل و با یک شعبه در مشهد آغاز بکارکرد . و حالا 100 ها شعبه در سراسر ایران داره .
ناشناس
ROMANIA
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۲
هرچه بگندد نمکش نیزنن وای به روزی که بگندند نمکش می زنن ای وای به روزی که بگندش نمکش می زنن و..........
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۹
برادران دادگستری نمیگفتند

بازار گرم کنهای پدیده میگفتند تا ملت را .. (فریب دهند)
کاوه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
مشکل میزان حل شد هم رییس کل بانک مرکزی و هم مجموعه استانداری خراسان حمایت کردند مردم متفرق شدند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۴
انشاا.... حل شه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
موسسه میزان که درشرف ورشکستگی است وتوانی پرداخت پول را ندارد واعتمادش واطمئینانش را از دست داده است چرا خودش را ادغام نمیکند؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸
خدا و شکر جو شایعات فرو کش کرد و با تزریق پول دارن مشکلات رو حل میکنند. البته یکم زمان لازمه اما حقیقت این بود که ورشکستگی دروغ بود
تقی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۲
خدا لعنت کنه متقلبان موسسه میزان رو که به نام دادگستری پول مردم رو گرفتنند.