بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶
با لطف و همت حقوقی ها در دو شرکت مخابرات ایران و همراه اول و نیز به مدد سه حقوقی فروشنده و یک حقوقی خریدار در نماد "کچاد" شاخص کل بورس از لبه پرتگاه 64 هزار واحدی نجات یافت.
کد خبر : ۱۴۳۱۷۳
نویسنده :
آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز دوشنبه 93.11.06 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 38 واحد افت به رقم 47912 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 312 واحد رشد عدد 128418 واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با 9 واحد افزایش به رقم 65114 واحد رسيد.

همچنین در این روز "همراه" با 46 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "شاراک" با 18 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 3 واحد افت به رقم 708 واحد رسید.

در این شرایط امروز "شپاس" با 0.23 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل "پترول" با 1 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 868 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 604 میلیارد ریال رسید.

با لطف و همت حقوقی ها در دو شرکت مخابرات ایران و همراه اول و نیز به مدد سه حقوقی فروشنده و یک حقوقی خریدار در نماد "کچاد" شاخص کل بورس از لبه پرتگاه 64 هزار واحدی نجات یافت.

بنابر گزارش بورس نیوز، البته به جز موارد عنوان شده در معاملات روز جاری شاهد اتفاق دیگری نیز بودیم، اتفاقی که تعجب بسیاری از اهالی تالار را موجب شد.

امروز سهام شرکت گلوکوزان پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه در حالی بدون هیچ اتفاق یا تغییر با اهمیتی بازگشایی شد که شاهد رشد 107 درصدی قیمت سهام این شرکت تنها با حجم معامله اندکی بیش از 19 هزار سهمی بودیم. در خصوص این موضوع و نکات جالب توجه آن حرف های زیادی داریم که تا دقایقی دیگر در گزارشی مجزا منتشر خواهد شد.

همچنین "وآذر" امروز در گزارش شفاف سازی خود بر تمامی شایعات فعلی موجود در بازار سرمایه مبنی بر فروش ملک و دارایی هایش خط بطلان کشید تا تکلیف سهام این شرکت در بازار سرمایه و روند صعودی شکل گرفته در معاملات روز جاری آن مشخص گردد. قابل توجه برخی مدیران محترم که در هر آب گل آلودی به دنبال کوسه می گردند.

اما اتفاق مثبت و قابل توجهی که باید بزودی منتظر آن باشیم، اقدامات عملی و قابل توجه شخص وزیر اقتصاد در بازار سرمایه به جهت اصلاح ساختار موجود است. گفته می شود بزودی وزیر اقتصاد تصمیماتی را اتخاذ خواهد کرد.

سال هاست که اهالی تالار چشم انتظار آن می باشند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سلام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹
چرا از فردا نه؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹
بورس نیوز تو دیگه چرا؟
چرا نمیزاری نظر مردم رو بخونیم؟
جلال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹
بورس نیوز منظورت از اتفاق مثبت و اصلاح ساختار کنایه بود یا واقعا خبریه کسی چیزی میدونه؟
عباس شفیعی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۷
باسلام اگر بعنوان متولی سهامداران وپشتوانه اونها بورس وارد عمل بشه ویه کمی به حقیقی ها گوش کنه بازار بسیار خوب میشه ولی کجایند افرادیکه اینا رو بکار بندند ظاهرا هیچ دفاعی از حقیقیها نمیشه و قانون تجارت نیز تو ایران درست عمل نکرده بنده آماده ام تا ادعایم را ثابت کنم ضمن اینکه توجیه دارم باتشکر لطفا پیام را به گوش مسئولین برسونید اینکه من بنویسم وشما چاپ کنید یا نکنید مهم نیست بلکه مهم رسوندن درد دل ما حقیقیها به گوش مسئولینه تا مشکلات حل بشه با تشکر
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۷
یاعلی مدد
ناشناس
ROMANIA
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۶
با این همه اخبار مثبت باید شاهد شروع روند صعودی بازار سهام طی روزهای آینده باشیم