بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۵
در حال حاضر شرکت حفاری شمال با مالکیت ملکی 3 دکل حفاری دریایی و مدیریت دکل امیرکبیر تحت اختیار شرکت ملی نفت و همچنین 9 دکل حفاری خشکی، اقدام به حفاری در چاه های نفت کشور می کند.
کد خبر : ۱۴۳۱۷۹
نویسنده :
محمدآموخته
در حال حاضر شرکت حفاری شمال با مالکیت ملکی 3 دکل حفاری دریایی و مدیریت دکل امیرکبیر تحت اختیار شرکت ملی نفت و همچنین 9 دکل حفاری خشکی، اقدام به حفاری در چاه های نفت کشور می کند.

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، مدیر عامل شرکت حفاری شمال صبح امروز در یک نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن بیان مطلب فوق با اشاره به اینکه شرکت فوق 700 میلیارد تومان از مطالبات خود از شرکت های زیرمجموعه وزارت نفت را دریافت نکرده است اظهار داشت: عدم پرداخت مطالبات شرکت حفاری شمال، علیرغم پیگیری های به عمل آمده منجر به دریافت وام با سودهای کلان از سوی شرکت فوق گردیده به گونه ای که شرکت حفاری شمال بایستی از محل پرداخت سود وام های بزرگ خود روزانه 210 میلیون تومان پرداخت نماید.

هدایت اله خادمی در خصوص امکان تحقق سود پیش بینی شده شرکت حفاری شمال تا پایان سال مالی جاری گفت: شرکت علیرغم عدم دریافت مطالبات خود؛ برنامه ای در راستای تعدیل منفی سود پیش بینی شده ندارد و تا پایان سال مالی جاری، بودجه برآوردی خود را پوشش خواهد داد.

وی در خصوص دلایل تحریم مجدد شرکت حفاری شمال از سوی اتحادیه اروپا گفت: لابی سنگین عربستان و قطر برای ممانعت از فعالیت حفاری شمال ، چراکه آنها از توانایی حفاری شمال در طرح های توسعه ای آگاه هستند و می دانند با حضور شرکت ما، ایران توان رقابت را با آنها دارا خواهد بود.

خادمی ادامه داد: شرکت حفاری شمال به دنبال ایجاد موقعیتی در راستای خروج مجدد شرکت فوق از تحریم های اتحادیه اروپا است.

مدیر عامل شرکت حفاری شمال با اشاره به توقف فعالیت دکل سحر یک در فاز 13 پارس جنوبی گفت: ارسال پالس تعطیلی فعالیت سحر یک از یک سال و نیم قبل از سوی پترو پارس به سمت حفاری شمال ارسال می شد، نمونه بارز این هشدارها، عدم پرداخت وجه قرارداد و مطالبات حفاری شمال در طول بیش از یکسال گذشته است به طوری که این عدم پرداخت وجوه قراردادها نیز بارها به مدیر عامل کنونی شرکت ملی نفت هم منعکس شده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اکنون 16 دکل خارجی در آب های خلیج فارس مشغول به حفاری می باشند این در حال است که شرکت حفاری شمال به تنهایی توانایی حفاری تمامی چاه های نفت کشور را دارد زیرا در شرایط کنونی که نیروی انسانی کشور فاقد کسب کار می باشد وجود دکل های خارجی با حضور پیمانکاران خارجی منجر به ضایع شدن حق و حقوق جوانان کشور می گردد.

خادمی میزان پیش بینی سود سال 94 سهام شرکت حفاری شمال را نیازمند بررسی های دقیق دانست و افزود: با توجه به توقف حفاری دکل سحر یک این امر علاوه بر امکان تعدیل نیروی انسانی، نیازمند بررسی های دقیق در خصوص برآورد سود پیش بینی سال آینده می باشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
میلاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۱
خدا لعنت کنه اونایی را که دارن به کشور خیانت می کنن iiiiiiiiiiiiii
ناشناس
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۰
آخه چرا؟
میلاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۷
اخه چرا نداره عزیز من؛ تو متن اگه نیگاه کنی می بینی گفته اکنون 16 دکل خارجی در آب های خلیج فارس مشغول به حفاری می باشند این در حال است که شرکت حفاری شمال به تنهایی توانایی حفاری تمامی چاه های نفت کشور را دارد زیرا در شرایط کنونی که نیروی انسانی کشور فاقد کسب کار می باشد وجود دکل های خارجی با حضور پیمانکاران خارجی منجر به ضایع شدن حق و حقوق جوانان کشور می گردد.(نمی دونم چقدر راست گفته)ولی از این نمونه ها زیاد داریم تو کشورمون که به دلیل واردات بی حساب و کتاب دارن تیشه به ریشه تولید داخل و اقتصاد و مملکت و ملت می زنن؛
ناشناس
سه‌شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۹
اخه این داخلی ها می توانند واقعا نفت استخراج کنن یا همه اش مثل همه چیزهای دیگر فقط شعاره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۳
در واقع بانک دولتی وغیر دولتی با گرفتن این سود های بانکی دارند از حقوق ما سهامدارها برمیدارند /وزارت نفت هم باید جوابگو باش خوب چر ادارند سهامدارها رو ......
ناشناس
ROMANIA
سه‌شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۹
بورسیها،همه نشسته بودن منتظر که زنگنه بشه وزیر نفت!خخخخخخخخخخ..........
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱
من مانئدم اگر افرادی میخواستند شرکت حفاری را ورشکست کنند چه کار می کردند ؟؟؟؟یا میخواستند اموال انر ابه صورت رعلنی ورسمی ازش به زور بگیرند چه کار میکردند ؟؟؟؟
ناشناس
UNITED KINGDOM
سه‌شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵
من اطلاع موثق دارم حرفای ایشون کاملا صحیحه واقعا.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵
در این مورد خق کاملا با شرکت حفاری شمال است. این شرکت بیش از یک سال است که پولی از کارفرما دریافت نکرده و اگر وب سایت خود کارفرما (پتروپارس) را چک کنید متوجه می شوید که این شرکت رکوردهایی در سال 92 زدند که افتخارش نصیب پتروپارس هم شده
حالا چی شده که پتروپارس میگه این شرکت ضعیف تر از شرکت هندی آبانه؟
ماجرا کاملا سیاسی است به نظر من و در قابلیت های فنی حفاری شمال شکی وجود ندارد، مدیر عامل این شرکت هم نفر اول حفاری در کشور است و تمام نفتی ها هم این را می دانند و اگر حرفی زده احتمال اینکه حرف ایشان صحیح باشد بسیار بالاست
حالا به عهده خود ما سهامدارهاست که تصمیم بگیریم ولی خواستم بهتون اطمینان بدهم که در این مورد خاص حق قطعا با حفاری شمال است
مهدی
ROMANIA
پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۶
به نظر بنده که از کارکنان شرکت حفاری شمال هستم همچون مهندس خادمی کمتر مدیری در وزارت نفت وجود داره چون بنده با ایشان تماس هایی هم داشتم و کاملا شخصیت ایشان را میشناسم
آرشام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
درود بر همه عزیزان
بنده پرسنل شرکت حفاری شمال هستم
آیا ایران توانایی ساخت دکل را دارد ؟
آیا کشور ایران و مخازن مشترک منتظر ساخت دکل و حمایت از تولید ملی هست؟
کشورهای عربی 10 دستگاه فعال روی مخازن مشترک گذاشتن و دارن حفاری و استخراج میکنند
و ما دنبال این هستیم به شعار دروغین دلالان نفت گوش بدیم و از سخنان مقام معظم رهبری سوء استفاده بشه بخاطر جیب مبارک خودشون .
شرکت حفاری شمال در اوج تحریم ها بیشترین سود رو داشت
و حضور زنگنه و سیاسی کردن موضوع باعث تضعیف حفاری شمال شده